Pozdrav narode,
kao sto naslov kaze, pored stare dobre 147 od skora sam vlasnik jedne iz naslova, sa generelno retkim, i moram reci motorom koji mi se uopste ne dopada, a koji je GM klepao kao i sve...Uzeo sam je cisto iz poslovnih razloga, jer je karavan na plin, povoljno kupljena, pa sad sta je tu je...
Standardni problem varijabilnih remenica koje se cuju par sekundi dok je hladna nije je zaobisao, taj probelem je na resavanju, kupljene su nove...
Veci probelem koji me brine, a tice se voznje na otvorenom, autoput, 2500-3000 rmp,5 ta brzina, 100-120 kmh, noc, napolju oko 20C.
Temparatura vode 90C zakucana, medjutim ulje ne pada ispod 110-120C posle pola sata-sat voznje, cak ide i malo preko 130C, gotovo da prilazi crvenom polju...
Pumpa vode radi, veliki servis uradjen, sva ulja i tecnosti zamenjene orginalnim po manualu, motor lepo rasi zagrejan, lepo vuce...koliko ja znam, ovaj motor nema hladnjak ulja, tako da...
Videh da se joj jedan clan sa istim motorom zali na visoku temparaturu ulja, i pita koje sipati, pa me interesuje jeli ovo neki standardni problem i sta raditi? Zna li neko...
159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
- al.ro.147
- Contact:
- Garaža: 147 1.6 ts
159 1.8 mpi - Lokacija: Uzice
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... 159-a.html
Ovaj momčina je zamenio senzor i hladnjak ulja.
Ako ti je za utehu, meni je na TSI normalna temperatura ulja oko 110C, na poprilično rasterećenom motoru kad se vozi lagano. Kad se optereti ide i preko. Možda je normalno za benzince, a ti proveri da ti možda samo davač ne pravi problem.
Ovaj momčina je zamenio senzor i hladnjak ulja.
Ako ti je za utehu, meni je na TSI normalna temperatura ulja oko 110C, na poprilično rasterećenom motoru kad se vozi lagano. Kad se optereti ide i preko. Možda je normalno za benzince, a ti proveri da ti možda samo davač ne pravi problem.
- al.ro.147
- Contact:
- Garaža: 147 1.6 ts
159 1.8 mpi - Lokacija: Uzice
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Nidzo,
puno hvala na savetu i linku! Nisam bio u toku da ovo GM djubre od motora ima taj hladnjak ulja...vrlo je moguce da unutar njega postoje neki separatori ili nepovratni ventili koji prve problem, jer ukoliko je obican supalj cilindar, ne vidim kakav bi problem tu mogao biti...
Uglavnom porucicu ga i zameniti, pa ćemo videti...Javicu sta se desilo radi drugih!
puno hvala na savetu i linku! Nisam bio u toku da ovo GM djubre od motora ima taj hladnjak ulja...vrlo je moguce da unutar njega postoje neki separatori ili nepovratni ventili koji prve problem, jer ukoliko je obican supalj cilindar, ne vidim kakav bi problem tu mogao biti...
Uglavnom porucicu ga i zameniti, pa ćemo videti...Javicu sta se desilo radi drugih!
- sinisa
- Garaža: '19 Alfa Romeo Stelvio 2.2
'23 Skoda Superb 2.0TDI
'11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
###############
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Taj motor, odnosno Z18XER ima hladnjak ulja, prilično jednostavne konstrukcije. Vozio sam Alfu 159 s tim motorom, a imao sam igrarije s tim hladnjakom, pa evo da ti prenesem par saveta za održavanje.
Hladnjak ulja sastoji se od aluminijumskog saća kroz koje prolazi antifriz, a s druge strane dolazi ulje, i to sve se razdvaja gumenim dihtunzima. Zbog konstrukcije i pritiska, ako je hladnjak problematičan - pojaviće ti se ulje u antifrizu, ne može i obrnuto. Dakle, proveri stanje u čantrici, bilo kakva masna kap koja pliva ukazuje na problem.
Sam hladnjak može da se zakrči vremenom, ako nije menjan antifriz duže vreme. Pored toga, pošto je Paraflu G12 antifriz prilično agresivan, moguće je da vremenom nagrize hladnjak i napravi problem. Taj slučaj je bio kod mene, zamenio sam ceo hladnjak. Proveri cenu na nekoliko mesta, pošto je preko Fiat kanala cena bila znatno viša, pa sam na kraju kupio preko Opelovog servisa.
