Hladjenje motora

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
miljakovic_s
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Nis
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Dec 11, 2017 6:16 pm

Hladjenje motora

Pon Jul 23, 2018 2:47 pm

Pozdrav alfisti, imam jedno pitanje za sve, da li se po gasenju auta svima gasi ventilator koji hladi motor ili ostaje da radi. Primentio sam kod sebe da kada ugasim auto ventilator se gasi i ako je temperatura motora 95-100 stepeni. A kada ukljucim kontakt on se upali i hladi. Na automobilima koje sam ranije imao i kada ugasim auto hladjenje ostane dok ne ohladi motor. Ovo moze da bude problem, ne znam da li sam pogodio mesto za postavljanje pitanja ili ne, tako da se unapred izvinjavam. Da na pomenem, da je u voznji temperatura 90 stepeni.
Korisnikov avatar
DejanCA
Drug Član
Drug Član
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTD - TI 651 GRIGIO STROMBOLI MET.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS - Rosso 130 B/B
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 867
Pridružio se: Pon Okt 05, 2015 6:42 pm

Re: Hladjenje motora

Pon Jul 23, 2018 2:52 pm

GT JTS - gasi se... naravoucenije, ako je bas digao temperaturu, i ukljucio drugu brzinu, ostaviti ga da odradi svoje, pa ugasiti auto.. mada, jos mi se nije desilo da mi je ventilator u drugoj brzini, u momentu kad moram da stanem/ugasim auto.. mozda se u tom slucaju, kada je ventilator u drugoj brzini, ne iskljucuje po iskljucenju motora... to bi bilo pametno :D
miljakovic_s
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Nis
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Dec 11, 2017 6:16 pm

Re: Hladjenje motora

Pon Jul 23, 2018 2:56 pm

Juce sam stigao iz Bajine baste, presao nekih 400km, ceo put upaljena klima, sa jednom pauzom od oko 15ak min. Kada sam stigao ostavio sam kontakt, radio je u drugoj brzini. Dok cim ugasim kontakt i on se gasi. U pitanju je 1.6 TS. Hvala na brzom odgovoru, nisam znao da li tako treba pa sam se zabrinuo da se nesto ne desi sa motorom. Vec neko vreme jede oko 600ml ulja na 1k km, nema plavog dima, kad kocim motorom nema dima, a ventili su novi. Pa povezujem neke stvari, pomislio sam da nema veze sa tim.
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Hladjenje motora

Pon Jul 23, 2018 9:15 pm

Meni je 2.0 ts gutao i po dve litre ulja bez dima, tako da ne znaci da nema mesta brizi, jer svo ulje kod euro3 motora izgori u katovimima.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
interceptor
Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
Lokacija: B. Petrovac
Postovi: 2173
Pridružio se: Čet Dec 23, 2010 2:55 pm

Pon Jul 23, 2018 10:25 pm

Moj je bio bez katova a kad je gutao i do 1.5l nije dimio ni malo.

Sent from maj el dži ge-2 manji
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Hladjenje motora

Uto Jul 24, 2018 1:57 pm

Ts ocigledno bolje radi na mesavinu :lol:
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
PetarP
Garaža: nemam garažu
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 704
Pridružio se: Sre Feb 01, 2017 3:30 pm

Re: Hladjenje motora

Uto Jul 24, 2018 10:41 pm

miljakovic_s napisao:Juce sam stigao iz Bajine baste, presao nekih 400km, ceo put upaljena klima, sa jednom pauzom od oko 15ak min. Kada sam stigao ostavio sam kontakt, radio je u drugoj brzini. Dok cim ugasim kontakt i on se gasi. U pitanju je 1.6 TS. Hvala na brzom odgovoru, nisam znao da li tako treba pa sam se zabrinuo da se nesto ne desi sa motorom. Vec neko vreme jede oko 600ml ulja na 1k km, nema plavog dima, kad kocim motorom nema dima, a ventili su novi. Pa povezujem neke stvari, pomislio sam da nema veze sa tim.
U principu, ugasen motor ce se ohladiti tako i tako, potreba za ventilatorom dok je motor ugasen ne postoji. Kod nekih proizvodjaca ventilator nastavi da radi sto se iz mog ugla moze protumaciti kao cisto rasipanje energije iz akumulatora. Zasto? Pa, jer pumpa za vodu ne radi i voda u bloku se ne hladi vec samo ona u hladnjaku. Osim kod race kola koja imaju el. pumpu za vodu (jako cool stvar). Ako te eventualno brine da li ce doci do stete na motoru zato sto se ugasio hladnjak kad si skinuo kontakt- nece.
TS karike nisu preterano trajne, nemam neko misljenje ni za jtd al bolje da cutim, izribace me 99% foruma. Ako ti je presao pola litre na 1000km mislim da je pozeljno da ga prekarikas jer kad se karike istrose krene klip da landara i da se trosi.
Potrosnju ulja na sredjenom motoru ces bas dosta smanjiti busenjem rupica u kanalu uljne karike (e2 klip ih vec ima). I pozeljno je upakovati hladnjak ulja sa dizela. Ja sam za 147 uzeo sa 1.9td 100 marea/bravo/brava jer se mogu naci za smesnu lovu. Obavezno zameniti termostat ulja u flansni.
Slika
Korisnikov avatar
Super_genije
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003
Lokacija: Bec Austrija
Lokacija: Bec Austrija
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Maj 07, 2013 10:42 am

