Hladan start

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 4:13 pm

pa napisi ti nesto sto nije glupost
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 5:05 pm

Ped zimu prosle godine mi je crko relej grejaca. Posto nikako nisam stigo da ga zamenim, vuko sam ga celu zimu u pregradi za naslon ruku. Znaci grejaci nisu radili celu zimu i auto je palio normalno a nemam garazu. Tako da nemamo mi te zime gde ce grejaci praviti problem oko paljenja jtd-a.

Prva glupost je da grejaci rade i kad se ugasi lampica. Grejaci ne rade svo vreme, vec samo onoliko koliko radi lampica. A to vreme je 5 sekundi na -10 stepeni, i 950hpa, ni manje ni vise. :D Naterali ste me da pogledam u ecu. :D Od toga otpisi 2-3 sekunde dok se od smrznutih na -10 zagreju da se uzare. I to kad su novi. :D Na 0 stepeni i 950hpa je rade 3 sekunde. Na 10 stepeni 1 sekundu. Kad se preselite za Rusiju grejaci ce vam igrati ulogu oko mirnog paljenja. :) Kom je potrebno da mu grejaci odrade 2-3 puta da bi upalio normalno treba prvo da prekontrolise kompresiju u cilindrima i dizne.

Druga glupost je da cr pumpa moze da oslabi. Ko zna kako izgleda sklop CR pumpe, zna da je to prost mehanicki sklop i da tu nema sta da oslabi, moze samo da popusti neki dihtung i da curi na nekoj od glavi pumpe. Opet nece imati pad pritiska izmedju trazenog i ostvarenog da to stvara manju "maglu", ako bas ne curi na pumpi. Ako pa tece nafta na pumpi bas toliko veca je verovatnoca da cete to osetiti u kabini nego da to ecu registruje. Moze regulator da pravi problem. Ali tu je ecu bas osetljiv i odmah prijavljuje gresku. Opet ni regulator nece igrati ulogu u tom prvom paljenju, jer ako zeza, zezace i kad je radna temparatura 0 i 90 stepeni. Ne moze da zeza na hladno a na vruce ne. :D

Treca glupost je slab akumulator i alnaser. Onda bi vam jtd lenjo verglao, sto znaci da bi i sami ukapirali da ne vergla kao ranije. Pa opet i kad sastavi i upali, nema nikakvu ulogu u radu motora jer je vec auto upalio. Sto u ovom slucaju moze da se otpise kao uzrok. :D

Vec sam spomenuo da je paljenje pomereno unapred dok se motor ne zagreje. Dodajte na to neku od kombinacija da je kompresija u klipovima lose, ili da su lose dizne. ili da imate manje curenje ulja na klipove dok je hladan motor i imacete plavicasti dim na auspuhu dok se motor ne zagreje malo. Neki od temperaturnih senzora takodje mogu da zezaju jer na osnovu njih ecu regulise detonacije u motoru. Pa u kombinaciji sa vec pomerenim ubrizgavanjem unapred opet dolazimo do plavicastog dima. Umorio sam se. :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Boxa
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: Stelvio QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 2965
Pridružio se: Sub Dec 26, 2015 2:40 pm

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 5:09 pm

Goxy Na sta konkretno mislis, da znamo svi?
Korisnikov avatar
Zvrle
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 8V 2010 god.
ex Alfa Romeo 156 1.9 jtd 16v 2003 god.
Lokacija: Breznica
Lokacija: Homolje
Postovi: 1166
Pridružio se: Pet Sep 06, 2013 9:50 am

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 5:22 pm

Moja Alfa isto zadimi plavicasto kod prvog jutarnjeg paljenja i mozda dvadesetak sekundi nemirnije radi, a upali bez problema ma koliki da je minus. Ja tome ne pridajem znacaj, smatram da je to normalno za automobile koji imaju zavidnu kilometazu za sobom. Predhodni auto mi je bio benzinac i imao je odlican motor a isto je uvek zadimio plavicasto kod prvog paljenja, tako da se to ne desava samo na dizelima. Kolega mladenke je u potpunosti u pravu u svemu sto je naveo.
''Alfa Romeo one day.. Alfa Romeo forever''
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 6:14 pm

mladenke je konkretno objasnio sta smatra glupostima, znaci nije dovoljno napisati da "neko pise gluposti" nego i to objasniti i opovrgnuti.

