Snaga i kontrola = Alfa

Informacije o Alfa Romeo klubu Srbija, diskusije Alfista o Alfizmu i predstojećim događajima...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Snaga i kontrola = Alfa

Uto Jan 31, 2006 1:52 pm

Hej mozda mnogo pitam, ali me interesuje kako to da nema jaceg motora od ovog V6 3.2?!

Nesto sam malo gledao po forumu i video Opel Astra 4.0 sa 400 konja, 4 sec. do 100 i 300 km/h!

Koliko ja shvatam ovi imaju para jer im se automobili prodaju kao gace na pijaci i onda mogu da ulazu u razvoj svega ovoga, ili gresim...

a mozda i nije poenta stavljati motor od Dajca u auto, kao glupi Amerikanci, naprave kola od 7000 kubika i hvale se kako idu brzo!

Gresim li?!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jan 31, 2006 1:58 pm

3750ccm je autodeltina najjaca izvedba sa 330ks i ubrzanjem od 5.2sec, dosli su do limita od 400 ks i napisali da je to maksimum za karoseriju 147/156... imas vise o tome na forumu, probaj pretragom...
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Uto Jan 31, 2006 2:11 pm

Nije poenta napraviti automobil sa brdom konja, vec automobil sa mnogo konja i ODLICHNOM upravljivoshcu. Teorijski limit za front wheel drive i relativno dobru upravljivost je bio 220 KS koji je upravo Alfa prebacila sa GTA verzijama. :D

Znachi, sirova snaga bez kontrole je = 0.

Btw, ovo je vec druga tema pa da ne bi ishli u off, razdvajam. ;)
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Uto Jan 31, 2006 2:47 pm

Motor od Dajca hahahaha :rotfl: :rotfl: :rotfl: e ova ti je dobra...

Prednja vuca jednostavno ne moze uspesno da prenese tolike konjice na asfalt i to je to... Alfa (Autodelta) je tu uradila maksimum i tacka...

Sto se tice jacih motora imas ga u prototipu 8c competizione v8 4.200 ccm 400 ks zadnja vuca... pa tu je i 164 procar v10 3.500 ccm 600 ks zadnja vuca (imas je na ultimatecarpage.com)... A koliko cujem sprema se i neko cudo za Breru, doduse na 4 x 4 platformi...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Jan 31, 2006 3:26 pm

Uh, uh, uh... Polako! :cool
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4320
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Uto Jan 31, 2006 4:27 pm

