turbo muka
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
turbo muka
evo slike koju treba neko da mi objasni lepo
ako sam lepo svatio ti ja bi trebalo da napravim vakum na pasteti i kad signe do 0.6-0.7 bara tada bi trebalo da krilca udareu onaj granicnik na turbini koji se steluje sa inbus2.5?
ovaj
jel sam lepo svatio?
taj strafcic sam ja pomerao jer kad mi je stigo turbo sa servisa auto je poceo da ubrzava tek od 2600-2700 do tih obrtaja je bio kao bez turba i ovi iz turbo servisa su mi rekli da odvrnem ili zavrnem za pola kuga i tako sam ja uradio u spustio da pocne da ubrzava od mozda 2000 rmp
e sad bi ja to proverio i proverio dali su oni meni lepo sredili polugu na pasteti al ako moze bez skidanja turba.
sad provera poluge pastet je da se ugasen auto i kad se skine sa onog klina sto se kaci trebalo bi da su krilaca do kraja i ono da udje glat jel tako?
do kraja nedelje trebalo bi da bude gotovo crevo usisa koje je malo naprslo pa sam ga ja zakrpio al zamenice se i onda mora da se bacim u potragu da nadjem ko da mi izmeri parametre u voznji.
ako sam lepo svatio ti ja bi trebalo da napravim vakum na pasteti i kad signe do 0.6-0.7 bara tada bi trebalo da krilca udareu onaj granicnik na turbini koji se steluje sa inbus2.5?
ovaj
jel sam lepo svatio?
taj strafcic sam ja pomerao jer kad mi je stigo turbo sa servisa auto je poceo da ubrzava tek od 2600-2700 do tih obrtaja je bio kao bez turba i ovi iz turbo servisa su mi rekli da odvrnem ili zavrnem za pola kuga i tako sam ja uradio u spustio da pocne da ubrzava od mozda 2000 rmp
e sad bi ja to proverio i proverio dali su oni meni lepo sredili polugu na pasteti al ako moze bez skidanja turba.
sad provera poluge pastet je da se ugasen auto i kad se skine sa onog klina sto se kaci trebalo bi da su krilaca do kraja i ono da udje glat jel tako?
do kraja nedelje trebalo bi da bude gotovo crevo usisa koje je malo naprslo pa sam ga ja zakrpio al zamenice se i onda mora da se bacim u potragu da nadjem ko da mi izmeri parametre u voznji.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: turbo muka
Malo je nezahvalno davati savete na forumu za nešto što su trebali da podese u radionici turboservisa, a prema fabričkim specifikacijama.
U tački 3. dokumenta u prvoj rečenici piše: šraf-graničnik se ne dira, jer zbog neodgovarajućeg podešavanja turbina može da se dovede u režim rada koji izaziva njeno trajno oštećenje.
Jedino što bezbedno može da se podešava je dužina poluge vakuum ventila "paštete": za 147 JTD 8v ta dužina je 92mm. Ako se napravi vakuum od 600mbar, hod poluge bi trebalo da je 9-12mm, a graničnik sprečava da se poluga skrati previše. To može da se proveri vakuum pumpicom, bez skidanja "paštete"
Ali, pre svega... ako Alfa loše vuče, pravi uzrok može da se potraži samo posle dijagnostike u vožnji.
U tački 3. dokumenta u prvoj rečenici piše: šraf-graničnik se ne dira, jer zbog neodgovarajućeg podešavanja turbina može da se dovede u režim rada koji izaziva njeno trajno oštećenje.
Jedino što bezbedno može da se podešava je dužina poluge vakuum ventila "paštete": za 147 JTD 8v ta dužina je 92mm. Ako se napravi vakuum od 600mbar, hod poluge bi trebalo da je 9-12mm, a graničnik sprečava da se poluga skrati previše. To može da se proveri vakuum pumpicom, bez skidanja "paštete"
Ali, pre svega... ako Alfa loše vuče, pravi uzrok može da se potraži samo posle dijagnostike u vožnji.
Alfa je stil... ostalo je status...
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
alfa ide dobro,po meni nekad previse dimi.
kad se pritiska po gasu u 3 ili 4 skoro svaki put se pojavi greska P0238 i ulazi u safe mod,nece preko 3000obrtaja.
isto tako posle nekoliko gasenja i paljena ta greska se sama ugasi i auto ide normalno.
jedino sto mislim da je nesto tromiji ispod 2000obrtaja i slabo reaguej na gas.
dobro reagovanje na gas tj skoro momentalno je tek oko 2500obrtaja.
sta je ciniti,skinuti turbinu i posalti je u neki servis da je nasteluju kako treba? u koji seris poslati da to urade kako treba kad je iz turbo servisa dosla takva?
dali otici kolima u neki turob servis da je oni srede na kolima ako to moze?
diagnostika to tek kad nadjem ko ce raditi i znati sta da se uradi da bi ovde postavio jer nemam kod koga otici a da se razume u parametre.
