Overboost ventil - reparacija i čišćenje
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Mislim da na spojevima fabricki ima i lepka ali nisam skroz siguran.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
pa kako onda skinuti?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
ja baš ne bi čačkao to po ovoj zimi ako nemam rezervu pored za svaki slučaj
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ja baš ne bi čačkao to po ovoj zimi ako nemam rezervu pored za svaki slučaj
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ma nema veze videcu jos jednom ako hoce ako nece otom potom, nije mi to prioritet, auto radi ide, a i imam drugi auto nego sam hteo to da proverim da znam za dalje sta gledati ako nije racva
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Zagrej malo makar obicnim fenom, da omeksa, kruto je sad sve od zime...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
ne uspevam nikako da skinem T racvu, ona creva em kruta em sama racva nazubljena sve tvrdo nabijeno i nepristupacno da zapnes rukama, nema sanse da izadje a strah me da ne slomim, ostaje mi jos to kao potencijalno resenje problema paljenja greske, sledece ne znam sta da gledam sem turbine, neki kazu da hoce od zaprljanih krilaca bem li ga to ne bih bas skidao sem kao bas ne bude moralo ili ne pocne vise da zeza za sad je podnosljivo ali ipak gledam da resim to
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Upaljac topi pa vuci,nema druge...kad budes vracao,uzmi gumena creva za boost pa vratis lagano...ako hoces da ocistis krilca turbine,pena za rerne,prskaj u egr gde grana,raskaci dpipe i turiraj
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
nije problem za vracanje creva lako bih stavio druga ali ova prvo treba smaknuti.
nisam skontao ovo za ciscenje turbine?
nisam skontao ovo za ciscenje turbine?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Na izduvnoj grani imas deo,cev od egr ventila,malo popusti,kupi tecnost/penu za ciscenje rerni...prskaj dok je na leru kroz taj otvor za egr...to topi tvrdokornu prljavstinu..pomalo dodavanje gasa na leru,da bi se varijabila pomerala...
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
aha sad je jasno nisam odmah skontao na koju cev mislis, ja sam tu blokirao egr tako da bih morao skroz da otkacim i skinem plocicu pa onda, iskreno nisam jos cuo za ovaj postupak ciscenja i ne znam koliko je to pouzdano ali dobro videcu otom potom
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
nakanih se konacno danas da malo procackam, uspeh jedva da skinem creva sa T racve, ali racva je cista kao suza, nije zacepljena tako da nije ni u racvi problem, ne znam sta dalje da gledam, neko rece da mogu biti peraja turbine zapljana
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Rik
- Saradnik Uprave
- Garaža: AR 156 1.9 JTD 2005
Renault Clio 1.2 1999 - Lokacija: Beograd
Post
Kod Hrvata na forumu se vodila velika polemika oko ciscenja turba na taj nacin. Teoreticari su uglavnom bili protiv toga, a vise njih koji su to radili su bili jako zadovoljni odradjenim poslom. Kao jedna od bitnih stvari nakon tog tretmana se navodi da se fino provoza auto nakon zavrsenog posla kako bi svo sredstvo otislo van turba.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Sent from my A0001 using Tapatalk
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
nisam ni mislio nekom hemijom nego da se skine turbina i opeskari sta treba ili kako vec, drugar je skoro poceo u serivsu i remont turbina pa cu videti sa njim oko toga ali ne znam sta bi jos moglo da zeza pre nego predjem na turbinu
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- benii75
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 jtd
- Lokacija: Bar
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
pozdrav beni ovde iz crne gore ,nov sam na forumu pa imam problem sa mojom alfom 156 2.4 jtd 150 konja cipovan na 190 konja i sa cipom ima 10hiljada predjenih i niti trosi ulje ni vode niti nista samo prije par dana imam problem sa safe mode auto ide fenomenalno prva druga treca ctvrta i peta dolazi zvuk pipip is boarda supercharge pressure i auto ide u safe modu
treba se gasit auto i opet paljit da bi radilo
sta moze da bude problem zamjenio sam MAP i ista stvar i EGR sam skinuo opet isto..
hvala!
treba se gasit auto i opet paljit da bi radilo
sta moze da bude problem zamjenio sam MAP i ista stvar i EGR sam skinuo opet isto..
hvala!
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
1. Wastegate pasteta glavi (kani malo ulja niz polugu da udje u pastetu)
2. Vakum creva od istog do Pierburg ventila i od njega nazad ka usisu busna
3. Sam Pierburg ventil poceo unutra da glavi od kamenca, stroke
4. Krilca turbina zaprljana ili pa cak od visoke temperature izduvnih gasova se iskrivila krilca, u
oba slucaja skidanje turba i nosenje na proveru.
5. Map senzor na usisa ali mala verovatnoca da je do njega, pozajmiti od nekog isti i probati.
2. Vakum creva od istog do Pierburg ventila i od njega nazad ka usisu busna
3. Sam Pierburg ventil poceo unutra da glavi od kamenca, stroke
4. Krilca turbina zaprljana ili pa cak od visoke temperature izduvnih gasova se iskrivila krilca, u
oba slucaja skidanje turba i nosenje na proveru.
5. Map senzor na usisa ali mala verovatnoca da je do njega, pozajmiti od nekog isti i probati.
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Mali dodatak na celu pricu oko ciscenja overboost ventila.
1. Moze da bude prljav (opisano ciscenje na pocetku posta).
2. Moze da bude potpuno cist a opet da "glavi". Manifestacija ovoga je da se klip usporeno premesta iz polozaja u polozaj sto uzrokuje gresku.
Inace overboost ventil ima samo dva polozaja klipa, nista izmedju. Kad se uspori kretanje klipa on radi ali "kasni" sa zahtevanim polozajem.
Ovako: klip stoji u gornjem polozaju na leru i na manjem opterecenju, kada dobije struju el.mag.ventil klip povuce u donji polozaj i on udari u dno ventila (Lepo se cuje taj udarac kada se pusti 12v na ventil direktno). Od tog "udarca" u dno ventila, koje se desi ko zna koliko puta, donji deo klipa se blago rasiri. Kada se rasturi ventil i utvrdi se da je cist moze da se oseti to "prosirenje" pod prstima ili metalnu selnu zategnuti pri vrhu klipa ali ne prejako da moze da klizi po njemu i svuci je preko donjeg dela. Prosiren klip = nece selna preci preko prosirenja.
Smirglom skinuti u krug to prosirenje, vodena 2000 za poliranje posle i nakon sklapanja sve radi kako treba (klip ide brzo gore i dole).
U gornji polozaj ga povlaci sam vakuum tako da kada se prosiri donji deo i klip se "uspori" izlazi greska na bordu vezana za pritisak.
Ko zna koliko je ventila promenjeno a da su u stvari bili ispravni sa ove dve glupe greske (prljavstina ili mekan materijal klipa)....
Ne treba naglasiti da kad se vec otvori ide kompletno ciscenje svega alkoholom obicnim (gumica, cevcice, sundjer, kuciste, itd.)
8,5 godina i 137000km(od kad sam uzeo auto) sam i dalje na istom overboost ventilu uz dva otvaranja, 1.za ciscenje kamenca i 2. za korekciju prosirenja klipa.
Jako jednostavan mehanizam i ukoliko ne polomite nesto ili ne pocepate gumicu unutra apsolutno nema sta da se pokvari.
Cenim da je gomila gresaka vezana za pritisak u stvari nedokuciva jer kvara realno i nema, samo mala deformacija mehanickog dela koji radi.
1. Moze da bude prljav (opisano ciscenje na pocetku posta).
2. Moze da bude potpuno cist a opet da "glavi". Manifestacija ovoga je da se klip usporeno premesta iz polozaja u polozaj sto uzrokuje gresku.
Inace overboost ventil ima samo dva polozaja klipa, nista izmedju. Kad se uspori kretanje klipa on radi ali "kasni" sa zahtevanim polozajem.