svako pise sta misli i sta zna, ja ne smatram da su to gluposti kad neko daje ideju i svoje misljenje sta moze biti, nisu svi strucnjaci da bi morali da znaju sve. najlakse je napisati gluposti i cao

Zvrle, ja ne smatram da je to normalno jer mi se nije desavalo ranije, a imao sam jos jednu alfu pa se ni njoj nije desavalo, mogu i ja da predjem preko toga i teram ali hteo bih da nadjem sta je problem i gledacu da ga resim
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 9:02 pm

Drugari,uopste nemam vremena da ulazim u kilometarske postove i edukujem one koji pisu polu informacije i time jos vise otezavaju vlasniku,koji evidentno ima problem.
Zamolio bih samo sve,da prvo dobro provere to o cemu pisu,pa tek onda to i napisu.Kome ne odgovara drzanje ozbiljnog tehnickog nivoa ovog foruma,moze da mi na pm posalje pisanu zalbu ,koju cu odmah staviti na razmatranje.
Hvala na razumevanju :gr8: :gr8:
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7545
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: Hladan start

Čet Nov 30, 2017 10:59 pm

OMP proveri obavezno i regulatot rail pumpe, pogotovo jos ako ti i variraju obrtaji.
Ako vec napisao da si to proverio izvini ako nisam pratio na casu, nisam imao snage sve da iscitam...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 12:08 am

nisam proveravao regulator a neko je vec napisao da je i to potencijalni problem tako da ce i to biti provereno mozda vec sutra ako me pozovu tj ako budu slobodni u servisu, ako ne onda od nedelje
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 8:21 am

Kod mene se desava identicno poput ovog videa, samo u nekom rasponu spoljnih temperatura od npr. 5 - 15 C. Samo hladan.
[video][/video]

anlaser remontovan
alternator remontovan, sa svim potrosavima (farovi, maglenke, klima, radio...14,2V)
5 novih grajača, dužih
skinute su klapnice
skinut KAT
skinut DPF
zatvoren EGR
dizne dva puta skidane, dva puta testirane, jednom na Bosch stolu, jednom na Hartridge stolu. Prošli testovi.
turbo skinut, opran, testiran u Radosavljevic Turbo servisu, vraćen
potrosnja ulja na 10k km = nula
potrošnja vode (antifriza) = nula

Jedino vidim AKU problem, javlja se povremeno greška, kupicu nov pa ću videti kuda dalje.
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2450
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 9:03 am

Mozda neka gumica ventila pusta ulje i eto plavog dima. To je problem 100%. Vremenom, od starosti ispucaju i pustaju po koju kap ulja u cilindar i onda pri paljenju baci plavi dim.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 10:13 am

Izvinjavam se svima na dezinformacijama koje sam izneo, prihvatam kritike iako su namere bile najbolje. Prosto sam preneo svoja saznanja iz dokumentacije koju sam koristio rešavajući svoj problem svojevremeno. U tehničkim člancima i specifikacijama proizvođača ima još gluposti i dezinformacija o post-heating fazi u radu grejača na modernim CR dizel motorima, pa koga zanima da razume kompletan ciklus njihovog rada, može detaljno da se informiše.

@popovicl, plavičast dim sugeriše na ulje. Slažem se sa Miloshem u vezi smera u kom razmišlja. Kod mene je bio beličast dim nakon otežanog paljenja i ponekad je mirisala nesagorela nafta na trenutak, pre remonta anlasera. Prosto je presporo vrteo zamajac. Gotovo sigurno nije u pitanju taj problem.
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 10:38 am

sad sam bio kod majstora, auto je ostao jos tamo, za sad dijagnostika pokazala map senzor i nesto vezano za grejace, to su jedine dve greske ocitane.
map je izgleda povezan sa prepunjavanjem turbine, cudno mi jer sam pre par meseci probao sa druge alfe i nisam otklonio problem zamenog map-a, ali majstor me ubeduje da je do njega, obrisao mi je gresku i isao sam da vozim auto i ponovo isprovociram safe mod, kad sam se vratio opet je ocitao map i tako dva puta. necu kupovati odmah nov vec cu naci nekog da probam opet pa ako je do njega lako cu kupiti, 40e je nov bosch.

