Stranica 7 od 8

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Mar 27, 2017 2:15 pm
od MWDP
To ću ovih dana da izdogovaram i porešavam, hoću da sačuvam ceo izduv sa katalizatorom da mogu samo da nakačim nazad ako bude ikad došlo do nekih zakona u ovoj banana državi. A i ako budem prodavao nekad auto, neće svako hteti da ima izduv prečnika da može manja glavica kupusa da stane...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Jun 01, 2017 8:56 pm
od bunga bunga
Sto dizeli na 166 imaju savijen aupuh na dole, a 156 2.4jtd ima pravu cevku?

Kao uostalom i svi 1.9 jtd kod 156 i 147.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Jun 01, 2017 10:56 pm
od MWDP
Ja sam imao pre pravu cevku pa sam morao da perem branik non-stop od gareži :D

Auspuh 147

Poslato: Uto Apr 28, 2020 6:47 pm
od 147va
Drugari , na mojoj 147 je srednji lonac busan i sad razmisljam sta mogu da uradim da dobijem sportsni zvuk. Vrv ima tu dosta na forumu al ne mogu da nadjem, zanima me sem straight pipe i sportskog zadnjeg lonca da li ima mogucnost da se.na 147 stave zvuvnici ili neki dodatak da puca kao iz Ak47?

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 7:21 pm
od Boxa
I mene zanima ovo oko pucanja, ako neko zna neka nam javi

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 7:24 pm
od alonso14
Mozes da se najavis preko kluba kod nekog od na forumu poznatih tunera, i da mu das snimak pucnjave oruzja, i da ti uradi u mapi pops and bangs

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 7:25 pm
od Boxa
imas neku preporuku kome da se obratim?

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 7:32 pm
od alonso14
Idi kod u Nova Speed, u Krnjacu, ponesi od kuce ak47, i pucaj ispred radionice, valjda ce namestiti ton tacan. Javi sta uradis, ima jos kolega koje bi tako nesto.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 7:33 pm
od Boxa
hocu, hvala na preporuci kolega alonso14

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 9:41 pm
od boki76
Kolega Boxa, nema potrebe da se bacas u trosak. Samo jos malo stisni gas i probijaces zvucni zid. To jos lepse puca i dalje se cuje od ak47. A i ak47 je samo za 147. Ti si ipak level up...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Uto Apr 28, 2020 9:52 pm
od Boxa
Sad sam u dilemi sta da radim... :(

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Maj 04, 2020 9:21 am
od horvat


Evo jedan predlog izduvnog zavrsetka, za kombinaciju sa zvukom "AK 47" :D

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pon Maj 04, 2020 11:01 am
od G0XY
Ne treba Novaspeed,bitno je samo da dobro otvorite prozore,bolje ce se cuti...

Slika

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Jan 28, 2021 8:57 pm
od Predrag92
Pozdrav ,

Hteo sam u moju 147 da ugradim dupli izduv i malo se raspitovao,zvako neke ljude koji se bave auspusima,gde mi svi kažu da dobro razmislim šta i kako , pošto od juna ove godine biće problema sa prolaskom na tehničkom, pošto su rigoroznija pravila.
Jedan mehaničar mi je čak rekao , da bi trebalo da potražim zahtev za prepravku od firme koja je zadužena za Alfa vozila u srbiji,sa tim zahtevom odem kod majstora koji se bavi auspusima , upiše šta je menjano i kako. Odem u AMSS oni slikaju zavedu i to je to . Slično nešto kao kad se radi atest za zatamljena stakla.

Dal je neko nešto slično načuo od vas , zna nešto više i slično. ?

Hvala :)

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Jan 28, 2021 9:07 pm
od Falcon037
Verovatno će trebati neki vid "atesta" i upisivanje u saobraćajnu te modifikacije što će koštati onako ... jer sve se to radi da bi se parice izvukle iz vlasnika koji već imaju para da rade prepravke.

Kolege u HR su nam pričale pre nekoliko godina da čak i felnu koja nije propisanih dimenzija po fabričkim normama moraju upisati dodatno u saobraćajnu kako bi mogli proći tehnički pregled. Tako da se i nama smeše takva vremena.

