Stranica 4 od 6

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 19, 2012 2:54 pm
od dusanGT
byMaX napisao:Obrtni momenat koji se postiže u klipovima nije jednak onom koji se postiže u turbini, tako da se 200ks na čipovanom 2.0jtdm ne vozi isto kao 200ks na 2.4jtdm.
Ako su krive obrtnog momenta i snage iste, mase vozila iste i menjači isti, onda ne može da se razlikuje "ovih" od "onih" 200KS, bez obzira na broj cilindara i zapreminu motora...

Gorivo troše: zapremina motora (tj. količina vazduha i goriva u srazmeri) i obrtaji.
Naravno, ako su sve ostale stvari iste (detalji drugi put)... Postojanje (turbo)kompresora prividno povećava zapreminu motora, pa i potrošnja mora da bude veća - nema magičnog trika.

Prednost motora sa turbokompresorom u odnosu na "atmo" veće zapremine je tzv. "vozljivost". To nema ko ne voli. Turbo-motor bi trebalo posmatrati kao motor "sa promenljivom zapreminom". ;)

Obično manji motori (1750TBi i 1.9JTD) imaju turbine koje se lako zavrte na malom broju o/min (mali "lag") i krive obrtnog momenta sa maksimumom na oko 2000o/min (dizeli uglavnom), a to posle opada. S obzirom da se "KS" dobija iz formule u kojoj se množe "Nm" i "o/min", jasno je da veliki pad "Nm", bez obzira na porast "o/min", ne može da bude osnov za veliku snagu, pa se, u tom smislu, "KS" situacija sa dizelima završava na 4000o/min.
A to je za vozljivost sasvim Ok...

Ovde se misli se na uobičajenu turbo-dizel situaciju... Ako se "mala" turbina (mali lag, ali i mala konačna snaga) zameni "većom" (veliki lag, ali veća konačna snaga) dobija se "zver", a ako se zameni "propulzivnijom" (kompromis - mali lag, ali ne baš tako mala snaga) onda dolazimo do "optimuma". U tom smislu je GTB2056v mnogo bolje rešenje (oko 900€) nego bilo šta u tom rangu... Neko je ovde spominjao twinturbo - to ide na velike zapremine (da se izbegne lag, a da snaga bude značajna) i veoma je komplikovano, a pomenuta GTB radi skoro isti posao... u našim uslovima.

Da se vratim na početak - vema lako se pravi "vozljiva" 1.9 JTDm (remap), koja je uporediva sa "ne toliko vozljivom" 2.4 JTDm (neremap ili remap). Zašto - pa tih 2.4 se ne napune toliko brzo kao 1.9, ali kad se napune... To je nekom važnije nego "vozljivost"... i sasvim je Ok.

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 19, 2012 3:29 pm
od nalfa
Dušane,
da li su potrebne nekakve prepravke da se GTB2056v stavi na 1.9 JTDm?

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 19, 2012 3:58 pm
od dusanGT
Da, ali vredi... GTB2056v nije plug&play za 1.9 JTDm (ili JTD) 147, 156 i GT. Ne znam kakva je situacija sa 1.9 JTDm 159... Možda su izmene mnogo manje.

Pogledaj ovo: http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost3980898" onclick="window.open(this.href);return false;

Cena te GTB2056v je manja nego četiri solidne v17" felne i gume. Prepravke na 1.9 JTDm nisu nešto naročito velike, ali su pipave: promena položaja odvoda ulja iz turbine, prilagođenje izduva vazduha iz kompresorskog dela, prilagođenje kraja izduvne grane za vezivanje na turbinski deo i promena prirubnice za izlaz iz turbinskog dela (pre downpipe). Ne bi trebalo da koštaju nešto mnogo... Na to bi trebalo dodati i FMIC i downpipe zamenu za prednji katalizator - sve sam to uradio i na "staroj" 147ci.
Danas mi se, kad sam vozio tu "staru" 147cu, činilo da ide bolje nego nova GT koja ima 150KS. Tajna je u vozljivosti - krive boosta su kod 147ce korigovane tako da lag bude što manji...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 10:26 am
od JaMaL
ne mozes "korigivati" krivu boosta... mozes ograniciti boost na odredjenim obrtajima da izgleda kao da je lag manji... tj. da nema onaj kick kada se zavrti turbina... samim tim ogranicavanjem boosta ubijas i snagu i ubrzanje... dobijas na vozljivosti jer je prelaz finiji... ali gubis na performansama...