sto se tice ovog pri paljenju ostao je auto kod majstora da vidi, proverice grejace i zasto postoji ta greska.

inace map nije garav niti zacepljen kako ume da bude i kako je jednom bilo kad sam kupio auto ali jeste mastan, majstora buni odakle ta masnoca i da mozda to ulje ne pravi problem pri paljenju :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 11:08 am

Daj kodove gresaka :)
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 11:41 am

jbg nisam upamtio kod ali po onom sto je pisalo na osnovu tih kodova izbacilo je map i nesto oko grejaca nisam siguran sta tacno
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 12:08 pm

Sta je pisalo za map? overboost?
Ako je MES-om gledano pogledajte u program files/Multiecuscan/log pa nadji tamo tvoj auto.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 12:25 pm

jbm li ga nisam se nesto udubljivao jer sam zurio, to sam na brzaka video, videcu posle kad odem po auto

sta konkretno mislis oko map-a da moze da bude? meni cudno da je riknuo jer koliko se secam prebacivao sam ga sa druge alfe dok sam imao i proverio ga, dal dijagnostika ne ukazuje na nesto drugo vezano za njega ? event da mu sugerisem na nesto usput ako sumnjas ili sta jos da gleda vezano oko toga
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 3:26 pm

grejaci provereni svi su ok, ostao je samo map kao problem koji izbacila dijagnostika, ovih dana cu da probam sa drugarovog auta pa da vidimo.
u usisnoj grani ima ulja, vidi se i po map-u da je mastan ali nije zapljan kako ume da bude, kaze majstor moguce da zbog tog ulja zadimi ali mi nema logike jer bi dimio stalno ne samo na prvom startu i po hladnom vremenu.
takodje kaze da moguce i da neka dizna zeza, njegova dijagnostika ne moze da prati korekcije dizni u voznji jer ne podrzava starije verzije jtd tako da cu za to morati kod drugog majstora kad navatam vremena, prvo da vidim map sta ce da kaze.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 4:41 pm

grejaci provereni svi su ok, ostao je samo map kao problem koji izbacila dijagnostika, ovih dana cu da probam sa drugarovog auta pa da vidimo.
u usisnoj grani tj na ulazu kod klapne ima ulja, vidi se i po map-u da je mastan ali nije zapljan kako ume da bude, kaze majstor moguce da zbog tog ulja zadimi ali mi nema logike jer bi dimio stalno ne samo na prvom startu i po hladnom vremenu.
takodje kaze da moguce i da neka dizna zeza, njegova dijagnostika ne moze da prati korekcije dizni u voznji jer ne podrzava starije verzije jtd tako da cu za to morati kod drugog majstora kad navatam vremena, prvo da vidim map sta ce da kaze.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 6:35 pm

Prijatelju ako ne zelis da slusas savete onda nemoj ni pitati dalje, ako verujes majstoru svom izvoli pa se druzi sa njim, postedi nase vreme.
Rekao sam ti vec i ponovicu ti poslednji put, korekcije dizni se nemogu videti ni sa kakvom dijagnostikom, taj majstor te izgleda malo vuce za nos ili nema pojma, na jtd-u (edc15) ne postoje korekcije dizni s tim nemaju komunikaciju sa ecu.
Moraces peske da ih proveris prvo sa prelivnim menzurama i da ustanovis u jedinici vremena koja na leru izbacuje najvise nafte, zatim na HLADNO se premere pritisci u cilindrima i ako pokaze slabu kompresiju tamo gde je i dizna najvise prelivala onda je logicno da nije do dizne.
U suprotnom ako su pritisci ok onda dizna definitvno ne valja, to ti je najjeftiniji put da saznas sta je(posto vidim da obrces svaki dinar i nadas se potajno da je samo jeftin kvar).
Sto se map senzora tice, nemoj probavati drugi vec nam lepo slikaj kod greske i opis i okaci ovde pa cemo znati sta je, opet se nadas da ces proci sa polovnim map senzorom od 20e a neces da razmisljas da li ti je mozda turbina tuturutu.
Pozdrav :wave:
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 7:19 pm

za dizne mi nisi nista rekao, opet si nesto pomesao ili sa nekim drugim pricao ? :rolleyes:

cime me to majstor vuce za nos? nesto nisi lepo skontao, covek mi je rekao isto sto i ti :) da ne moze da ocita dizne tj korekcije, nije zalazio u to dal je to uopste moguce ili ne vec da ON i njegova dijagnostika ne moze na mom autu to da uradi. inace nema razloga da me vuce za nos niti uzima pare jer smo drugari pa vecinu stvari i ne placam.

