Rešenje za tvrdo kvačilo - podmazivanje viljuške
Poslato: Pet Feb 22, 2019 2:26 am
Rekao bih da je najpraktičnije da otvorim novu temu sa tutorijalom i slikama, a ne da samo pišem još jedan odgovor u mojoj temi gde sam tražio pomoć vezano za ovo
Odnosi se na pull type kvačilo - kontra korpa (konkretno kod mene, alfa 147 1.9 16V 150ks)
Ovde ima par postova - odgovora o tome ali se uglavnom svodi na par rečenica ili uput na temu na alfaowner-u
Problem kod mene je bio da kvačilo menja tvrdoću, postaje tvrđe (retko se dešavalo i da bude na trenutak mekše, pa sam tad udarao nogom u patos jer nisam navikao ). Prilikom te promene tvrdoće često je bio prisutan "zub" pri dnu papučice, možda bolje opisano kao neki "klik" (čujete klik i imate osećaj da je papučica možda propala 2-3mm).
Nije imalo pravila oko ponavljanja, niti neke naznake kada bi moglo da se pojavi... Menjao sam druk lager jer je prethodni pukao, ali je ostatak seta proveren i ostavljen je (bio je skoro nov). Nakon toga promenjena su oba cilindra kvačila (nakon ove zamene problem se ređe javio ali je bio prisutan)...
Kada sam pronašao ovaj tutorial na alfaowner-u i odlučio da to isprobam, problem se baš učestalo javljao naredna dva dana.. tako da je bio baš pravi tajming
Sve se svodi na podmazivanje viljuške u menjaču (osovine viljuške) i biksni u kojima ona leži. Ovi delovi kada su suvi dovode do toga da kvačilo bude tvrdo ili da ima poteškoće - klik/zub kao kod mene (naravno pod pretpostavkom da je sve u redu sa setom i cilindrima) - Ljudi stave nov set i cilindre, a kvačilo ne bude mekano, e pa ovo je razlog!
Tako da oni koji kažu termin "alfino tvrdo kvačilo" ne postoji, ipak ima pravo
Ovo svako može odraditi kod kuće uz malo volje i alata, a ceo postupak ne bi trebao da oduzme više od sat i po vremena... Sve slike koje postavim ću ubaciti u jedan zip fajl na kraju posta, za slučaj da nekada slike budu obrisane pa da ovde ne zvrje mrtvi linkovi...
1. Skinuti akumulator
2. Skinuti nosač akumulatora
- tri šrafa se nalaze na desnoj bočnoj strani nosača (kada stojite ispred auta i gledate ka motoru)
- treba otvoriti i kutiju sa osiguračima i odviti plastičnu maticu koja se nalazi ispod sive table sa osiguračima
- sada možete podići kutiju osigurača i imati pristup matici koja drži nosač akumulatora za kućište filtera vazduha
- nosač akumulatora je sada slobodan, a dodatno možete skinuti i deo koji nosi kutiju sa osiguračima, kako bi laške izvukli sve napolje
3. Sada imate pristup pomoćnom cilindru kvačila
4. Potrebno je skinuti zeger osigurače sa poluge viljuške (actuator arm) i cilindra kvačila (crvene strelice na slici)
- Zeger sa poluge se mora skinuti a onaj sa cilindra nije neophodno skidati, kako je neki član na alfaowner-u opisao, dovoljno je bilo da skine čep sa posude za tečnost i mogao je malo više sabiti cilindar i skinuti polugu viljuške
5. Kada se osigurač skine, polugu podići, a ako ipak neće, naprskati wd i sačekati malo (nisam imao problema)
6. Sada je potrebno izvaditi biksnu (zelena strelica). Ovde treba paziti, ništa na silu kako je ne bi oštetili - samo strpljenje. Ako je ne možete lako izvući, ponovo naprskati wd i probati ponovo... Kada je izvučete, dobro je očistite...
7. Osovina viljuške je sada dostupna, po uputstvu sa alfaowner-a, polako sipajte niz osovinu oko 2 kašike ulja (ja sam koristio motorno, neki kolega sa foruma je menjačko, na alfaowneru su neka 3u1, neko ulje za lance ... možemo u nastavku prodiskutovati šta je najbolje da se sipa) * važno je ne prskati sprejevima ili sličnim sredstvima, kako to ne bi došlo do lamele*
8. Potrebno je malo vremena da ulje siđe niz osovinu i dođe do donje biksne (ja sam nakon vraćanja cilindra probao kvačilo i nije bilo razlike, tek nakon što sam sve vratio na svoje mesto ~ nakon pola sata, tako da bi bilo dobro da malo sačekate)
9. Gornju biksnu, koju ste malopre skinuli, obavezno podmažite pre vraćanja na osovinu (sada može mast, što bi i trebalo da uradi svaki majstor pri zameni kvačila, što nažalost nije slučaj...)