kad se pritiska po gasu u 3 ili 4 skoro svaki put se pojavi greska P0238 i ulazi u safe mod,nece preko 3000obrtaja.
isto tako posle nekoliko gasenja i paljena ta greska se sama ugasi i auto ide normalno.
jedino sto mislim da je nesto tromiji ispod 2000obrtaja i slabo reaguej na gas.
dobro reagovanje na gas tj skoro momentalno je tek oko 2500obrtaja.
sta je ciniti,skinuti turbinu i posalti je u neki servis da je nasteluju kako treba? u koji seris poslati da to urade kako treba kad je iz turbo servisa dosla takva?
dali otici kolima u neki turob servis da je oni srede na kolima ako to moze?
diagnostika to tek kad nadjem ko ce raditi i znati sta da se uradi da bi ovde postavio jer nemam kod koga otici a da se razume u parametre.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: turbo muka
Greška P0238 se odnosi na problem sa senzorom pritiska u usisnoj grani...
Kad uradiš dijagnostiku, prikaži dijagrame ovde pa ćemo da analiziramo.
Kad uradiš dijagnostiku, prikaži dijagrame ovde pa ćemo da analiziramo.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: turbo muka
Mozda i map senzor daje gresku. Koliko sam procitao na drugim forumima auto kad udje u safe mode je ustvari prepunjavanje turbine.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: turbo muka
Moze safe mode da bude i zbog problema sa pritiskom goriva (ne mora samo zbog turba), slicna stvar, pri ubrzanjima u 4. i 5. brzini preko 3000 obrtaja prebaci u safe mode, ali onda se na dijagnostici vidi greska "regulator pritiska goriva"... regulator kosta oko 10k din original Bosch...
- safe-chip
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 2.4 4x4integrale
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: turbo muka
P0238 je problem sa prepunjavanjem turbine. Štelovanje turbine tako od oka pola kruga tamo vam kao savet od ozbiljnog turbo servisa je krajnje neozbiljno. Po svoj prilici taj turbo je daleko od ozbiljno remontovanog i pre ili kasnije će ići ponovo na remont
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
pa ne ostaje mi nista sem da stavim novo gornje crevo,nadjem nekog da uradi diagnostiku u voznji pa da vidimo sta kaze. ako prepumpava i pravi problem da reklamiram turbinu.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: turbo muka
Ne ostaje ti nista nego da taj turbo posaljes u normalan turbo servis, gde ce turbo podesiti na stolu, Gde ce ti reci da pomeranje polugice ne radis, a tvoje je posle da ga ugradis.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- alfabg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd(85 kw)rest. 2004.Remaped
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: turbo muka
samo sto bi ja svratio u servis kod tih strucnjaka koji kazu "pola kruga tamo vamo"
Show Must Go On
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: turbo muka
novmaher, moj savet ti je da vise ne stiskas taj auto, nego da skines turbo i da ga posaljes u servis gde ce ga lepo podesiti. Nemoj da stedis, jer ce kupovina drugog turba da ti izadje mnoooogo vise.
2.85 bara za taj turbo je smrt. Imas srecu sto se jos uvek nije raspao. I zeljeni pritisak je malko veci, pa mi reci jel radjen remap ili dijagrami nisu bas tacni?
2.85 bara za taj turbo je smrt. Imas srecu sto se jos uvek nije raspao. I zeljeni pritisak je malko veci, pa mi reci jel radjen remap ili dijagrami nisu bas tacni?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
turbo servis Bozec u cacku su radili turbinu.
Deki safe je radio remap al sa turbinom kada je bila pri kraju.
ne znam dal sam lepo radio jer ne mogu da uradim diagram nego rucno upisujem podatke.
Deki safe je radio remap al sa turbinom kada je bila pri kraju.
ne znam dal sam lepo radio jer ne mogu da uradim diagram nego rucno upisujem podatke.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: turbo muka
Zasto si radio remap ako je turbina bila pri kraju? Prvo sredis automobil pa onda radis remap, a ne obrnuto.
Ovo prepunjavanje nije do remapa, jer se zahteva 2.5 bara. Ali ne bi bilo lose da kad sredis turbo, vratis ori mapu i proveris dijagnostikom da li dobijas fabricke podatke. Pa da onda vratis remap.
U svakom slucaju, ovo je preveliki pritisak za taj turbo i sa svakim stiskanjem gasa mozes da ocekujes da ostetis turbinu ili je skroz unistis.
Ovo prepunjavanje nije do remapa, jer se zahteva 2.5 bara. Ali ne bi bilo lose da kad sredis turbo, vratis ori mapu i proveris dijagnostikom da li dobijas fabricke podatke. Pa da onda vratis remap.
