Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Uto Dec 26, 2017 11:08 pm

moj drugar radi servis turbina sa engleskim delovima komplet, nista mala privreda i kinezi, turbine su poceli ove godine da rade bas iz razloga je su do sad sve slali drugima koji su fusarili, promenili par firmi po srbiji i svuda slicna prica, pa resili da sami uloze u taj posao i posalju ljude na obuku, tako da ako dodje do otvaranja turbine naravno da cemo sve proveriti i videti sta mora da se radi i kako, pa sta bude trebalo to ce se i raditi tu nema nazad.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Sre Dec 27, 2017 7:48 am

Ako dođe do toga,ja bih pre išao na polovnu dobru turbinu,nego na remont koji se radi kod nas.
OEM zamenski delovi,jedino obezbeđuju da turbina bude slična fabričkoj,a sa tim delovima niko ne radi,jer bi onda remont koštao 500+eur.
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Sre Dec 27, 2017 8:23 am

Pa onda je to i realno. Citajuci tudje probleme posle ugradjivanja remontovanih, stvarno se navodi zakljucak da je isplativija polovna.
A i za te novce tri dobre polovne ima da se kupe.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Sre Dec 27, 2017 8:35 am

pa dobro i to je resenje samo treba naci dobru polovnu
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Uto Apr 03, 2018 2:53 am

Ako je udarac prilikom udesa bio sa prednje strane (nije definisano u naslovu) proveri da ti nije slucajno probijena plasticna rezonatorska kutija ili naprslo crevo MAF-turbina. Rezonatorska kutija da li je cela se ne vidi dok je ne izvadis napolje sasvim pa pregledas sa svih strana.
Ako nisi resio do sada problem sa obrtajima - meni izgleda kao "rupa" ili pukotina na usisnoj magistrali od MAF-a do turbine.
Korisnikov avatar
Gile
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Krusevac
Postovi: 100
Pridružio se: Sub Jun 04, 2016 3:29 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Sre Apr 04, 2018 3:31 am

Sve zivo je pregledano...turbina skidana i ciscenja...malo je bolje ali opet ne ubrzava kako treba i ne prelazi 4k obrtaja..jedina greska koja ima je asr i vdc i to je to...a motor radi perfektno..ja nzm sta moze da bude a ovde nema dobrih majstora..nzm sta da radim..
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Sre Apr 04, 2018 6:40 am

Možda je software u pitanju. Moguće da ga VDC i ASR greške ubacuju u neku vrstu safe mode-a i zbog toga neće preko 4000?
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 1:08 am

Pisem ti ono sto mozes sam da uradis, ne kosta nista, a majstori nece da gube vreme na taj nacin. Ako imas vremena- probaj.

1. "Sve zivo je pregledano...turbina skidana i ciscenja..." - Moj prijatelj je imao isti problem na 156, takodje posle udesa auto isao kao baba. Obisao gomilu majstora po BG i okolini, cistio turbinu, tri MAF-a kupovao, itd... ali je svima promakao problem (koji je lociran kako cu napisati ispod). Posto je popizdeo od svega toga sto je trajalo oko 4 meseca, krenuli smo da rasturimo usisnu magistralu celu i sklopili je na betonu pored kola - rupa velicine decije pesnice u rezonatorskoj kutiji koju ladno nije video niko (nemoguce videti na kolima dok je sve montirano). Kada se skine sve, sve je dostupno sa svih strana.
Ne kosta te nista osim vremena.
Skini celu usisnu magistralu do turbine i polako pregledaj sve, kuciste filtera vazduha, rebrasta creva, plasticnu "U" cev sa rezonatorom. Ako ima rupa ili pukotina bilo gde na relaciji MAF-turbina, auto nece ici jer turbina vuce "fals" vazduh posle MAF-a i on ga ne meri. Samim tim i ECU ne daje dovoljno goriva (shodno izmerenoj kolicini usisanog vazduha koja je delimicna). Ako ti pritom auto malo trosi verovatnoca je veca da je fals vazduh usisan posle MAF-a.
Dok sve to ne izvadis napolje (20-40min) i ponovo sklopis van auta neces videti puno. Onda segment po segment pregledati pazljivo dok ne budes siguran da nema pukotine ili rupe nigde. Ako nista ne nadjes, bar ces eliminisati taj deo a ne kosta te nista osim 2 sata zezanja sa skidanjem, vracanjem i proveravanjem.