Sve je to po EU propisima i moramo se na to polako navikavati.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Jan 28, 2021 10:54 pm
od ForestGump
Predrag92 napisao:
Čet Jan 28, 2021 8:57 pm
Pozdrav ,

Hteo sam u moju 147 da ugradim dupli izduv i malo se raspitovao,zvako neke ljude koji se bave auspusima,gde mi svi kažu da dobro razmislim šta i kako , pošto od juna ove godine biće problema sa prolaskom na tehničkom, pošto su rigoroznija pravila.
Sve će zavisiti od kontrolora na tehničkom pregledu, u smislu da li će se strogo držati pravilika ili ne. Ne vidim zašto bi se striktno držali pravilnika kada se iz kanala, motorskog prostora i kabine ( osim fotografije km sata) ne slika i nije obavezan video nadzor? Ono što se mora ispoštovati je prema Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila da kraj auspuha ne sme viriti van gabarita vozila. To se vidi na fotografijama. Drugi uslov je da nivo buke ne sme biti narušen jer je zvučna snaga vozila (buka koju emituje vozilo) sastavni deo homologacije vozila. Znači, dupli auspuh čiji završeci ne vire van gabarita vozila i auspuh koji ne vrišti toliko da bi svaki policajac mogao da zaključi da nije fabrički ne bi trebalo da bude problematičan za tehnički pregled. Samim tim ni kasnije za saobraćaj, bilo u Srbiji ili van nje.

Ono što će biti problem ako se u međuvremenu ništa ne promeni je merenje izduvnih gasova i obavezno prilaganje ispisa sa merenja u zapisnik. Ima još 5 meseci do tada, tako da - znaćemo sve početkom Jula. Kako stvari trenutno stoje, zakonodavac je rešio da istera svoje a ostaje da se vidi da li će se promeniti nešto u smislu propisanih vrednosti za gasove u odnosu na datum prve registracije vozila u Srbiji.
Predrag92 napisao:
Čet Jan 28, 2021 8:57 pm
Jedan mehaničar mi je čak rekao , da bi trebalo da potražim zahtev za prepravku od firme koja je zadužena za Alfa vozila u srbiji,sa tim zahtevom odem kod majstora koji se bavi auspusima , upiše šta je menjano i kako. Odem u AMSS oni slikaju zavedu i to je to . Slično nešto kao kad se radi atest za zatamljena stakla.
Teoretski da, pod uslovom da je prepravljeni auspuh homologovan. Što sigurno nije. Zatamnjena stakla, kuka, plinski uređaj, prednji rollbar, bočni pragovi, dodatni spojleri (demontažni krovni nosači/prtljažnici/koferi su za sada izuzeti od obaveze homologacije u Srbiji iako ih većina ozbiljnih proizvođača homologuje sebe radi) imaju ili svoje odobrenje od ABS-a ( "nalepnica") ili svoju homologaciju.

Prepravljeno vozilo
- čiju prepravku je izvršilo pravno lice ili preduzetnik
- sa delovima i/ili opremom koji su "usaglašeni sa jednoobraznim tehničkim uslovima" (homologovani) i
- za čiju prepravku je izdata saglasnost proizvođača vozila ( osim za plinski uređaj i duple komande za invalide ili auto-škole)
može pristupiti pregledu.

Najbolje je konsultovati se negde na ispitnom mestu bilo kog mašinskog fakulteta ili AMSS-a i dobiti prave informacije iz prve ruke, jer mi sa foruma i majstori koji se bave prepravkama različito tumačimo propise.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Jan 29, 2021 11:15 am
od Predrag92
Falcon037 napisao:
Čet Jan 28, 2021 9:07 pm
Verovatno će trebati neki vid "atesta" i upisivanje u saobraćajnu te modifikacije što će koštati onako ... jer sve se to radi da bi se parice izvukle iz vlasnika koji već imaju para da rade prepravke.

Kolege u HR su nam pričale pre nekoliko godina da čak i felnu koja nije propisanih dimenzija po fabričkim normama moraju upisati dodatno u saobraćajnu kako bi mogli proći tehnički pregled. Tako da se i nama smeše takva vremena.

Sve je to po EU propisima i moramo se na to polako navikavati.

Što se tiče guma i felni u HR ,pre dve večeri sam baš gledao nekog momka , bavi se autima na svom kanalu , uglavnom oterao je BMW -a na tehnički i nije prošao pošto je guma nešto mala šira od propisane kataloške gume za taj model BMW-a,znači nešto jako jako malo.I onda vraćanje sve na fabriku pa ponovno plaćanje tehničkog , a i tamo deru sa cenama za vozila preko 2,0 .

