Klima uredjaj
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
procitao sam manual nigde se ne spominje nacin rada, samo objasnjavanje kontrola i uslova rada... nem pojma nisam pametan...
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Klima uredjaj
@Djo83:
setio sam se još nečega. Računar ubrizgavanja isključuje kompresor klime (ovo je uopšteno na osnovu nekih iskustava) iz sledećih razloga:
1. pritisak rashladnog gasa iznad zadate vrednosti
2. broj obrtaja motora iznad zadate vrednosti
3. temperatura motora iznad zadate vrednosti
4. spoljna temp ispod zadate vrednosti
5. izračunato opterećenje motora iznad zadate vrednosti (tzv "calculated load" ili "calculated torque").
Pod 2, 3 , 4 i 5 verovatno nije a to ni ne može da se proveri bez dobre dijagnostike. Ali pod 1 bi moglo da bude i to se najlakše proveri kod klimadžije koji ima manometre ili još bolje mašinu za punjenje. Prati se na manometrima da li ima naglog narastanja i držanja visokog pritiska tada kada se kompresor isključuje, recimo preko 25bar. Ako ima - to je uzrok pojave a razlog je ili prepunjenost ili restrikcija u protoku freona između kompresora (ili kondenzatora, zavisi gde je senzor pritiska) i isparivača u kabini. Ako imaš varijabilni kompresor moguć uzrok može biti opet prepunjen sistem u kombinaciji sa malo dotrajalim kompresorom koji ne može tako brzo da reguliše pritisak promenom svog kapaciteta pri ubrzavanju. Ako HP ne skače i ne prelazi npr 20bar kada se to dešava, onda mora dijagnostika da se vidi šta je razlog isključenja kompresora tako kako opisuješ. Kod nekih vozila koja nisu Alfa te "munje" sa klimom se rešavaju reprogramiranjem ili čak zamenom računara ubrizgavanja.Kod tebe, ako se ne potvrdi mehanička anomalija manometrima, treba dijagnostikom proveriti koje pritiske freona vidi računar ubrizgavanja jer može biti banalan problem sa davačem pritiska freona.
setio sam se još nečega. Računar ubrizgavanja isključuje kompresor klime (ovo je uopšteno na osnovu nekih iskustava) iz sledećih razloga:
1. pritisak rashladnog gasa iznad zadate vrednosti
2. broj obrtaja motora iznad zadate vrednosti
3. temperatura motora iznad zadate vrednosti
4. spoljna temp ispod zadate vrednosti
5. izračunato opterećenje motora iznad zadate vrednosti (tzv "calculated load" ili "calculated torque").
Pod 2, 3 , 4 i 5 verovatno nije a to ni ne može da se proveri bez dobre dijagnostike. Ali pod 1 bi moglo da bude i to se najlakše proveri kod klimadžije koji ima manometre ili još bolje mašinu za punjenje. Prati se na manometrima da li ima naglog narastanja i držanja visokog pritiska tada kada se kompresor isključuje, recimo preko 25bar. Ako ima - to je uzrok pojave a razlog je ili prepunjenost ili restrikcija u protoku freona između kompresora (ili kondenzatora, zavisi gde je senzor pritiska) i isparivača u kabini. Ako imaš varijabilni kompresor moguć uzrok može biti opet prepunjen sistem u kombinaciji sa malo dotrajalim kompresorom koji ne može tako brzo da reguliše pritisak promenom svog kapaciteta pri ubrzavanju. Ako HP ne skače i ne prelazi npr 20bar kada se to dešava, onda mora dijagnostika da se vidi šta je razlog isključenja kompresora tako kako opisuješ. Kod nekih vozila koja nisu Alfa te "munje" sa klimom se rešavaju reprogramiranjem ili čak zamenom računara ubrizgavanja.Kod tebe, ako se ne potvrdi mehanička anomalija manometrima, treba dijagnostikom proveriti koje pritiske freona vidi računar ubrizgavanja jer može biti banalan problem sa davačem pritiska freona.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
resena dilema - tako treba bio kod majstora testirali, kolicina freona odgovarajuca 500g, pritisci dobri, kad se turira u momentu iskljucenja kompresora pritisak oko 16bar-a, znaci ne ide preko mere, ne nabija pritisak... cim se smiri turira opet upali, sve radi ok... posle toga cimnem ortaka sa CW odem do njega i sve isto simuliramo potpuno se isto ponasa kompresor i sistem i kod njega... zakljucak je da CW ima taj neki varijabilni nacin rada da pri vecem opterecenju motora gasi kompresor...