2. Sto se tice ASR i VDC gresaka deo koji mozes opet sam da proveris je unimer i stanje akumulatora. ASR, VDC, ABS su prve stavke koje izbacuju gresku ukoliko voltaza akumulatora padne ispod neke vrednosti. Stavi unimer i proveri na ugasen auto, tokom verglanja i dok radi kolika je voltaza i koliko pada na verglanju. Ako nije to onda neki ABS senzor na tocku, blato u lepezi na glavcini gde senzor gadja ili prekinuta zica.

Ponavljam da ti pisem samo sugestije koje te nece kostati nista i koje mozes sam da proveris a da ne placas majstora bez potrebe. Na tvom mestu ja bih trazio problem za ova dva slucaja na ove nacine. Ako ne resis onda ides dalje uz pomoc strucnog lica.
Srecno!


A zaglavljenost klrilaca turbine si mogao da utvrdis jednostavnim skidanjem vakuum crevca sa donje strane overboost ventila. Napravis sam vakuum ustima i gledas u pastetu - kako uvlacis vazduh i popustas gledaj kako osovinica pastete prati "tvoj" vakuum. Ako ide lepo osovinica onda nije zaglavljeno nista. Mada je ok sto si ocistio turbinu ako te nije kostalo puno.
Korisnikov avatar
Gile
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Krusevac
Postovi: 100
Pridružio se: Sub Jun 04, 2016 3:29 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 6:26 am

Sve sam to vec radio dva puta..jedino sto se desava je da ponekad posle gasenja auta overboost zuji...nzm da lj asr ima veze jer do skoro je hteo ponekad muski da povuce kad mu dam gas..sad jok kao da ne pali turbinu...ciscenje me kostalo 1000din...
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 3:36 pm

"Do skoro je hteo ponekad da povuce a sad ne..." I ovo te usmerava na rupu u usis magistrali koja se ocigledno povecala sa minimalne (ponekad povuce).

Overboost ne zuji ali to sto cujes je izjednacavanje pritiska nakon prestanka vakuuma kad ugasis motor. Gumica koja vibrira pravi to zujanje. Moze da se desi da ti je prljav ventil unutra ili da se klip prosirio pri dnu pa se usporeno krece (ili stoji). Kad se otvori ventil probas sa kucnim 12v ispravljacem rad klipa i MORA da ide glatko i brzo na dole kad dobije struju, u srednji polozaj ga vraca sama gumica (nije jaka pa je vazno da klip ide lagano da bi se brzo vratio u pocetni polozaj) a u gornji ga vuce vakuum. Kad je ventil unutra cist, ne zuji nista jer se klip slobodno krece. Imas opisano u temi overboost ventil reparacija mada sajt gde su slike uplodovane izgleda ne postoji vise a lepo je bilo slikano po koracima sve....tako da mozes da provalis iz teksta. Sinoc sam dodao deo oko prosirenog klipa unutar ventila od samog rada ventila pa ako imas strpljenja nije tesko da se sredi, jednostavan je mehanizam. Kad bude poceo da te zeza onda se igraj sa overboostom.
Za trenutni problem:
Nakaci auto na komp negde i proveri stavke DESIRED AIR AMOUNT i MEASURED AIR AMOUNT (ne secam se tacno kako pise). Uporedi trazenu kolicinu vazduha i izmerenu kolicinu vazduha (MAF je meri) u leru i pod gasom. Ako je izmerena dosta manja od trazene samo su dve opcije, 10% da je crkao MAF i 90% da imas rupu u delu od MAF-a do turbine. Kazes da si dva puta sve pregledao....Ponavljam da bukvalno sve moras da izvadis napolje, na kolima neces videti vise od pola. Sve mora da se vadi i proveri deo po deo. Na primer: "U" cev sa rezonatorom zapusis dlanom sa jedne strane pa duvas u drugu. Ne sme nigde da izlazi vazduh. Isto za creva vazi.