Re: Hladjenje motora

Uto Jul 24, 2018 11:19 pm

Nece te izribati ako znas sta pricas, a mislim da znas.. mene interesuje sto tako mislis.. Znamo da jtd motora u kompletu ima dosta po otpadima jer guraju (iako je upitno u kakvom su stanju) i ne crkavaju, i generalno se ljudi ne zale na potrosnju ulja.. moja bivsa 147 je presla oko 200k i stara je, sad vec, 15 godina, i trosi oko 2 dcl na 10k km.
Assumption is the mother of all fuckups
miljakovic_s
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Nis
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Dec 11, 2017 6:16 pm

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 4:37 pm

Ipak ne trosi ulje, vec isto curi.. Je l' zna neko kako se zove ovaj deo, nalazi se ispod onog sivog lima (ne maske motora) gde je merac za ulje..

Slika

Slika
Slika
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 7:30 pm

Taj deo ti se zove izduvna grana, zaokruženi deo je dihtung izduvne grane. A ako tu izbacuje ulje znači da ne valja dihtung i da motor jede ulje. Dihtung izduvne je najmanji problem. Potencijalno rešenje problema je ono što je napisao _Petar_ u drugom pasusu ili eventualno samo zamena gumica ventila.
A što se tiče hlađenja TS motora i temperature, iz prvog posta mi nije jasno da li si temperaturu naveo sa pokazivača na tabli ili si očitavao nekom dijagnostikom? Ako je sa pokazivača na tabli, onda postoji neki problem sa hlađenjem motora jer na osnovu mog ličnog iskustva kazaljka na tabli mora da stoji "zakucana" na 90C bez obzira kojom brzinom radi ili uopšte ne radi ventilator. A nadam se da će prokomentarisati i drugi članovi foruma koji voze identičan automobil ili 147-ce sa TS motorom jer je strategija pokazivača na tabli ista kod svih.
miljakovic_s
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Nis
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Dec 11, 2017 6:16 pm

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 7:47 pm

Temperatura je na 90, na dijagnostici takodje pokazuje 90, kada se ostavi da radi, cim prodje 90, ukljucuje se ventilator i hladi se motor (ne stoji zakucano, nekad predje, a nekad je i ispod kada krace vozim). Na slici na limu iza se vidi da je vlazno, tu mi curi g12, a predpostavljam da je i ulje tu negde. Da li je otisao dihtung na glavi motora, ili ovaj ovde.. Ne znam zaista.

Auto sam kupio od coveka koji isti nije odrzavao nikako, skockao sam trap (sva ramena napred, svi stabilizatori, i sferni zglobovi napred, ostalo mi je jos silen blokovi pozadi na upornoj sponi), skockao sam kocnice (ate diskovi, textar plocice), menjao sam reostat, akumulator je bio los i njega sam zamenio, fleksibilno crevo takodje i uradio servise (veliki, mali, zamenio ulja u servu, menjacu i kocnicama). Student sam i sve sam to samostalno zavrsavao preko stipendija. Trudim se da auto skockam tip-top. Mnogo je i truda i novca ulozeno, ali ulozicu sve dok ne bude sve ispravno. Ostao mi je taj motor (potrosnja ulja/antifriza), ti silen blokovi (ako uspem da ih nadjem) i zimske gume. Gde ce to nadam se biti to-to..

Izvinite ako sam dosadan sa problemima, ali resavam jedno po jedno. Pa se cisto obratim na forumu da ne odem kod nekog majstora pa da me ne namagarci. Volim da cujem misljenje iskusnijih sto se tice Alfi. Sipam oko 6dl ulja na 1000km. Nekad vise, nekad manje, u zavisnosti od tipa voznje. Takodje se izvinjavam zato sto se skoro uvek obratim oko problema, jer sam nisam dovoljno strucan da u ovoj oblasti pomognem nekome, ne zelim da nekome nesto kazem pa da ne bude tako, odnosno da ga "zajebem". Ukoliko ima neko problema oko bilo kakvog tipa biljne proizvodnje, slobodno neka se obrati, izacicu u susret svima (student sam fitomedicine, sa prosekom oko 9.40)
Poslednja izmena od miljakovic_s u Čet Avg 09, 2018 8:02 pm, izmenjeno 3 puta ukupno.
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 7:56 pm