kada motor napravi dovoljan protok vazduha da turbina pocne da kompresuje isti u kompresorskom kolu boost bolazi naglo... dakle kriticna masa vazduha u turbinskom kolu pravi boost u kompresorskom kolu u istoj sekundi... dakle od 0 do 1 bar za ~1 sek... posle nekog vremena boost ce opasti kada turbisko kolo postane premalo i pocne da gusi motor... sto je kod dizelasa prilicno brzo... jer oni rade na malim obrtajima... i generalno koriste vrlo mala turbinska kola zbog brzeg odziva...

ti mozes programirati svoj elektroventil na wastegate-u da lagano ubaci boost kao kod novijih kola pa se prelazak na boost ne oseti tako drasticno... ali to utice i na performanse naravno... takodje se podesava i timing bregastih pre boosta da auto ne bi bio trom i lenj pre boosta kao stari turbo sistemi iz 80-ih...

pri promeni turbine moras se pozabaviti svim ovim parametrima ako zelis da zadrzis vozne karakteristike koje je auto imao a da ne dobijes divlje cimanje i rupu tako gde ne treba da bude...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 11:01 am
od Kaligula
Znači na kraju se sve svodi na ono što je rekao Oldman Vujadin:Prelazak na neki drugi brend koji može da zadovolji njegove potrebe....ili da sačeka još neko vreme!

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 2:59 pm
od dusanGT
JaMaL napisao:... ne mozes "korigivati" krivu boosta...
... mozes programirati svoj elektroventil na wastegate-u...
Mogu - iz WinOlsa u Excel, pa ispravim, pa vratim u WinOls, pa sa Galletto 1260 u ECU. Dole na slici je primer jedne koju su naši (i strani) tuneri "prodavali", a koju bi trebalo ispraviti.

Sve te Alfe o kojima pričamo nemaju wastegate... "Stara" 156ca od 105KS (EDC15c5) je poslednja koja je imala wastegate ventil...
Slika
@nelle - molim te da paziš na času... ;)

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 6:07 pm
od Kaligula
Pazim ja profesore...nego me zanima cena takvog zahvata kao i sama trajnost u nasim uslovima eksploatacije!!

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 6:33 pm
od dusanGT
Ma znam da paziš - ali ovo je matematika, a ne sociologija. ;)
Cena tog zahvata je reda veličine godišnje registracije "onih" predloga, ali zahvat platiš samo jednom. Trajnost zavisi od vlasnika/vozača - kao i uvek... :)
Šta su to naši uslovi eksploatacije?
Gorivo, servis (održavanje), putevi?
Remapovani 1.9 JTDm se servisira po istoj ceni kao i neremapovani, bez obzira na to da li ima "ovu" ili "onu" turbinu ili FMIC. A uđi u servis sa nekim 3.2 V6 - dobar dan je 200€.
Uzgred, loše gorivo više "kvari" nešto što se vrti na 6000o/min nego nešto što ide na 4000o/min, a loši putevi "kvare" vešanje u oba slučaja...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 9:10 pm
od dexxxter
dusanGT napisao:A uđi u servis sa nekim 3.2 V6 - dobar dan je 200€.
Da li si siguran u ovo sto si napisao?

3.2 V6 je ista prica kao i svaki drugi V6 (2.5 ili 3.0)

Na V6 motoru se jako retko bilo sta kvari... Redovni servisi i to je to. Interval za veliki servis je 2x duzi nego za druge benzinske ili dizel motore, a od zamene do zamene ne potrosi ni gram ulja.
Ako je vlasnik V6 Alfe "mentol" i ne odrzava je redovno, sje..ce je kao i bilo koju drugu koja se ne odrzava, a isto tako bi sje..o i svaki drugi auto koji bi vozio...

Been there, done that... ;)

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Jan 20, 2012 9:31 pm
od dusanGT
Imam u vidu "našu" (ali i ne samo našu) situaciju u kojoj se cena "bilo čega" u vezi sa vozilom formira na osnovu:
a) procene statusa i imovinske performanse klijenta,
b) finansijske vrednosti i "fame" koja prati marku (Audi, BMW...) i kategoriju vozila (V6, V8, džip, službeno vozilo firme...),
c) retkosti vozila na nekom tršištu,
d) procene značaja (hitno, na primer) intervencije za klijenta,
e) procene da klijent nema pojma o kolima, delovima i kvarovima,
f) iracionalnog stava majstora (ili vlasnka servisa) da za dva-tri dana može da zaradi mesečnu platu, ako je ispunjen bar neki od uslova a)-e)...
g) stavite i vi nešto...

Ima još jedna okolnost, za koju je "kriv" isključivo vlasnik vozila: ako je to entuzijasta, ima neko tehničko obrazovanje i voli da "budži" (tuning, styling...), onda je to je veoma skupa zabava u V6 i sličnim slučajevima... Mnogo je jeftinije, ako samo voli da ima, a i ne vozi se baš svaki dan...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Feb 24, 2012 1:03 am
od jovangt
dexxxter napisao:
dusanGT napisao:A uđi u servis sa nekim 3.2 V6 - dobar dan je 200€.
Da li si siguran u ovo sto si napisao?