Evo ti slika kako to izgleda i šta treba zameniti:
http://www.wholesalegmpartsonline.com/i ... 01-307.JPG
7 55355603 (COOLER. Engine Oil Cooler)
9 55354071 (SEAL. Engine Oil Cooler)
10 55353321 (SEAL. Engine Oil Filter)
11 55353319 (SEAL. Engine Oil Cooler)
Što se tiče temperature ulja, prvo imaj u vidu da kazaljka temperature antifriza nije tačna. Nije u pitanju greška, nego ona pokazuje standardno 90°C, a motor je konstruisan da ima radnu temperaturu od 105°C, što možeš proveriti dijagnostikom (npr. na 108°C pali drugu brzinu ventilatora hladnjaka). Kazaljka je poprilično troma, kasni za oko 10-20°C kako se temperatura penje.
Temperatura ulja ne bi smela da prelazi 130°C pri forsiranju, tako da mi deluje da nemaš mnogo razloga za brigu. Jedino bi bilo pametno proveriti dijagnostikom kolika je stvarna temperatura ulja, za slučaj da ti kazaljka kasni (isto kao ova za antifriz).
Hladnjak ulja sastoji se od aluminijumskog saća kroz koje prolazi antifriz, a s druge strane dolazi ulje, i to sve se razdvaja gumenim dihtunzima. Zbog konstrukcije i pritiska, ako je hladnjak problematičan - pojaviće ti se ulje u antifrizu, ne može i obrnuto. Dakle, proveri stanje u čantrici, bilo kakva masna kap koja pliva ukazuje na problem.
Sam hladnjak može da se zakrči vremenom, ako nije menjan antifriz duže vreme. Pored toga, pošto je Paraflu G12 antifriz prilično agresivan, moguće je da vremenom nagrize hladnjak i napravi problem. Taj slučaj je bio kod mene, zamenio sam ceo hladnjak. Proveri cenu na nekoliko mesta, pošto je preko Fiat kanala cena bila znatno viša, pa sam na kraju kupio preko Opelovog servisa.
Evo ti slika kako to izgleda i šta treba zameniti:
http://www.wholesalegmpartsonline.com/i ... 01-307.JPG
7 55355603 (COOLER. Engine Oil Cooler)
9 55354071 (SEAL. Engine Oil Cooler)
10 55353321 (SEAL. Engine Oil Filter)
11 55353319 (SEAL. Engine Oil Cooler)
Što se tiče temperature ulja, prvo imaj u vidu da kazaljka temperature antifriza nije tačna. Nije u pitanju greška, nego ona pokazuje standardno 90°C, a motor je konstruisan da ima radnu temperaturu od 105°C, što možeš proveriti dijagnostikom (npr. na 108°C pali drugu brzinu ventilatora hladnjaka). Kazaljka je poprilično troma, kasni za oko 10-20°C kako se temperatura penje.
Temperatura ulja ne bi smela da prelazi 130°C pri forsiranju, tako da mi deluje da nemaš mnogo razloga za brigu. Jedino bi bilo pametno proveriti dijagnostikom kolika je stvarna temperatura ulja, za slučaj da ti kazaljka kasni (isto kao ova za antifriz).
- al.ro.147
- Contact:
- Garaža: 147 1.6 ts
159 1.8 mpi - Lokacija: Uzice
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Kolega,
evo slike sa lica mesta kakvo je stanje bilo sa temparaturom ulja u voznji. Na slici vidis obrtaje, tramparaturu napolju i ulje. Vec pred crvenom.
Inace nasao sam i zamenio hladnjak, koji je bio problem. Zao mi je sto sam bacio stari i nisam slikao, deo kroz koji ide antifriz ima sace iznutra, koje je na ulazu bilo puno nekog krema-kamenca, koje je skoro zapusilo isto...to je kocilo protok i pravilo problem.
Nakon zamene temp. ulja je konstantno oko 100-110C i to je to. Bila vrucina, noc, uzbrdo, nizbrdo vozio...
evo slike sa lica mesta kakvo je stanje bilo sa temparaturom ulja u voznji. Na slici vidis obrtaje, tramparaturu napolju i ulje. Vec pred crvenom.
Inace nasao sam i zamenio hladnjak, koji je bio problem. Zao mi je sto sam bacio stari i nisam slikao, deo kroz koji ide antifriz ima sace iznutra, koje je na ulazu bilo puno nekog krema-kamenca, koje je skoro zapusilo isto...to je kocilo protok i pravilo problem.
Nakon zamene temp. ulja je konstantno oko 100-110C i to je to. Bila vrucina, noc, uzbrdo, nizbrdo vozio...
- RatkoM
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS
ex Alfa Romeo 147 JTDm - Lokacija: Beograd
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Taj krem nastaje mesanjem ulja i antifriza. Proveri antifriz tj. koliko ulja ima u njemu.