U svakom slucaju, ovo je preveliki pritisak za taj turbo i sa svakim stiskanjem gasa mozes da ocekujes da ostetis turbinu ili je skroz unistis.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
radjen je remap jer nije nisam primetio da je turbina u kvaru tj pri izdisaju. kad je radjen remap receno mi je da mi turbina kasni i da treba da se proveri,nikakavih problema nije bilo,iso normalno,nije dimio i lepo povlacio. nakon nekog vremena je turbina riknula.
da bi vratio original mapu treba da idem do NS a turbinu da saljem u cacak ili da idem kolima do njih da vide oni sta nije uredu?
jel ovo definitivno turbina nije uredu? da ganjam servis ili moze biti nesto drugo?
da bi vratio original mapu treba da idem do NS a turbinu da saljem u cacak ili da idem kolima do njih da vide oni sta nije uredu?
jel ovo definitivno turbina nije uredu? da ganjam servis ili moze biti nesto drugo?
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
ili moze neko da mu posaljem ove failove koje sam sacuvao iz fiat ecu scena pa da napravi grafikon? posto mozda nije lepo napravljeno.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: turbo muka
Pratim temu od početka i mislim da uz svu dobru volju i znanje kolega sa foruma, ne gine ti da odvezeš auto u neki kršteni servis da ti sve pregledaju i srede.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
samo neka kazu u koji servis da kontaktiram i da ugovorim sastanak.
da se presaberem i oduzmem da vidim dal sam u mogucnosti.
da se presaberem i oduzmem da vidim dal sam u mogucnosti.
- safe-chip
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 2.4 4x4integrale
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: turbo muka
Kad smo radili remap ja sam skrenuo pažnju na to da parametri ukazuju na problem sa turbinom. @novmaher je svesno prihvatio rizik dodatnog opterećivanja turbine. U svakom slučaju ovaj problem sa turbom nema veze sa mapom. Pogledao sam logove, u mapi se zahteva ne više od 2,5bari(1,5bar nadpritiska) dok turbo pravi i do 2,95. Problem mogu da prave samo dva dela. El. regulator pritiska turbine ili sama turbina nije uštelovana kako treba.
Ako nemaš gde da rešiš problem doteraj auto u NS i za 3-4 dana problem će biti rešen. Ovako je malo nezgodno da se sa nekim ubeđuješ oko toga što sad turbo prepunjava. I pitanje je koliko je taj servis koji ti je radio turbo spreman da prihvati reklamaciju ako su te savetovali da sam šteluješ geometriju. Ta činjenica govori o tome koliko neozbiljno rade taj posao.
Ako nemaš gde da rešiš problem doteraj auto u NS i za 3-4 dana problem će biti rešen. Ovako je malo nezgodno da se sa nekim ubeđuješ oko toga što sad turbo prepunjava. I pitanje je koliko je taj servis koji ti je radio turbo spreman da prihvati reklamaciju ako su te savetovali da sam šteluješ geometriju. Ta činjenica govori o tome koliko neozbiljno rade taj posao.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: turbo muka
Ma taj servis treba zaobici u sirokom luku jer njihova recenica obrni sraf pola kruga kaze sve, sama za sebe.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
https://www.dropbox.com/sh/kjqce3mwkotc ... zsgNa?dl=0
ne znam dal sam lepo stavio link al tu su nekoliko logova posle zamene turbine.
poslao turbinu nazad,poslali mi drugu turbinu,namontirana i provozana i nekoliko puta nije pravila problem a posle je pocela da pravi. tj kad se duze pritiska ona sve vise dise preitisak.
e sad drugo sto sam primetio kad dai u leru crevo od vakuma do pitsburka je spljeskano,kao da je mekano pa je vakum spljeska.
crevo je samenjeno,novo sam stavio,stavljeno je gumeno,crevo koje se kupuje u radnjama obicno za disne ili visak goriva.
ne znam dal sam lepo stavio link al tu su nekoliko logova posle zamene turbine.
poslao turbinu nazad,poslali mi drugu turbinu,namontirana i provozana i nekoliko puta nije pravila problem a posle je pocela da pravi. tj kad se duze pritiska ona sve vise dise preitisak.
e sad drugo sto sam primetio kad dai u leru crevo od vakuma do pitsburka je spljeskano,kao da je mekano pa je vakum spljeska.
crevo je samenjeno,novo sam stavio,stavljeno je gumeno,crevo koje se kupuje u radnjama obicno za disne ili visak goriva.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: turbo muka
Ja kolko vidim ti ladno teras turbo u 3 bara kroz sve brzine a ecu ne iskljucuje turbinu. Njemu je na 2.5bara limiter turbine, preko toga ecu treba da iskljuci turbinu.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- novmaher
- Garaža: Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDM
ex Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v - Lokacija: Petrovac
Post
Re: turbo muka
Jel prepumpava u svim brzinama? posto ja ono sto video da pri pocetku merenja malo prepumpava,kako mi rekli mala tolerancija je dozvoljena. E vec kad se presalta u 4tu,tu vec pocinje da prepumpava vise. nisam strucan,drugi put gledam u te logove.