Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jan 04, 2014 9:58 pm

Sve je kako si rekao u 1-3, osim što parametar "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" opada sa porastom količine vazduha u jedinici vremena [kg/h], a ne količine u ciklusu [mg/i]. Količina u ciklusu se smanjuje sa povećanjem broja obrtaja, jer ciklus traje kraće...

Vrednosti parametra "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" zavise i od MAFa - pomenutih 137μs odnosi se na MAF Brere, a 103μs na MAF GTa. Zbog većeg unutrašnjeg prečnika cevi kućišta Brerinog MAFa, tih 137μs znači veći protok, nego onih 103μs na manjem MAFu GTa.

Inače, dijagrami su tzv. "kalibracioni" i predstavljaju merne karakteristike pomenuta dva MAFa, a dobijeni su na osnovu "mapa linearizacije MAF" (skinute sa neta i iz ECU moje GT, uokvirene crveno na slici dole). Parovi brojeva ("protok/signal period") iz tih mapa uneti su dijagram.

Slika
Poslednja izmena od dusanGT u Sub Jan 04, 2014 10:17 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jan 04, 2014 10:13 pm

Znaci li to da ako dva protokomera razlicitih poprecnih preseka imaju iste minimalne vrednosti veci protok ce imati MAF veceg poprecnog preseka?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jan 04, 2014 10:19 pm

Da - i to prema odnosu površina poprečnih preseka cevi kućišta (doduše uz malu korekciju, zbog izraženijeg turbulentnog kretanja u manjoj cevi, itd...).
Alfa je stil... ostalo je status...
Gremlin
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Beograd
Postovi: 464
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 9:38 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Jan 04, 2014 10:37 pm

Sad mi je jasno funkcionisanje MAF-a i na sta treba obratiti paznju prilikom njegove provere, a Boga mi i prilikom zamene.

Hvala jos jednom.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sub Feb 01, 2014 5:03 pm

Drugovi imam problem sa autom slabo vuce ocitao sam parametre moze li ko da mi kaze sta nevalja????

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 9:06 am

Iz ovih dijagrama ne može skoro ništa da se zaključi - trebalo bi dijagnostiku u vožnji i obradu podataka uraditi u skladu sa uputstvom na početku teme...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 9:28 am

Zna li ko koje su max vrednosti za - fuel quantity [mm³/i] - za JTDm od 150KS EDC16 CF3 sa fabričkom mapom.
Na rempovanom JTDm (Raletova mapa) su vrednosti išle i do 100mm³/i na max opterećenju.
Čisto me zanima radi poređenja sa svojim pokazivanjima.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 9:37 am

70mm³/i
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Vlada AR
Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
Lokacija: 26222
Postovi: 150
Pridružio se: Ned Dec 25, 2011 5:24 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 11:11 am

Hvala Dušane :drink
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 7:13 pm

Moze li neko malo da mi pojasni kako da prevedem dijagram u exelu,ove sto sam postavio su radjeni u voznji ali kako da ih prevedem u exel?
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 7:56 pm

Provalio sam,ucitam podatke u exel i ubaci mi brojke u polja ali kad hocu da ucitam dijagram nema kao sto si naveo dule.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 9:33 pm

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Feb 04, 2014 9:59 pm

Provalio sam nego dok sam instalirao novi office imao sam stari pa na njemu nije bila ta opcija.U cetvrtak cu da izmerim pa kacim da vidis.Poz i hvala.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Feb 07, 2014 11:40 am

Evo dule ocitao sam lepo i pokusao da ubacimu exel i evo kako je ispalo.
http://postimg.org/image/bvpvgxdsd/
http://postimg.org/image/vrluwgutp/
http://postimg.org/image/6muuj1vd9/
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Feb 07, 2014 12:24 pm

Trebalo bi "Air intake quantity signal" i "Boost/control solenoid" da budu vezani za drugu osu (0-100), pa će se i to lepo videti... ali i bez toga izgleda da je ubrzanje sporo (ako je razmera za vreme na x-osi dobra), a i nestandardna je i oscilatorna promena "Boost pressure" u zoni dostizanja "Desired boost pressure"...

Bez čitljivog dijagrama za "Air intake quantity signal" ne može da se kaže šta je problem, a dobro bi bilo i da se izmeri "Total fuel quantity". Pogledaj u uputstvu na početku teme, šta i kako se meri...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Feb 07, 2014 12:49 pm

Vazi izmericu pa cu da okacim.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Feb 07, 2014 6:03 pm

Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Feb 07, 2014 6:12 pm

Sa prvog dijagrama skoro ništa, a drugi je nastao verovatno pogrešnim selektovanjem kolona u Excelu...
Na osnovu uputstva u prvoj poruci ove teme uradi test:
g) engine speed [rpm]
h) fuel quantity [mm³/i]
i) desired fuel quantity [mm³/i]
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]
l) air intake quantity signal [mV]
Učitaj CSV fajl u Excel i napravi dijagram:
X-osa: vreme [t]
Y-osa 1: 0-5000
Y-osa 2: 0-100
Poslednja izmena od dusanGT u Pet Feb 07, 2014 6:19 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pet Feb 07, 2014 6:19 pm

Ok.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Feb 09, 2014 1:17 pm

Dule mozes li da mi kazes gde se podesava ova x osa i y osa ili da mi pustis br u pp pa da te pozovem?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Feb 09, 2014 2:46 pm

Da podsetim - ovde je tema "Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?", a ne Excel, kablovi, interfejsi, računari ili drugi problemi, koje uz malo truda i vremena (help, search) može da reši svaki korisnik računara.

U tom smislu, molim vas da ne opterećujute temu pitanjima koja nemaju direktne veze sa dijagnostikom. Uputstvo u prvoj poruci teme je dovoljno da se naprave upotrebljivi dijagrami koji mogu da posluže za rešenje nekog problema na motoru vozila.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Feb 09, 2014 4:41 pm

Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Feb 09, 2014 5:26 pm

viewtopic.php?p=1476249#p1476249
Svi šest parametara moraju da budu prikazani na istom dijagramu - "plavi" i "crveni" parametri moraju da imaju različite Y-ose... sve piše gore...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Feb 09, 2014 5:48 pm

Pa ne mogu da stikliram vise od 4 vrednosti!
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Feb 09, 2014 5:53 pm

To je ograničenje free verzije MES... Uradi dijagnostiku sa registrovanom verzijom koja nema to ograničenje.
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Diesel Potenza”