Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
Ezio
Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm
Lokacija: Temerin
Postovi: 76
Pridružio se: Uto Okt 01, 2013 3:51 pm

Pon Apr 07, 2014 6:49 pm

Dobro ti je ostaviti auto koji min na leru kad ga čepaš,tako je bratu otišao turbo na bmw-u. Tad sam i saznao to,kaže mehaničar nevalja auto gasiti odma,ostane turbo prazan,zato je poželjno sačekati min,dva da se napuni i onda gasiš auto!

Послато са HTC One X уз помоћ Тапатока
mmladen
Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 421
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 9:07 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 10:06 pm

Moje pitanje nije bas vezano za turbinu ali jeste za obrtaje,koji obrtaji na 1,9 jtd 8V su u crvenom i koja bi brzina na autoputu bila najbezbednija po motor mislim koji obrtaji?Danas vozih jedno vreme 180 km/h 3800 rpm(sto mislim i da nije bas dobro po motor) cisto da malo alfu produvam nakon svakodnevne gradske voznje dok mi se cini da je voznja sa 140 km/h i 3000rpm bas idealna kako za motor tako i za bezbednost.
Da li je ko terao preko 4000 rpm ili je ta brojka granica za jtd 8v?
Korisnikov avatar
cile-pa
Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Lokacija: Pancevo
Postovi: 180
Pridružio se: Uto Jun 04, 2013 4:56 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 10:29 pm

ja sam vozio moju do grcke na 3000rpm i radila kao sat,a preko 150km/h nemoj rizikovati zbog presretaca,jer do 150km/h tolerisu...a za napor na 3800 ne znam,produvaces je ja msm i na 3000rpm i to u 3coj brzini ne mora biti 5ta...
Korisnikov avatar
zrnkemiki
Garaža: Opel Astra H 1.9 150KS (cosmo-sport)
Lokacija: Beograd_Novi Sad_Banja Luka
Postovi: 36
Pridružio se: Pet Dec 20, 2013 11:23 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 10:33 pm

Bas tako, ne mora biti velika brzina kretanja a samim tim ni u visokom stepenu prenosa da bi se malo procepila. Tom motoru prija da se pomalo potera posle duge voznje u gradu.
Kao sto ti je rekao kolega dovoljno je i 3 na 3000 obrtaja da je vozis konstantno da se malo procisti.
mmladen
Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 421
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 9:07 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 10:45 pm

Znaci najboje bi bilo do 3000 obrtaja e sad dal je neko terao obrtaje do kraja, ustvari gde bi bila gornja granica (max.) za obrtaje,jos me to zanima?
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4591
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 10:57 pm

Ako je maksimalna snaga na 4000, ne vidim zasto bi neko terao preko toga osim cistog izivljavanja, a mislim da pri maksimalnoj brzini ni ne moze preko toga.
Slika
mmladen
Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 421
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 9:07 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 11:42 pm

Znaci max.snaga je na 4000 obrtaja,stvarno onda cemu ici preko toga a opet na satu obrtaja je crveno od 5000-6000 jbg men ni ovo sad nije bas logicno
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sre Dec 10, 2014 11:45 pm

Čini mi se da voziš na pogrešno gorivo ;)
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Čet Dec 11, 2014 12:58 am

Na oko 5000 menjam brzine kada maksimalno želim da ubrzavam, tako da ima neke koristi od tih obrtaja. Snaga je tad već u padu, ali je redukcija na točku veća pa bolje ubrzava u nižoj brzini sa manje KS na radilici, nego sa manjom redukcijom i više KS.

Nije to neka velika razlika. Mnogi viselitražni benzinci, a pogotovo turbaci, se šaltaju na oko 6000 obrtaja, što i nije neka dramatična razlika zapravo u odnosu na potentan dizel sa 4v po cilindru.

Tapatalk
Korisnikov avatar
spin
Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bg
Postovi: 236
Pridružio se: Pon Jun 28, 2010 1:05 am

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Čet Dec 11, 2014 1:51 am

Vozio sam ja svojevremeno par sati u visokim obrtajima konstantno.
Inace to ne radim, a tada sam zurio iz potpuno debilnih razloga. Od nekih 4 sata puta, oko 2 sam bio oko 4.000 rpm. Sve je proslo bez posledica, i po putnike a i po motor. Istina, tada je imao verovatno pravih 170.000 km.
Crveno za 8v jtd je na 4.500. Na 4.250 u petoj mi brzinomer pokazuje 200 km/h. Moze da se navuce u petoj i na tih 4.500, tada pokazuje 210.
Korisnikov avatar
nole1985
Garaža: ex Alfa 147 jtdM 16v 2006. 5p distinctive
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1212
Pridružio se: Pet Okt 11, 2013 10:40 am

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Čet Dec 11, 2014 7:30 am

Ja sam svoj jtdm 16v zavrteo par puta preko 4k obrtaja, možda i do 4,5k obrtaja, i baš lepo prede na tim obrtajima, a ispaljuje kao top kada prešaltujem u viši stepen prenosa sa tih obrtaja! :yes:
Ali to je, kažem, na kratko...i mislim da nema razloga za brigu ako je sve ok na motoru i duže da se ganja preko 3k rpm.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Čet Dec 11, 2014 8:22 am

u mapama za 8v je na 5000rpm 24mm3 a na 5200rpm 0 mm3 ubrizgavanja ako se dobro secam. tako da teoretski se ne moze zavrteti vise od 5000rpm uz dosta drugih povoljnih faktora. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2451
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Čet Dec 11, 2014 2:05 pm

Upravo tako, "blokada" na jtd 8v je na 5200rpm.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Darko_a013
Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 jtdm
Lokacija: Pancevo
Postovi: 6
Pridružio se: Sub Dec 03, 2016 6:28 pm

Alfa romeo GT

Sub Feb 11, 2017 5:31 pm

Pozdrav svima.

Moj ljubimac alfa romeo Gt 1.9jtdm 2006 god oko 188.000km

Molim za pomoc,prilikom otpustanja gasa sa nekih 2500 - 3500 ovrtaja cuje se ovakav zvuk :

Taj zvuk se ne cuje bas uvek, ali je nekako prisutan pri svakaom jacem ubrzanju.
Ima li neko ideju sta bi mogao biti razlog, pa da ljibimca popravim.
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sub Feb 11, 2017 8:16 pm

ako mislis na zvizdanje turbine sto se cuje na tom snimku to je manje vise normalno za sve aute koji su presli neku kilometrazu, ako bas puno zvizdi onda je turbina pri kraju, ako je kao na tom snimku onda je to najvjerovatnije ok...
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sub Feb 11, 2017 8:17 pm

Otvoren izduv i cuje se kada wastegate otpusta visak pritiska iz turba u auspuh.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
Zex
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Lokacija: UMKA
Postovi: 4076
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 7:50 pm

Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..

Sub Feb 11, 2017 9:05 pm

Za pocetak kupi akumulator sa vecom udarnom snagom hahaha Lepo je objasnio pittatore...samo malo cudno 16v da se cuje tako,na 8v je redovno
Falcon:

Jbt,kod tebe sve sad i za odmah

Povratak na “Diesel Potenza”