Ispadne hoceš auto malo vizuelno estetski da središ za svoju dušu,pošto za fabriku tako nečega nemamo ,piiiip nas standard,platiš delove ,majstorije i ostalo, i još sve moraš papreno da platiš državi za silne ateste dozvole čuda.... :hbg :fight_twak:

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Pet Jan 29, 2021 2:28 pm
od ForestGump
Treba da se zna da je automobil prvo skup ispitanih, homologovanih komponenti a na sve to je automobil homologovan kao celina da bi se mogao prodavati kao takav. I te homologacije odnosno ispitivanja za dobijanje homologacije papreno plaćaju i komponentaši i proizvođači vozila. Samim tim, ako po svojoj želji menjamo nešto na vozilu što je obuhvaćeno homologacijom celog vozila ( pogon, pogonsko gorivo, broj sedišta, oblik karoserije, izduvni sitem, vidljivost(stakla), signalizacija(svetla), emisioni sistem, itd,itd,itd, oko 50-ak stavki u proseku) moramo ići na ispitivanje. Srbija se sa svojim zakonima i pravilnicima u poslednjih 11 godina praktično uskladila i sa UN i sa ECE regulativama, tehnički pregledi se dovode u red i da ne politizujemo temu, ono što igrom slučaja znam iz prve ruke je da ovaj segment na našu (ne)sreću radi struka a ne politika. Suština je da ako već nemamo novca da sebi priuštimo to što želimo, onda ono što sebi možemo da priuštimo mora da bude u skladu sa zakonima i pravilnicima. Jedan od primera je sedište za dete i pitanje za roditelje koji imaju malu dečicu i ovo čitaju: da li ćete za svoje dete napraviti sedište sami ili kod lokalnog stolara i tapetara ili ćete stisnuti 00 i kupiti propisano, homologovano sedište za svoje dete? Mislite o tome, jer neke stvari kada se dublje analiziraju ipak nisu bez veze.

Da se vratimo na tvoj dupli izduv: da sam radnik na tehničkom pregledu i da vidim da si izvršio samo estetsku izmenu tako što si nakalemio dodatnu cevku na postojeći izduv te da je taj "kalem" propisno trasiran i učvršćen - ne bih ti pravio nikakav problem. Ali, ako bih ustanovio da si modifikovao lonce, cevi ili putanju izduvnih gasova - proglasio bih vozilo neispravnim. U oba slučaja bih bio u pravu i postupao bih u skladu sa propisima. Tako da eto ti besplatan "hint" šta je estetika a šta je suština.

Sve ostalo se svodi na kontrolore na tehničkom pregledu, na njihovo znanje, iskustvo i volju da rade u skladu sa propisima i pravilima struke.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Ned Jan 31, 2021 11:01 am
od YUgisa
To je ok, ali onda imas ljude kao ja koji imaju fabricki zadnje pojaseve i neko ti kaze da to moras da skines jer oni nisu nikad videli Yuga sa zadnjim pojasevima? I ispada da treba da prepravljam fabricki auto?

Da su ti propisi pisani od strane struke, 90% modifikacija moze uz pomoc stapa i kanapa da se regulise sa jasno definisanim pravilima koje bi i majmun mogao da sprovede i da za ostalih 10% budu u fazonu ili cemo se praviti da nisu bitne ili cemo ih totalno zabraniti...

I nismo ni sa cim usaglaseni jer ja imam TUV sertifikat za moje prednje pojaseve koji ne vaze u Srbiji? Taj proizvodjac je platio homologovanje i onda ja treba opet da dokazujem u Srbiji da je to bezbedno da se stavi u moj auto?

