Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Forum namenjen svim problemima i specifičnostima vezanim za Alfe koje pod haubom imaju dizel Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Uto Nov 18, 2014 7:31 pm

Na 150KS 1.9 JTDm, varira od 350μs do 450μs.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
spin
Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bg
Postovi: 236
Pridružio se: Pon Jun 28, 2010 1:05 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 12:59 am

A u ms to je od 0.35 do 0.45 ms? Mislim, pitanje je zadato u milisekundama ;)
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 3:06 pm

Testirao sam boost pressure na obe Alfe, posto na limuzini u trecoj postoji problem. Pogledajte grafikone.

Limuzina 2. brzina

Slika

Limuzina 3. brzina

Slika

Limuzina 4. brzina

Slika

Jedino u trecoj postoji velika razlika izmedju Boost pressure i Desired boost pressure.
Desava se da kad ode u visoke obrtaje, izbaci chek engine i gresku P2563.
Sta bi moglo biti u pitanju, neka ideja?? Preporuke su bile remontuj turbinu, mozda postoji neko jednostavnije resenje.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 3:11 pm

SW

Slika

Slika
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 3:18 pm

Izbacuje ti gresku zbog prevelikog pritiska. Uzroci mogu da budu prljava krilca turbine (uglavnom), overboost ventil, losa mapa... ima tema o tome, probaj da nadjes
Slika
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 3:39 pm

Moze link, ne mogu da ga nadjem.

Krilca turbine, kako se ciste? Da li se ciste prilikom remonta ili moze bez njega?
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 4:10 pm

Geometrija se cisti skidanjem turbine i sprejem od 400din inace,demontaza i montaza se krecu oko 50-60e.A kad se remontuje turbina onda ide sve na peskarenje,tu turbina nije za remont po meni ipak je auto relativno nov.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 4:19 pm

Ok. Hvala ti. Auto ima na satu oko 115k, tako da to i nije neka km.
Znaci ipak mora da se skida. Posle se verovatno isprska tim sprejem i to je to??
Kada sam skidao crevo, turbina mi je delovala skoz cisto, bas je blistala.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 4:30 pm

Ma nije do turbinu sigurno,mora da se skida i opere se sprejem i to je to.Mada nemora da znaci i da je prljava geometrija pre ce da zeza ventil ako je navuko vlagu ili neko crevo.Gde se nalazi ventil na njoj?
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 4:57 pm

Ne bih znao gde se nalazi, mozda neko moze da pomogne.

Odakle da krenem, sta preporucujes? Novi ventil?? Pokusaj reparacije?? Da li postoji nacin da se provali da li je over boost ventil u fruli?

Nisam siguran, ali mislim da je ciscena turbina na velikom servisu, provericu sa majstorom.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 5:00 pm

Dejane, na koje crevo mislis??
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 5:10 pm

Koje parametre bi trebao da pratim u voznji da bih ustanovio problem? Ako je to uopste moguce.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 5:29 pm

Mislim na crevce do i od ventila.
Izmeri boost presure,desired boost presure,boost control solenoid ovo zadnje je za overboost ventil.
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 5:30 pm

Nemoj da kupujes dok neustanovis sta je,a moze da se ocisti ako je do njega,ili da ga kupis nov je oko 60e.
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 5:34 pm

Odradicu merenja za stavke koje si pobrojao, pa cemo videte koje su vrednosti :gr8:
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 5:44 pm

Ok.Pa javi..
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Sre Nov 19, 2014 11:34 pm

Ne mora da se skida turbina, ja sam cistio moju bez skidanja i rasklapanja...

Evo ti link ka temi sto si trazio: viewtopic.php?f=71&t=51097
Slika
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Nov 20, 2014 7:59 am

Kako si ocistio geometriju bez skidanja?
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Nov 20, 2014 10:31 am

Bums85, hvala na linku :gr8:
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Nov 20, 2014 2:15 pm

@Dejan: Sa donje strane skines izduvnu cev ispod katalizatora (3 srafa) i zapusis rupu. Sa gornje strane skines cev koja ide prema egr-u i kroz taj otvor naprskas sredstvo za ciscenje. Sacekas malo pa ispustis tecnost kroz rupu koju si zapusio. Mozda nije tako dugotrajno resenje kao kada bi se skidalo, ali ima efektra i mozes sam da odradis. E sad ne znam da li je i na 159 ovako odradjeno, ali ne verujem da ima nekih velikih razlika

@Mac: nema na cemu
Slika
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Nov 20, 2014 3:15 pm

Znam nasta mislis,moze i tako ali pitanje je koliko ce da se skine garez.Najbolje je skinuti rasklopiti i oprati...ja sam skidao pre god dana i oprao mada nije ni bilo potrebe skoro sam menjao osovinu i biksnu na turbinu i opet oprao ali opet nije bilo potrebe jer nije bilo mnogo zaprljano....najbolje skinuti cev sa turbine koja ide u egr da moze da se pridje zegeru i spicanglama skinuti zeger i odkaciti aktuator koji pokrece krilca i ako ide lako nema potrebe da se cisti a ako ide teze i sporije onda mora.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Nov 20, 2014 3:37 pm

Pa kazem verovatno je dugotrajnije resenje skidanje, ali ne znaju svi da skinu turbinu, a ovo moze svako da odradi. Ima godinu dana kako sam to odradio i nisam jos imao problema, a cuo sam ako se turbina otvara onda mora da se nosi na balansiranje
Slika
Korisnikov avatar
dejan nis
Garaža: Alfa Romeo 147 jtdm
Lokacija: Nis
Lokacija: Nis
Postovi: 645
Pridružio se: Sub Feb 01, 2014 4:56 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Čet Nov 20, 2014 3:38 pm

To te neko izlagao!
Korisnikov avatar
Mac
Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1567
Pridružio se: Uto Nov 26, 2013 2:12 pm

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Nov 23, 2014 5:04 pm

Danas radio test, sutra pustam dijagram.
Nije ni jednom izbacio gresku(7-8 puta sam pokusavao da je izazovem) situacija na dijagramu se popravila u odnosu na proslo testeranje.Sad kako je doslo do toga ne znam :|
Inace skinut je DPF, nakon toga presao 500km i nista vise nije dirano.
Nakon skidanja filtera, par puta se desilo da baci gresku u visokim obrtajima, ali sve redje i redje.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Ned Nov 23, 2014 11:57 pm

jer se skidanjem dpf-a rastereti pritisak turbine, tako da ce i peakovi turbine biti manji. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910

Povratak na “Diesel Potenza”