Moje neke opservacije sa jednog drugog foruma vezano uz mogućnost da je budući kompaktni crossover sa prednjim pogonom.
Malo je ovdje početak čudan jer je vezano za platforme. Kasnije je pak vezano za relaciju Bravo/Giulietta pa sam uspoređivao sa Tipo/147.
Normalno da će se dijeliti. Kompaktni modeli mahom sada idu na tu SUSW platformu. Nije loša u smislu brojki, mogli bi je napraviti boljom. Ali prije svega ja Alfu tu bitan feeling za volanom. Uostalom kompaktni modeli Alfe su tradicionalno prednji pogon, nikad nisu bili stražnji.
Giorgio će biti korištena naravno za sve veće modele od Giulie/Stelvia. Najavljena je za sve veće modele iz FCA, ili gotovo sve. Naravno sljedeća generacija Ghiblia i ostalih modela isto prelazi na Giorgio.
Za sportsku platformu ne mogu reći više. Kažu da je nova. No ako budemo precizni skoro sve je nova platforma iako je najčešće bazirana na staroj. Baš je gore primjer SUSW iako je to originalno SCSS koja je debitirala sa Grande Puntom.
Činjenica je da za kompaktne modele sada svi idu na prednji pogon. Alfi bi se sa stražnjim moglo dogoditi da bude preskupa i pretijesna s obzirom na konkurenciju. Evo novi BMW X1 na dosta tržišta kreće samo sa 2 ili 3 tisuće eura nego za novi VW Tiguan.
Ako ćemo baš točno to više nije ista platforma. Samo je centralni dio podnice isti. Sve ostalo je drugačije. Dosta naprednijih materijala kod Giuliette. I naravno McPherson je aluminijski, recimo to je preko 20 kg lakše nego dvostruka ramena na 147. Sve u svemu 50+ kg je lakša od Brava sa istom motorom i opremom, a samo multilink u pravilu teži dodatnih 20+ kg. Znači sve je dosta olakšano.
A npr. čak stari Tipo i 147 jesu ista platforma unatoč silnim tehničkim razlikama.
Ovdje je priča interesentna. Gdje se može uštediti. Recimo novi 2.2 JTD je oko 30 kg lakši od 2.0 JTD. Da stave vrata, prtljažnik od aluminija, krila. To ti je sve skupa još bar 50 kg. Bliži se ušteda od 100 kg.
I ovo je sve ako se ne dira konstrukcija.
Ako bi McPherson bio od aluminija dobio bi se osjećaj da je lakši auto, agilniji. Mislim da na 500X nije aluminijski.
Onda straga da odeš na jednostavni barem multilink umjesto McPhersona dobijaš na prtljažniku dosta kapacitet.
Tako da stvarno ima mjesta poboljšanjima. Inače već ta SUSW platforma u upotrebi ima 3 različita tipa stražnjeg ovjesa. Polukrutu, McPherson i bi-link. Modeli su u prvom slučaju 500L i Tipo, u drugom 500X, Renegade i Compass, a u trećem Toro.
Meni je interesantna i financijska strana i što omogućava. 500X i Renegade se proizvode u Melfiu. Dosta opreme, alata je istih ili jako sličnih u Pomiglianu gdje se radi Panda. Kaže Sergio ide Panda natrag u Poljsku. Pomigliano ostaje prazan. A jeftinije ga je prenamijeniti u SUSW nego li u Giorgio.
Barem sam ja tako sve shvatio. Plus korištenje ove platforme im ostavlja mogućnost B-segmenta, makar crossovera u B-segmentu.
Onda opet oni transkripti, na
https://seekingalpha.com/article/406576 ... art=single, gdje kaže:
Let me deal with your Stelvio question in the U.S. Fundamentally, the launches are not different between Europe and the United States. As you said, I think there are regulatory differences in the vehicles, but obviously, the distribution network is a lot – is not as developed in the United States as it is in Europe, and I think that we need to be cognizant of the importance of brands, like, BMW in the U.S. market. And so, our target in terms of pricing and positioning is dead on BMW, which is not necessarily the case in Europe where I think that the ambit of coverage is a lot wider.
Ovo se može svakako shvatiti. Kao prate BMW. A gdje BMW ide sa X1? X1 je sada prednji pogon i nudi se u Americi. Sa tim u vidu bi ih Alfa pratila.
Inače gledao sam Quattroruote. Pa recimo 500X uopće nije loš. Niti malo čak kada se usporedi sa Audiem Q2. A taj Q2 je kao "svemoćna" MQB platforma.
Q2 2.0 TDI 150 KS sa DSG-om i AWD-om teži mjereno 1665 kg. Po tom istom magazinu 500X 2.0 MJT 140 KS sa ZF automatikom i AWD-om teži 1661 kg. Točno 4 kg razlike. Audi ima nešto bolji raspored mase. Vrijeme kruga jako, jako slično. 500X ima nešto više mjesta mjereno od papučica do stražnjeg naslona. Bolji je čak od dosta kompaktnih hatchbackova u tom pogledu.
Inače mene u cijeloj priči najviše brinu automatici. ZF 9HP za poprečne nije ni blizu kao ZF 8HP plus je za dizel ograničen na 450 Nm, a već 2.2 JTD od 210 Ks ima 470 Nm. Niti brz niti fluidan kod mijenjanja. BMW i Volvo koriste Aisinov sa 8 stupnjeva. Audi i Mercedes imaju svoje mokre DCT-ove.
U SAD.u je suhi DCT suicid radi creepa.
Valjda će nešto napraviti u tom pogledu.