Grejac rashladne tecnosti
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Grejac rashladne tecnosti
Ovako, ovo ce biti malo poduzi post. Palo mi je na pamet da napravim grejac rashladne tecnosti na 12v. Gledao sam preko net-a ali sam malo informacija nasao.
Kod modela automobila za trzista sa hladnijom klimom bila je opcija sa fabrickim grejacem rashladne tecnosti, webasto i slicno, zbog brzeg zagrevanja rashladne tecnosti na radnu temperaturu. Prednosti ovakvog sistema ne treba nabrajati, ali eto kao dve najbitnije stavke su brze dostizanje radne temperature motora a samim tim i usteda u potrosnji i brze zagrevanje kabine vozila. pogotovo bi meni bilo od koristi koji prelazim 5-8km gradske voznje u jednom pravcu, pa tako i nikad ne stigne motor da dodje do radne temperature u zimskomm periodu. Posto je to jako tesko da se nadje polovno po oglasima ili otpadima, a novo je papreno skupo, razmisljam kako bi to moglo da se napravi u domacoj radinosti.
Posto grejaci motora za dizelase rade na 12v, a mogu da rade i tako da zagrevaju tecnost, oni mogu da se iskoriste. Naravno, moralo bi da se napravi kuciste, za 2 ili 3 grejaca koje bi se postavilo na crevu od termostata do radijatora kabine. Od potrebnih stvari bi trebalo nabaviti: kuciste za grejace, 2 ili 3 grejaca motora, termoprekidac, 2 ili 3 releja i isto toliko osiguraca.
Kada bi se grejaci vezali preko vremenskog releja cija bi pobuda isla preko alternatora, onda bi se dobilo da se grejaci pale nakon 5 do 10 sekundi po paljenju automobila. Termoprekidac bi prekidao struju kada rashladna tecnost predje recimo 70-75 stepeni. Moglo bi i da se poveze senzor spoljanje temperature pa tako bi se grejaci palili samo u slucaju da je spoljna temperatura manja od 10 stepeni. Naravno, morala bi da se napravi sema i poveze na taj nacin da ako alternator to ne moze da izdrzi u nekom slucaju, onda da se grejaci ugase.
Mene zanima konkretno, kako je kod 156ice konstruisano da kruzi rashladna tecnost. Tj. da li konstatno postoji protok kroz radijator kabine bez obzira na kojoj je temperaturi rashladna tecnost? Drugo, koliku amperazu bi mogao da pravi jedan grejac motora? Koliko alternator kod 156-ice jtd 8v, moze da podnese, s obzirom da racunam da grejaci motora umeju da povuku dosta veliku struju.
Evo neke slike koje sam uspeo da nadjem preko neta.
Eto, kog sam smorio unapred se izvidnjavam, a ko ima neki konstruktivni predlog slobodno neka ga iznese bez obzira da li je mozda glup ili pametan predlog.
Kod modela automobila za trzista sa hladnijom klimom bila je opcija sa fabrickim grejacem rashladne tecnosti, webasto i slicno, zbog brzeg zagrevanja rashladne tecnosti na radnu temperaturu. Prednosti ovakvog sistema ne treba nabrajati, ali eto kao dve najbitnije stavke su brze dostizanje radne temperature motora a samim tim i usteda u potrosnji i brze zagrevanje kabine vozila. pogotovo bi meni bilo od koristi koji prelazim 5-8km gradske voznje u jednom pravcu, pa tako i nikad ne stigne motor da dodje do radne temperature u zimskomm periodu. Posto je to jako tesko da se nadje polovno po oglasima ili otpadima, a novo je papreno skupo, razmisljam kako bi to moglo da se napravi u domacoj radinosti.
Posto grejaci motora za dizelase rade na 12v, a mogu da rade i tako da zagrevaju tecnost, oni mogu da se iskoriste. Naravno, moralo bi da se napravi kuciste, za 2 ili 3 grejaca koje bi se postavilo na crevu od termostata do radijatora kabine. Od potrebnih stvari bi trebalo nabaviti: kuciste za grejace, 2 ili 3 grejaca motora, termoprekidac, 2 ili 3 releja i isto toliko osiguraca.
Kada bi se grejaci vezali preko vremenskog releja cija bi pobuda isla preko alternatora, onda bi se dobilo da se grejaci pale nakon 5 do 10 sekundi po paljenju automobila. Termoprekidac bi prekidao struju kada rashladna tecnost predje recimo 70-75 stepeni. Moglo bi i da se poveze senzor spoljanje temperature pa tako bi se grejaci palili samo u slucaju da je spoljna temperatura manja od 10 stepeni. Naravno, morala bi da se napravi sema i poveze na taj nacin da ako alternator to ne moze da izdrzi u nekom slucaju, onda da se grejaci ugase.