Ljudi koji su u "struci" nisu nikad nista modifikovali u zivotu... Poznajem jednog...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Ned Jan 31, 2021 11:01 pm
od ForestGump
Kao što sam napisao: sve se svodi na kontrolore na tehničkim pregledima.
Homologacija i TUV sertifikat mogu i ne moraju biti jedno te isto, jer je TUV akreditovan za izdavanje različitih sertifikata.
Ako je TUV radio homologaciju pojaseva, za šta jeste akreditovan, i ako pojasevi nose oznaku u formatu Exy 16R abcd , nema šta da ti kome da dokazuješ, pojasevi su homologovani. Obzirom da se ne menjaju karakteristike vozila zamenom pojaseva, zamena pojaseva ne podleže ispitivanju. Kontrolor na tehničkom pregledu može samo da proveri da li se zakopčavaju i otkopčavaju ispravno i da li su sa pričvršćenjem u tri tačke kao i originalni. Ništa više i ništa manje od toga.
Ali, ako u Jugiću imaš trkačko sedište i pojaseve koji se pričvršćuju u na primer 4 tačke, to neće proći tehnički pregled jer je u suprotnosti sa Pravilnikom o podeli (član 101 stav 1) i homologacijom celog vozila (ako je Jugić uopšte homologovan prema UN/ECE). Bez obzira što svi znamo da je to sedište i taj vid pričvršćenja pojaseva bolji i bezbedniji od fabričkog u tri tačke. Ovo za zadnje fabričke pojaseve ne bih komentarisao jer smo imali Jugića sa zadnjim fabričkim pojasevima i naslonima za glavu još pre 30+ godina.

Odlutali smo od teme. Fokus je na prepravkama izduva i tome šta nas čeka od 5.Jula ove godine.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Sre Feb 03, 2021 11:48 am
od YUgisa
Pa bas je u tome problem da sve se svodi na volju kontrolora a ne toga sta pise na papiru, a i to sto trenutno pise nema mnogo smisla jer onaj ko je pisao ne zna tu tematiku.

Prvo ako zele da svaki auto bude standardan i iskljucivo u skladu sa time kako je izasao iz fabrike, onda bi trebali da gledaju i sta se prodaje na nasem trzistu ako i zabranimo pricu pravljenja po meri. Npr moj auto fabricki dolazi za 2x38mm cevima koje se spajaju u jednu od 42mm do zadnjeg lonca iz fabrike. Sad svi proizvodjaci prave 2x35 u jednu od 40mm. Sad ako to nije prepravka ako ide na manje, zasto je prepravka ako ja napravim 2x40 u jednu od 45mm? :D Ili sto ni jedan lonac nije na nivou mog originalnog i da su bucniji sa njim, ali stavljanje prohromskog je "sportski"? Ili recimo moja sestra ima "sportski" zadnji lonac, mislim jedino sportski je sto ima dva zavrsetka umesto jednog i sto je prohromski iako nikakvog povecanja buke nema i to je jedne godine nije bio problem, sledece jeste bio problem kod istih ljudi... I taj lonac isto ima TUV jer je auto tako dosao uvezen iz Nemacke.

Da neko zeli te propise da napise profesionalno, ne bi te uslovljavao velicinom cevi, da li je ovako ili onako, nego bi napisao da zavrsetak auspuha mora da bude tamo gde jeste fabricki izveden, eventualno bi mogli reci da je dozvoljeno "simetricno" izveden sa druge strane vozila, da ne sme da viri van najisturenije tacke branika (sad tu je stvar da se definise jer po vertikali iznad izduva ili je po horizontali odnosno bilo koja povrsina paralelna sa zadnjim delom auta od najisturenije tacke), da se definise udaljenost cevi od patosa, kocionih i ostalih cevi i creva, delova oslanjanja itd, postoji medjunarodno pravilo o kolicini buke koja vozila treba da ispostuju i totalno je besmisleno da te uslovljavaju kakav ces ti imati lonac ako je propisan nivo buke, ako im je do ekologije neka propisu da moras da imas katalizator, DPF i ostale stvari ako je fabricki opremljen auto sa time i to je to... Kao i da se jednom za sva vremena razgranici samogradnja i kupovine homologovanih aftermarket delova za auto.

Ne ovako da smaraju ljude kad atestiraju plin da li auspuh ima fabricke spojeve ili je to zavareno i slicne nebuloze... I najbitnije da ti pravilnici treba da budu javno dostupni, ne kad pitam ljude u "struci" e daj mi pravilnik da mi salju fajlove sa komentarom ovo nemoj nikome da pokazujes, ovo nisi dobio od mene i slicne nebuloze...

