Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 666 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Sledeća
  Štampa

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
Autoru Poruka
PostPoslato: Čet Dec 05, 2013 8:28 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
S obzirom na često postavljana ista/slična pitanja i probleme u prikazivanju rezultata merenja, evo kratkog uputstva za sprovođenje "dijagnostike u vožnji".

Za turbo-dizel motore dijagnostika u vožnji korisna je iz najmanje dva razloga:
- može da "proveri" ispravnost delova/sklopova koji su nadzirani elektronskim senzorima i
- može da "proceni" da li su performanse u očekivanim granicama.

Znaci navoda u prethodnom tekstu sugerišu da ne bi trebalo precenjivati mogućnosti nekog dijagnostičkog alata, opet iz najmanje dva razloga:
- softverski alat za dijagnostiku samo čita vrednosti (i/ili kodove) OBD (On-Board Diagnostics) sistema vozila, dobijene od motornog računara tj. ECU (Engine Control Unit) vozila i
- dijagnostiku radi zapravo korisnik dijagnostičkog softvera, na osnovu procene vrednosti merenih parametara i na osnovu ponašanja vozila u vožnji.

Detalji o OBD i ECU su u:
http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_control_unit

OBD kodovi grešaka su u: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/

Zbog cene i mogućnosti, "MultiECUScan" (MES) može da se preporuči kao No1 dijagnostički alat za Fiat, Alfa, Lancia grupaciju vozila: http://www.multiecuscan.net/Default.aspx

Podešavanja u MES zavise od vrste problema koji se dijagnostikuje, ali se uglavnom testira ponašanje vozila u slučaju:
- neodgovarajućih performansi (slaba vuča, nekontinualan rad motora, mnogo dima iz auspuha...) i
- pojave obaveštenja o greškama tipa "MCSF" (Motor Control System Failure).

U testu treba uraditi nekoliko zaleta od 1500-4000o/min u 4-toj brzini sa potpuno pritisnutom pedalom gasa, jer je ubrzanje dovoljno sporo, pa mogu da se uoče eventualni problemi. Bezbednost se podrazumeva!

U slučaju provere performansi potrebno je meriti:
a) engine speed [rpm]
b) air intake quantity [mg/i]
c) air intake quantity signal [mV] ili air intake quantity signal period [ms]
d) boost pressure [mbar]
e) desired boost pressure [mbar]
f) boost control solenoid [%]

Ne bi trebalo ovaj spisak proširivati, s obzirom na ograničenu brzinu komunikacije između MES i OBD sistema. Ako se iz vrednosti i odnosa parametara a)-f) ne može zaključiti o problemu, kao alternativna provera može i:
g) engine speed [rpm]
h) fuel quantity [mm³/i]
i) desired fuel quantity [mm³/i]
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]

Posle testa se uradi "export" rezultata u CSV fajl, koji se učita u MS Excel. U Excelu se selektuju sve kolone (prva je Time [s]...) i u sekciji "Insert" izabere dijagram tipa "Scatter with smooth lines and markers".

Za sve parametre (osim f), h), i)) se izabere da leva vertikalna osa bude 0-5000, a za f), h), i) da desna vertikalna osa bude u granicama 0-100. Ako je test trajao duže, izbor dovoljno velike horizontalne dimenzije dijagrama (u [mm]) omogućava da se vide svi detalji.

Slika


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Čet Dec 05, 2013 11:36 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 11:05 pm
Postovi: 3623
Lokacija: NBG
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
:gr8:


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 06, 2013 1:11 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet Dec 05, 2008 4:47 am
Postovi: 3093
Lokacija: Prijepolje
Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Lokacija: Prijepolje
Svaka cast :gr8:


Alfa 147 1.9 JTD by alfa&omega
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 06, 2013 12:24 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 12:11 pm
Postovi: 3499
Lokacija: Kacarevo
Garaža: ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
:gr8:


Slika
Vrh
 Profil  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Pet Dec 06, 2013 2:36 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Jan 02, 2012 10:29 am
Postovi: 262
Lokacija: Bijeljina
Garaža: AR 156 2.4 JTD
Lada Niva 1600
MB A170cdi
Lokacija: Bijeljina
Svaka čast za detaljno opisanu proceduru ;)

Послато са GT-B5330


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 06, 2013 9:33 pm 
OffLine

Pridružio se: Uto Okt 08, 2013 11:41 am
Postovi: 17
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 8v 2001,Lancia delta 1.6 8v 1993
Lokacija: Kikinda
Koliko se naplacuje merenje,ja sam iz kikinde i nisam uspeo da nadjem nikog ko bi to mogao da uradi...:/


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 07, 2013 2:47 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 11:28 am
Postovi: 2010
Lokacija: Beograd, Rakovica
Garaža: AR 156 SW 1.9 JTD
Lokacija: Beograd - Rakovica
Da sam na tvom mestu ja bi auto oterao kod Zeravice u Novo Milosevo, oni su ti bar blizu a mogu da ti pregledaju sve zivo.


