Stranica 1 od 1

Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Pet Jun 08, 2018 8:12 pm
od voosaa
Pozdrav ljudi,
Imam jedno pitanje za vas iskusnije.
Proslo leto/jesen sam imao neprijatnu situaciju na CG primorju, kada mi se, izmedjuostalog, probio hladnjak. Dole sam nasao majstora da ga zameni, kako bih se vratio kuci, narucio je nov (u silnoj frci nisam video ni pitao koje je marke). Kada sam se vratio,moj majstor mi je rekao da je ugradjen kineski hladnjak, pa da pratim temperaturu, posto se ne zna kakav je. Cele zime je sve bilo, klasicno za JTD, jedva da otvori termostat. :-D Sada kad su pocele vrucine, skala je pocela malo da skace (priblizi se skala 90. podeoku na cajgeru, nekad malo i predje, a "normalno " je tik iznad onog podeoka pored 50 stepeni, sto bi trebalo da je 80 stepeni- skala "laze" za nekih 5-6 stepeni).
Ovo "skakanje" skale do 90 mi se dogadjalo i sa starim hladnjakom (Valeo, zamenjen 2014., koliko sam video po oznakama na hladnjaku), ali nisam obracao paznju na to, tj. nisam posmatrao da li ide i preko, a nisam ni dijagnostikom pratio kolika je stvarna temperatura.
Danas (nekih 32 stepena po prognozi) sam dijagnostikom merio temp (logovao je), na malo duzem putu (cca 250km). Najveca temperatura rashladne tecnosti koju sam izmerio je 103 stepena- ovo je bilo sa ukljucenom klimom i malo zustrijom voznjom uz Iriski Venac (4-5 km dobrog uspona).

Moje pitanje je da li je ovo " podosljiva" temperatura, ili je ipak previsoka? Napominjem, u toku ostatka voznje (kad nije preveliki uspon, pa cak i za vreme stajanja u koloni, sa ukljucenom klimom) temperatura se drzi oko 90-92 stepena, sa ukljucenom klimom, u koloni skoci do 95-96 stepeni. Na 96 stepeni se vec ukljuci prva brzina ventilatora.
Kolika je, uopste, naksimalna "bezbedna"temperatura (u nekom relativno duzem periodu voznje, tipa sat vremena) preko koje ne bi valjalo ici?

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Pet Jun 08, 2018 10:05 pm
od bums85
Drugu brzinu ventilatora bi trebalo da pali na 105 stepeni, tako da su ove temperature ok

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Ned Jun 10, 2018 6:27 pm
od Macak 147
Na 97 stepeni ventilator pali prvu brzinu a gasi na 92,na 102 pali drugu brzinu a na 97 gasi...

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Ned Jun 10, 2018 9:22 pm
od voosaa
Aha, hvala na info. A dokle je "bezbedno" pustiti da raste temp? (Interesuje me ako bi se desilo u nekoj situaciji -ogromna vrucina i preveliki i predug uspon, da prebaci tih 103 stepena, kada bi ipak trebalo zaustaviti automobil, da se ohladi?) Znam da je tacka kljucanja antifriza dosta visoko (110-115 stepeni pod pritiskom), ali da li je bezbedno ici do tih granica?

Poslato: Ned Jun 10, 2018 9:54 pm
od Rik
Je l' 156 u pitanju?

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Ned Jun 10, 2018 9:56 pm
od voosaa
Da

Poslato: Ned Jun 10, 2018 10:01 pm
od Rik
Pokazivač u kabini nam je katastrofa, tako da se ne treba previše obazirati. Jedino merodavno je prikačiti neku dijagnostiku i tako proveriti realno stanje.

Edit. Tek sada vidim da si to odradio. :D

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Pon Jun 11, 2018 9:36 am
od voosaa
Da, citao sam vrednosti sa dijagnostike. :)

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Pon Jun 11, 2018 11:18 am
od Zika
Pokazivač ili davač ?
Komp opet od davača dobija podatke i u skladu sa njim radi.

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Pon Jun 11, 2018 11:22 am
od voosaa
kao sto rekoh, dijagnostika je pokazivala maksimalnih 103 stepena, ne pokazivac (satic)

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Čet Jul 05, 2018 8:09 am
od voosaa
Znaci, ovo su, po vama, temperature u granicama normale, tj. hladnjak je ok?

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Čet Jul 05, 2018 9:57 am
od junky01
Evo sada sam se vratio na pocetak tvog problema, iscitao ponovo.
Prvo ovo su temperature u granicama normale. Cajgeri na alfama su "aktivni" i pokazuju trenutnu temp. a ne da se ukucaju na 90C i da stoje. Variranja gore dole su normalna. Na stranu sto malo lazu, to je drugi problem.
Sto se hladnjaka tice za sada nemas potrebe da brines, cim nije prebacio 120C pod opterecenjem i klimom i da druga brzina nije uslela da ga ohladi znaci da ima dobru protocnost.
Jedino moze da te brine dugovecnost ali o tomu potom ;)

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Čet Jul 05, 2018 11:58 am
od voosaa
Hvala na pomoci, to me je uglavnom i interesovalo. :)
Dugovecnost me trenutno i ne interesuje, neka traje dok traje (a i vise mislim da hladnjaci propadaju zbog nemenjanja antifriza, moze biti original koliko hoce, ako antifriz menjas na 10 godina ili nikad), vise bi me iznerviralo da moram da menjam odmah deo koji je skoro zamenjen, zbog tehnicke neispravnosti.

Znaci, generalno gledano, fakticki ne moze biti problema dok god rashladni fluid nije dosao do tacke kljucanja?

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Čet Jul 05, 2018 12:47 pm
od junky01
Upravo tako
Dok god ventilator(i ) uspeva(ju) da odradi(e) svoj posao i ne dozvole da predje kriticnu temepraturu nemas potrebe za brigu. Sitna variranju su normalna.
A i da dosegne svoje limite nije preterani problem, nece se pokvariti istog trenutka, zilava je to masina ali ne valja forsirati i to je vec zadnje upozorenje da se mora ozbiljno ispitati zasto se to desilo. Zapusen hladnjak, ostao bez tecnosti, crkli ventilatori, zaglavio termostat(mada uvek glavi na otvoreno), otisla pumapa.
Za sada nemas brige, vozi se i uzivaj.

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Čet Jul 05, 2018 6:52 pm
od Miroslav92
Izgleda da sam ja jedini baksuz kojem se termostat zaglavio u zatvorenom polozaju :D

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Čet Jul 05, 2018 11:30 pm
od Zika
Ne mora da zaglavi , dovoljno da ne otvara skroz i onda imaš dizanje temperature pod opterećenjem. Dok na kraćim relacijama se ponaša normalno.

Re: Maksimalna (normalna) temperatura JTD-a

Poslato: Uto Avg 14, 2018 7:40 am
od markus81
Cisto radi informacije, imam Crosswagon, i stalno sam se cimao oko temperature motora. Kad idem pod opterecenjem kazaljka mjeraca ode debelo prema crvenom. Jedan majstor kaze prljav hladnjak, ja operem, opet isto. Drugi kaze ventilator, pregledam, nije. Na kraju, kupim sa neta bluetooth OBD adapter, instaliram Dash Command na telefon i izmjerim temperaturu pod opterecenjem. Mjerac u kabini laze, pod opterecenjem pokazuje vise 15 stepeni, a kad se posle toga vozi nizbrdo, temperatura opadne i mjerac pokazuje 15 manje nego dijagnostika. Na kraju sam prestao da obracam paznju na njega.