Stranica 2 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jan 04, 2014 9:58 pm
od dusanGT
Sve je kako si rekao u 1-3, osim što parametar "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" opada sa porastom količine vazduha u jedinici vremena [kg/h], a ne količine u ciklusu [mg/i]. Količina u ciklusu se smanjuje sa povećanjem broja obrtaja, jer ciklus traje kraće...

Vrednosti parametra "Air Intake Quantity Signal Period [ms]" zavise i od MAFa - pomenutih 137μs odnosi se na MAF Brere, a 103μs na MAF GTa. Zbog većeg unutrašnjeg prečnika cevi kućišta Brerinog MAFa, tih 137μs znači veći protok, nego onih 103μs na manjem MAFu GTa.

Inače, dijagrami su tzv. "kalibracioni" i predstavljaju merne karakteristike pomenuta dva MAFa, a dobijeni su na osnovu "mapa linearizacije MAF" (skinute sa neta i iz ECU moje GT, uokvirene crveno na slici dole). Parovi brojeva ("protok/signal period") iz tih mapa uneti su dijagram.

Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jan 04, 2014 10:13 pm
od Gremlin
Znaci li to da ako dva protokomera razlicitih poprecnih preseka imaju iste minimalne vrednosti veci protok ce imati MAF veceg poprecnog preseka?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jan 04, 2014 10:19 pm
od dusanGT
Da - i to prema odnosu površina poprečnih preseka cevi kućišta (doduše uz malu korekciju, zbog izraženijeg turbulentnog kretanja u manjoj cevi, itd...).

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Jan 04, 2014 10:37 pm
od Gremlin
Sad mi je jasno funkcionisanje MAF-a i na sta treba obratiti paznju prilikom njegove provere, a Boga mi i prilikom zamene.

Hvala jos jednom.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Sub Feb 01, 2014 5:03 pm
od dejan nis
Drugovi imam problem sa autom slabo vuce ocitao sam parametre moze li ko da mi kaze sta nevalja????

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 9:06 am
od dusanGT
Iz ovih dijagrama ne može skoro ništa da se zaključi - trebalo bi dijagnostiku u vožnji i obradu podataka uraditi u skladu sa uputstvom na početku teme...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 9:28 am
od Vlada AR
Zna li ko koje su max vrednosti za - fuel quantity [mm³/i] - za JTDm od 150KS EDC16 CF3 sa fabričkom mapom.
Na rempovanom JTDm (Raletova mapa) su vrednosti išle i do 100mm³/i na max opterećenju.
Čisto me zanima radi poređenja sa svojim pokazivanjima.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 9:37 am
od dusanGT
70mm³/i

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 11:11 am
od Vlada AR
Hvala Dušane :drink

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 7:13 pm
od dejan nis
Moze li neko malo da mi pojasni kako da prevedem dijagram u exelu,ove sto sam postavio su radjeni u voznji ali kako da ih prevedem u exel?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 7:56 pm
od dejan nis
Provalio sam,ucitam podatke u exel i ubaci mi brojke u polja ali kad hocu da ucitam dijagram nema kao sto si naveo dule.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 9:33 pm
od dusanGT
Slika

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Feb 04, 2014 9:59 pm
od dejan nis
Provalio sam nego dok sam instalirao novi office imao sam stari pa na njemu nije bila ta opcija.U cetvrtak cu da izmerim pa kacim da vidis.Poz i hvala.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Feb 07, 2014 11:40 am
od dejan nis
Evo dule ocitao sam lepo i pokusao da ubacimu exel i evo kako je ispalo.
http://postimg.org/image/bvpvgxdsd/
http://postimg.org/image/vrluwgutp/
http://postimg.org/image/6muuj1vd9/

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Feb 07, 2014 12:24 pm
od dusanGT
Trebalo bi "Air intake quantity signal" i "Boost/control solenoid" da budu vezani za drugu osu (0-100), pa će se i to lepo videti... ali i bez toga izgleda da je ubrzanje sporo (ako je razmera za vreme na x-osi dobra), a i nestandardna je i oscilatorna promena "Boost pressure" u zoni dostizanja "Desired boost pressure"...

Bez čitljivog dijagrama za "Air intake quantity signal" ne može da se kaže šta je problem, a dobro bi bilo i da se izmeri "Total fuel quantity". Pogledaj u uputstvu na početku teme, šta i kako se meri...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Feb 07, 2014 12:49 pm
od dejan nis
Vazi izmericu pa cu da okacim.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Feb 07, 2014 6:03 pm
od dejan nis

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Feb 07, 2014 6:12 pm
od dusanGT
Sa prvog dijagrama skoro ništa, a drugi je nastao verovatno pogrešnim selektovanjem kolona u Excelu...
Na osnovu uputstva u prvoj poruci ove teme uradi test:
g) engine speed [rpm]
h) fuel quantity [mm³/i]
i) desired fuel quantity [mm³/i]
j) fuel presure [bar]
k) desired fuel pressure [bar]
l) air intake quantity signal [mV]
Učitaj CSV fajl u Excel i napravi dijagram:
X-osa: vreme [t]
Y-osa 1: 0-5000
Y-osa 2: 0-100

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Feb 07, 2014 6:19 pm
od dejan nis
Ok.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 1:17 pm
od dejan nis
Dule mozes li da mi kazes gde se podesava ova x osa i y osa ili da mi pustis br u pp pa da te pozovem?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 2:46 pm
od dusanGT
Da podsetim - ovde je tema "Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?", a ne Excel, kablovi, interfejsi, računari ili drugi problemi, koje uz malo truda i vremena (help, search) može da reši svaki korisnik računara.

U tom smislu, molim vas da ne opterećujute temu pitanjima koja nemaju direktne veze sa dijagnostikom. Uputstvo u prvoj poruci teme je dovoljno da se naprave upotrebljivi dijagrami koji mogu da posluže za rešenje nekog problema na motoru vozila.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 4:41 pm
od dejan nis

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 5:26 pm
od dusanGT
viewtopic.php?p=1476249#p1476249
Svi šest parametara moraju da budu prikazani na istom dijagramu - "plavi" i "crveni" parametri moraju da imaju različite Y-ose... sve piše gore...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 5:48 pm
od dejan nis
Pa ne mogu da stikliram vise od 4 vrednosti!

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 5:53 pm
od dusanGT
To je ograničenje free verzije MES... Uradi dijagnostiku sa registrovanom verzijom koja nema to ograničenje.