Mene zanima konkretno, kako je kod 156ice konstruisano da kruzi rashladna tecnost. Tj. da li konstatno postoji protok kroz radijator kabine bez obzira na kojoj je temperaturi rashladna tecnost? Drugo, koliku amperazu bi mogao da pravi jedan grejac motora? Koliko alternator kod 156-ice jtd 8v, moze da podnese, s obzirom da racunam da grejaci motora umeju da povuku dosta veliku struju.
Evo neke slike koje sam uspeo da nadjem preko neta.
Eto, kog sam smorio unapred se izvidnjavam, a ko ima neki konstruktivni predlog slobodno neka ga iznese bez obzira da li je mozda glup ili pametan predlog.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- draganche
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v
- Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Ideja nije loša, da li si se raspitao mogu li grejači motora da rade neki duži vremenski period? Oni rade kratko prilikom grejanja goriva... u svakom slučaju najbolje da se isproba u nekoj posudi sa vodom,imaju li snage da zagrevaju npr. 5 litara vode.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Pa u fabrickim instalacijama su korisceni isti grejaci, kod nekih modela su samo malo kraci, negde samo procitao da je kod golfa cini mi se, grejac motora 91mm a grejac rashladne tecnosti 81mm, a marka proizvodjaca ista. To je fabricka instalacija. I jedna i druga verzija se karakterisu isto, a koliko sam video po netu, vecina se definisu kao "heater glow plug/water heater glow plug".
Sto se tice zagrevanja rashladne tecnosti mislim da nece biti problem ako se stave 2 ili 3 grejaca jedan do drugog i da ce imati dobru snagu zagrevanja.
Sto se tice zagrevanja rashladne tecnosti mislim da nece biti problem ako se stave 2 ili 3 grejaca jedan do drugog i da ce imati dobru snagu zagrevanja.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
U principu ja sto sam vidjao na vozilima koja su dolazila sa severa je to da su imali grejace vode u bloku motora na onim cepovima.Sluze da zagrevaju blok radi lakseg paljenja ujutro i obicno su bili na 220v,voda je uvek mlaka i lakse dostigne radnu temp.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Nasao sam seme od 156-ice sa tim sistemom, i lako se to moze napraviti.
The operation of the heater plugs is controlled by a special control unit which operates either one, two or three of them giving 200W, 400W or 600W.
jedan grejac je vezan za relej od 20a, a druga dva za relej od 50a, tako da je maksimalna struja koju povlace 3 grejaca 70a, po fabrici.
Sad je samo pitanje da li su akumulator i alternator isti kod verzije sa tim grejacima i bez njih. I koliko alfin alternator moze da se optereti.
To ne mogu da nadjem.
The operation of the heater plugs is controlled by a special control unit which operates either one, two or three of them giving 200W, 400W or 600W.
jedan grejac je vezan za relej od 20a, a druga dva za relej od 50a, tako da je maksimalna struja koju povlace 3 grejaca 70a, po fabrici.
Sad je samo pitanje da li su akumulator i alternator isti kod verzije sa tim grejacima i bez njih. I koliko alfin alternator moze da se optereti.
To ne mogu da nadjem.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Nasao sam i za alternator. Nominal je 85A, a current 100A. Isti je alternator za verzije sa grejacima i bez tako da znaci bez problema bi se ovo moglo ugraditi.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- BanE147
- Garaža: AR 147 jtd 8v
- Lokacija: Sid
- Lokacija: Šid
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Svaka ti cast,sad ugradjuj i onda napravi neku cenu ugradnje pa da dolazim kod tebe
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Samo moram da smislim od cega bi se kuciste za 2 ili 3 grejaca moglo napraviti. Mozda od aluminijuma pa strugar da to oblikuje i razbusi, ali to sigurno ne bi bio jeftino. Ostatak je lagan poso
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- draganche
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v
- Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Одг: Grejac rashladne tecnosti
Pa najbolje na glodalici,ali može i obična cev,pa da se izbuši i navare matice da se ušrafe grejači,na krajeve zavariš isto manjeg promera cevi da priključiš creva..moglo bi tako da četvrtastom cevi ;-)
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Palo mi je na pamet da se cev razbusi na 4 mesta, i tu zavare matice, pa bi na prvoj rupi bio termoprekidac a na ostale 3 grejaci, a na krajevima da se svede na isti promer kao sto je i dovodno crevo u radijator kabine. Ili da u jednom kucistu budu 3 grejaca a u drugom kucistu odmah iza termostata a spred grejaca bude drugo kuciste sa temoprekidacem. Videcemo...