Tako da ne mogu da se slozim da su promene zakona vodjene strukom, vodjene su strukom samo u toj meri da su nesposobni ljudi u globalu politickim putem dosli na te pozicije na kojima jesu.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Sre Feb 03, 2021 1:21 pm
od G0XY
Provalili su tokom vremena,da se najlakse pare uzimaju od vozaca,koji sve galantno placaju i nikada se ne bune.
Pored najskupljeg goriva,uskoro ce se placati atesti i takse za svaku sitnicu koja nije u skladu sa fabrickom izvedbom tog modela.
Ja sam se proteklih godina mucio za najmanje banalnosti,vracali me sa jednog tehnickog,pa posle isao kod drugog,gubio i vreme i zivce.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Sre Feb 03, 2021 2:21 pm
od YUgisa
Ali to je i poenta price, da postoje tacni propisi i lagana procedura uz normalne cene, vecina ljudi bi se odlucila da uradi sve legalno i da se ne zamaraju posle, umesto sto ja mislim da mi nismo 1000 auta u istoriji atestirali ako izuzmemo folije i plin...

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Feb 04, 2021 10:02 am
od ForestGump
YUgisa napisao:
Sre Feb 03, 2021 11:48 am
Pa bas je u tome problem da sve se svodi na volju kontrolora a ne toga sta pise na papiru, a i to sto trenutno pise nema mnogo smisla jer onaj ko je pisao ne zna tu tematiku.
Ovo ne bih da komentarišem jer ako započnemo raspravu u ovom pravcu, otićićemo predaleko i završiti nigde.
YUgisa napisao:
Sre Feb 03, 2021 11:48 am
Da neko zeli te propise da napise profesionalno, ne bi te uslovljavao velicinom cevi, da li je ovako ili onako, nego bi napisao da zavrsetak auspuha mora da bude tamo gde jeste fabricki izveden, eventualno bi mogli reci da je dozvoljeno "simetricno" izveden sa druge strane vozila, da ne sme da viri van najisturenije tacke branika (sad tu je stvar da se definise jer po vertikali iznad izduva ili je po horizontali odnosno bilo koja povrsina paralelna sa zadnjim delom auta od najisturenije tacke), da se definise udaljenost cevi od patosa, kocionih i ostalih cevi i creva, delova oslanjanja itd, postoji medjunarodno pravilo o kolicini buke koja vozila treba da ispostuju i totalno je besmisleno da te uslovljavaju kakav ces ti imati lonac ako je propisan nivo buke, ako im je do ekologije neka propisu da moras da imas katalizator, DPF i ostale stvari ako je fabricki opremljen auto sa time i to je to... Kao i da se jednom za sva vremena razgranici samogradnja i kupovine homologovanih aftermarket delova za auto.
To je sve već odavno napisano i tačno propisano. Ne samo to o čemu pišeš već bukvalno sve.
YUgisa napisao:
Sre Feb 03, 2021 11:48 am
Ne ovako da smaraju ljude kad atestiraju plin da li auspuh ima fabricke spojeve ili je to zavareno i slicne nebuloze... I najbitnije da ti pravilnici treba da budu javno dostupni, ne kad pitam ljude u "struci" e daj mi pravilnik da mi salju fajlove sa komentarom ovo nemoj nikome da pokazujes, ovo nisi dobio od mene i slicne nebuloze...
Pravilnici i regulative jesu javno dostupni. I domaći i međunarodni. To što se u ovoj zemlji u svakoj branši nađe neko ko će da pokuša da me zaj€6ava, bilo da je to pandur, šalteruša u domu zdravlja, šišmiš u opštini, ridžovan u prevozu itd je naša realnost. Može da me z@je6ava samo onoliko koliko mu dopustim. Zato treba mnogo čitati i dobro se informisati. Za auspuh konkretno, niti u regulativama za homologaciju niti u pravilnicima ( o podeli ili o tehničkim pregledima) nije nigde propisan ni prečnik cevi niti način spajanja.
YUgisa napisao:
Sre Feb 03, 2021 11:48 am
Tako da ne mogu da se slozim da su promene zakona vodjene strukom, vodjene su strukom samo u toj meri da su nesposobni ljudi u globalu politickim putem dosli na te pozicije na kojima jesu.
Sreća je da nisi potpuno u pravu. Delimično jesi, jer de facto u svakom žitu ima i kukolja.
Politiku ne bih da komentarišem, to mi je no-no tema.

Re: Upgrade izduva...

Poslato: Čet Feb 04, 2021 11:28 am
od YUgisa
S obzirom da nisam u pravu, verujem da ti nece biti tesko da mi das link i citat pravilnika oko izduvnog sistema.