Turbinu nema sta da pali ili gasi, nju pogone izduvni gasovi i ona se vrti kad god radi motor...ali ako nemas dovoljno "gasa" (fals vazduh iza MAF-a = mala kolicina izmerenog vazduha na MAF-u = mala kolicina goriva koju ECU daje u skladu sa malom kolicinom vazduha koji meri MAF=mala kolicina izduvnih gasova) turbinu nema sta da pogura dalje. Veliki gas=velika kolicina izduvnih gasova koji vrte turbinu=velika kolicina vazduha koji usisa turbina da bi opet imao veliku kolicinu izduva. Zatvoreni krug. Sve to prati ECU sa kolicinom goriva u odnosu na merenje MAF-a i polozaj pedale gasa. Uhh, valjda ti nisam ukomplikovao mnogo ali to je princip rada. Zato je bitno da nema fals vazduh nigde jer sve parametre sjebe.

Mozes na dijagnostici da uporedis trazenu i ostvarenu kolicinu vazduha ili jednostavno otkaci MAF pa probaj da vozis. Ako auto ide malo bolje sa otkacenim MAF senzorom opet te vraca na fals vazduh. Kad otkacis MAF, ECU uzima neku srednju vrednost i ne oslanja se na izmerenu kolicinu vazduha. Nece ici kao nov ali ako ide bolje nego sa zakacenim protokomerom = trazi rupu u delu MAF-Turbina.
Javi kad probas to sa otkacenim MAFom ili kad utvrdis na kompu trazenu i izmerenu kolicinu vazduha. Srecno.
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 4:52 pm

Ako budes merenje na dijagnostici radio u nekom servisu potpisujem unared da ce ti majstor odmah reci da je MAF (protokomer) neispravan. Ne kupuj ga odmah i ne menjaj ga. Pravac kuci i skidaj sve ovo sto sam ti napisao da potrazis rupu u sistemu (mom drugaru su 4 meseca proveravali sve to i on sam i u servisu ali dok ne skines i ne izvadis sve napolje, sto jeste cimanje, nema nista od proveravanja).
Cim auto ne moze preko 4000rpm u leru, logicno je da nema sta da pogura turbinu, nema dovoljno izduvnih gasova a to je moguce samo ako nema dovoljno goriva a to je uslovljeno time sto nema dovoljno vazduha (ima ga ali nije izmeren pa taj podatak nije zavrsio u ECU-u). ECU daje goriva koliko ima vazduha dobijenog merenjem protokomera.
Koliko vidim iz svega, moje misljenje je i dalje rupa u sistemu MAF-turbo. Ako kazes da si proveravao i ne zelis da skidas sve (a tako mi deluje) ja ti dalje ne mogu pomoci. U svakom slucaju ti zelim srecu u resavanju ovog problema mada mislim da ces ipak zavrsiti na onome sto je napisano.
Korisnikov avatar
Gile
Garaža: Alfa Romeo 156
Lokacija: Krusevac
Postovi: 100
Pridružio se: Sub Jun 04, 2016 3:29 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 5:28 pm

Nije da necu nego sada nemam vremena uopste zbog posla...cim odradim sve javljam..a uradicu i ocitavanje u voznji pa cu da okacim ovde parametre...hvala puno na trudu i objasnjenjima :arflag
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 7:06 pm

Deki napisao:

A zaglavljenost klrilaca turbine si mogao da utvrdis jednostavnim skidanjem vakuum crevca sa donje strane overboost ventila. Napravis sam vakuum ustima i gledas u pastetu - kako uvlacis vazduh i popustas gledaj kako osovinica pastete prati "tvoj" vakuum. Ako ide lepo osovinica onda nije zaglavljeno nista. Mada je ok sto si ocistio turbinu ako te nije kostalo puno.
ovaj problem je kod mene, uporedjivao na 3 auta i na mom najteze i najmanje uspevam vakumom da mrdnem polugicu pastete, stim sto meni auto ide preko 4000 u leru ali pali gresku na 3000 u voznji pri jacem gasu. auto svakako teram u srvis da se skine i proveri turbina samo da dovatim vremena i lufta da mogu bez auta 2-3 dana posto planiram o istom trosku i trap i jos neke stvari da sredim
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Ned Apr 15, 2018 8:25 pm

Ide najsporije kada napravis sam vakuum ustima ili samo gledanjem u polugicu dok auto pravi vakuum si utvrdio da je najsporije kod tebe?

