Stranica 3 od 4

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Ned Dec 09, 2012 9:46 pm
od dusanGT
Moglo bi da se reši ovako: neka pouzdana laboratorija uzima (na prepad) uzorke goriva sa pumpi i javno publikuje rezultate testiranja, a ako kvalitet nije zadovoljavajući, neka proizvođač traži šta/gde je uzrok (proizvodnja, distribucija, transport, prodaja)...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Ned Dec 09, 2012 11:05 pm
od TheWickerMan
dejca napisao: Gorivo koje se prodaje na stranim pumpama (eko ,mol....)itd se TOCI u pancevu u rafineriji ja sam u komsiluku pa vidjam cisterne eko ,molove ,klaska itd na kapiji i te iste se istacu na pumpama kod nas .eko cisterne istacu gorivo iz kamiona kroz dodatne filtere pa su zato kristalno cisti(to mi rece momak pumpadija na pumpi) ;)
ne uzima se samo ED u NISu, dosta se i uvozi ;)

A za taj EKO Avio dizel , pročiaj ovo:
TheWickerMan napisao:Elem,taj "avio" dizel nema veze sa vezom jer prikazuju Faudi filtere za kerozin ,sa kojima navodno pročišćavaju ED i bude čistiji. Nema veze sa vezom jer uopšte nije isti princip pročišćavanja kerozina i evrodizela iako su po sastavu i gustini veoma slični. U svakoj normalnoj rafineriji gde se proizvode ED i kerozin i ostali derivati postoje svetski standardi za finoću i ostala svojstva filtera za prečišćavanje koja moraju da se ispoštuju ;) ne možeš filtere koristiti kako ti je volja i na drugim produktima ... ovo je čista marketinška laž Helenika i za to se u normalnim državama ide iza brave :)

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Ned Dec 09, 2012 11:08 pm
od nidza
Dušane, a da li si pokušao par rezervoara da sipaš Wynss sa Molovim gorivom, pre nego što si se odlučio na ovaj veliki trošak?

Tapatalk HD

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Ned Dec 09, 2012 11:25 pm
od Darkstar
Meni taj wynss nista nije doneo, sipao ga nekoliko puta, samo su mi braon (rdja) svecice od njega bile. Kad pricamo o gorivu, sto sam zapazio u zadnje vreme tj od kad sam skinuo katalizatore, nemam vise ono lupanje ventila pri opterecenju motora npr uzbrdo ili veci gas itd. To mi je bas zanimljivo, jer izgleda da su katalizatori bas mnogo gusili motor i da nije bilo toliko krivo gorivo kao sto sam mislio. Takodje sam smanjio potrosnju za skoro pa 1~2L.

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Dec 10, 2012 12:23 am
od nidza
Wynss je naročito koristan za dizel motore. Benzin rastvara nečistoće, a dizel baš i ne, zato mu je potrebna mala pomoć aditiva. ;-)

Tapatalk HD

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Dec 10, 2012 8:16 am
od dusanGT
Sipam sličan aditiv (Würth, a probao sam sve koji su dostupni kod nas) toliko često, da sam morao da menjam grejače, jer su im vrhovi stradali. Naravno, ne radim to zbog common raila ili injektora, već zbog pumpe za gorivo u rezervoaru (radi na malom pritisku) i zbog povećanja cetanskog broja...
Neko sipa u rezervoar i malo ulja za dvotaktne motore, da bi dobio mirniji rad, jer je eurodizel "suv" i "nema svojstva podmazivanja" - svašta se radi i priča...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Dec 10, 2012 8:35 am
od Villy
Čekaj Dule, pa je l' roliko opasno ako se često sipa aditiv? Ja sam dosad jedanut sipao i planiram da spiam an predjenih 1000KM po jednu bočicu baš tog wurtha. Je l' to preterovanje?

