Stranica 1 od 1

1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 12:14 am
od Krkacic
Pozdrav
Interesuje me objasnjenje oko termostata na 1.9 motoru sa 150 ks.

Kako radi sistem? Jel donje crevu na gladnjaku ide iz motora u hladnjak,a gornje iz hladnjaka u motor tj blok?
Gde se nalazi termodavac,tj merac temperature rashladne tecnosti?

Sumnjam da mi je los termostat,jer i posle 20 min lagane magistralne voznje nemam radnu temperaturu. Cim sam iskljucio grejanje temperatura je malo porasla.

I nakon vise od sat vremena voznje i temperature oko 75-80 stepeni meni je gornje crevo hladno,a donje vruce.
Grejanje krece lagano nakon pet sest minuta voznje,i kad je temp oko 65-70 grejanje je dosta dobro.
Jel to znaci da je riknuo termostat?

Hvala :)

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 1:27 am
od milosg
Verovatno termostat, ali proveri bolje to u servisu. Može da se desi da na tabli pokazuje manje nego što očitava ECU. To je meni bio slučaj na HDi.

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 1:16 pm
od bums85
Na 156 pokazivac temperature cesto laze, mada im i termostat nije jaca strana. Takodje na ovim temperaturama je veoma moguce da se ne zagreje motor za to vreme ako vozis lagano

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 3:55 pm
od Krkacic
Znam da nije tacan pokazivac.on laze za nekih 12-15 C i to mereno preko dijagnostike,tako da sam pisao otprilike realne temperature,ne ono sto pokazuje :)

Samo ako mozer pojasnjenje,jel donje crevo ide iz bloka u hladnjak?
Gde stoji merac temperature tecnosti,tj temperaturu cega ja vidim na pokazivacu?

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 4:42 pm
od bums85
Merac stoji na termostatu, ima dzek na njemu, a posto je termostat gore logicno mi je da donje crevo sluzi za odvod iz hladnjaka u motor, ali nemoj da me drzis za rec.

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 5:06 pm
od IvanNS
Na 147 sa tim motorom takodje uzasno lose postize radnu temperaturu, menjao sam termostat, pa onda reklamirao pa jos jednom i opet situacija nije kao na 159 ili na fiatu sa tim motorom.

159 i fiat idu lagano, ali sigurno do 90c i kada dodju do 90c zakucaju i ne pada temperatura makar radili u leru pola sata sa ukljucenim grejanjem, a ugreju se i najlaganijom voznjom.

Dok mi 147 lagane gradske ili magistralne voznje dodje do 80c kada su hladnoce sa grejanjem naravno, na autoputu na 120 ili preko vec brzo postigne 90c, ali kada duze radi u leru ili je lagana voznja u pitanju hoce da padne do 80c, kada je bilo 10c ili vise iznad nule to se ne desava.

Ne znam koliko znaci suspleh za grejanje motora jer ga jedino na 147 nemam.

1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 5:12 pm
od mali radojica
Kod mene je drugacija situacija, isto 147 jtdm 16v. Temperatura se penje normalno i stoji na 90 stepeni bez obzira na uslove voznje. Imam suseh i egr nije zatvoren.

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Ned Feb 25, 2018 5:28 pm
od Drejk
Kod mene na 16V je ista situacija kao i kod Ivanans. Stavio sam nov termostat ali opet mu po gradu treba malo vise vremena po ovoj temperaturi da dostigne 90. Cim izadjem na otvoreni put, brzo dostigne i drzi na 90. EGR nije ugasen.

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Uto Feb 27, 2018 6:56 pm
od slavko2
oko termostata ima puno priče.stvari stoje ovako.alfa nije postizala temperaturu bez obzira na uslove.termostat je demontiran i stavljen u lonac sa termometrom i običnim termostatom čuveni reno 4.posle grejanja i dostizanja tačke ključanja stanje je bilo oba otvorena,sada sledi polako hlađenje i kontrola temperature.na 80 stepeni "reno" zatvara, termostat alfe i dalje ostaje otvoren sve do 66 stepeni.zaključak otvara ranije i ostaje otvoren na nižim temperaturama
pošto je funkcija grejanja kabine direktno vezana za položaj termostata nema grejanja kabine.rešenj sa r4 provereno i funkcioniše ali to nije bila ideja alfe.

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Pet Mar 02, 2018 10:36 pm
od Krkacic
Ja u medjuvremenu testirao malo auto,koliko mi to slobodno vreme dozvoljava :)

Ustanovio sam da mi je jedan od problema mnogo sporog podizanja temperature ventilator kabine,jer imam neki problem i on je cons ukljucen,tako da iz tog razloga auto mnogo sporo dize temperaturu.
Gradska lagana voznja ovih dana autu treba oko 10-12 minuta da dostigne nekih 65-70 C. Ni nakon duze voznje termostat nije "otvorio" jer jedva dohvati pokazivac do radne temperature.

Potrosnja merena u varijanti "poso-kuca" :) je oko 8,8 sto i za kreni stani,lezeci,semafori u prvih 2 km nije lose :)

Ceka se toplije vreme da testiram termostat kako radi :)

Re: 1.9 16V Jtdm termostat,creva,temperatura...

Poslato: Sre Mar 07, 2018 8:59 pm
od slavko2
količina toplote koju motor oslobadja je mnogo veća od kapaciteta grejača u kabini i ventilatora kabine.
pogledaj odno0s prečnika creva za rashladnu tečnost do hladnjaka i prečnika creva za grejač kabine
ispravan termostat obezbedjuje radnu temperaturu motoru tako što zatvori glavni krug preko hladnjaka,a on ima mnogo veće dimenzije(kapacitet) nego što ima gejač kabine,koji sada preuzima razvijenu toplotu od motora. ovo je moguće samo pri malim opterećenjima ler prazan hod.
u vožnji sa ispravnim termostatom temperatura se postiže vrlo brzo
Jednostavna provera bez instumenata. Kod startovanja hladnog motora je kontrola rukom gornjeg creva koje vodi u hladnjak .u trenutku kada počne da greje kazaljka na instrumentu mora pokazivati radnu temperaturu.a to je znak da je tek sada termostat otvorio krug stujanja preko glavnog hladnjaka
ovaj nepravilan rad termostata da ostaje otvoren ima i jednu dobru stranu a to je da motor neće pregrejati i neće biti uništen ,što bi se desilo kada bi ostao zatvoren