Ako je najsporije na "tvoj" vakuum(ustima ga napravis) onda ciscenje -Kad odradis ciscenje ako je turbina cista i ne glavi vise a i dalje imas gresku na 3000rpm predji na overboost ventil. Otvaranje i ciscenje (ili smirglanje donjeg dela klipa ako se rasirio pa usporava hod). Oko 3000rpm i pod vecim opterecenjem klip u overboost ventilu treba da otpusti vakuum i pomeri krilca. Ako se prosirio ili zaprljao to ce raditi usporeno sto ce da rezultira greskom jer krilca ne dodju u pravilan polozaj odmah sto utice na pogresan pritisak registrovan u MAP-u (u tom trenutku)....verovatno cim popustis gas ugasi gresku i radi normalno u pitomoj voznji.

Ako je najsporije na vakuum auta - probaj odmah sa drugim overboostom sa nekog od tih automobila sa kojima si uporedjivao. Rotiraj ih, to je 5minuta. Ako tvoj overboost usporava polugicu i na drugom autu predji odmah na njega bez mlacenja sa ciscenjem turbine.

Kad upalis motor, polugica treba da se uvuce skroz za sekundu do sekundu i po maksimalno.(odokativnom metodom utvrdjeno) ako ne glave krilca i ako ne glavi klip u overboostu.
Krilca proveris tako sto otkacis dzek sa overboosta dok je pod vakuumom - polugica treba da iskoci brzo,kad vratis dzek polugica treba da se uvuce za oko 1 -1.5 sekunde. Ako iskace brzo kad skines dzek a uvlaci se polako kad ga vratis- tipujem da je problem u overboost ventilu jer da su krilca polako bi i polugica izlazila.


Ako imas volje sredjuj sam (imas u temi overboost reparacija i ciscenje).

Ogradjujem se da je ovo samo moje licno misljenje i napisao sam ti kako sam ja resio identicnu stvar koju si opisao da ti se desava (kod mene se rasirio donji deo klipa unutar overboosta i usporavao njegovu promenu polozaja -malo smirglanja da se skine visak i kao novo sve radi). Inace se rasiri donji deo koji udara u granicnik kad ga povuce elektromagnet. Kad ga otvoris samo ga okreni naopako - ako klip izleti brzo sve je ok ali ako polako "curi" iz cilindra onda je prljav ili verovatnije prosiren donji deo = usporen.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 16, 2018 8:03 am

sporo se uvlaci kad ja pravim vakuum ustima, overboost proban sa drugih kola to sam prvo sumnjao ali nije do njega plus je dijagnostika pokazala da se ne slaze kolicina potrebnog i stvarno usisanog vazduha (ne znam tacno sta i kako ali mi je tako majstor rekao) ubacuje vise vazduha nego sto treba i na leru i pod gasom pa zato map i registruje prepunjavanje i baca u safe mod, majstor rece da je 99% do krilaca turbine.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 16, 2018 10:37 am

Ili krilca turbine ili je neko dirao polugicu turbine (menjao joj duzinu na matici).
Javi sta si uradio.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 16, 2018 12:02 pm

niko nije dirao nista, taj auto je kod mene 5 godina i od prosle godine je poceo da zeza, pre toga isla odlicno, sad ni u nizim obrtajima nije kao pre
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 16, 2018 3:03 pm

Ako nije dirana polugica to je odlicno, mada sad me nesto drugo buni....

1. "plus je dijagnostika pokazala da se ne slaze kolicina potrebnog i stvarno usisanog vazduha"- ovo je podatak od MAF-a i usmerava na MAF (protokomer).
2. "pa zato map i registruje prepunjavanje i baca u safe mod" - ovo je podatak o ocekivanom i stvarnom pritisku a ne kolicini vazduha i usmerava na MAP (zasto ocitava pogresna merenja).

Ocekivana i ostvarena kolicina vazduha i ocekivani i ostvareni pritisak su dve razlicite stvari.

Mozda je majstor mislio na pritisak a rekao vazduh...kako god.

Ocisti turbinu pa ces eliminisati taj deo ali temperatura u njoj ide i preko 1000'c tako da nisam siguran koliko te garezi moze da ostane da glavi krilca a da ne izgori i ode kroz izduv osim ako ne vozis bas uvek na jako niskim obrtajima.

