Bezbednost u saobracaju
- crni labud
- Garaža: Ex alfa romeo 147 jtdm 07
ex alfa romeo 159sw 08 Alfa Romeo 147 Ducati Corse 08
Alfa romeo GT Q2 - Lokacija: Bgd
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Malo ugruvani i vrat me boli...pa nije steta za auto odradio je svoj posao najbolje sreca pa nisam vozio neki manji auto msm da bi posledice bile ozbiljnije
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Oprez prilikom prolaska pored uključenja na autoput. Juče kod Bubanj potoka zamalo da se zakucam u kamion. Vozim između 110 i 120 km/h i približavam se uključenju na autoput kod B. Potoka u smeru ka gradu. U traku za ubrzavanje izlazi tamić pun drva, honda sivik i neki treći auto. Tamić juri čitavi cca 40 km/h. U tom trenutku Honda kreće u preticaje tamića i posledično se uključuje u voznu traku. Ja na kočnicu i sirenu, Honda se vraća u traku za uključivanje na autoput, ali zato mentol u tamiću naglo skreće u voznu traku. Ja sam već bio na kočnici i srećom lik iz trake koji je bio levo od mene je skapirao šta će se desiti i pobegao levo prema zaštitnoj ogradi tako da sam uspeo da obiđem tamić u poslednjem trenutku. Sve se to dešava u nekih 30 m.
Što je najgore, ovo nije prvi put da mi se dešava. Očigledno da vozači ne kapiraju da se na ap ne uključuje sa 40 km/h, a pogotovo ne tamo gde je ograničenje 130 km/h.
Što je najgore, ovo nije prvi put da mi se dešava. Očigledno da vozači ne kapiraju da se na ap ne uključuje sa 40 km/h, a pogotovo ne tamo gde je ograničenje 130 km/h.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Izgleda da mnogi vozači ne znaju da prvo treba da ubrzaju u traci za ubrzavanje pa da se bezbedno uključe u voznu traku umesto da sa uključenja "uskoče" odmah u voznu. Isto kao i oni koji besomučno koče u voznoj pored trake za ubrzavanje i onda se u poslednjem momentu preko trake za isključenje isključuju sa autoputa. Da li je u pitanju neznanje, bahatost, stvar prestiža, oboljenje zvano qurcobolja ili nešto drugo - nije vredno diskusije.
- Rik
- Saradnik Uprave
- Garaža: AR 156 1.9 JTD 2005
Renault Clio 1.2 1999 - Lokacija: Beograd
Post
Poznanik je pre par godina imao situaciju sličnu tvojoj (ali u jednoj germanskoj državi), nalazio se u tvojoj ulozi iz priče i na kraju je bio kriv. Naime, njegova je dužnost bila da se pomeri u levu traku kako bi omogućio ostalim vozilima uključenje na ap. Zimus sam vozio malo po Evropi i uvideo to isto, čim se približava neko uključenje, svi koji se nalaze na ap idu u levu traku i ljudi se uključuju bez problema i rizika po bilo koga.
Od tada to isto primenjujem u vožnji i deluje korisno.
Od tada to isto primenjujem u vožnji i deluje korisno.
- DejanCA
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTD - TI 651 GRIGIO STROMBOLI MET.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS - Rosso 130 B/B - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
jedino normalno... a, i, izbegavaju se takve situacije... kada god prolazim pored ukljucenja, pumpi, odmorista, u levu traku
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
U svakom slučaju kod nas važe sledeća pravila:
Član 103
Na autoput, odnosno motoput, vozač može da se uključi, odnosno isključi samo prilaznim putem namenjenim za uključenje
na taj put, odnosno isključenje sa puta.
Vozač koji se motornim vozilom uključuje u saobraćaj na autoputu ili motoput dužan je da:
1) koristi saobraćajnu traku za uključivanje, kada takva traka postoji u produženju priključnog puta i da se u saobraćaj na taj
put uključi dajući znak pokazivačem pravca, na način kojim ne ugrožava saobraćaj vozila koja se kreću po tom putu,
2) propusti vozila koja se kreću po tom putu, ako na mestu na kome se uključuje u saobraćaj na autoputu ne postoji
posebna traka za uključivanje.
