Alfa Romeo proizvodi ekskluzivne automobile, postoji i prica da je cuveni Henri Ford jednom prilikom rekao: ,,Kad god vidim Alfa Romeo zastanem da bi skinuo sesir''. Duboko postovanje konkurencije.
Poslije drugog svjetskog rata Alfa Romeo se okrece masovnoj prozvodnji automobila, sve je manje ekskluzivnosti. No i pored toga Alfe nisu izgubile taj spotski duh (Cuore Sportivo). Ovdje necu poceti pricu odmah poslije zavrsetka II svjetskog rata vec od 1950 godine.
Prvi poslijeratni novi model Alfa Romeo je predstavio 1950 godine. Dizajner prve Alfe namjenjena masovnoj proizvodnji je Orazio Satta. Bila je to klasicna trovolumenska limuzina sa oznakom 1900. Limuzinu je pokretao motor zapremine 1884 ccm. Iako je bila namjenjena masovnoj prizvodnji to ne znaci da se Alfa odrekla ,,tehnickih poslastica''. Motor je imao aluminijsku glavu, bio je Twin Cam (dvije bregaste osovine) sa 4 cilindra u liniji i razvijao je 80 KS pri 5200 o/min. Vjesanje naprijed je bilo rjeseno sa dvostrukim trouglastim ramenima, spiralnim oprugama i teleskopskim amortizerima. Nazad je bila kruta osovina sa dvije ,,ruke'' koje su se spajale iznad diferencijala preko spiralnih opruga i teleskopskih amortizera. Alfa Romeu su 1950 gibnjevi bili zastareli.
Sledece godine (1951) predstavljen je model 1900 TI. Glavna razlika je bila u motoru. Povecan je stepen kompresije i povecane su ventili. Takodje je montiran i dvogrli karburator. Sve te izmjene su uticale da motor razvija 100 KS pri 5200 o/min. Taj motor je montiran u kracu sasiju koji je posluzio kao osnova za raznorazne kupe varijante modela 1900. model sa kracom varijantom sasije nosio je oznaku 1900 Sprint. Mnogi karoseristi su uzimali tu sasiju i pravili uglavnom prelijepe kupee. Zato se danas tesko mogu naci dva indeticna modela 1900 Sprint. Spisak karoserista je bio digacak, tako naprimjer imamo 1900 Sprint koji je izradio Zagato, isto tako Pininfarina, ili Toring, Stabilimento Farina, Bertone, Boano itd. Takodje je predstavljen i model 1900 M, odnosno komercijlnog naziva AR51, poznatiji kao ,,Matta'' u vojnom izdanju, za sta je i bio namjenjen. Motor u ovoj verziji je bio najslabiji, razvijao je 65 KS pri 4400 o/min.Pogon je bio na zadnjoj osovini sa mogucnoscu ukljucivanja pogona na prednje tockove. To je bio klasican terenac.
Godine 1953 dolazi vrijeme za blagi redizajn. Prekinuta proizvodnja modela 1900 M. Sada su sva tri modela u imenu dobila nastavak Super. Paleta se sastojala od sledecih modela: 1900 Super, 1900 Super TI i 1900 Super Sprint. Glavna promjena je povecanje radne zapremine motora koje je 1975 ccm. U modelu 1900 Super motor je razvijao 90 KS. U modelu 1900 Super TI i 1900 Super Sprint povecanjem kompresije, ugradnjom dva dvogrla karburatora i doradjenim izduvom motor je razvijao 115 KS. Ovi modeli su to vrijeme mogli da postignu impresivnih 190 km/h.
Mnogi karoseristi su uzimali sasiju 1900 Super Sprint i pravili svoje vidjenje kupea. Pininfarina je imala i kabriolet verziju. Neki karoseristi su za kupe uzimali i duzu sasiju od modela 1900 Super TI. Tako da je popis kupe varijanti modela 1900 veliki i tesko da mozete ,,povatati'' sve varijacije na temu. Ako je tako kod tzv. Komercijalnih varijanti mozete misliti kakvo je tek stanje sa raznoraznim prototipovima.
Godina 1959 je bila zadnja u proizvodnji modela 1900. napravljeno je 21.304 komada svih verzija modela 1900.
Godine 1954 Alfa predstavlja coupe 2000 Sportiva, tek da kaze da pokaze da jos uvjek zna kako se pravi rasni sportski automobil. 2000 Sportiva iz motora zapremine 1997 ccm izvlaci 139 KS pri 6500 o/min. Sposobna je da pojuri do 220 km/h
Uz limuzinu 1900 Alfi je trebao i manji model. Na salonu automobila u Torinu 1954 godine predstavljena je Alfa Romeo Giulietta Sprint, prvi model u slavnoj seriji Giuliette.
Giulietta Sprint je bila kupe (2+2 sjedi
Alfa Romeo 1950 - 1980
-
Go
- Drug Član
Post
Greska, 1971 godina treba, no evo sjajnonog sajta u vezi Alfasuda
http://alfasud.alfisti.net/indexe.htm
http://alfasud.alfisti.net/indexe.htm