Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 4:25 pm

I nakon skidanja DPF-a je bacao gresku. Nakon par stotina km se situacija promenila. Dok je auto imao DPf, nisam nikada radio dijagnostiku u voznji, tako da ne znam kakvi su parametri bili tada.

Gore, na pocetku strane imas grafikon radjen u trecoj brzini.

Nakon 500km ponovo radjen test po uputstvima Dejana

Cetvrta brzina
Slika

Treca

Slika

Kako Vam ovo izgleda?
Inace merenje je radjeno na istoj deonici i istim uslovima.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 4:30 pm

Jel odradjen remap na toj alfi?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 5:09 pm

Ne, samo EGR-DPF delete
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 5:18 pm

Malo je cudno da trazeni pritisak bude skoro 2,7 bara a da nije cipovan
Slika
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 5:56 pm

pa to i ja gledam. ili je cipovan ili nisi lepo odredio ose u grafikonu. a da lepo ti okacis csv fajl? :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 5:58 pm

:|
Evo, kod SW je slicna situacija, stim sto se poklapaju plava i crvena linija.
Ni SW nije cipovan a ide isto do 2,7 bara,
Lik koji radi tuning, je reko da je 2.0 prakticno cipovani 1.9.
Radio sam test na jos jednoj 2.0, imala je iste parametre kao SW.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 5:58 pm

Izbacicu csv fajl.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 6:17 pm

Slika

Slika

Slika

Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 6:57 pm

Mac, dijagram parametra "Boost Control Solenoid" ima čudan tok... Ta kriva bi trebalo da bude glatka i opadajuća u zoni velikih pritisaka (kad ima mnogo goriva na velikim obrtajima).

Da bi se tačno videlo u čemu je problem, potreban je dijagram promene broja obrtaja motora. Pročitaj uputstvo za režim vožnje pri dijagnostici u prvom postu ove teme.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 7:26 pm

Dusane, hvala na objasnjenju.

Odradio sam dijagram sa pocetka teme:


Slika


Odradjen je i dijagram na konstantih 3500rpm:

Slika

Dijagram na konstantih 2000rpm, je dosta umereniji:



Slika
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:20 pm

Gledam ovaj prvi dijagram - i na njemu je kriva "Boost Control Solenoid" neobičnog oblika...

Pretpostavka je sledeća... moguće je da je malo zaribao klip boost-kontrolera (tzv. overboost ventil), pa se pogrešno "dozira" vakuum koji aktivira "paštetu" (vakuum ventil), koja reguliše pomeranje krilaca turbine. Posledica je da se pritisak sporije reguliše, tj. da se u nekim pikovima "naduva" pritisak od skoro konstantnih 2700mbara, pa su se i dešavale greške. Nemam iskustva sa 2.0 JTDm, pa nisam siguran.

Jedino je sigurno da 2.0 JTDm nije remapovani 1.9 JTDm... :)
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:26 pm

Da probamo sa promenom Ventila?
Mogu da prebacim sa SW-a, pa onda odradim test.
Samo moram da ga lociram :D
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:27 pm

To je ideja...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:28 pm

Inace Dejan iz Safe chipa mi je rekao da je 2.0jtdm cipovani 1.9, i da nema mnogo prostora kod 2.0 za dalje unapredjenje.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:30 pm

dusanGT napisao:To je ideja...
Da probamo pa sta bude.Ne moze da skodi.

Predlozi majstora su bili da se remontuje turbo.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:36 pm

Verovatno se niste razumeli - Dejan zna da se motori neznatno razlikuju po zapremini, ali i da imaju drugačije injektore i turbokompresor... :)
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 8:43 pm

Da, moguce je da se nismo razumeli.
Inace vozio sam se u njegovoj 147-ci, brutalno ide, ubija.
Sad radi novi projekat sa nekom plavom 147......
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 9:32 pm

Slazem se sa dusanom da je boost selenoid je cudnog rada. moguce i da krilca turbine zezaju, tako da pid kontroler konstantno pkusava da odrzi zeljeni pritisak ali ne uspeva i zbog toga se javljaju ova variranja.

A drugo proveri maf. Zeljeni i stvarni ti se ne poklapaju, tj imas konstantno veci actual od desired air intake.

I kod drugog dijagrama opet prepunjavanje turbine. Ja bi to odvezo da se proveri ecu jer mi sve lici na strucan remap :D
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 9:33 pm

Mada ovo vece ocitavanje maf-a je mozda i posledica veceg pritiska turbine. U svakom slucaju kreni od selenoida i zakrilca.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 9:47 pm

ok.Thanks.
Dejan mi je gledao Ecu, nije cipovan .
Znam samo da je Maf ciscen kad je radjen veliki servis.
Kako mislis da proverim Maf i zakrilca turbine?

Sad se setih, na jednom radnom nalogu, koji je dosao uz auto, stajalo je nesto u vezi pritiska....probacu da ga nadjem.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 9:55 pm

Radni nalog:




Slika


Stoji "Niveaux et pression" nivelacija pritiska , ma sta god to znacilo.
To je radjeno jula prosle godine.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 10:10 pm

Verovatno je imao ovaj problem i ranije. Ocisti vakum selenoid lepo, ima tema cini mi se na ovom forumu kako ga detaljno ocistiti pa kreni od toga.

Maf se proverava merenjem izmerenog vazduha sa voltazom maf-a, signalom...
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 10:12 pm

:gr8:
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 10:17 pm

Imas objasnjeno lepo od strane DusanGT pa mozes lagano da proveris ;)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Pon Nov 24, 2014 10:35 pm

Koja je vrednost za actual air intake q. sa zatvorenim egr-om za jtd 8v? Oko 480mg/str ?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910

Povratak na “Diesel Potenza”