Vozač koji se vozilom isključuje iz saobraćaja sa autoputa ili motoputa, dužan je da svojim vozilom blagovremeno zauzme
položaj na krajnjoj desnoj saobraćajnoj traci i da što pre pređe na saobraćajnu traku za isključivanje, ako takva traka postoji
na ulazu u priključni put.
Dakle, vozač tamića je prekršio tačku 1 jer on traku za uključivanje nije koristio da ubrza već je jednostavno odmah izleteo na ap. Da je na mom mestu bio šleper, verovatno bi nastao opšti haos.
Re:
Nije postojala mogućnost bezbednog prestrojavanja s obzirom da se vozilo u koloni u obe trake. Intenzitet saobraćaja je baš visok jer se stranci vraćaju.Rik napisao:Poznanik je pre par godina imao situaciju sličnu tvojoj (ali u jednoj germanskoj državi), nalazio se u tvojoj ulozi iz priče i na kraju je bio kriv. Naime, njegova je dužnost bila da se pomeri u levu traku kako bi omogućio ostalim vozilima uključenje na ap. Zimus sam vozio malo po Evropi i uvideo to isto, čim se približava neko uključenje, svi koji se nalaze na ap idu u levu traku i ljudi se uključuju bez problema i rizika po bilo koga.
Od tada to isto primenjujem u vožnji i deluje korisno.
U svakom slučaju kod nas važe sledeća pravila:
Član 103
Na autoput, odnosno motoput, vozač može da se uključi, odnosno isključi samo prilaznim putem namenjenim za uključenje
na taj put, odnosno isključenje sa puta.
Vozač koji se motornim vozilom uključuje u saobraćaj na autoputu ili motoput dužan je da:
1) koristi saobraćajnu traku za uključivanje, kada takva traka postoji u produženju priključnog puta i da se u saobraćaj na taj
put uključi dajući znak pokazivačem pravca, na način kojim ne ugrožava saobraćaj vozila koja se kreću po tom putu,
2) propusti vozila koja se kreću po tom putu, ako na mestu na kome se uključuje u saobraćaj na autoputu ne postoji
posebna traka za uključivanje.
Vozač koji se vozilom isključuje iz saobraćaja sa autoputa ili motoputa, dužan je da svojim vozilom blagovremeno zauzme
položaj na krajnjoj desnoj saobraćajnoj traci i da što pre pređe na saobraćajnu traku za isključivanje, ako takva traka postoji
na ulazu u priključni put.
Dakle, vozač tamića je prekršio tačku 1 jer on traku za uključivanje nije koristio da ubrza već je jednostavno odmah izleteo na ap. Da je na mom mestu bio šleper, verovatno bi nastao opšti haos.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
sve ludak do ludaka. A kad se uključujem na ap na Dušanovcu ili kod plavog mosta samo gledam da me ne ubije neki ludak koji vozi zaustavnom trakom.
@Rik
Šta reći za raskrsnicu Nine Kirsanove i Ljubiše Miodragoviša na Mirijevu. Znak STOP niko je j.ebe ni 2 % nego se zalete odozgo pa šta bude. A zato se plavci uredno zavuku u neku rupu na pravcu i tu kontrolišu bezbednost u saobraćaju.
@Rik
Šta reći za raskrsnicu Nine Kirsanove i Ljubiše Miodragoviša na Mirijevu. Znak STOP niko je j.ebe ni 2 % nego se zalete odozgo pa šta bude. A zato se plavci uredno zavuku u neku rupu na pravcu i tu kontrolišu bezbednost u saobraćaju.
- Rik
- Saradnik Uprave
- Garaža: AR 156 1.9 JTD 2005
Renault Clio 1.2 1999 - Lokacija: Beograd
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re:
Na žalost, apsolutno si u pravu. Poslednjim izmenama spuštena je visina kazne za vožnju i preticanje zaustavnom trakom, verovatno dok neko ne rokne nekoga ni krivog ni dužnog.