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- draganche
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v
- Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
To je to, isto razmišljamo lepše je da se sve uradi iz komada aluminijuma,ali će svakako isto da funkcioniše i ovako.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Sta mislite za semu grejaca koju sam zamislio da bude ovako.
g1,g2,g3 su grejaci.
r1,r2,r3 su releji,
r4 relej sa vremenskom zadrskom od 5 sekundi, pobuda za taj relej ce ici preko rpm senzora kako bi grejaci radili samo ako je auto upaljen.
o1,o2,o3 su osiguraci
tp1 je termoprekidac ili senzor spoljasnje temperature vazduha, koji ce prekidati struju ako je spoljna temperatura preko 10 stepeni
tp2 je termoprekidac koji ce biti ispred grejaca, i gasiti ceo sklop kad temperatura rashladne tecnosti dostigne 70 ili 80 stepeni, jos nisam odlucio.
g1,g2,g3 su grejaci.
r1,r2,r3 su releji,
r4 relej sa vremenskom zadrskom od 5 sekundi, pobuda za taj relej ce ici preko rpm senzora kako bi grejaci radili samo ako je auto upaljen.
o1,o2,o3 su osiguraci
tp1 je termoprekidac ili senzor spoljasnje temperature vazduha, koji ce prekidati struju ako je spoljna temperatura preko 10 stepeni
tp2 je termoprekidac koji ce biti ispred grejaca, i gasiti ceo sklop kad temperatura rashladne tecnosti dostigne 70 ili 80 stepeni, jos nisam odlucio.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
- draganche
- Garaža: Alfa Romeo 155 2.0 TS 8v
- Lokacija: Krusevac
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Šema je ok, baš me interesuje koliko će trebati motoru da se zagreje sa i bez grejača.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Po nekim podacima koje imam, ali je u pitanju stilo sa 8v motorom, 15 minuta na radnu temperaturu u leru.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- vojaalfa
- Drug Član
- Garaža: 156 1.8TS SW
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bgd-Zarkovo
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Prvo sebi moraš da postaviš cilj tj. šta hoćeš da postigneš sa ovim, ja nisam baš razumeo ali sam rad da ti pomognem sa nekim predlozima ,, idejama,, ako mogu. Ako si mislio da uštediš na gorivu koje se potroši dok se ne zagreje motor to otprilike isto gorivo ćeš da potrošiš na pogon tih grejača što će da greju vodu. Drugo 600W i ne pomišljaj da priključiš na jadni akumulator a pogotovu alternator. U telekomunikacijama gde dizel agregati u slučaju nestanka struje moraju u roku od desetak sekundi da preuzmu svo opterećenje se nalaze grejači koji su u radu non-stop tj. održavaju temperaturu tečnosti na 60-70C ali to bi eventualno moglo u garaži gde usput imaš i struju što su priznajem uslovi koji su vrlo retki kod nas. Nemam nameru da ti kvarim volju ali ti ovo možda pomogne da porazmisliš o tom problemu u nekom drugom pravcu
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Ma svaki je predlog dobrodosao. Ja sam zimogrozljiv, i ne volim zimu jer mi je uvek hladno, pa kad dodje zima ja se zabodem u zimski san. Pa bih to da izbegnem i pokusam da se bar malo ogrejem u kolima kad dodje minus, posto vozim kratke relacije i retko stigne da se ugreje rashladna tecnost pa da osetim da i u dizelu ima grejanja.
Sto se tice jadnog akumulatora i alternatora, ovakvih sistem vec ima fabrickih, za zemlje sa hladnijom klimom. A po specifikacijama, stoji naglaseno da i kod modela sa ovim grejacima akumulator i alternator je isti. Pa verujem da fabrika ne bi to ugradjivala ili bi pozivala na prepravku istih u slucaju nekih problema, kao sto je bio slucaj sa elektricnim grejacem kabine.
Tako da zanemarimo sta se postize, ne postize, da li je moguce, nije moguce, bacimo se na konkretne predloge i najbolja moguca resenja za ugradnju grejaca.
Evo jedan interesantan podatak. 29 minuta do otvaranja termostata na stilu 8v, spoljna temperatura -4 stepena, bez grejaca. Sa 3 grejaca od 200w, do otvaranja termostata 15 minuta, takodje -4 stepena temperature. Meni je ovaj podatak vrlo primamljiv
Sto se tice jadnog akumulatora i alternatora, ovakvih sistem vec ima fabrickih, za zemlje sa hladnijom klimom. A po specifikacijama, stoji naglaseno da i kod modela sa ovim grejacima akumulator i alternator je isti. Pa verujem da fabrika ne bi to ugradjivala ili bi pozivala na prepravku istih u slucaju nekih problema, kao sto je bio slucaj sa elektricnim grejacem kabine.
