Turbine Overboost

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Zlo
Garaža: Alfa Romeo GT
Lokacija: Beograd
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Mar 13, 2018 1:18 pm

Re: Turbine Overboost

Ned Maj 17, 2020 3:37 pm

Pozdrav, postavicu pitanje ovde, da ne otvaram novu temu.

Alfa GT 1.9 je u pitanju, 2007 god. Auto nije vukao u nizim obrtajima (taj problem je resen), pa sam po preporuci clana bums85, a po Dusanovim uputsvima sa druge teme, radio dijagnostiku u voznji. Tom prilikom mi je na oko 3700 obrtaja auto usao u safe mode. Kasnije se videlo da je turbina prepunila na 3000mbara.

Ovo su parametri sa tog prvog testa:
Slika

Cini mi se da je boost control solenoid na ovom testu radio kako treba, ali mozda gresim. Danas sam gledao aktuator turbine (nadam se) i ne pomera se sipkica kada se motor pali, gasi, ili daje gas u leru. Isli smo do 3000 rpm, ali sipkica nije mrdnula. Mislim na ovu sipkicu:
Slika

Sta su mi dalji najlogicniji koraci, od jeftinijih ka skupljim? Provera creva koje ide u aktuator, a zatim provera aktuatora (kako se to uopste proverava?), pa na kraju turbine?

Turbina je inace remontovana pre ~ 20000km, ali zvizdi poslednjih ~ 15000km.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbine Overboost

Ned Maj 17, 2020 3:58 pm

Prsni wd i vidi da li mozes rukom da pomeras tu polugu, ako se pomera bez problema vidi da li dobija vakuum na tom crevu. U leru bi trebalo da je poluga uvucena. Ako nema vakuuma na crevu onda zeza ventil (bosst control solenoid) ili je puklo neko crevo na istom.
Slika
Zlo
Garaža: Alfa Romeo GT
Lokacija: Beograd
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Mar 13, 2018 1:18 pm

Re: Turbine Overboost

Ned Maj 17, 2020 7:08 pm

Skinuo sam crevo, video da ima blagog vakuuma u leru. Onda sam skinuo aktuator, sto je bez kratkog kljuca bio svojevrsan IQ test. Zakacio sam samo njega na crevo i cim dam kontakt uvlaci se. Probao sam gas do 3000rpm i izlazi, mada ne preterano glatko. Snimio sam kratak video da bih video sta se desava [video][/video]

Izgleda da si bio pravu na onoj temi i da je problem u turbini. Je l' realno da to amater skida, a mozda cak i cisti, ili da ostavim sve profesionalcima? Video sam u nekom DIY uputsvu da je za prvo skidanje turbine sa 1.9 156-ice okvirno potrebno 15 sati, ali me donekle i zanima sta se tu tacno desava.

Inace, skidao sam crevo interkulera sa turbine, da bih prisao srafovima i za divno cudo u njemu vise nema ulja, ali sam zaboravio da ga vratim, pa je mozda i to uticalo na test iz videa.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbine Overboost

Ned Maj 17, 2020 8:52 pm

Turbo se skine za pola sata ako nisu zapekli srafovi na izduvnoj grani, kakvih 15 sati, nije neka nauka, mada je najbolje da je odneses na proveru pa da znas na cemu si.
Slika
Zlo
Garaža: Alfa Romeo GT
Lokacija: Beograd
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Mar 13, 2018 1:18 pm

Re: Turbine Overboost

Ned Maj 17, 2020 9:44 pm

Precenjujes me, trebalo mi je sat vremena da skinem i vratim MAF. Mozda sam prevideo neku tacku u tih "15" sati. Vidim sada da ljudi to ciste prskanjem mr. Muscla za rerne u "prljavi" deo turbine, bez njenog skidanja. Verovatno cu tako prvo da pokusam, mada bih voleo bar da znam ima li lufta u rotirajucem delu, ili sto kazes da je odnesem na proveru. Javicu kako je proslo. Hvala za savete. :gr8:
Zlo
Garaža: Alfa Romeo GT
Lokacija: Beograd
Postovi: 17
Pridružio se: Uto Mar 13, 2018 1:18 pm

Re: Turbine Overboost

Uto Maj 19, 2020 10:09 pm

Danas sam tek nasao vremena da cackam oko turbine. Nisam mogao da odvijem neke srafove, pa sam iz ocaja pokusao da mrdnem samo rucicu na turbini, za koju je prikacen aktuator i ona se lagano pomera oko 1cm. Aktuator takodje funckionise, iako je prilicno tvrd, a kada ga zakacim na turbinu, jedva ih malo pomerim klestima. Ne znam, mozda je ovo normalno. I dalje se u leru ne pomera. Nabavicu vakuum pumpu, da vidim na kom se pritisku aktivira.

Pocinjem da mislim da je uzrok overboosta zaprljana usisna grana, jer mozda vazduh ne moze da izadje dovoljno brzo. Majstor mi je rekao da je fizicki zatvorio EGR dnom limenke, a danas sam skinuo EGR filter i nasao ostatke tankog metala zakacene za busnu plocicu koju je Italijan stavio. Da se nisu tu zakacili, prosli bi u usisnu granu? Mozda se raspalo to dno limenke i sada EGR ponovo radi smanjenim intezitetom. Nisam mogao da proverim, jer ne mogu da odvrnem torex srafove koji vezuju cev EGR-a za izduvnu granu.

Prvo cu da probam vakuum pumpu, pa kupujem normalan alat i skidam usisnu. O tome na nekoj drugoj temi. EGR cu prevenivno gore da zatvorim punom plocicom, da mi ne prolaze opiljci
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Turbine Overboost

Uto Maj 19, 2020 10:18 pm

Kakva limenka, to progori odmah, mora deblji lim da se stavi. Dobar je taj majstor
Slika

Povratak na “Area Servizio”