Ovo znam, živeo sam u Nemačkoj jedno kratko vreme pre 15 godina. Ne znam kako je to kod njih regulisano zakonom ali da - tako se tamo vozilo. Ne mogu da se setim samo da li je kod njih kao kod nas na prilaznim saobraćajnicama obrnuti trougao ili ne. Ako nije, automatski važi pravilo desne strane i prednost za one koji se uključuju na autoput. Kod nas i zakon i dodatno obrnuti trougao pri uključenju na autoput isključuju prednost na osnovu pravila desne strane.Rik napisao:Poznanik je pre par godina imao situaciju sličnu tvojoj (ali u jednoj germanskoj državi), nalazio se u tvojoj ulozi iz priče i na kraju je bio kriv. Naime, njegova je dužnost bila da se pomeri u levu traku kako bi omogućio ostalim vozilima uključenje na ap. Zimus sam vozio malo po Evropi i uvideo to isto, čim se približava neko uključenje, svi koji se nalaze na ap idu u levu traku i ljudi se uključuju bez problema i rizika po bilo koga.
Od tada to isto primenjujem u vožnji i deluje korisno.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
U usa ako neki auto stoji u zaustavnoj traci na auto putu, obavezno je prestojiti se u levu traku, pod uslovom da je bezbedno
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Re:
Prosto i jednostavno - uključuješ se na auto put. Ne možeš nigde da budeš u prednosti.ForestGump napisao:Na žalost, apsolutno si u pravu. Poslednjim izmenama spuštena je visina kazne za vožnju i preticanje zaustavnom trakom, verovatno dok neko ne rokne nekoga ni krivog ni dužnog.
Ovo znam, živeo sam u Nemačkoj jedno kratko vreme pre 15 godina. Ne znam kako je to kod njih regulisano zakonom ali da - tako se tamo vozilo. Ne mogu da se setim samo da li je kod njih kao kod nas na prilaznim saobraćajnicama obrnuti trougao ili ne. Ako nije, automatski važi pravilo desne strane i prednost za one koji se uključuju na autoput. Kod nas i zakon i dodatno obrnuti trougao pri uključenju na autoput isključuju prednost na osnovu pravila desne strane.Rik napisao:Poznanik je pre par godina imao situaciju sličnu tvojoj (ali u jednoj germanskoj državi), nalazio se u tvojoj ulozi iz priče i na kraju je bio kriv. Naime, njegova je dužnost bila da se pomeri u levu traku kako bi omogućio ostalim vozilima uključenje na ap. Zimus sam vozio malo po Evropi i uvideo to isto, čim se približava neko uključenje, svi koji se nalaze na ap idu u levu traku i ljudi se uključuju bez problema i rizika po bilo koga.
Od tada to isto primenjujem u vožnji i deluje korisno.
- Danilo
- Garaža: 159 2.2JTS '08
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Лаичка дефиниција аутопута је да је то пут без раскрсница, тј. укрштања у нивоу. То је оно што дозвољава да се остваре велике брзине, те сумњам да је негде такав закон.
Ја се увек склањам из возне у претицајну траку када то услови дозволе и наилазе возила која се на исти укључују, али то сматрам искључиво солидарним понашањем у вожњи. Углавном држим и упаљен леви показивач правца да би њима брже било јасно да сам се склонио и да им омогућавам лакше укључење.
Ја се увек склањам из возне у претицајну траку када то услови дозволе и наилазе возила која се на исти укључују, али то сматрам искључиво солидарним понашањем у вожњи. Углавном држим и упаљен леви показивач правца да би њима брже било јасно да сам се склонио и да им омогућавам лакше укључење.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Ako kolona stoji ili se kreće jako sporo, a procenim da onaj koji pokušava da se uključi neće moći jako dugo to da učini uvek pokušam da ga propustim pre mene. Solidarnost na putu je nekada bila bitna tema, danas nešto slabije.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- junky01
- Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT - Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Ali ovo i dalje nista ne menja. I kod njih vaze isti zakoni OSIM u slucaju da je na auto putu zagusenje i da se stoji u koloni, TEK ONDA prestaje da vazi pravilo po kom se svi upravljamo i SAMO u tom slucaju vozilo ima pravo prvenstva...barem po nemackim sudovima.
- maxy
- Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd - Lokacija: BG
- Lokacija: BG
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Ne znam dal je ovo prikladna tema za ovo pitanje, ali da li znate da li moze da se prodje tehnicki ako na auto stavim recimo Eibach Pro Kit opruge? Hoce mi neko praviti problem, i da li mi treba atest za to?