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Klima uredjaj
Super! To je odlična strategija računara ubrizgavanja: rasterećuje motor a ne remeti udobnost u kabini. Lepo ja rekoh da bih se rado menjao s tobom . Hvala što si napisao povratnu informaciju.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- milosg
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD, Nero Pergusa
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd (Borča)
Post
Re: Klima uredjaj
Nema šanse da je to normalno, jer iz opisa kod Djo83 vidim da to i nije pri velikom opterećenju, već pri kretanju i dodavanju gasa. To se dešava na Laguni II koju vozi ćale (ali izgleda ne uvek) pominjao sam već, i dešava se već godinama. Dobri su pritisci, ima normalnu količinu freona itd. i nije to nikad niko popravio, a nismo se posle ni cimali...
Na 166-ici možeš da dodaješ gas koliko god hoćeš i neće ugasiti kompresor, ni u kreni-stani kolonama, niti pri ubrzavanju i preticanju (možda u nekoj ekstremnoj situaciji...).
Nešto je neispravno kod tebe, nema teorije da to tako treba da radi, jer bi to značilo da u gradskoj gužvi svaki čas gasi kompresor.
Na 166-ici možeš da dodaješ gas koliko god hoćeš i neće ugasiti kompresor, ni u kreni-stani kolonama, niti pri ubrzavanju i preticanju (možda u nekoj ekstremnoj situaciji...).
Nešto je neispravno kod tebe, nema teorije da to tako treba da radi, jer bi to značilo da u gradskoj gužvi svaki čas gasi kompresor.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
jeste pri vecem opterecenju, postoji tacno granica u intenzitetu dodavanja gasa ispod koje se ne desava, znaci ne gasi na svakom kretanju vec samo ako malo agresivnije krenem (sto je mene cest slucaj)... to gasenje kompresora se kad recimo patosiram u drugoj na 1500 obrtaja uopste ne oseti kao nekakvo cimanje niti zadrhti kazaljka obrtaja, a kada posle usporim i smirim brzinu tacno cujem kad cakne i upali ga ponovo (ugasena muzika spusten prozor)... 156 ima tri razlicita air-con sistema (Denso, Deplhi i jos neka treca marka, razlicite kolicine gasa i razlicito ponasanje), inace majstor mi kaze da dosta Francuza ima bas takav varijabilni sistem rada kompresora (pa tu verovatno spada i ta Laguna)...
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
- milosg
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD, Nero Pergusa
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd (Borča)
Post
Re: Klima uredjaj
Teško da to tako treba i mislim da je bolje da proveriš kod drugog majstora. Sudeći po tome kako klima radi na 166 (i u drugim autima u kojima sam se vozio), ta priča nema veze sa realnošću.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
pa dovoljno je pogledati po googlu i uveriti se da postoje varijabilni kompresori klime, koji bas tako rade... i bas se na Reno forumu prica o tome - "imas li takav ili obicni kompresor" ...
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Klima uredjaj
Ja isto prvi put cujem za ovako nesto. Postoje variabilni kompresori koji povecavaju i smanjuju kompresiju freona po potrebi kako si napisao, tj povecavaju i smanjuju duzinu hoda klipa, ali ne iskljucuju se
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Ja se ovde isključujem iz dalje diskusije, ko želi neka tera dalje
Re: Klima uredjaj
To o čemu pišemo je strategija kompjutera motora koji upravlja kompresorom klime, i ta strategija postoji kod mnogih proizvođača vozila još od kraja 90-ih odnosno početka 2000-tih godina. Dalje, ne može da se upoređuje tvoju 166-ca i moja 147-ca koje tu strategiju nemaju sa njegovom 156-com koja to ima. I pritom je Djo83 dokazao istu stvar na drugom identičnom automobilu sa identičnim motorom.milosg napisao:Teško da to tako treba i mislim da je bolje da proveriš kod drugog majstora. Sudeći po tome kako klima radi na 166 (i u drugim autima u kojima sam se vozio), ta priča nema veze sa realnošću.
Ja se ovde isključujem iz dalje diskusije, ko želi neka tera dalje
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
probacemo i treci uskoro, ako i kod njega bude isto nema sta vise da pricamo o tome
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Klima uredjaj
Ne bih da zvučim bezobrazno, ali zar par minuta pretrage interneta ne rešava dilemu bar na pitanje da li je ovo normalno kod nekih vozila, ili, možda, većine novijih. Za odgovor na pitanje da li je tako predviđeno za neke konkretne modele treba verovatno još nešto vremena za pretragu, ali se jako lako može utvrditi da je to, generalno, već uobičajena tehnika.
Evo izvoda iz knjige: "Computerized Engine Controls".
Vreme nalaženja - 2 minuta.
Evo izvoda iz knjige: "Computerized Engine Controls".
