Nisam našao po forumu sličnu temu- a već par dana se razmišljam šta da radim..
Na Breri mi je jako meka boja, par ogrebotina skoro pogledom nastale- pa se razmišljam da je sredim i zaštitim na neki način.
Dva moguća rešenja vidim:
-Clear bra (potpuno providna folija), po želji se radi samo određen deo ili ceo auto. Ranije su imale problem da lepak folije požuti od UV zračenja, danas navodno toga nema- uz 3M folije daju 5-7god garancije (info sa neta, još nisam pričao sa nekim ko ih stvarno ugrađuje)
-Keramička zaštita, već pominjano po forumu- navodno lakše voda i prljavština skliznu sa auta, i ima dodatni efekat zaštite od ogrebotina
Ima neko iskustva sa ovim? Dajte neke preporuke.. savete.. kontakte -mora Brera da zablista za ovu sezonu AR skupova
Clear bra VS keramička zaštita
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
- Boxa
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: Stelvio QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Ja sam skoro radio ServFaces keramicku zastitu i pisao u svojoj temi. Odlicna stvar. Ubacio sam i dva snimka tokom puškiranja kako voda samo klizi sa auta
YouTube: https://www.youtube.com/@joksimoviic
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Pa sa keramickom zastitom neces zastiti auto previse od kamencica. Ako odleti veci kamen moze da otkine boju. Zastitna folija (boljeg kvaliteta) ce mnogo bolje zastiti delove karoserije od udaraca kamenja. Jednostavno je debela i ublazuje udarce u karoseriju. Uglavnom je ljudi stavljaju na prednji deo auta a ne na ceo. Nece skoditi ni na celom ako si u mogucnosti naravno.. Takodje dobre folije bolje podnose grebanje. Neke (ne znam tacno koje) rade na toploti. Kada se izgrebu malo, na toplijem vremenu se skupljaju i zatvore ogrebotinu. Takodje mozes na njih i vosak staviti kako bi ih zastitio dodatno i kako bi auto dobio vise sjaja i samim tim bi i voda sa njega letela.
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
pa da, to me i brine- da keramička zaštita je više tu zarad čistoće auta, ni i zaštite.. ako bi radio foliju- trebao bi ceo prednji deo, i sele bokove.. a kad smo tu- može i ceo auto jer mi ne preostaje mnogo još površine
Dosta sam izbacio točkove, pa me brine da će kad tad dići kamen i opaliti ga po vratima.. a uz to -neki dan sam zatekao 4 ogromne ogrebotine preko cele haube.. kaže mi majstor- mačka skočila sa drveta ili tako nešto.. sad mi dođe da ih pobijem sve u kraju čisto preventive radi
a mislim da bi folija upravo od ovakvih gluposti sačuvala malo taj auto
Dosta sam izbacio točkove, pa me brine da će kad tad dići kamen i opaliti ga po vratima.. a uz to -neki dan sam zatekao 4 ogromne ogrebotine preko cele haube.. kaže mi majstor- mačka skočila sa drveta ili tako nešto.. sad mi dođe da ih pobijem sve u kraju čisto preventive radi
a mislim da bi folija upravo od ovakvih gluposti sačuvala malo taj auto
Living for the open roads.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Pozeljno je ispolirati ceo auto pre stavljanja folije. Oprati maksimalno, dekontaminirati glinom, poliranje dok se sve neravnine ne izravnaju. Posle toga ide folija. Naravno bez voskova i ostalih zastita izmedju laka i folije.
- Boxa
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: Stelvio QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Meni su macke bile unistile auto bukvalno.
A sta ako opet macka krene da grebe haubu, a na haubi folija, i osteti je? Mora skidanje pa opet nova da se navlaci, dok sa keramikom ispolira se i opet se nanese. Treba staviti na papir sta je isplativije od ta dva? Keramiku mozes da popravis poliranjem, dok foliju mora novo na segment koji je ostecen.
A sta ako opet macka krene da grebe haubu, a na haubi folija, i osteti je? Mora skidanje pa opet nova da se navlaci, dok sa keramikom ispolira se i opet se nanese. Treba staviti na papir sta je isplativije od ta dva? Keramiku mozes da popravis poliranjem, dok foliju mora novo na segment koji je ostecen.
YouTube: https://www.youtube.com/@joksimoviic
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Ako macka izgrebe foliju toliko da ne moze da se sama "ispravi" onda ce bez nje sigurno da zagrebe kroz celu farbu. Sve te hemijske zastite nisu dovoljno snazne da zastite auto kao folija. Ne postoji adekvatna zastita za ostecenja takvog tipa.
Takodje moze on staviti i keramicku zastitu na foliju, pa preko te zastite silikonski vosak, pa preko toga carnauba vosak. Ali to je malo ekstremno.
U svakom slucaju kod nas u Srbiji je jeftinije opet ofarbati neki deo karoserije nego polirati isti.
Takodje moze on staviti i keramicku zastitu na foliju, pa preko te zastite silikonski vosak, pa preko toga carnauba vosak. Ali to je malo ekstremno.
U svakom slucaju kod nas u Srbiji je jeftinije opet ofarbati neki deo karoserije nego polirati isti.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Umesto toga možeš da otvoriš temu "šta unaprediti na breri" Ima nas koji bi rado trošili tuđ novac i predlagali razne stvari
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Brera blista uvek i u svakom slučaju. Mislim da pokušajima da zaštitiš farbu od sitnih oštećenja upadaš u začarani krug...Marko NS napisao:Nisam našao po forumu sličnu temu- a već par dana se razmišljam šta da radim..
Na Breri mi je jako meka boja, par ogrebotina skoro pogledom nastale- pa se razmišljam da je sredim i zaštitim na neki način.
Dva moguća rešenja vidim:
-Clear bra (potpuno providna folija), po želji se radi samo određen deo ili ceo auto. Ranije su imale problem da lepak folije požuti od UV zračenja, danas navodno toga nema- uz 3M folije daju 5-7god garancije (info sa neta, još nisam pričao sa nekim ko ih stvarno ugrađuje)
-Keramička zaštita, već pominjano po forumu- navodno lakše voda i prljavština skliznu sa auta, i ima dodatni efekat zaštite od ogrebotina
Ima neko iskustva sa ovim? Dajte neke preporuke.. savete.. kontakte -mora Brera da zablista za ovu sezonu AR skupova
Umesto toga možeš da otvoriš temu "šta unaprediti na breri" Ima nas koji bi rado trošili tuđ novac i predlagali razne stvari
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Po meni je folija bolja varijanta, ako pricamo samo o zastiti. Keramicka zastita je ekstremno tvrda 9H, medjutim tanka je, sloj od svega nekoliko mikrona. Folija osim sto je deblja, malo drugacije apsorbuje udarac. Folija takodje moze da se polira, mada to nema mnogo smisla, ali moguce je.
Ako ti je lako ciscenje bitno, mislim da preko folije mozes da naneses neku zastitu, npr. Gyeon Wet Coat.
Na kraju, ako hoces da sacuvas lak potpuno, onda je najbolje da uopste ne vozis auto, nego da ga smestis u neku prostoriju gde nece niko da mu prilazi.
Ako ti je lako ciscenje bitno, mislim da preko folije mozes da naneses neku zastitu, npr. Gyeon Wet Coat.
Na kraju, ako hoces da sacuvas lak potpuno, onda je najbolje da uopste ne vozis auto, nego da ga smestis u neku prostoriju gde nece niko da mu prilazi.
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Clear bra VS keramička zaštita
Ne pišem jer tugujem- već 3 nedelje mi je auto u servisu "zbog par sitnica".. više o tome će biti u mojoj temi za koji dan.
Verovatno ću ići na varijantu sa folijama- probaću nekako da izdejstvujem da naplatim sve štete na teret kaska, pa od toga sredim boju i možda ostane nešto i za folije..
Gledam često ovog ludaka Ammo NYC pa sam baš zato i došao na ideju da radim nešto ovog tipa. Za 10 meseci napravio sam 30kkm tako da- Brera je definitivno auto koji se vozi
Verovatno ću ići na varijantu sa folijama- probaću nekako da izdejstvujem da naplatim sve štete na teret kaska, pa od toga sredim boju i možda ostane nešto i za folije..
Gledam često ovog ludaka Ammo NYC pa sam baš zato i došao na ideju da radim nešto ovog tipa. Za 10 meseci napravio sam 30kkm tako da- Brera je definitivno auto koji se vozi
Living for the open roads.