Opruge su jarko crvene boje, ali ako bi ih sprejom ofarbao u crnu mislim niko ne bi ni primetio razliku izmedju fabrickih i njih.
Opruge su jarko crvene boje, ali ako bi ih sprejom ofarbao u crnu mislim niko ne bi ni primetio razliku izmedju fabrickih i njih.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Nema razloga da farbaš opruge. Zaista nema mesta tolikom zaziranju od tehničkog. Sve što treba da im kažeš je "Edizione speciale, takve je izašla iz fabrike"
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
nece ti niko gledati opruge na tehnickom
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Jos uvek se mogu naci tehnicki pregledi koji izigravaju Boga i batinu, ali je vecina popustila svoj nivo uz dignute cene nakon pocetnih meseci. Naravno jos uvek ima besmislenih stvari, ali ne verujem da ce praviti problem za sportske opruge na nekom novijem autu.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
besmislenih stvari ima i dalje npr. meni su trazili da skinem ukrasni hrom zavrsetak autspuha, kazu nije original dobro reko ajde ebes 3 srafa ali da je budalastina jeste, eto to je problem ali opruge nisu kao ni pragovi, spojler na gepeku i sl.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Budalaštine,recimo situacija ja imam original hrom završetke na auspuhu ali to nigde na njima ne piše I isto tako može neki drkoš da se zakači da ih skidam a ja ne mogu da dokažem da su originalni.Teoretski je tako a u praksi videću šta će smisliti.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Bezbednost u saobracaju
Drkoš mora da dokaže da nisu originalni ili da dokaže da vozilo nije proizvedeno sa tim završecima. A to može da dokaže samo ako ima pristup proizvođačkoj bazi podataka ( što nijedan tehnički nema) ili nekim čudom ima plaćen(vrlo skup) pristup nekoj svetskoj javnoj i detaljnoj bazi podataka, pa ako tu stoji kriterijum "bez dodatnih hrom završetaka na auspuhu" da proglasi vozilo modifikovanim. U COC bazi kojoj tehnički pregledi imaju pristup - tih i takvih podataka nema ni za jedno vozilo.
Suština je sledeća: vrh MUP-a hoće da na putevima budu tehnički ispravna vozila i da vozila budu pregledana pre puštanja u saobraćaj. Tehnički pregledi hoće i dalje da ne pregledaju vozila već samo da "štancaju" dokumentaciju i prodaju osiguranja. To znači da im je novi pravilnik izbio mnogo para iz kase. To znači da pokušavaju da izazovu revolt građana svojim nazovi radom. To pravdaju visokim zaprećenim kaznama, gubitkom licence, itd, itd, itd. Podršku imaju od građana koji su navikli da ne voze automobile na pregled. Verujte, nema razlike da li su vozila nova ili prastara odnosno ne pije vodu priča jadnoj sirotinji koja nema para. Ko god je mogao- koristio je mogućnost da registruje vozilo bez pregleda. Epilog: tehnički pregledi polako ležu na rudu, ali zato su digli cene, što je na kraju po našem džepu.
Videćemo šta nam donosi sledeća godina po ovim pitanjima...
Suština je sledeća: vrh MUP-a hoće da na putevima budu tehnički ispravna vozila i da vozila budu pregledana pre puštanja u saobraćaj. Tehnički pregledi hoće i dalje da ne pregledaju vozila već samo da "štancaju" dokumentaciju i prodaju osiguranja. To znači da im je novi pravilnik izbio mnogo para iz kase. To znači da pokušavaju da izazovu revolt građana svojim nazovi radom. To pravdaju visokim zaprećenim kaznama, gubitkom licence, itd, itd, itd. Podršku imaju od građana koji su navikli da ne voze automobile na pregled. Verujte, nema razlike da li su vozila nova ili prastara odnosno ne pije vodu priča jadnoj sirotinji koja nema para. Ko god je mogao- koristio je mogućnost da registruje vozilo bez pregleda. Epilog: tehnički pregledi polako ležu na rudu, ali zato su digli cene, što je na kraju po našem džepu.
Videćemo šta nam donosi sledeća godina po ovim pitanjima...