Da bi razumeo zasto Alfa nema jaci motor moras da poznajes istoriju Alfe...
Alfa je pre rata bila beskompromisna vrhunska ezoterija...
Posle rata su poceli da pravi masovno producirana kola, ali su zadrzana neka ezotericna tehnicka resenja u kombinaciji sa pobednickim iskustvima sa trkama. Zbog toga su Alfe uvek imale bolje perfomanse od konkurencije i specifican smek - smek masovno napravljenog auta sa odredjenom notom ekskluzivnosti koji je bio dugo ( a i sada je u mnogo cemu...) nedostizan za ostale. Takva im je inzenjerijska skola. To ima svoju vrednost. Samo da te podsetim da je VW poceo da pravi motore sa vodenim hladjenjem tek pocetkom `70-ih, a Alfi je normalno bilo da ima dohc motor, dve svecice po cilindru, itd, itd...
Ali...odrzavanje takvih kola uvek kosta nesto vise u odnosu na konkurenciju i tesko je oformiti dobru servisnu mrezu. Usput da bi sa cenom bili konkurentni (a da ocuvaju takav konstrukcioni prilaz kolima) moraju se nekad napraviti kompromisi u nekom delu. Taj deo se obicno odnosio na slabiju krajnju izvedbu auta. Zbog toga je Alfama potreban veca nega u smislu servisa. Ali, o tome smo pricali...poenta je - ako je odrzavas kako treba sve ce biti u redu.
Znaci, da se vratim na istoriju... Alfa je mogla da pravi kola kao Maserati ili Porsche ili cak i Ferrari, ali to nije njena pozicija na trzistu. Zato je na trkama imala svakakve motore, skoro uvek najjace u konkurenciji. Tu imas motor iz 33 Stradale od 2 litra i 115ks/litru sto je danas mnogima san da postignu, V12 od 3 litra iz 33TT12, zatim V12 za F1 koji je bio najjaci motor u ono vreme, V10 koji nazalost nije zaziveo...To su sve bili ubitacno jaki motori.
Alfina pozicioniranost na trzistu, pogotovu otkad je usla u Fiat grupu i ogranicenje prednjeg pogona uslovili su takav motorni opseg. Alfa ne sme da ugrozi Maserati, Maserati ne sme da ugrozi Ferrari. Zato Ferrari nece da pravi novi jeftini Dino sa 6 cilindara, a Alfa nece da pravi 8c Competizionne. Motor V6 u verziji od 3.2 litra i 250 ks koji se u osnovi proizvodi od `79 je vrhunac koji je mogao da se izvuce iz njega (pricam samo o serijskim motorima), i vise ne moze da zadovolji standarde emisije stetnih gasova koji se usvajaju u Evropi i tu je kraj za njega. To je bio jedan od najboljih sestocilindrasa koji je ikada napravljen. Nazalost mora da ode, ali ide se dalje...Motori se sve cesce kompletno menjaju zbog pomenute regulative.
Bice novih, jacih motora koji su uradjeni u kooperaciji sa GM ili pozajmljeni od Maseratija, tj. Ferrarija koji u stvari konstruisao taj odlican V8 motor. Cistunci ce da zale i nece prihvatiti to kao pravu Alfu, ali posle nekog vremena navici ce se. Tako to ide... Vazno je da Alfa zadrzi osnovne karakteristike koje su je uvek krasile u motorima. S obzirom da ce predstaviti Uniair tehnologiju koja ce biti korak ispred drugih mislim da sto se tice motora nema sta da se brinemo.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Sre Feb 01, 2006 3:14 am

:( koliko tuge... kraj proizvodnje i zatvaranje pogona gde se proizvodio najbolji v6 svih vremena... s*rem se ja u EU i njihove regulative... pa jos tuge - 8c competizione ce ostatati samo egzotika za sajmove i salone... korporativna politika... lepo je to kad svako zna gde mu je mesto ali malo izleta, malo evociranje slavne proslosti ne bi nikom smetalo... ili bi?
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Feb 01, 2006 7:01 am

Ali ono sto me fascinira je da svaki model ima te karaktreristike koje ga cine posebnim! :shock:

Eto recimo da mozes da nadjes neku staru 33 za 1500 eura i imaces taj feeling skoro kao i sa 159!

Onda 164 koja je ogromna limuzina pa opet ista stvar, jedinstveni osecaj!

Jedino se po neki problem od modela do modela razlikuje, ali sve ono po cemu je Alfa poznata ostaje isto uvek koliko sam ja shvatio! ;)

Mislim da to nema ni kod jednog drugog automobila, svi prave standardne modele i mozda jedan, tek po neko dva sportska modela i to je to!
:?
Sad shvatam sta znaci ono "Ferrari za male pare"! :dugokosi:
Korisnikov avatar
brera
Contact:
Garaža: Alfa Romeo Sprint '86
Lancia Delta HPE 2.0 T '98
Saab 93 '2003
Lokacija: Perm
Lokacija: Perm - Beograd
Postovi: 63
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:43 pm

Čet Feb 02, 2006 10:28 am

Sad shvatam sta znaci ono "Ferrari za male pare"! :dugokosi:[/quote]


drago mi je da si shvatio :dugokosi: :dugokosi:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Feb 02, 2006 12:07 pm

Jedan me magarac sinoc iznervirao, kao:"Joooj sta ce ti to, dobro je kad ga vozis prve dve godine a onda mozes da ga bacis!" :mad: :mad: :mad:

Ma kazem ja sebi, pusti budalu! :?

Ali nije stvar u tome sto ima svoje misljenje, dobro je da ga uopste ima ;) , nego je problem sto vecina ne prica nego prepricava sto je cula od ovog, a taj neko od onog , pa sve tako sedam kolena unazad! :? :? :?