Alfa Romeo - The car inside the driver.
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 14, 2013 10:12 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 12:53 am
Postovi: 399
Garaža: 156sw 1.9 jtd
33 1.7 16v boxer
Lokacija: Kragujevac
nije bas vezano za temu ali mi treba mali info , sta je potrebno da bi mogao da izcitam greske i eventualno obrisem neku, video sam u nekim temama ali na search mi izbacuje sve i svasta... ima kod kineza jeftin obd2, jel to moze da posluzi...
http://www.banggood.com/buy/OBDII.html


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 14, 2013 10:50 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
ELM327 + MES + laptop


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 14, 2013 11:31 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 12:53 am
Postovi: 399
Garaža: 156sw 1.9 jtd
33 1.7 16v boxer
Lokacija: Kragujevac
pa to je ovo sto ima kod kineza za 7e bluetooth ???


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 14, 2013 11:33 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Bolja je USB varijanta, zbog rizika da se prekine bežična bluetooth veza... u baš nezgodnim situacijama (Marfi nikad ne spava...).


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 14, 2013 12:22 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Okt 08, 2011 12:53 am
Postovi: 399
Garaža: 156sw 1.9 jtd
33 1.7 16v boxer
Lokacija: Kragujevac
haha da u pravu si, ali definitivno je ovo obd to sto treba znaci, ta mi je informacija trebala :arflag


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pon Dec 16, 2013 11:53 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 11:49 am
Postovi: 234
Lokacija: Zemun
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Bravo za uputstva, jasno i objasnjeno sve sto treba!


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 27, 2013 2:34 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Feb 20, 2010 10:49 am
Postovi: 396
Lokacija: Zemun
Garaža: 159 2.4jtdm 2006 elegance
Lokacija: BG
Kratko pitanje, auto mi stuca na leru (159 2.4 2006)
Koje su normalne vrednosti za injection time?
Stuca samo kad je motor vruc, kad je hladan radi super stabilno.

2 dizne mi prikazuju preko 1.3ms a ostale su oko nule.


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 27, 2013 3:31 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Verovatno se misli na "Injection correction quantity" u [mm³/inj]...
1.3mm³/inj sa zagrejanim motorom u leru je malo više, ali nije strašno, s obzirom na godište Alfe.
Ima raznih stavova o tome koja je prihvatljiva vrednost ovog parametra, ali se uglavnom prihvata da je ±1.0 sasvim Ok. Inače, ni nešto veća korekcija od ove ne bi trebalo da izazove probleme u vožnji koje bi primetio vozač.


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 27, 2013 5:53 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 12:11 pm
Postovi: 3499
Lokacija: Kacarevo
Garaža: ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Jel moze pojasnjenje kako napraviti grafik u excelu, pokusao sam kako pise ali mi je grafik prazan?
Slika


Slika
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pet Dec 27, 2013 6:00 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
kad se CSV fajl učita u Excel, nema znakova "\"...


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 28, 2013 6:25 pm 
OffLine

Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 10:38 pm
Postovi: 458
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Nis
Da se i ja ukljucim u temu ;)

Koliko smeju da se razlikuju "fuel quantity" i "desired fuel quantity"?
Na sta to ukazuje i koji su simptomi?


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Dec 28, 2013 6:52 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Sa dijagrama je jasno da se "Total fuel quantity" (TFQ, puna crvena linija) i "Desired fuel quantity" (DFQ, isprekidana crvena linija) skoro potpuno poklapaju.

Slika

Pretpostavljam da "Total fuel quantity" nije direktno merena, već računata iz drugih parametara (tajming otvaranja injektora, CR pritisak, itd...). Kad CR pritisak (koji se zaista meri odgovarajućim senzorom) bude veći ili manji nego što je zahtevano i TFQ bude veća/manja od DFQ...

Ako se ove TFQ i DFQ krive bitno razlikuju, trebalo bi proveriti "Fuel pressure" i "Desired fuel pressure"...


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pon Dec 30, 2013 5:36 pm 
OffLine

Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 10:38 pm
Postovi: 458
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Nis
Dusane, mnogo hvala na odgovoru.

Zanimaju me samo jos dve stvari:
1. "boost control solenoid [%]" - kako izgleda idealna kriva i od cega zavisi?
(koliko sam zakljucio sa grafikona trebalo bi da je skoro prava linija)

2. "air intake quantity signal [mV]" - kako se menja kriva i od cega zavisi?

Hvala unapred.


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Pon Dec 30, 2013 7:02 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
"Boost Control Solenoid [%]" ili BCS - je procenat "angažovanja" overboost ventila (tj. doziranja vakuuma "paštete") u jedinici vremena (često se meša sa nagibom krilaca turbine, VNT).

Na malim obrtajima (malo izduvnih gasova) BCS ima veće vrednosti (maxBCS=75%), a na većim padne i na 20%, jer ima dovoljno izduvnih gasova da se i sa otvorenim VNT krilcima postigne "Desired Boost Pressure", DBP.

