Stranica 26 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Maj 28, 2018 8:03 pm
od COYG
Pritisak turba bi trebao da bude znatno veci. Skoro sam naucio neke stvari od Pitatorea, pa evo da ga pozdravim ovde. :arflag

Evo kako to izgleda kod mene (prva slika) sa MAF-om do 950, i kod drugara sa neispravnim i otkacenim protokomerom. (druga slika)
@mpelevic Kojom si ovo brzinom probao? Trecom?

Slika

Slika

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Jun 01, 2018 8:31 pm
od ChobbyJTD
Imam problem već neko vreme da auto do nekih 2000rpm ima neku knedlu i dimi i kad prođe tih ~2000rpm vuče normalno i više ne vidim dim.
Kolega je gledao u mes dok sam ja vozio i primetili smo da je desired boost bio oko 2.3 bara a turbo je punio na nešto sitno preko 2.5 bara.
Nikakvu grešku mi auto ne pali u vožnji.
Auto je mapiran davnih dana ali ovo se ranije nije desavalo.
Da napomenem da je izduv komplet otvoren nakon mapiranja i nije odrađena nikakva korekcija mape još uvek.
Ima li neko ideju šta može biti pre nego što odradim log kako treba i okačim ovde?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jun 02, 2018 11:29 am
od bums85
Jel egr zatvoren?

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jun 02, 2018 1:02 pm
od ChobbyJTD
Jeste, zaboravio sam to da napisem :) Meni deluje da može biti problem wastegate ili prljava geometrija ali ne znam da li se to može utvrditi gledanjem u logove.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sre Jun 06, 2018 9:22 pm
od popovicvl
U cilju rešenja štucanja u leru kod moje Alfe opremio sam se dijagnostikom.

Nisam je puno pretresao, znam odprilike šta i kako, ali pošto imam tri dizne za zamenu gledao sam samo dizne.

Ono što mi je prvo palo u oko je ponašanje preliva na leru. U momentima kad štucka, 4ta-5ta dizna pokazuje i do +1.30 korekcije, a posle kad ne štucka te korekcije padnu i do 0,00.

Da li dizne mogu da zajebavaju i čas rade vako, čas onako. Gledao sam i traženi pritisak i ostvaren, uvek je ±5 bara, dal je na 300, 500 ili 600, tu je.

Slika

Slika

Slika

Slika

Na laganom gasu na ~2500 o/min u leru, samo 1 i 5 dizna se kompezuju.
Slika

Jedino MAF pokazuje da ima veća količina vazduha od tražene, ako to ima veze?

Slika

Sad imam tri remontovane dizne, i pitanje je koje da zamenim?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Jun 12, 2018 4:36 pm
od popovicvl
Koje su normalne vrednosti korekcija dizni u toku voznje, konstantne i u toku punog gasa?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 2:35 pm
od tristatri
.
Imam razbuseno gornje crevo od interkulera. Lepio sam ga aluminiziranom trakom + crnom impregniranom (otmicarkom) preko. To je popravilo stanje ali ne sasvim i potpuno. Sada sam kupio od Spidera crevo i planiram da ga stavim za vikend.

Ali pre vikenda idem na put od 50 km (sa deonicom aoutoputa od 10 km), bez novog creva, a potom se vracam sa novim crevom.

Imam MES i KKL kabal. Interesujeme koje parametre je najbolje snimati da bi se uocila razlika u performnsama vezano za voznju sa pocepanim crevom i potom sa dobrim?

Takodje, moze li se uz pomoc MES i KL kabala proceniti stanje dizni na 1.9 JTD 16V?
.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 2:41 pm
od Pittatore
1. Engine speed
2. Total Fuel quantity
3.intake air quantity
4. Measured Boost Pressure
5. Desired Boost Pressure
6. Boost Solenoid u %
Dizne najbolje kod Boschiste odneti na proveru

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 2:43 pm
od BobanR
Snimi engine speed, boost pressure, desired boost pressure, boost control solenoid i intake air quantity.
Što se procene stanja dizni tiče, moguće je samo u određenoj meri. Snimi korekcije, uz engine speed od 2000 do 4000 obrtaja u različitim režimima vožnje...od penzionerskog do agresivnog

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 2:46 pm
od BobanR
popovicvl napisao:Koje su normalne vrednosti korekcija dizni u toku voznje, konstantne i u toku punog gasa?
Fabrika kaže 1.3, mada većina ne smatra ozbiljnim korekcijama do 1.7

Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 2:52 pm
od mali radojica
Koliko parametara se odjednom moze snimatinsa MES-om?

Nesto mi je ostalo u secanju da narodna verzije moze max 4 odjednom?!

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 2:59 pm
od BobanR
Da, free verzija do 4, a plaćena koliko hoeš. Mada je sve preko 4 problematično zato što produžava interval snimanja

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Čet Okt 18, 2018 11:40 pm
od tristatri
.
Probacu da usnimim to sto ste rekli (Pittatore, BobanR) i vidim da obojica dajete gotovo isti predlog za parametre. Snimicu pre i posle zamene creva. Pa cemo gledati ovde grafove ili tabele i nadam se pomoci u tumacenju.