Zakucano na 90. Nikad nije bio na 91. Ventilator se pali samo u jako toplim danima i kad ga poteram. Drugu brzinu ne znam da li sam ikad čuo. (ako uopšte može da se čuje u kabini) Imam, doduše, novi hladnjak, zamenjen mesec dana nakon kupovine auta.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 9:29 pm

@ miljakovic_s : nemoj da se izvinjavaš, forumi služe da mi nestručni vlasnici automobila razmenimo iskustva. Meni je potrošnja ulja oko 0,25L/1000km sa sve curenjem na semeringu radilice do menjača, koji ću da zamenim kad se bude radio set kvačila. Pritom, meni su odušno crevo i usisni leptir suvi kao barut, jedva da se nazire masno. Najlakše ćeš proveriti stanje motora tako što ćeš otkopčati protokomer, otpustiti šelnu ( nasadni ključ 7mm) i skloniti plastilnu cevku sa leptira. Ako je suvo - motor je dobar. Ako je puno zauljeno- to nije dobro. Druga metoda je provera svećica, ne smeju biti masne i sa nakupljenom gareži. Antifriz ne sme da curi nigde. Moguće je da ako ti curi antifriz na strani do menjača da je problem u kućištu termostata ili crevu, pa to prvo treba proveriti. I mislim da nemaš problem sa pregrevanjem motora.
alfa-u-srcu
Garaža: -

- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot
Lokacija: Lipovica
Postovi: 1697
Pridružio se: Sre Apr 10, 2013 12:36 am

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 9:43 pm

Koliko ja sa ovih slika vidim ulje ti curi na dihtung dekle motora, pa se sliva na izduvnu granu. Skini plastiku na motoru, skini bobine i proveri da li ima ulja u svecicama, ako ima onda je dihtung, to bar nije skupo, mislim da je dihtung negde oko 2000din.
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim
miljakovic_s
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Nis
Postovi: 45
Pridružio se: Pon Dec 11, 2017 6:16 pm

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 9:59 pm

Je l' moze tu da pusta antifriz ili samo pusta ulje
alfa-u-srcu
Garaža: -

- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot
Lokacija: Lipovica
Postovi: 1697
Pridružio se: Sre Apr 10, 2013 12:36 am

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 10:20 pm

Skida se samo dekla na motoru odozgo (poklopac ventila), skinu se bobine, kablovi itd... zameni se dihtung, ocisti lepo, namaze i vrati nazad. Posao od sat i po vremena.

Sad vidim gore da si se zalio i na potrosnju ulja, ne bi bilo lose i da izmeris kompresiju, onda bi tacno znao na cemu si sa motorom.

EDIT: Sad vidim da si obrisao prethodno pitanje, ne moze tu da curi antifriz.
Poslednja izmena od alfa-u-srcu u Čet Avg 09, 2018 10:26 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Hladjenje motora

Čet Avg 09, 2018 10:26 pm

Ako je nov dihtung poklopca bregastih mislim da nema potrebe mazati ga zaptivnom pastom. Bar ja moj nisam mazao ničim kad je zamenjen. Važno je da se pri vraćanju vijci stegnu ravnomerno u krug od sredine ka krajevima i da se ne pretežu.
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Hladjenje motora

Pet Avg 10, 2018 8:52 am

Kad sam svom majstoru spomenuo mazanje dihtunga dekle, što sam pročitao na mnogo mesta kao obavezno, rekao mi je isto: ako je dihtung nov i dobar nema nikakve potrebe.

E sad, da li je Alfa stvarno auto sa posebnim potrebama, što nespecijalizovan majstor ne zna...
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Hladjenje motora

Pet Avg 10, 2018 1:56 pm

Uvek može da se namaže a moje iskustvo na mom autu je da ne mora.
alfa-u-srcu
Garaža: -

- Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina
-Alfa Romeo 159 TI JTS
-Alfa Romeo 159 JTDm
-Alfa Romeo 33 Boxer Imola Rosso
-BMW E30 coupe Brilliantrot
Lokacija: Lipovica
Postovi: 1697
Pridružio se: Sre Apr 10, 2013 12:36 am

Re: Hladjenje motora

Pet Avg 10, 2018 3:14 pm

Ne mora, ali dihtunzi koje kupis kod nas su zivo s..nje, drzi godinu dana i opet pocne malo da slini.
Promenio sam pet TS-a 16v na svakom sam menjao taj dihtung. Tek kada sam namazao i to onim crnim, ne znam sad kako se zove (video kod Brane da koristi taj) tek tada sam trajno resio problem.

Svako neka radi kako misli da treba.
Rodjen da ne uspem, pa se zato duplo trudim

Povratak na “Area Servizio”