alfa 147 jtdm "cvrkutavi" zvuk prilikom dodavanja gasa
Poslato: Pet Dec 14, 2018 2:13 am
Pozdrav svima iako postoje slične teme, ipak otvaram posebnu jer očigledno mnogo toga može da se opiše kao "cvrkutanje" pa je ovo posebno za moj problem, sa kojim se nadam da su se neki susreli...
Snimio sam zvuk i ubacio na kraj ovog posta, a evo detaljnog objašnjenja...
To cvrkutanje je prisutno nakon prvog paljenja, dok je auto hladan, pa sve dok se ne ugreje lepo... Nakon toga, ono nestaje ili se toliko smanji da ga ne primećujem (ili jedva primetim, ja koji znam šta treba da čujem)...
Čuje se nakon dodavanja gasa u leru, ili u toku vožnje nakon promene brzine (nakon ubacivanja u sledeću brzinu, pa dodavanja gasa).
Može se primetiti i u toku konsantne vožnje, ali je slabije izraženo (recimo ako vozim u trećoj, konstantan gas, i malo "secnem" tako što dodam pa otpustim gas)
Video klip koji sam postavio, gledajte da pojačate , ja npr ako prislonim zvučnik telefona blizu uveta čujem ekstra, dok na kompu ipak treba da pojačam malo više...
Na video klipu najbolje se čuje nakon prvog dodavanja gasa, i tokom i posle drugog dodavanja
Takođe, s obzirom da me jedna dizna ponekad zeza kod prvog paljenja, pa obrtaji znaju da variraju 10ak sekundi, dok variraju ovaj cvrkut je prisutan (kao i kad dodajem-otpuštam gas)
Što se nekih potencijalnih rešenja i testova tiče, evo šta je rađeno... Neki su rekli da je možda zamajac, mada po svemu sudeći to pada u vodu jer nema ni jedan simptom lošeg zamajca, a i majstor je sam utvrdio da je skoro nov prilikom skidanja menjača... (s druge strane, par njih je reklo da zamajac ni ne može da proizvodi ovakav zvuk...)
Iako je teško bilo odrediti da li zvuk dolazi sa leve ili desne strane motora (stojimo ispred automobila), ipak je nekako izraženije na levoj strani (na strani gde su kaiševi).
Što se remenica radilice i alternatora tiče, nisu promenjene, ali ih je majstor pregledao kada su menjani kaiševi (zvuk je tada takođe bio prisutan) i rekao je da su dobre (napomenuo sam da ih proveri koliko je moguće baš zbog tog zvuka...) . Valjda me niko neće osuditi što su tada zamenjeni samo kaiševi, a ne ceo set zupčenja, jer je kompletan veliki servis urađen pre 15 hiljada sa originalnim delovima, a kaiš sam zamenio preventivno zbog stajanja, pošto auto nije bio vožen neko vreme, pa da ne razmišljam...
Ako je moguće, izbegao bih sistem "zameni jednu po jednu remenicu, pa vidi šta se dešava" to je i razlog zašto sam otvorio temu ovde, jer će možda videti neko ko je imao ovakav problem ili može da zna šta je u pitanju
Zvuk je prisutan bez obzira da li je uključen kompresor klime
Takođe, isti je ishod bez obzira da li je pritisnuto kvačilo (u situaciji kao kada sam isturirao par puta na leru)
Ponovo dugačak post u nameri da opišem do najsitnijeg detalja
Zvuk možete poslušati na youtube-u ispod
[video][/video]
Snimio sam zvuk i ubacio na kraj ovog posta, a evo detaljnog objašnjenja...
To cvrkutanje je prisutno nakon prvog paljenja, dok je auto hladan, pa sve dok se ne ugreje lepo... Nakon toga, ono nestaje ili se toliko smanji da ga ne primećujem (ili jedva primetim, ja koji znam šta treba da čujem)...
Čuje se nakon dodavanja gasa u leru, ili u toku vožnje nakon promene brzine (nakon ubacivanja u sledeću brzinu, pa dodavanja gasa).
Može se primetiti i u toku konsantne vožnje, ali je slabije izraženo (recimo ako vozim u trećoj, konstantan gas, i malo "secnem" tako što dodam pa otpustim gas)
Video klip koji sam postavio, gledajte da pojačate , ja npr ako prislonim zvučnik telefona blizu uveta čujem ekstra, dok na kompu ipak treba da pojačam malo više...
Na video klipu najbolje se čuje nakon prvog dodavanja gasa, i tokom i posle drugog dodavanja
Takođe, s obzirom da me jedna dizna ponekad zeza kod prvog paljenja, pa obrtaji znaju da variraju 10ak sekundi, dok variraju ovaj cvrkut je prisutan (kao i kad dodajem-otpuštam gas)
Što se nekih potencijalnih rešenja i testova tiče, evo šta je rađeno... Neki su rekli da je možda zamajac, mada po svemu sudeći to pada u vodu jer nema ni jedan simptom lošeg zamajca, a i majstor je sam utvrdio da je skoro nov prilikom skidanja menjača... (s druge strane, par njih je reklo da zamajac ni ne može da proizvodi ovakav zvuk...)
Iako je teško bilo odrediti da li zvuk dolazi sa leve ili desne strane motora (stojimo ispred automobila), ipak je nekako izraženije na levoj strani (na strani gde su kaiševi).
Što se remenica radilice i alternatora tiče, nisu promenjene, ali ih je majstor pregledao kada su menjani kaiševi (zvuk je tada takođe bio prisutan) i rekao je da su dobre (napomenuo sam da ih proveri koliko je moguće baš zbog tog zvuka...) . Valjda me niko neće osuditi što su tada zamenjeni samo kaiševi, a ne ceo set zupčenja, jer je kompletan veliki servis urađen pre 15 hiljada sa originalnim delovima, a kaiš sam zamenio preventivno zbog stajanja, pošto auto nije bio vožen neko vreme, pa da ne razmišljam...
Ako je moguće, izbegao bih sistem "zameni jednu po jednu remenicu, pa vidi šta se dešava" to je i razlog zašto sam otvorio temu ovde, jer će možda videti neko ko je imao ovakav problem ili može da zna šta je u pitanju
Zvuk je prisutan bez obzira da li je uključen kompresor klime
Takođe, isti je ishod bez obzira da li je pritisnuto kvačilo (u situaciji kao kada sam isturirao par puta na leru)
Ponovo dugačak post u nameri da opišem do najsitnijeg detalja
Zvuk možete poslušati na youtube-u ispod
[video][/video]