Uostalom uvericu se sam, za mesec dana cu potrositi svojih, krvavo provedenih pet meseci na glupom brodu, pa cu onda sam da psujem i pljujem, ne dam da to radi niko umesto mene! ;)

Ili cu da im se samo nasmejem, hmmm... :roll:
Dexy
Postovi: 0
Pridružio se: Ned Nov 23, 2008 3:36 pm

Čet Feb 02, 2006 1:02 pm

Evo jacu samo da dodam komentar mog dragog kolege koji vozi omiljeni auto srpskih "biznismena" Pasat TDI...koji kaze:

"Je...m mu ma..r, Pasata sam platio bre krvavo, al kad udejm kod tebe u Alfu, sve je nekako drugacije...ima stila..." i naravno na kraju " ali ipak je Pasat..."

Toliko..
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 04, 2006 2:23 am

Malo odoste sa teme , pravila je alfa i te kako zestoke motore koji nisu isli u serijske modele , sto kaze kilaz ,cak su i presli crtu kompromisa i uspeli da zadrze sigurnost i upravljivost , svaki model zato i ima vrlo prilagodjenu gamu motora , ne bih se slozio oko vuce , prednja sva cetiri , zadnja , stvar vec ukusa i navike mozda , i glupi kadilak eldorado ima prednju vucu i ako ima preko dve tone i gomilu konja iz bureta kubika ,
Inace neko je skoro pitao za 164 bezobraznog izgleda i zvuka , crnu sa plastikom koja po meni prelazi malo granicu da samm se delic sekunde pitao koja je bre ovo alfa , bila je prosle nedelje kod Nese u servisu 3.0 V6 sa pogonom na sva cetiri iz 90 e godine , nisam verovao i ulazio u kanal i gledao da nije budjevina , nije VISKO 4X4 nego klasican :(
Nisam znao da postoji ali stvarno je bezobrazna.

Inace mene su sve alfe vise odusevljavale kako koce i menjaju pravac nego kako vuku , mada je lepo i stisnuti gas sa rezultatom , sve u svemu to je to od svega koliko treba.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 04, 2006 3:02 am

Pa dobro znaci pored Alfe samo jos Maserati, Ferrari i Lamborgini imaju takve vozne karakteristike?! ;)

Sta je sa recimo sa Corvete, Dodge Viper, Audi TT i ostalim zivotinjama?!

Ako gledamo onu tabelu gde SZ trpi 1.4 G u krivini, svi su oni smesni naspram Alfe! ;)

:applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause:
:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 04, 2006 7:16 pm

Naravno da su smesni! SZ je jos uvek rekorder u tom segmentu,a tesko da ce je neko u skorije vreme dostici :dugokosi: ;)
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Feb 04, 2006 8:13 pm

Ne mogu da zaboravim leto 89g, Opatija, kad sam video crvenu makinu koja je imala zvuk da se usere&
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 05, 2006 3:02 am

Vec neko vreme hocu da pitam, pa uvek zaboravim! Moze li neko da mi pojasni malo one oznake, ili merne jedinice:

Max torque
Nm
hp je verovatno konjska snaga
KW je kilowat
i sve ostalo sto sam propustio,
obrtni momenat...

:besserwisser: :glupan:
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Ned Feb 05, 2006 4:09 am

Bojane, probaj da se drzhish teme! Drugo, koristi opciju "search" (ili ti "trazhi" ako ti je srpski setup), podforum ARCS nije bez razloga u okviru CannonBall-a!

POGLEDAJ TEMU! -Prochitaj celu.
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Ned Feb 05, 2006 7:45 pm

sta ima veze...

Max torque - maksimalni obrtni momenat i izrazava se u Njutn-metrima (Nm)... eto...
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Feb 06, 2006 1:33 am

Cemu strogoca, pa nisam bas promasio temu... skrivanje

Pa ja sam prethodno i potrazio, ali nisam bas najbolje razumeo sve sto je tamo pisalo...

Povratak na “Alfa Romeo Klub Srbija i Alfisti / Dešavanja i okupljanja”