Sada je sve potrebno vratiti na svoje mesto... jedini "težak" posao ovde bi bio skidanje i vraćanje zegera, sve ostalo je lako!
Nije potrebno nikakvo ozračivanje jer nismo ni ispuštali ulje iz cilindra.
Član sa alfaowner-a koji je dao ovo uputstvo se javio nakon 8 meseci i pređenih ~ 10 hiljada km kako bi javio da je kvačilo mekano kao i prvog dana i da ništa dodatno nije morao da radi!
Od kako sam ja ovo uradio prošlo je 2 dana i nekih ~150km. Nakon što sam spakovao nosač i akumulator i krenuo u probnu vožnju (malo potišten jer sam pre toga probao i ništa), ali sam se iznenadio na prvi pritisak kolko je kvačilo bilo mekano - nikada takvo nije bilo, kao na svim ostalim kolima... Zato i kažem da definitivno priča da alfino kvačilo treba da bude tvrđe ne pije vodu
Kvačilo sve vreme ima tu mekoću kao i nakon podmazivanja i nikakav klik /zub / preskok nije se više javljao! Ja sam ekstra zadovoljan rezultatom. Koliko će da traje, ne znam, ali i par meseci da izdrži biće dobro, ovo nije teško uraditi ponovo, samo ne preterivati ...
Savetovao bih svakog ko ima čak i malo tvrđe kvačilo, a nema ostale probleme, da pokuša ovo... A one koji menjaju set da povedu računa i potrude se da viljuška i ove dve biksne, kao i osovina po kojoj šeta druk lager, budu detaljno očišćene i podmazane!
Dalje možemo pričati o tome koje bi ulje najbolji (najdugotrajniji) učinak imalo da se sipa niz osovinu
Ovde sam spakovao sve slike iz posta kao i neke dodatne (kako izgledaju podmazana viljuška i biksne kada se skine menjač)
Odnosi se na pull type kvačilo - kontra korpa (konkretno kod mene, alfa 147 1.9 16V 150ks)
Ovde ima par postova - odgovora o tome ali se uglavnom svodi na par rečenica ili uput na temu na alfaowner-u
Problem kod mene je bio da kvačilo menja tvrdoću, postaje tvrđe (retko se dešavalo i da bude na trenutak mekše, pa sam tad udarao nogom u patos jer nisam navikao ). Prilikom te promene tvrdoće često je bio prisutan "zub" pri dnu papučice, možda bolje opisano kao neki "klik" (čujete klik i imate osećaj da je papučica možda propala 2-3mm).
Nije imalo pravila oko ponavljanja, niti neke naznake kada bi moglo da se pojavi... Menjao sam druk lager jer je prethodni pukao, ali je ostatak seta proveren i ostavljen je (bio je skoro nov). Nakon toga promenjena su oba cilindra kvačila (nakon ove zamene problem se ređe javio ali je bio prisutan)...
Kada sam pronašao ovaj tutorial na alfaowner-u i odlučio da to isprobam, problem se baš učestalo javljao naredna dva dana.. tako da je bio baš pravi tajming
Sve se svodi na podmazivanje viljuške u menjaču (osovine viljuške) i biksni u kojima ona leži. Ovi delovi kada su suvi dovode do toga da kvačilo bude tvrdo ili da ima poteškoće - klik/zub kao kod mene (naravno pod pretpostavkom da je sve u redu sa setom i cilindrima) - Ljudi stave nov set i cilindre, a kvačilo ne bude mekano, e pa ovo je razlog!
Tako da oni koji kažu termin "alfino tvrdo kvačilo" ne postoji, ipak ima pravo
Ovo svako može odraditi kod kuće uz malo volje i alata, a ceo postupak ne bi trebao da oduzme više od sat i po vremena... Sve slike koje postavim ću ubaciti u jedan zip fajl na kraju posta, za slučaj da nekada slike budu obrisane pa da ovde ne zvrje mrtvi linkovi...
1. Skinuti akumulator
2. Skinuti nosač akumulatora
- tri šrafa se nalaze na desnoj bočnoj strani nosača (kada stojite ispred auta i gledate ka motoru)
- treba otvoriti i kutiju sa osiguračima i odviti plastičnu maticu koja se nalazi ispod sive table sa osiguračima
- sada možete podići kutiju osigurača i imati pristup matici koja drži nosač akumulatora za kućište filtera vazduha
- nosač akumulatora je sada slobodan, a dodatno možete skinuti i deo koji nosi kutiju sa osiguračima, kako bi laške izvukli sve napolje
3. Sada imate pristup pomoćnom cilindru kvačila
4. Potrebno je skinuti zeger osigurače sa poluge viljuške (actuator arm) i cilindra kvačila (crvene strelice na slici)
- Zeger sa poluge se mora skinuti a onaj sa cilindra nije neophodno skidati, kako je neki član na alfaowner-u opisao, dovoljno je bilo da skine čep sa posude za tečnost i mogao je malo više sabiti cilindar i skinuti polugu viljuške
5. Kada se osigurač skine, polugu podići, a ako ipak neće, naprskati wd i sačekati malo (nisam imao problema)
6. Sada je potrebno izvaditi biksnu (zelena strelica). Ovde treba paziti, ništa na silu kako je ne bi oštetili - samo strpljenje. Ako je ne možete lako izvući, ponovo naprskati wd i probati ponovo... Kada je izvučete, dobro je očistite...
7. Osovina viljuške je sada dostupna, po uputstvu sa alfaowner-a, polako sipajte niz osovinu oko 2 kašike ulja (ja sam koristio motorno, neki kolega sa foruma je menjačko, na alfaowneru su neka 3u1, neko ulje za lance ... možemo u nastavku prodiskutovati šta je najbolje da se sipa) * važno je ne prskati sprejevima ili sličnim sredstvima, kako to ne bi došlo do lamele*
8. Potrebno je malo vremena da ulje siđe niz osovinu i dođe do donje biksne (ja sam nakon vraćanja cilindra probao kvačilo i nije bilo razlike, tek nakon što sam sve vratio na svoje mesto ~ nakon pola sata, tako da bi bilo dobro da malo sačekate)
9. Gornju biksnu, koju ste malopre skinuli, obavezno podmažite pre vraćanja na osovinu (sada može mast, što bi i trebalo da uradi svaki majstor pri zameni kvačila, što nažalost nije slučaj...)
Sada je sve potrebno vratiti na svoje mesto... jedini "težak" posao ovde bi bio skidanje i vraćanje zegera, sve ostalo je lako!
Nije potrebno nikakvo ozračivanje jer nismo ni ispuštali ulje iz cilindra.
Član sa alfaowner-a koji je dao ovo uputstvo se javio nakon 8 meseci i pređenih ~ 10 hiljada km kako bi javio da je kvačilo mekano kao i prvog dana i da ništa dodatno nije morao da radi!
Od kako sam ja ovo uradio prošlo je 2 dana i nekih ~150km. Nakon što sam spakovao nosač i akumulator i krenuo u probnu vožnju (malo potišten jer sam pre toga probao i ništa), ali sam se iznenadio na prvi pritisak kolko je kvačilo bilo mekano - nikada takvo nije bilo, kao na svim ostalim kolima... Zato i kažem da definitivno priča da alfino kvačilo treba da bude tvrđe ne pije vodu
Kvačilo sve vreme ima tu mekoću kao i nakon podmazivanja i nikakav klik /zub / preskok nije se više javljao! Ja sam ekstra zadovoljan rezultatom. Koliko će da traje, ne znam, ali i par meseci da izdrži biće dobro, ovo nije teško uraditi ponovo, samo ne preterivati ...
Savetovao bih svakog ko ima čak i malo tvrđe kvačilo, a nema ostale probleme, da pokuša ovo... A one koji menjaju set da povedu računa i potrude se da viljuška i ove dve biksne, kao i osovina po kojoj šeta druk lager, budu detaljno očišćene i podmazane!
Dalje možemo pričati o tome koje bi ulje najbolji (najdugotrajniji) učinak imalo da se sipa niz osovinu
Ovde sam spakovao sve slike iz posta kao i neke dodatne (kako izgledaju podmazana viljuška i biksne kada se skine menjač)