Ovako: klip stoji u gornjem polozaju na leru i na manjem opterecenju, kada dobije struju el.mag.ventil klip povuce u donji polozaj i on udari u dno ventila (Lepo se cuje taj udarac kada se pusti 12v na ventil direktno). Od tog "udarca" u dno ventila, koje se desi ko zna koliko puta, donji deo klipa se blago rasiri. Kada se rasturi ventil i utvrdi se da je cist moze da se oseti to "prosirenje" pod prstima ili metalnu selnu zategnuti pri vrhu klipa ali ne prejako da moze da klizi po njemu i svuci je preko donjeg dela. Prosiren klip = nece selna preci preko prosirenja.
Smirglom skinuti u krug to prosirenje, vodena 2000 za poliranje posle i nakon sklapanja sve radi kako treba (klip ide brzo gore i dole).
U gornji polozaj ga povlaci sam vakuum tako da kada se prosiri donji deo i klip se "uspori" izlazi greska na bordu vezana za pritisak.
Ko zna koliko je ventila promenjeno a da su u stvari bili ispravni sa ove dve glupe greske (prljavstina ili mekan materijal klipa)....
Ne treba naglasiti da kad se vec otvori ide kompletno ciscenje svega alkoholom obicnim (gumica, cevcice, sundjer, kuciste, itd.)
8,5 godina i 137000km(od kad sam uzeo auto) sam i dalje na istom overboost ventilu uz dva otvaranja, 1.za ciscenje kamenca i 2. za korekciju prosirenja klipa.
Jako jednostavan mehanizam i ukoliko ne polomite nesto ili ne pocepate gumicu unutra apsolutno nema sta da se pokvari.
Cenim da je gomila gresaka vezana za pritisak u stvari nedokuciva jer kvara realno i nema, samo mala deformacija mehanickog dela koji radi.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Bravo i hvala
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Zadnjih dana primetim čudno ponašanje auta. Kad krenem u preticanje u 5-6 brzini, auto krene, pa proguta knedlu pa onda nastavi. Primetim na turbo satu, zalepi kazaljku do kraja, pa padne i onda opet zalepi.
U nekim situacijama kad sam u nižim obrtajima (~1500) i hoću lagano da ubrzam, kao da na sekund-dva ne prima gas i onda krene sve normalno.
Nekad tokom istih situacija ne dešavaju se anomalije, niti pada pritisak na turbo satu.
Prvo mi pada na pamet elektro-vakumski ventil?
U nekim situacijama kad sam u nižim obrtajima (~1500) i hoću lagano da ubrzam, kao da na sekund-dva ne prima gas i onda krene sve normalno.
Nekad tokom istih situacija ne dešavaju se anomalije, niti pada pritisak na turbo satu.
Prvo mi pada na pamet elektro-vakumski ventil?
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Može da bude i zaprljana geometrija
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Teško to kod mene. Pre dve nedelje sam bio u Nemačkoj, auto je baš pržen (150-200), išao je kao metak.
Ovo je počelo ovih dana, to kašnjenje i "boost pulsing".
Ovo je počelo ovih dana, to kašnjenje i "boost pulsing".
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
E onda si od tog przenja verovatno sprzio geometriju
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Zavisi od EGT-a i perioda vožnje na visokim obrtajima. Generalno, gas "u pod" je najveći problem. Sve što je papučica "na pola", pa makar vozio i ceo dan 190, nije
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Vožnja auto-putem 140-150 na tempomat, a Nemačkoj 150-200 sto je od 2500-3500 obrtaja. Još moja 159ka nema KAT i DPF, znači glava, turbo se ne zagreva ni upola. Ako sve to zakolje turbinu, onda je Alfa kartonski auto.
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Overboost ventil - reparacija i čišćenje
Ima tu i do kilometraze ali da ne nagadjamo bilo bi dobro da snimis jedan log pa onda da raspravimo sta je.