Tako da zanemarimo sta se postize, ne postize, da li je moguce, nije moguce, bacimo se na konkretne predloge i najbolja moguca resenja za ugradnju grejaca.
Evo jedan interesantan podatak. 29 minuta do otvaranja termostata na stilu 8v, spoljna temperatura -4 stepena, bez grejaca. Sa 3 grejaca od 200w, do otvaranja termostata 15 minuta, takodje -4 stepena temperature. Meni je ovaj podatak vrlo primamljiv
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- lukaTT
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9jtdm
Ex Fiat Stilo Abarth 2.4 Selespeed - Lokacija: Dusanovac
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Aj da ne otvaram novu temu, ovo me poprilicno zanima. Zna li neko kako ovo funkcionise na 159 1.9 16v?
Video sam u onom manualu da grejaci postoje, samo nisam siguran da li su dodatna opcija ili su na svakom dizel motoru u 159 ubaceni? Meni se cini da ih nemam, posto po minusu i posle 12 km voznje ne mogu da dostignem radnu temp.
Video sam u onom manualu da grejaci postoje, samo nisam siguran da li su dodatna opcija ili su na svakom dizel motoru u 159 ubaceni? Meni se cini da ih nemam, posto po minusu i posle 12 km voznje ne mogu da dostignem radnu temp.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
pogledas na dovodnom crevu u radijator kabine da li ih ima.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Voja je u pravu dizel elektro agregati se konstantno zagrevaju na 220v kako bi odmah po nestanku struje imali radnu temperaturu i preuzeli svo opterecenje na sebe.To sto ti hoces je samo puko zezanje i gubljenje vremena jer kad si vec upalio motor na -15 sa tim tvojim grejacima ces samo dobiti na nekih par minuta ono sto hoces,rekao sam gore vec zagrevanje bloka motora se vrsi preko spoljnjeg napajanja i tad imas odmah radnu temperaturu...ovako za nekih par minuta ne vidim poentu ugradjivanja istih.
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Mozda webasto da se ugradi ?? Ne znam da li je komplikovano i tesko i uopste moguce?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Webasto je skup, trosi gorivo dodatno, i ide sa dosta instalacija, jer se napaja iz rezervoara, onda ide i dodatno razvlacenje creva i sl. 0.5-1l/h mu je potrosnja. Komplikovano jeste, ali je moguce u svim modelima. Drugo sto se webasto kod nas tesko moze naci polovan, sa svom instalacijom, a narucivati polovan preko grane se ne isplati zbog carine i troskova slanja, a nov kosta skoro polovina vrednosti auta.
elas.
Zagrevanja bloka preko spoljnog napanja jeste bolje ukoliko zelis da imas vez zagrejanu tencnost i pre nego sto startujes motor. I vrlo jednostavno za uraditi jer je na 220v. Ono sto zelim jeste da 3 grejaca zagreju temperaturu rashladne tecnosti koja ide u radijator da bi sto pre krenuo topao vazduh u kabinu.
50 stepeni rashladne tecnosti je sasvim dovoljno da krene da duva toplo, a uz pomoc 3 grejaca to se dobije za 5 minuta rada motora u mestu na -4 stepena. Uz voznju mnogo ranije. jtd za 5 minuta rada u mestu na 5 stepeni spoljne temperature nece ni da mrdne kazaljku a o duvanju da ne pricam. Uostalom, ako se nista ne dobija, nije mi jasno zasto se taj sistem ugradjivao u 156-icu od pocetka do prestanka njene proizvodnje za trziste sa hladnijom klimom.
elas.
Zagrevanja bloka preko spoljnog napanja jeste bolje ukoliko zelis da imas vez zagrejanu tencnost i pre nego sto startujes motor. I vrlo jednostavno za uraditi jer je na 220v. Ono sto zelim jeste da 3 grejaca zagreju temperaturu rashladne tecnosti koja ide u radijator da bi sto pre krenuo topao vazduh u kabinu.
50 stepeni rashladne tecnosti je sasvim dovoljno da krene da duva toplo, a uz pomoc 3 grejaca to se dobije za 5 minuta rada motora u mestu na -4 stepena. Uz voznju mnogo ranije. jtd za 5 minuta rada u mestu na 5 stepeni spoljne temperature nece ni da mrdne kazaljku a o duvanju da ne pricam. Uostalom, ako se nista ne dobija, nije mi jasno zasto se taj sistem ugradjivao u 156-icu od pocetka do prestanka njene proizvodnje za trziste sa hladnijom klimom.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Grejac rashladne tecnosti
Moze li se napraviti da taj grijac rashladne tecnosti upalis iz kuce npr preko daljinskog dok je auto ugasen, i da radi npr 5-10 min i cim sjednes u auto da imas zagrijan auto.....?
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!