- al.ro.147
- Contact:
- Garaža: 147 1.6 ts
159 1.8 mpi - Lokacija: Uzice
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Slazem se Ratko, pratimo to...Zamenjen je i antifriz, za sada je bistar bez masnih tragova. Mnogo nekih nejasnoca i cudnih stvari ima vezano za ovaj motor, opet kazem, bruka za Opel...toliko glupih i kvarljivih delova na motoru koji bi trebao da bude pojam pouzdanosti, medjutim...RatkoM napisao:Taj krem nastaje mesanjem ulja i antifriza. Proveri antifriz tj. koliko ulja ima u njemu.
- alfica159
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 159
- Lokacija: Banja Luka
Post
Temperatura ulje raste pri malo vecim brzinama ALFA 159, 1.8
Pozdrav svima..
Skoro sam kupio alfu 159 i primijetio sam da temperatura ulja raste kada idem autoputem i vec pri brzini od 120, 130 km/h temperatura pocinje da raste dodje cak do 130 pa i malo preko (tada popustim gas i temperatura se smanji nakon nekoliko kilometara).. Takodje ovo se veoma primijeti narocito kada je 3 - 4 ljudi u autu i kada se ide uz brdo, tada takodje nenormalno raste cak i preko 130..
Vjerujem da to nije normalno.. Skidao sam hladnjak ulja, bilo je gotovo skrzo zacepljeno gdje je prolazio antifriz, uspio sam ocistiti i sada prolazi normalno (ne bas kao na dijelu gdje ulje, ali je ok), cak sam i novi antifriz zamijenio..
Takodje vidio sam da na nekim forumima spominju senzor temperature, da je mozda to problem?
Alfa 159, 2007 godiste, 1.8, benzin - plin
Da li je neko imao slicnih iskustava, hvala unaprijed?
Skoro sam kupio alfu 159 i primijetio sam da temperatura ulja raste kada idem autoputem i vec pri brzini od 120, 130 km/h temperatura pocinje da raste dodje cak do 130 pa i malo preko (tada popustim gas i temperatura se smanji nakon nekoliko kilometara).. Takodje ovo se veoma primijeti narocito kada je 3 - 4 ljudi u autu i kada se ide uz brdo, tada takodje nenormalno raste cak i preko 130..
Vjerujem da to nije normalno.. Skidao sam hladnjak ulja, bilo je gotovo skrzo zacepljeno gdje je prolazio antifriz, uspio sam ocistiti i sada prolazi normalno (ne bas kao na dijelu gdje ulje, ali je ok), cak sam i novi antifriz zamijenio..
Takodje vidio sam da na nekim forumima spominju senzor temperature, da je mozda to problem?
Alfa 159, 2007 godiste, 1.8, benzin - plin
Da li je neko imao slicnih iskustava, hvala unaprijed?
- slobac
- Drug Član
- Garaža: 2009 Alfa Romeo 159 1.8 MPi
ex 1991 Mazda 323BG 1.6i
ex 2005 Rover 45 1.4i
ex 2007 Renault Megane 2.0 dci - Lokacija: Subotica
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Imao sam i ja taj problem, no posle sam radio generalku na motoru (bila zaglavila uljna pumpa), e sad nisam siguran da li je majstor zamenio senzor moram to proveriti u papirima. Od tada vise nemam taj problem, kad ga bas przim ne ide preko 120-125 stepeni (terao sam ga do 170, po ravnom doduse). Proveri dihtunge kod hladnjaka ulja pumpe takodje...
- alfica159
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 159
- Lokacija: Banja Luka
Post
Re: 159 1.8 mpi visoka temperatura ulja
Procistio sam hladnjak ulja i mislim da je sada skoro kao nov, da sasvim dobro prolazi antifriz.. Takodje zamijenio novi antifriz.. Medjutim i dalje se pojavljuje isti problem..
Citao sam jos da je moguce da je senzora temperature ulja, ali nisam siguran gdje se nalazi?
Da li ima neko iskustava sa tim, na kom dijelu se nalazi i da li je moguce da je do njega?
Takodje da li vrijedi mijenjati ulje, mada imam jos 5000 do zamjene (naravno selenia je u pitanju)..
Citao sam jos da je moguce da je senzora temperature ulja, ali nisam siguran gdje se nalazi?
Da li ima neko iskustava sa tim, na kom dijelu se nalazi i da li je moguce da je do njega?
Takodje da li vrijedi mijenjati ulje, mada imam jos 5000 do zamjene (naravno selenia je u pitanju)..
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”