Ovaj deo nisam pisao svima jer mislim da ipak treba imati malo radnog iskustva oko cackanja sa kolima...napisacu ti pa ti probaj ako mislis da ces moci.
Krilca da li glave je najsigurnije da proveris tako sto ces skinuti mali zeger osigurac gde se polugica kaci na turbinu(horizontalna osovinica iz turbine), svuces polugicu sa osovinice i rukom pomeras osovinicu gore dole tj. krilca (najsigurniji nacin bez skidanja turbine i znas 100% da li glavi ili ne). Zeger je jako mali i lako se izgubi (pipav je malo postupak da se skine zeger i vrati jer nema puno mesta ali znaces sigurno da li glave krilca). Ne mozes da poremetis nista sa duzinom polugice na ovaj nacin samo je svuces sa osovinice/ posle je navuces i vratis zeger na mesto. Naravno da sve ovo radis kad je ugasen motor i ne palis ga dok sve ne vratis na svoje mesto
Ovaj postupak ne kosta i mozes sam da ga uradis. Jedino nije dobro ako ti zeger ispadne pa ne mozes da ga nadjes jer je jako mali.

Moje licno misljenje je da je problem ipak u overboost ventilu ili u vakuum crevcima sa njega. - naglasavam da je ovo samo moje licno misljenje.
Bitno je da ti resis problem sto pre! To i jeste poenta cele price. :)

Srecno sa resavanjem pa javi kako je proslo ciscenje (bice garezi unutra sigurno ali da li glave krilca probaj kako sam ti napisao ili ako ces cistiti turbinu u svakom slucaju probaj pre otvaranja turbine ovo sa pomeranjem osovinice za polozaj krilca - to znaci da treba da budes prisutan kada majstor skine turbinu i pre nego sto je otvori da probas sam kakav je hod osovinice za polozaj krilca tj. da li glavi).
Cekamo rezultate kad odradis :)
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 16, 2018 3:53 pm

Zaboravih najbitnije.
Maticu na osovinici NE DIRAJ i NE POMERAJ! (Izvinjavam se zbog velikih slova ali je jako bitno da ne pogresi neko/ zeger na osovinici i matica na polugici)
Matica se ne dira!
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 16, 2018 6:45 pm

to sa osovinicom i zegerom znam ali kad sam gledao video sam da je to mnogo pipavo i nepristupacno pa ne bih sam cackao, nekako cu zeger i skinuti ali je problem vratiti ga, vec sam to razmatrao ranije na kanalu ali nisamsmeo da se upustim u tu avanturu, svakako ce majstor prvo tako pogledati pre skidanja turbine.

sto se tice protokomera nesto mi je majstor objasnio zasto je skinuo sumnju sa njega ali sad da me ubijes ako znam sta mi rece. mada i protokomer mogu event. da nadjem od nekog da probam

izbacuje gresku MAP senzor i to je bila prva sumnja ali probajuci drugi otklonjena je i ta sumnja iako sam s potajno nadao da je do njega (najlakse i najjeftinije resenje :) )
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 23, 2018 1:43 pm

Primetio sam da protokomer na Alfi ima neke nekoliko mrežica unutra. Njih nisam viđao na protokomeru na Mondeo TDCI koji je bio potpuno otvoren.

Realno, čemu služe mrežice osim da usporavaju protok? Jel ima smisla da se skinu, sigurno bi dobio na brzini kretanja vazduha.

Slika
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Pon Apr 23, 2018 1:54 pm

Ukoliko skineš mrežice poremetićeš kalibraciju protokomera.
Inače, služe za disperziju vazduha i stvaranje ravnomernog vazdušnog toka
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Uto Apr 24, 2018 7:10 am

Jel ima smisla menjati MAF posle 10 godina, i ako mi ne pravi problem? Vidim nisu sad krv skupi, nije na odmet promeniti MAF i MAP senzore.
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Uto Apr 24, 2018 7:13 am

Ne vidim svrhu tako nečega,a i nije da nisu skupi. Možda nisu zamenski, ali original koštaju prilično. Doduše, cena je relativna stvar, ali ako bih nešto menjao preventivno, to bi pre bila kočiona creva, na primer.
MAF je veoma jednostavan sklop koji ili radi ili ne radi. Ili meri briznu hlađenja užarene žice, ili ne meri.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Neće preko 4000 obrtaja posle udesa. Šta može da bude?

Uto Apr 24, 2018 7:48 am

Jasno. Malo ću ih našpricati da se operu.

Povratak na “Diesel Potenza”