Ne može da se kaže koji je idealan oblik BCS krive - bitno je da zona smanjenja procenta BCS (tj. otvaranja VNT krilaca) odgovara zoni povećanja količine goriva (tj. "Total Fuel Quantity") i zoni povećanja pritiska turbine ("Boost Pressure"), kao i da BCS kriva nema "oscilatorni" oblik u kratkim intervalima (ili da nema "lokalnih ekstrema"), tj. da mehanizam "povratne sprege" što manje koriguje VNT.


"Air Intake Quantity Signal [mV]" kriva zavisi od količine usisanog vazduha. Na osnovu kalibracione krive, tj. "napon/protok" karakteristike nekog MAFa, može da se odredi količina usisanog vazduha u jedinici vremena [kg/h]. U leru ova kriva ima "skokovitu" promenu, a u vožnji je to glatka kriva. Velike voltaže (>4.5V) odgovaraju velikom protoku, pri ubrzanju, na velikim obrtajima. Ovaj parametar je direktniji pokazatelj protoka od parametra "Air Intake Quantity [mg/inj]".


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sre Jan 01, 2014 6:01 pm 
OffLine

Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 10:38 pm
Postovi: 458
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Nis
Dusane, hvala Vam jos jednom na detaljnom i nesebicnom odgovoru.


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sre Jan 01, 2014 7:00 pm 
OffLine

Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 10:38 pm
Postovi: 458
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Nis
Moram jos ovo da pitam:

Kod JTD 16V nema parametra "air intake quantity signal [mV]"
"air intake quantity signal period [ms]".
Evidentno je da se razliukuje merne jedinice,
samo me zanima kog su reda velicine i da li krive imaju isti karakter promene?


Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Čet Jan 02, 2014 7:27 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 11:18 pm
Postovi: 3791
Lokacija: Novi Sad
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Parametar "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" kod Euro4 JTD/JTDm ECUa može da se definiše kao učestanost zagrevanja užarenog filma MAFa... Vremenski period između dva zagrevanja je manji, ako je veći protok vazduha koji hladi film, kao na slici:
Slika
Kad sam stavio BMC-CDA 85-150 i menjao MAF (stavio onaj od Brere), dobijao sam minimalne periode od 137μs (crvena kriva) što odgovara protoku od oko 600kg/h. Na starom MAF (plava kriva), periodu od 103μs odgovara 570kg/h, što se vidi na dijagramu...
Slika
Vidi se da MAF sa kućištem od Ø80mm (Brera) ima drugu "period/protok" karakteristiku u odnosu na Ø70mm MAF (147/GT), čak i ako imaju (prema nekim informacijama) iste uloške , što je i odgovor na razna pitanja kompatibilnosti MAFova...


Alfa je stil... ostalo je status...
Vrh
 Profil  
 

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?
PostPoslato: Sub Jan 04, 2014 7:56 pm 
OffLine

Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 10:38 pm
Postovi: 458
Garaža: Alfa 147 JTD 16V
Lokacija: Nis
Dusane, zakljucio sam sledece a Vi me ispravite ako gresim:

1. Parametar "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" ima NAJVECU vrednost na leru i opada sa povecanjem "Air intake quantity [mg/i]".
2. Zona opadanja "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" trebalo bi da odgovara zoni povecanja "Air intake quantity [mg/i]".
3. Poprecni presek kucista MAF senzora utice na velicinu protoka vazduha, tj. veci poprecni presek daje i veci protok (sto ima smisla jer se vazduh smatra stisljivim fluidom).

Dalje me zanima:
1. Koja je vrednost "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" na leru, da li je univerzalna velicina ili zavisi od protokomera?
2. Pri izradi dijagrama vrednosti 137μs i 103μs ste ocitali preko FES, ali me zanima kako ste dijagram uradili?


Vrh
 Profil  
 

Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 666 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Sledeća

   Slične teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Sta Alfu cini Alfom i zasto bas taj model?

[ Idi na stranicu: 1, 2 ]

u Alfa Romeo Klub Srbija i Alfisti / Dešavanja i okupljanja

Stefan Alfa DXB

41

12675

Sub Feb 04, 2017 10:20 pm

giska Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Dijagnostika za Giuliettu

u Area Servizio

Masinac

5

559

Pet Jul 27, 2018 10:04 am

buntovnik Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Alfa se zapalila u voznji

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

Alfa147rr

8

1936

Sre Avg 09, 2017 3:04 pm

Nicola Romeo Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Alfa 147 2.0 se guši I secka u voznji

u Area Servizio

kerber985

6

1448

Pon Avg 07, 2017 2:11 pm

kerber985 Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Pomoć 147 jtd dijagnostika ako netko ima čukarica

u Area Servizio

impossibleman

0

64

Pon Nov 19, 2018 9:50 pm

impossibleman Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Google [Bot] i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO