Yugo 1.1 EFI

Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Uto Jan 16, 2024 11:36 pm

Posle mnogo problema oko nabavke, napokon nabavljeni klipovi za 1116 na 1300ccm:
Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Yugo 1.1 EFI

Pet Jan 19, 2024 9:44 am

Samo naprijed bracala super ti ide
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Pet Jan 19, 2024 12:49 pm

Super je prilicno velika rec :D S obzirom otkad trazim delove nasao sam komponente za podizanje kubikaze od 1116 pa do 1458ccm, ali kad krenem da porucujem onda pola ljudi ni ne odgovara na kontakt ili ako odgovore moras ih vuci za rukav pa na kraju zavrsavam sa prilicno obicnom verzijom pravljenja bloka kao sto je imao Uno 1.3 turbo.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Ned Jan 28, 2024 12:26 pm

Kao sto sam pisao, nabavljeni klipovi ali nabavljeni jos i homokineticki novi, nov donji nosac motora, karike, lezajevi male pesnice, novi srafovi za klipnjace:
Slika Slika

Rasturen motor, prakticno je sve kao novo sem sto je blok potrosen. Solidno za motor sa 110-120.000km koji trpi svakodnevnih 7500 obrtaja i nekad davno trpeo N2O sistem:
Slika Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika

Reprofilisani klipovi za prepravku sa 1116 na 1300ccm sa 63.9mm (fabricki 55.5mm) radilicom:
Slika Slika

Takodje olaksani neki delovi:
Slika

Ako nekog interesuju brojke:
Zamajac: 4207-3789g (fabricki 6200g)
Remenica radilice: 968-805g
Remenica male bregaste: 322-248g
Mala bregasta: 657-542g
Klipovi: 322-304g

Takodje ne znam koliko su fabricki klipovi, ali razlika u masi izmedju kompleta klipa, klipnjaca, bolcni i karika je 140g, odnosno nova kombinacija je laksa. Tako da sve zajedno smo ustedeli 1340g na rotacionim elementima.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Yugo 1.1 EFI

Ned Jan 28, 2024 6:15 pm

Kako planiras podici kubikazu?
Od cega je radilica, klipnjace? Secam se da mi je Mica Kocic nekada davno pricao o nekoj kombinaciji klipnjaca od nekog pezoa i radilice da bi se sa 1100ccm digla kubikaza na 1300-1400 ccm.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Ned Jan 28, 2024 6:48 pm

Da, ima raznih klipnjaca, klipova i radilica koje se mogu staviti i dobiti razne kubikaze, ja sam nasao brdo kombinacija izmedju 1116 i 1458ccm. Problem je samo sto sam ja mislio da ce 2 meseca biti dovoljno da se prikupe delovi jer delovi se reklamiraju na internetu kao dostupni, ali nazalost kako sam krenuo da porucujem tako su poceli izgovori kako se rokovi ne mogu ispuniti, a ni cena nije kao sto je reklamirano ili jednostavno ni nema tog dela vise u ponudi kod njih. Tako da na kraju ide samo obicna radilica iz 1.3 Una Turba ili 1.5 i modifikovani su 1.4 klipovi od Floride sa fabrickim klipnjacama (uz dodavanje lezaja u maloj pesnici). Da sam uzeo te klipnjace od Pezoa onda bi mogao podici na 1.4 ali nije mi se svidela kombinacija jos veceg hoda sa jos kracom klipnjacom, s obzirom da i fabricki svi SOHC motori sa radilicama preko 55.5mm hodom su imali duze klipnjace za 8mm.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Sub Feb 03, 2024 10:19 pm

Mali tizer danasnjih radova, busimo sa 25mm usisne i 26.5mm izduvne kanale na 29mm:
Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Sre Feb 07, 2024 10:30 pm

Zelenko nastavio sa sitnim problemima, morao sam po drugi put da ispravljam felnu, ali na svu srecu sad ima i manje tegova nego pre, klapna gasa pocela nesto da zaglavljuje, morao sam da prepoliram kuciste jer je poceo nesto aluminijum da se raslojava i nekako smo ostali bez jedne zadnje zavesice pa sam skinuo privremeno i drugu dok ne napravim novu:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika

Pripremljena bregasta i kuciste za ljubicastog, 282/276 stepeni i 10.2mm podizanje:
Slika Slika

Opruge ventila premerene sve, treba da ih preslozim da smanjim varijacije u tvrdocama sa 4% na 2.5%, takodje zavrseni privremeno radovi na glavi, ostaje jos samo masinska da odradi siceve za vece ventile i da se stopi to sa kanalima. Izduvni kanali finisirani da budu glatki, usisine na kraju ipak nisam dimplovao, OCD je prevladao ali uradjen grubi zavrsetak, takodje zapusene rupe za rashladnu tecnost pored usisnih kanala (razlog zasto je zaklan motor) i reprofilisana komora za sagorevanje da se poboljsa protok kroz vece ventile i dovede stepen kompresije na odgovarajuci nivo:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Pet Feb 16, 2024 10:56 pm

Posle biranja kubikaze izmedju 1129, 1157, 1172, 1186, 1198, 1200, 1300, 1313, 1333, 1349, 1366,1372, 1382, 1408, 1423, 1440 i 1458 na kraju smo zvanicno sklopljeni na 1302ccm tj 80.5x64mm:
Slika

I napravljeni adapteri za brizgaljke plus nabavljena sira remenica radilice da mozemo ugraditi siri zupcasti od 18mm umesto 15mm i manja remenica male bregaste da ubrzamo rad uljne pumpe za 12% radi boljeg podmazivanja motora:
Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Yugo 1.1 EFI

Pon Feb 19, 2024 3:22 pm

Well done
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Pon Feb 19, 2024 4:15 pm

;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Sre Mar 06, 2024 6:42 pm

Zeleni dobio nazad ono sto je izgubio:
Slika Slika

Oprane dizne za zelenog i nove za ljubicastog, sad spricaju savrseno:
Slika

Modifikovan karter za ljubicastog, dodate pregrade i navoj za senzor temperature ulja:
Slika Slika
Slika Slika
Slika

Spremljen set zupcenja, 500g lakse remenice, 3mm siri zupcasti, 12% brza rotacija uljne pumpe, stelovanje faze bregaste:
Slika Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Pet Mar 15, 2024 8:16 am

Da ne bude samo motor da cackam, napravljena i jedna unikatna stvarcica za menjac, duzi peti stepen prenosa koji ce da obori obrtaje za 670 obrtaja, tj sa trenutnim kracim diferencijalom koji imam bice i nesto duzi prenos u petoj nego fabricki menjac:
Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7551
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Uto Mar 19, 2024 1:48 pm

Za chill autoputOm
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Sre Mar 20, 2024 8:56 am

Pa tako nesto, 20km/h je prakticno razlika za iste obrtaje na motoru.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Pet Mar 22, 2024 3:26 pm

Posto Yugo nema bas super resen prostor za sitnice i drzac za flasu, odlucio sam da napravim, trenutno montirano samo u zelenog jer je ljubicasti zatrpan delovima:
Slika Slika

Glava zavrsena sa 36/31 se preslo na 37.5/33mm ventile i sicevi sa 29.5/26.5mm razbuseni na 33/29mm (posle obrade predventilskog prostora je poravnata), takodje ofarban blok:
Slika Slika Slika

Kupljena nova uljna pumpa sa 1.6 16v motora, oprani neki delovi, drugi modifikovani i ofarbani:
Slika Slika Slika

Napravljen novi prohromski zadnji lonac, uradjen port matching sa glavom na usisnoj i izduvnoj, malo prosireni kanali u obe grane plus fabricki izduvna grana ima problem sa mesanjem izduvnih gasova izmedju 1 i 4 cilindra, tako da je reprofilisana da ima propisano izduvavanje kao 2 i 3 cilindar (usustini izduvavanje jednog cilindra pravi vakum na drugom). Naravno i dalje ostaje problem razlicitih duzina, ali to ce biti reseno neki drugi put:
Slika Slika
Slika Slika Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Uto Mar 26, 2024 7:26 pm

Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:
Slika Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika


Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Pet Mar 29, 2024 10:55 pm

Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:
Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1857
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Yugo 1.1 EFI

Ned Apr 07, 2024 9:00 am

Motor je ubacen ali nazalost bilo je dosta problema tokom sklapanja sto se pokazalo odmah pri startovanju motora tako da ce morati glava dole i onda da vidim sta je sve problem i da li je resivo. Nazalost tolerancije u izradi novih delova, same Zastave i masinske radionice, zajedno sa cinjenicom da od svih delova koje sam prvobitno planirao da koristim u sklapanju motora sa kojima imam iskustva jedino su semerinzi bili ti koje sam zeleo dovelo je do nekih ne utvrdjenih problema u radu i stradanja dihtunga glave:
Slika Slika Slika

Takodje dodate caure umesto silinih podloski kod ramena i spone, plus zapoceti radovi na kucistu fltera vazduha:
Slika Slika

Naravno da nevolja nikad ne dolazi sama, pa uz mesece smaranja oko ljubicastog i njegovog motora odlucio je i zeleni da trazi paznju. Oko 2 meseca sam jurio neki fantomski problem u radu motora na leru, usput nasao nekoliko problema (neispravan regulator pritiska goriva, puknut o ring na dizni, bubrenje aluminijuma na kucistu klapne...) koji su bili provereni pri sklapanju auta i svaki taj zaseban problem bi ocigledno pravio problem, ali iz nekog razloga nista nije resio dok na kraju nije zamenjen jednosmerni ventil na servu kocnice iako kad sam testirao onaj sa auta izgleda kao da funkcionise ali eto iz nekog razloga pravi problem. Ujedno u procesu montirane ociscene dizne preventivno i zamenjena lambda sonda iako je fabricka jos radila ali pokazuje znake slabljenja pa je napokon resen problem oko lera i potrosnja je smanjena za 5 do 8%:
Slika Slika

Uz to fabricka rak rana bocnih lajsni sa nekim besmislenim sistemom montaze iz fabrike je sa lepsim vremenom pocela da pravi problem pa da ne bi izgubio lajsne trenutno su sve poskidane dok ne budem imao vremena da ih modifikujem da se srafe kako sam i prvobitno hteo, ali nisam stigao vremenski:
Slika
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

Povratak na “Automobili Prijatelja”