(posto vidim da obrces svaki dinar i nadas se potajno da je samo jeftin kvar).
losa procena....nigde nisam pomenuo da ne mogu ili ne zelim da platim.


sto se tice map senzora necu da kupujem drugi vec prvo da skinem sa ortakovog auta i probam njegov, pa ako se stvar bude resila onda dolazi u obzir nov (ne polovan.)

a sto se tice turbine to je zadnja stavka iz razloga jer ne mogu da ostajem bez auta nekoliko dana dok ne kupim jos jedan koji je u planu i opet mi to drugar radi tako da...

toliko o tome, nicije vreme necu ja da stedim, koga mrzi da komentarise nemoj nista ni da pise, ne ocekjem da mi forum popravi auto, lepo sam napisao da zelim da cujem preliminarna misljenja da znam sta da gledam pre nego se upustim u neko ozbiljnije planinarenje koje iziskuje ostajanje bez auta na neko vreme.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Hladan start

Pet Dec 01, 2017 7:42 pm

Lud zbunjenog...ja se ovde odjavljujem
Puno srece u opravci :wave:
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Hladan start

Sub Dec 02, 2017 12:39 pm

sto se tice dizni to cu vrv da skidam i vidim koja je losa jer vrv one prave problem pri hladnom startu ali otom potom sad mi je veci problem da resim prepunjavanje i safe mod.

probao sam drugi map danas i nije do njega, map je skinut sa istog motora ali je malo drugacijeg izgleda i zadnja 3 broja koda se ne slazu, ne znam dal to ima neke veze ali nisam imao drugi da probam a motori su isti.

ono na sta sam sumnjao i ranije a potvrdjuje te sumnje jer sam na jos 3 ista auta tj motora probao, to je pasteta turbine, kod mene polugica def. riba, probao sam ranije da je razradim uspeo malo ali daleko od toga kako je na ova tri auta. Probao sam uz pomoc vakuuma ustima na crevce od overboosta i fizicki gde sam gurao polugicu srafcigreom, kod svih vakumom sabijem poligicu bar 5mm (nemam veci kapacitet pluca :) ) kod mene nema sanse ni da makne, fizicki srafcigerom kod mene uspevam da je mrdam ali uz mnogo veci otpor nego kod drugih kola i opet je ne sabijem istom duzinom.
Tako da cu ovih dana da oteram da mi prvo to provere i zamene, razrade sta god, pa da vidim, ako nije ni to ne gine otvaranje i sredjivanje turbine, pa sta joj bog da
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Hladan start

Sub Dec 02, 2017 3:00 pm

Jel rade drugari ili si resio nekad da se otvoris za majstora :lol:
A Man's Got to Know His Limitations...
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Hladan start

Sub Dec 02, 2017 3:33 pm

Jel si probao WD na pasteticu?
Slika
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Hladan start

Sub Dec 02, 2017 5:55 pm

Sto volim da gledam kad neko popravlja auto po sistemu probam sve zivo pa mozda nesto upali. :D
Prvo treba da vidis koja je greska kad auto ulazi u safe mod, da bi imao startnu poziciju od koje ces da krenes da trazis kvar. Naravno da ima veze koji je broj na map senzoru, nece fabrika map senzora da pise brojeve po njemu samo zato da bi nesto pisalo. :D

Dzaba trazis krivca u vakumu, jer da vakum ne radi ti ne bi imao prepunjavanje turbine. Ti imas prepunjavanje turbine, barem prepostavljam posto jos ne znas koja je greska u pitanju, tako da ti vakum radi i ako nemas kapacitet pluca da povuces kako treba. I da, gledaj kad cuclas, da nema niko iz komsiluka oko tebe, inace ce da pomisle svasta. :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910

Povratak na “Diesel Potenza”