Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 2:26 am

Rekao bih da je najpraktičnije da otvorim novu temu sa tutorijalom i slikama, a ne da samo pišem još jedan odgovor u mojoj temi gde sam tražio pomoć vezano za ovo :)

Odnosi se na pull type kvačilo - kontra korpa (konkretno kod mene, alfa 147 1.9 16V 150ks)

Ovde ima par postova - odgovora o tome ali se uglavnom svodi na par rečenica ili uput na temu na alfaowner-u

Problem kod mene je bio da kvačilo menja tvrdoću, postaje tvrđe (retko se dešavalo i da bude na trenutak mekše, pa sam tad udarao nogom u patos jer nisam navikao :lol: ). Prilikom te promene tvrdoće često je bio prisutan "zub" pri dnu papučice, možda bolje opisano kao neki "klik" (čujete klik i imate osećaj da je papučica možda propala 2-3mm).

Nije imalo pravila oko ponavljanja, niti neke naznake kada bi moglo da se pojavi... Menjao sam druk lager jer je prethodni pukao, ali je ostatak seta proveren i ostavljen je (bio je skoro nov). Nakon toga promenjena su oba cilindra kvačila (nakon ove zamene problem se ređe javio ali je bio prisutan)...

Kada sam pronašao ovaj tutorial na alfaowner-u i odlučio da to isprobam, problem se baš učestalo javljao naredna dva dana.. tako da je bio baš pravi tajming

Sve se svodi na podmazivanje viljuške u menjaču (osovine viljuške) i biksni u kojima ona leži. Ovi delovi kada su suvi dovode do toga da kvačilo bude tvrdo ili da ima poteškoće - klik/zub kao kod mene (naravno pod pretpostavkom da je sve u redu sa setom i cilindrima) - Ljudi stave nov set i cilindre, a kvačilo ne bude mekano, e pa ovo je razlog!
Tako da oni koji kažu termin "alfino tvrdo kvačilo" ne postoji, ipak ima pravo :)

Ovo svako može odraditi kod kuće uz malo volje i alata, a ceo postupak ne bi trebao da oduzme više od sat i po vremena... Sve slike koje postavim ću ubaciti u jedan zip fajl na kraju posta, za slučaj da nekada slike budu obrisane pa da ovde ne zvrje mrtvi linkovi...

1. Skinuti akumulator
2. Skinuti nosač akumulatora
- tri šrafa se nalaze na desnoj bočnoj strani nosača (kada stojite ispred auta i gledate ka motoru)
- treba otvoriti i kutiju sa osiguračima i odviti plastičnu maticu koja se nalazi ispod sive table sa osiguračima
- sada možete podići kutiju osigurača i imati pristup matici koja drži nosač akumulatora za kućište filtera vazduha
- nosač akumulatora je sada slobodan, a dodatno možete skinuti i deo koji nosi kutiju sa osiguračima, kako bi laške izvukli sve napolje

3. Sada imate pristup pomoćnom cilindru kvačila
4. Potrebno je skinuti zeger osigurače sa poluge viljuške (actuator arm) i cilindra kvačila (crvene strelice na slici)

Slika

- Zeger sa poluge se mora skinuti a onaj sa cilindra nije neophodno skidati, kako je neki član na alfaowner-u opisao, dovoljno je bilo da skine čep sa posude za tečnost i mogao je malo više sabiti cilindar i skinuti polugu viljuške

5. Kada se osigurač skine, polugu podići, a ako ipak neće, naprskati wd i sačekati malo (nisam imao problema)

6. Sada je potrebno izvaditi biksnu (zelena strelica). Ovde treba paziti, ništa na silu kako je ne bi oštetili - samo strpljenje. Ako je ne možete lako izvući, ponovo naprskati wd i probati ponovo... Kada je izvučete, dobro je očistite...

Slika

7. Osovina viljuške je sada dostupna, po uputstvu sa alfaowner-a, polako sipajte niz osovinu oko 2 kašike ulja (ja sam koristio motorno, neki kolega sa foruma je menjačko, na alfaowneru su neka 3u1, neko ulje za lance ... možemo u nastavku prodiskutovati šta je najbolje da se sipa) * važno je ne prskati sprejevima ili sličnim sredstvima, kako to ne bi došlo do lamele*

Slika


8. Potrebno je malo vremena da ulje siđe niz osovinu i dođe do donje biksne (ja sam nakon vraćanja cilindra probao kvačilo i nije bilo razlike, tek nakon što sam sve vratio na svoje mesto ~ nakon pola sata, tako da bi bilo dobro da malo sačekate)

9. Gornju biksnu, koju ste malopre skinuli, obavezno podmažite pre vraćanja na osovinu (sada može mast, što bi i trebalo da uradi svaki majstor pri zameni kvačila, što nažalost nije slučaj...)

Sada je sve potrebno vratiti na svoje mesto... jedini "težak" posao ovde bi bio skidanje i vraćanje zegera, sve ostalo je lako!

Nije potrebno nikakvo ozračivanje jer nismo ni ispuštali ulje iz cilindra.

Član sa alfaowner-a koji je dao ovo uputstvo se javio nakon 8 meseci i pređenih ~ 10 hiljada km kako bi javio da je kvačilo mekano kao i prvog dana i da ništa dodatno nije morao da radi!

Od kako sam ja ovo uradio prošlo je 2 dana i nekih ~150km. Nakon što sam spakovao nosač i akumulator i krenuo u probnu vožnju (malo potišten jer sam pre toga probao i ništa), ali sam se iznenadio na prvi pritisak kolko je kvačilo bilo mekano - nikada takvo nije bilo, kao na svim ostalim kolima... Zato i kažem da definitivno priča da alfino kvačilo treba da bude tvrđe ne pije vodu :P

Kvačilo sve vreme ima tu mekoću kao i nakon podmazivanja i nikakav klik /zub / preskok nije se više javljao! Ja sam ekstra zadovoljan rezultatom. Koliko će da traje, ne znam, ali i par meseci da izdrži biće dobro, ovo nije teško uraditi ponovo, samo ne preterivati ...

Savetovao bih svakog ko ima čak i malo tvrđe kvačilo, a nema ostale probleme, da pokuša ovo... A one koji menjaju set da povedu računa i potrude se da viljuška i ove dve biksne, kao i osovina po kojoj šeta druk lager, budu detaljno očišćene i podmazane!

Dalje možemo pričati o tome koje bi ulje najbolji (najdugotrajniji) učinak imalo da se sipa niz osovinu :write:

Ovde sam spakovao sve slike iz posta kao i neke dodatne (kako izgledaju podmazana viljuška i biksne kada se skine menjač)
Korisnikov avatar
Zillgian
Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 1437
Pridružio se: Pet Maj 01, 2009 12:07 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 7:52 am

Bravo domaćine!
Sjajan tekst :)
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 8:38 am

Bravo kolega za sređen tutorial. Isto ovo sam ja pisao davno u temi o kvačilu gde je bila detaljna diskusija ali ovo je svakako dostupnije i preglednije za novije članove :)

Ovo je standardni problem sa menjačima koji imaju poteznu viljušku za korpu. Postoje i zamenske biksne za viljušku da se poruče pa ako neko skida menjač i menja kvačilo može da zamenji i njih.
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 9:34 am

I ja zahvaljujem na uputstvu.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 2:45 pm

Svaka cast...dobijam zelju da odmah rasturim i ja kod mene hahaha
Ajde i mala "prozivka" nekog admina da ovo "zalepi" za vrh. Ovo je vrlo koristan tutorijal za sve koje muci ovaj problem.
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 4:06 pm

Tema na pravom mestu,bice prebacena kao short cut u -najtrazenije teme - na pocetnoj...
Svaka cast kolega za resenje,tjst opsiran i detaljan opis :drink
I falcon je dobro napisao :wave:

I dalje se vrti sve oko jtd vozila :lol:
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
pavlaka02
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 16v
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 127
Pridružio se: Pon Mar 26, 2018 1:10 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 5:12 pm

Odlican tekst, nadamo se da ce biti jos korisnih saveta. :)
"Every time I see an Alfa Romeo pass by , I lift my hat".
Henry Ford
Korisnikov avatar
Boxa
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: Stelvio QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 2965
Pridružio se: Sub Dec 26, 2015 2:40 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 5:13 pm

Bravo! :)
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 5:33 pm

Hvala na lepim rečima :)
baš kao što reče @Falcon037 , on kao i još par članova je uradilo to već i pisali u nekim temama o kvačilima, ja kada sam naišao na to, pratio sam link ka AO jer nisam do sada to radio pa mi je bilo mnogo lakše uz slike :)

Kao što si i rekao, te zamenske biksne mogu da se naruče... ja sam ih baš gledao u šemi na ePER-u, ako se ne varam, obe po tom kataloškom broju kada se nađu na nekom od stranih sajtova koštaju ~ 10€ . Da li se mogu i ovde uzeti, ne znam, ali po kataloškom broju nisam mogao naći ništa...

Svakako, obe se jedino mogu zameniti kada se skine menjač, eventualno ova gornja može po ovom našem uputstvu, ali ona i ređe pravi problem :D

Ja se iskreno nadam da je prethodni druk lager pukao (jedna od onih ušica je pukla) zbog povećanog otpora upravo zbog nepodmazanih biksni i mesta gde naleže druk na viljušku, jer ako postoji zazor u nekoj od biksni ili samoj osovini, problem će se najverovatnije vratiti ubrzo ... ali, s obzirom da je podmazivanje odmah dalo izvanredan efekat, optimista sam :)
Marex
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Nis
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Jan 05, 2014 1:03 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 7:22 pm

Da li je ovakav sistem i kod ts motora? Imam 1.8ts i imam jaci otpor prilikom pritiska papucice kvacila u odnosu na druga vozila koja sam probao. I to je naporno prilikom voznje po gradu.
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 7:32 pm

Ako se dobro sećam, pull kvačilo - povlačenje korpe- potezna viljuška je prisutna kod 6-brzinskih menjača (C630 oznaka) i jtd motora sa 16v (onih od 140 i 150ks) kao i kod V6 benzinaca (GTA i ostali).

Običan "jtd" tj onaj sa 8v (115ks i 120ks) bi trebalo da ima normalno kvačilo, tj sa hidrauličnim druk lagerom

Za benzince ne mogu 100% da tvrdim ali sam skoro siguran da nije pull kvačilo, a ovaj problem je specifičan za taj tip...
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 8:20 pm

Ugradjivali su sve i svasta tako da se ne moze vezivati za tip motora snagu ili godiste. Najbolje je proveriti na samom autu.

Sule je bas skoro menjao kvacilo, jtd 8v 2003 godiste i korpa je na povlacenje.
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2450
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 9:06 pm

Svaki JTD 8v kod Alfe (euro 3) ima kontra kvacilo, kao i mjtd 8 i 16v.

TS motor ima klasicno kvacilo, samo sto mu je druk lezaj hidraulicni..
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 9:10 pm

:podrzava
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Pet Feb 22, 2019 9:41 pm

MiloshBg napisao:Svaki JTD 8v kod Alfe (euro 3) ima kontra kvacilo, kao i mjtd 8 i 16v.

TS motor ima klasicno kvacilo, samo sto mu je druk lezaj hidraulicni..
:gr8:
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Uto Feb 26, 2019 12:20 am

Šta bi neko od iskusnijih preporučio za podmazivanje osovine ? :D siguran sam da ima boljih rešenja od motornog ili menjačkog ulja...

takođe, sa čime je najbolje podmazati biksne kada se posao radi kako treba ? (kada je skinut menjač)
Korisnikov avatar
Veloce
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP
Lokacija: Lazarevac
Postovi: 2787
Pridružio se: Sre Avg 03, 2011 8:36 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Uto Feb 26, 2019 7:14 am

Za takva podmazivanja je najbolje koristiti mast :) :arflag
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Uto Feb 26, 2019 7:20 pm

@Veloce
Siguran sam, mast i treba da se koristi kod podmazivanja tih biksni kada je skinut menjač, ali u ovom slučaju kao gore, kada se sipa odozgo, mora biti u tečnom stanju
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Uto Feb 26, 2019 7:22 pm

Uspricati mast ?
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Uto Feb 26, 2019 7:54 pm

Postoji mast u spreju koja je u tečnom obliku (npr. Wurth HHS) a kada se osuši prelazi u želatinastu masu.

Dobra je i za podmazivanje gumica na viljuškama i balans štangli :)

[video][/video]
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Sre Feb 27, 2019 11:25 am

Imajte samo na umu da se ova HSS2000 na niskim temperaturama (niže od 0*C ) toliko stegne da se ponaša kao lepak. Provereno, koristio sam je mnogo puta.
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Čet Feb 28, 2019 1:21 pm

Odrađen "tretman" na još jednoj alfi (147 1.9jtd 8v) i rezultat je odličan :D

kvačilo je pre toga bilo tvrdo kao kamen i imalo je često "zub / knedlu / klik" pri dnu... Nije dobilo "mekoću" kao što je kod mene ali je postalo dosta dosta mekše i prijatnije, a klik / knedla je odmah nestala (moglo bi se opisati kao "malo tvrđe"). Do duše, kod mene je relativno nov set i oba cilindra promenjena pre mesec dana, kod ove to nije rađeno ni sam vlasnik ne zna od kad... (a vidi se i po "zarđalosti" zegera i poluge viljuške, sve je išlo jako teško u odnosu na moju gde se moglo rukom skinuti - ovde mislim na polugu viljuške)

@alonso14 ne znam koliko se efikasno može ušpricati? jer je ključno da mast dođe skroz do kraja osovine - donje biksne... kao što sam još jednom imao priliku da vidim, potrebno je 20ak minuta i nekoliko pritiskanja kvačila dok se ulje spusti niz osovinu i dođe do donje osovine, jer posle vraćanja zegera na cilinadar i polugu, u prvoj probi se ne vidi nikakav razlika, tek nakon 5-15 minuta recimo...

@ForestGump ako je takva situacija, onda je bolje držati se ulja :D
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Čet Feb 28, 2019 2:33 pm

Kupih ovo za male pare u Lidlu, prvenstveno za pomazivanje plastičnih delova. Ne znam da li valja za "masnije" potrebe.

Slika
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Čet Feb 28, 2019 7:00 pm

@Macola čim čujem silikon odmah mi se sviđa :gr8:
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške

Čet Feb 28, 2019 7:55 pm

Teflon je bolji ;)

Povratak na “Diesel Potenza”