Vidim u postu od popovicvl da je on snimao parametre 'Inj. correction' za cilindre, ne secam se tih parametra da sam ih primetio ranije kada sam radio neka snimanja. Moze to sa KKL-om ili to ide sa ELM 327?
.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Okt 19, 2018 12:24 am
od alonso14
Korekcije mozes i sa kkl i sa elm. :)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 8:57 am
od tristatri
.
Evo usnimih par fajlova.

Prvi je sa parametrima sto ste mi ih dali i uglavnom je otvoreni put.

U drugom su parametri za 'Inj. correction' ali imaju data i grafovi za brzinu vozila i rpm da se stekne slika za koji rezim su korekcije. Prvi deo voznje kod tog fajla je prolazak kroz grad a drugi deo otvoreno.

Koga ne mrzi, a razume se, neka daunloaduje fajlove sa donjih linkova pa neka baci pogled i ako moze da da komentare.

Link za prvi excel fajl: https://app.box.com/s/ye01sxr872ggk0b3qfzvi3flvcw1vyn7

Link za drugi excel fajl: https://app.box.com/s/qafmwz80jv1q7o1xqwb0vl9jzqhjnyfa
.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 9:28 am
od BobanR
Nisam siguran da je prvi fajl upotrebljiv. Potrebno je u četvrtoj brzini, pri oko 1500 obrtaja stisnuti gas do poda i držati do 4000.
Što se dizni tiče, korekcije jesu visoke, pa bi trebalo da se ispitaju. Deluje da je problem na prvoj ili trećoj

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 9:38 am
od Pittatore
Sto se prvog loga tice trebao si jedno potezanje da snimis u 4toj brzini pod punim gasom od 1500- preko 4000rpm, sa ovim soliranjem mogu samo da eventualno vidim da imas do 0,2bara do 2100rpm prepunjavanje sto tebi deluje kao da kasni spool.
Ostali parametri tipa stanje maf-a, geometrije nemoze da se vidi.
Sto se korekcija tice po meni je ok, u granicama normale.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 9:46 am
od Pittatore
Sad tek na dnu tabele videh korekciju 3. dizne da ide do 2 sto jeste visoko, prva je na gornjoj granici.
Probaj za pocetak da zamenis mesta 1. i 3. sa 2. i 4. diznom pa da pratis
Da vidis jeli do dizni ili do pritisaka u cilindrima, sledeca neka jeftina solucija (citaj vadjenje :D) je da sipas Marly Zenox, drugar u servisu imas lepa iskustva sa njim, ne cini cuda ali ispegla fino korekcije.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 7:37 pm
od tristatri
.
Zamenio sam danas gornje crevo od interkulera. Sutra se vracam ka Nisu i imacu deonicu autoputa.
Snimicu u 4toj brzini pod punim gasom od 1500 rpm do preko 4000rpm, sa parametrima sto ste ih naveli.
Samo napomena da mi je menjac sa 6 brzina, pa ide pitanje jel' snimam u 4toj ili eventualno 5toj? Il' da pravim oba skena.

A taj Zenox, mislis li na aditiv ili ulje. Gde se kupuje, samo kolibrioil?

Ja sipam samo aditiviran MOL-ov dizel.
.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 8:00 pm
od Pittatore
4tom slobodno, Marlyjev proizvod Zenox koji se sipa sa gorivom, ima procedura pise sve na pakovanju.
Ali je bi bilo lose prvo zameniti diznama mesta, ako si vican srafljenu mozes i sam da bi utvrdio jeli do dizni ili do pritisaka u cilindrima.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 10:10 pm
od BobanR
Snimaš u četvrtoj bez obzira na menjač. Ako ti nije problem, podesi u MES-u KWP2000 timings na "fast"

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 11:24 pm
od tristatri
.
U vezi te zmene mesta dizni, imam nedoumica. Negde sam ranije, a i nesto vecers, nasao da injektori iako kao pravljeni precizno imaju 'fabricke varijacije' koje se 'obelzavaju kodovima' l ti 'neki' kodovi se unose u ECU kod montiranja da bi ECU mogao da 'ukalkulise' ta odstupanja. Nesto je poput toga (u slobodnom prevodu) ...
E, sada zamena mesta bez 'intervencija' u ECU, :confused: :scratch:

.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 11:27 pm
od alonso14
Ne znam da li mora za potrebe provere, ali u MES-u imas opciju upisa kodova. Kod sa dizne upisujes programom.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Okt 20, 2018 11:29 pm
od BobanR
Ne, potrebno je da "ukodiraš" dizne. Na svakoj piše taj fabrički kod. Sve šta treba da uradiš je da kroz MES-u upišeš te kodove u ECU.
Kod se sastoji iz 9 znakova(brojeva i slova) i izlgeda ovako nekako...

Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Okt 21, 2018 12:18 am
od tristatri
'
Thanks a lot!!!

Imacu to u vidu ako budem ih rotirao. Trenutno ne diram nista. Samo pratim i cekam malo da se ECU 'navikne' na novo spiderovo crevo.

Sada sam nesto citao i gledao svoje korekcije. Ako sam to sto sam citao dobro razumeo, u tumacenju korekcija jako je vazno pri kojim su rpm tj. 'prihvatljive vrednosti' korekcija nisu iste kod npr. lera (800 rpm) i kod drugih, visih obrtaja.

Ima li ko kakav link ili validan tekst koji povezuje te prihvatljive corr. sa rpm?

A ja ako, i kada, nadjem dobar info stavicu ga ovde.
'