3.2 V6 je ista prica kao i svaki drugi V6 (2.5 ili 3.0)

Na V6 motoru se jako retko bilo sta kvari... Redovni servisi i to je to. Interval za veliki servis je 2x duzi nego za druge benzinske ili dizel motore, a od zamene do zamene ne potrosi ni gram ulja.
Ako je vlasnik V6 Alfe "mentol" i ne odrzava je redovno, sje..ce je kao i bilo koju drugu koja se ne odrzava, a isto tako bi sje..o i svaki drugi auto koji bi vozio...

Been there, done that... ;)
Ma nema veze s vezom, mislim da nema jeftinijeg automobila u klasi 3.2 za odrzavanje

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Feb 24, 2012 1:20 am
od jovangt
icemilos napisao:
byMaX napisao:
DjomlaN napisao:pazi, ako trazis da ti benzinac u istim uslovima voznje dakle tu izmedju 150 i 200km/h trosi samo 20-30% vise, mislim da neces naci takvog...

taj 2.4 mjet je savrsen motor, preko 200ks iz ne prevelike zapremine plus trajan motor sa odlicnom turbinom... jednostavno jedan od najboljih dizela...

drugar vozi BMW 335i biturbo nacipovan na 430ks (fabricki je 305 valjda) i trosi mu 17-18 po gradu lagane voznje i umjerene... ako vozi zestoko potrosnja ode preko 30 i potrosi rezervoar za 300km... ocu da kazem da su turbo benzinci jako veliki potrosaci kada se gaze, a ako se voze umereno bez gasa do poda i viskokih obrtaja mogu da sa 430ks trose kao 2.5 v6 sa 190ks (17l/100km/h po gradu)...
Dao si sulud primer :) Naravno da će 3.5L V6 da troši kao nenormalan, trošio bi toliko i da je atmo. Kad kažeš da turbo benzinci troše mnogo kad se gaze, mislim da je ono trubo - višak. Turbina ne povećava potrošnju. Zato ja nisam očekivao da 1.8TBi bude ne znak kakav potrošač, najpre jer je auto od 1750 ccm :)
BMW nema V6 motore u ponudi!
A oznaka 335i za ovaj konkretan primjer je 3.0 motor. Ustvari BMw je sad napravio samo 4 bloka, 2.0, 3.0, 4.4 i 6.0 i u zavisnosti od snage svakog agregata daje oznake ,(123d, 335i, 116i...)

Druze da nisi slucajno okrenuo brojke, 430 umesto 340??? :scratch:
Ako nisi onda bi te zamolio da mi kazes gde da odvezem moj auto da cipujem. Imam neki 318i pa bi ga cipovao barem da ima 300ks, nema veze koliko ce da trosi :rotfl: :rotfl:

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pet Feb 24, 2012 9:31 am
od Djo83
naravno da ne, taj auto serijski ima 305 ks i dve turbine pa se vrlo lako chipuje, a sam chip je hardverski komad koji se "ugradi" ispred postojeceg kompa i ima 7 mapa u sebi, na sedmoj mapi je oko 430ks...

evo ovo je drugar bas snimao na autoputu...

" onclick="window.open(this.href);return false;"
pa ako te interesuje kako da nabavis chip cimni ga preko YT pitaj sta/gde/kako

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Uto Feb 28, 2012 12:32 am
od jovangt
U svakom slucaju stoji da taj motor ima ogroman potencijal ali ima tu jos par stvarcica da se odradi da bi dobio tih 125 ks, kao sto je i sam napisao u komentaru...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Uto Feb 28, 2012 6:35 am
od dusanGT
... Tih par stvarčica je ključno...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sub Feb 27, 2016 10:58 am
od Zex
Ih bre goxy,izvadi je iz naftalina hahaha Svaka cast za opciju search :nakkal:

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sre Mar 02, 2016 7:12 pm
od mladenke
Bice to jedan lep sat da stoji na polici. Ja uzimam odma u paru, necu da se zezam ko vi pa da uzimam samo jednu. :P

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Sre Mar 02, 2016 9:51 pm
od Super_genije
Rijecima nasih predaka: Sve se nema a bijelo se od prsute odvaja... hahaha hahaha hahaha

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Mar 03, 2016 6:34 pm
od Super_genije
Evo par info... Nadam se da je ok napisati jer su to ionako firme preko a svrha je da steknu ljudi predstavu a ne kao reklama.
Englezi odnosno turbo dynamics: za upgrade turba traze 700, za nov vec odradjen 1100.
Njemci (turbolader) : za upgrade traze 720, pritom kazu da ne moze da se ugradi kuglicni lezaj vec samo veci kompresorski impeler. Nov 2056 (ne znam da li je gt ili gtb 767878-5001S) 860.
Rumune boli cosak da odgovore na mail pa cu da ih zovem i prijetim malo.