Vreme nalaženja - 2 minuta.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Klima uredjaj
Vrlo lepo. Ovo je opis stare dobre analogne tehnologije koja se koristila negde do prve polovine 90-ih godina. Mnogo lepše i lakše za razumevanje ovoga o čemu diskutujemo.
Majstor je upravu i govori istinu za " dosta Francuza ima bas takav varijabilni sistem rada kompresora (pa tu verovatno spada i ta Laguna)..." Vozio sam svojevremeno Twingo1 1.2 8V benzinac koji je imao tu strategiju da isključuje kompresor pri svakom malo jačem ubrzavanju. Ne smem da tvrdim ali mislim da je i C3 1.1 8V benzinac imao neku takvu munju. Sad kad se setim toga - pa to je super fora. Jer da nemaju tu strategiju sa motorićima koje imaju, verovatno bi im se vreme ubrzavanja merilo kalendarom ...
Majstor je upravu i govori istinu za " dosta Francuza ima bas takav varijabilni sistem rada kompresora (pa tu verovatno spada i ta Laguna)..." Vozio sam svojevremeno Twingo1 1.2 8V benzinac koji je imao tu strategiju da isključuje kompresor pri svakom malo jačem ubrzavanju. Ne smem da tvrdim ali mislim da je i C3 1.1 8V benzinac imao neku takvu munju. Sad kad se setim toga - pa to je super fora. Jer da nemaju tu strategiju sa motorićima koje imaju, verovatno bi im se vreme ubrzavanja merilo kalendarom ...
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Klima uredjaj
Majstor ti je u pravu... je moj novi potpis. Nema veze sa temom, nego mi je formulacija simpatična pa sam malo izmenio.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- milosg
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4 JTD, Nero Pergusa
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd (Borča)
Post
Re: Klima uredjaj
Da se gasi kompresor pri jačem ubrzanju, na to sam i ja dosta puta naleteo kao info. Međutim, nije tako napisano:
Ovo NIJE normalno.Djo83 napisao:Jel neko resio problem gasenja kompresora kad se doda gas? vidim da se spominjalo vise puta ali niko ne napisa da je resio, ili bar nisam video... Dakle na leru upalim klimu sve radi po ps, cim krenem da dodajem gas ugasi kompresor, pustim gas ili vozim konstantnom brzinom upali ponovo...
- Milanche46
- Garaža: 159 SW
GT blackline - Lokacija: Obrenovac
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Klima uredjaj
Da budemo precizni, formulacija koja se koristi je WOT (wide open throttle), što znači potpuno otvorena klapna gasa. Ja nisam dovoljno stručan, ali pretpostavljam da patosirana pedala gasa i potpuno otvorena klapna nisu ista stvar. Možda se upravo tu nalazi problem jer motorni kompjuter pogrešno očitava pedalu. Možda je problem u potenciometru pedale, možda u klapni, senzoru klapne (ako to postoji ).
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
posle sam dalje razradjivao temu i napisao "...takodje primetio sam na leru ako lagano dodajem gas pa onda drzim na nekim obrtajima konstantno ili ako lagano dodajem do 3000 pa pustim nikad se ne iskljucuje kompresor, iskljucivo se to desava ako cepnem gas naglo... " dakle kako sam testirao tako sam prosirivao opis situacije, treba si sve citati redommilosg napisao:Da se gasi kompresor pri jačem ubrzanju, na to sam i ja dosta puta naleteo kao info. Međutim, nije tako napisano:
Ovo NIJE normalno.Djo83 napisao:Jel neko resio problem gasenja kompresora kad se doda gas? vidim da se spominjalo vise puta ali niko ne napisa da je resio, ili bar nisam video... Dakle na leru upalim klimu sve radi po ps, cim krenem da dodajem gas ugasi kompresor, pustim gas ili vozim konstantnom brzinom upali ponovo...
- Puzo81
- Garaža: Alfa romeo 159 1.9Jtdm 180ks Lusso edition
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Klima uredjaj
Kada krećem iz mesta čuje se na sekund kao da nešto zazveči (kao daire da udariš) iz predela desnog točka. Dans upalim klimu, radi normalno ali to "zveckanje" se čuje jače.
Verovatno je povezano sa kompresorom klime, remenica njegova ili nešto drugo?
Verovatno je povezano sa kompresorom klime, remenica njegova ili nešto drugo?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- Puzo81
- Garaža: Alfa romeo 159 1.9Jtdm 180ks Lusso edition
- Lokacija: Novi Sad
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Klima uredjaj
Upitan je kvalitet tih novih remenica.... Svega sam se nagledao. Moze se cuti i remenica radilice, moze i alternatora a moze biti i do kompresora. Obavezno do nekog krstenog majstora da poslusa i pogleda. Lako mozes ostati na putu ako neka remenica sjebe pk kais.
Alfa Romeo - The car inside the driver.