U slucaju hibrida od 1749 kao sto je Goxy radio, za koji auto traziti. Za 1.9 je iz komada sa granom, a meni odvojeno.
Pored toga, po slikama moj turbo nema vakumski aktuator nego elektricni dok 1.9 ima vakumski. Sta u toj varijanti raditi? Prebacivati stari aktuator?

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Mar 03, 2016 8:01 pm
od G0XY
Za ovako mali turbo,ne radi se ball bearing konverzija.
Koju god hibridnu turbinu da stavis,potreban ti je aktuator koji može ručno da se šteluje,zbog podešavanja varijabile.Hibridne turbine nikada nemaju protok isti kao fabričke i ne može se precizno podesiti geometrija na probnom stolu.Takođe je potrebno da aktuator bude dostupan,da ne skidaš kao neki ovde mučenici,kompletnu turbinu radi preciznog štelovanja aktuatora i dodatnog podešavanja vnt mapa :)
Kako niko od nas ovde još uvek nije budžio turbinu na 2.0 motoru,ne gine ti da budeš pionir u tom poslu i moraš sam skontati koja ti se turbina najviše gađa.
1749 turbina sa Alfa Romea GT/156/146 sa Mjet euro 4 motorima od 150ks,izrađuje se odvojeno od usisne grane - kao kod tebe.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Čet Mar 03, 2016 10:32 pm
od Super_genije
Provjericu ali skoro sam siguran da aktuator moze da se stela.jedina razlika je sto je solenoid izjedna sa pastetom umjesto na vakum. Turbina je maskimalno dostupna tako da sta god da stavim mocice da se podesava. Probacu da iskopam na AO da li moze da se prebaci aktuator sa moje na drugu. To bi mogao biti problem.
Da li se na 1749 radi ball bearing konverzija?

Na koji nacin moze da se provjeri da li je turbadzija "ustrojio" turbinu? Pretpostavljam na dijagnostici treba da se javi znacajnije odstupanje trazenog i dobijenog pritiska, posebno na visim obrtajima/pritiscima

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Pet Mar 04, 2016 7:32 am
od mladenke
nemas potrebe za ball bearingom do 56mm impelerom. Gtb2056v i ako nije bb vrti se veoma rano i veoma visoko kad se lepo podesi. :)

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Pet Mar 04, 2016 9:01 am
od G0XY
Ne radi se na 1749 bb konverzija,to bi tek bilo moguće od GT22 turbina.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Pet Mar 04, 2016 10:26 am
od mladenke
Ima kitova i za gt20, cini mi se da sam negde video. Na 1.9 motor gtb2056v moze da nagura skoro 3 bara na 2k obrtaja, tako da nema potrebe za konverzijom na bb. 60mm kompresor je vec na granici jer malo kasni sa nabijanjem pritiska ali nista drasticno. pa i obican 2256 alfin gura 2.7-8 bara na 2-2.2k obrtaja. Sve se to podesi kroz mapu i aktuator samo treba vremena.

Super_genije: Mislim da ima navoj na polugi aktuatora tako da moze da se steluje. Kako mislis "ustrojio" turbinu?
Po meni, posto je turbo u tom polozaju u kome stoji, ja bi se odlucio za gtb varijantu, 2056, 2060, 2260, sta god. Sobzirom da je hybryd toliko skup, a a turbina fabricka je mala, bice problem sa egt-om sigurno, osim ako se ne uradi cutback turbinskog dela, ili t. impelera, sto za posledicu ima i sporiji odziv. U svakom slucaju sve pozitivno je na strani gtb-a.

Re: Alfa 159 Problem sa Turbinom. Molim pomoc

Poslato: Pet Mar 04, 2016 11:08 am
od Super_genije
Pominjao je Goxy nekoliko puta to strojenje pa me je interesuje kako se manifestuje i kako mogu (ne samo ja nego i ostali) da utvrdim to.
Sve je na protiv hibrida stock turba sem prostora odnosno velicine. 1749 je za broj veca a 2056 je huuuge u odnosu na ovu stock. To sa sobom povlaci puno izmjena. A tu je i polozaj. Kraj izduvne grane i izlaza su kod mene na istoj strani dok su i 1749 i 2056 obrnute. To u sustini dok se ne skine i ne proba tesko moze da se zna.
Hibrid 1749 kao goxyjeva izadje oko 700, a daje dobar rezultat. 2056 je odlicna ali mozda prevelika za ono sto mi treba..