Inače aditiv mi je malo umirio motor i ibacio onaj "traktorski" zvuk prilikom gasa na niskim obrtajima...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Dec 10, 2012 9:10 am
od dusanGT
Nije preterivanje ako je na svakih 1000km...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Dec 10, 2012 12:34 pm
od EnricoAdams
@dusanGT

Da li u servisu gde si ti radio injektore postoji mogucnost da se uradi samo pregled i onda da se na osnove toga odlucim u kakvom su mi stanju injektori i da li bih zeleo da radim nesto ili ne? Hteo bih da sve to dovedem u fabricko stanje jer kapiram da ce mi se dobar deo tog ulaganja isplatiti kroz gorivo, ali me buni cinjenica sto su meni ove korekcije stvarno veoma opale posle ovog "ciscenje" (3 cilindra su 0, a 4ti je 0.2), pa ne bih nista radio ako nema potrebe. Uz to sada nisam siguran ni da li te vrednosti koje sam ja video preko examinera (ove korekcije koje pominjem) imaju veze sa realnim stanjem...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Dec 10, 2012 12:50 pm
od dusanGT
Naravno, to je standardna procedura - oni ljude uvek pitaju, jer se radi o ne baš jeftinoj intervenciji... Ako su karakteristike bitno promenjene, "Bosch" mašina ne može da dodeli kod injektoru. Meni je jedan injektor ostao bez koda, a ostali su pokazivali "granične" vrednosti, pa sam se odlučio na reparaciju.

Examiner je No.1 softver za dijagnostiku na Fiat, Alfa i Lancia, pa bih i ja njemu verovao, iako korekcija nije jedini parametar kvaliteta injektora. A pitanje je i da li si bio prisutan ili su ti rezultate testa javili...

Znači:
a) ako je korekcija mala,
b) ako je potrošnja normalna i
c) ako su performanse OK...
nema potrebe da se radi ova intervencija... kao što, na primer, ne bih da menjam elemente vešanja, jer "škripi" kad se prelazi preko prepreka prvih pet-deset minuta vožnje, a to je na ovom forumu značajna tema...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sub Sep 21, 2013 6:15 pm
od Falcon037
Danas sam se malo zanimao sa merenjem korekcije ubrizgavanja - ECU Scan 3.3

Merio sam dve vožnje od nekih 20ak minuta sa zagrejanim motorom. Merenja koja sam dobio uopšte nisu zadovoljavajuća.

Cilindar 1
Min: -1.03 Max: 0.48

Cilindar 2
Min: -1.44 Max: 0.07

Cilindar 3
Min: 0.44 Max: 3.60

Cilindar 4
Min: -1.63 Max: -0.04

Treći cilindar je u većem problemu koliko vidim, potrošnja mi je sasvim normalna i kreće se oko 8 l/100km gradske vožnje, performanse sasvim zadovoljavajuće. Ranije sam imao problem, mislim baš na tom cilindru, da je probila podloška pa se oko njega stvorili crna smola. Da li je moguće da se injektor oštetio zato što je podloška probila ?

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sub Sep 21, 2013 9:17 pm
od dusanGT
Mislim da su te podloške bakarne da bi kao mekši materijal dobro zaptivale ležišta injektora. Moguće je da pri postavljanju ne legnu pravilno, pa ne zaptivaju dobro, posle fiksiranja injektora...

Stvar se reši jednostavnim vađenjem injektora i pažljivim stavljanjem u ležište - majstori (Popesku?) to znaju...

Ne verujem da injektor može da se ošteti zbog lošeg zaptivanja, ali... ako se ležište ne očisti dobro, ostaje problem sa zaptivanjem, to utiče na kompresiju u cilindru, a korekcija to "uzima u obzir"... Trebalo bi proveriti i kako stoje grejači - bilo je slučajeva da su nedovoljno zavrnuti, što kvari kompresiju, pa injektor to kompenzuje...

Inače, najbolje je da se test korekcije injektora radi u leru, kad motor dostigne radnu temperaturu, a test u vožnji kao dodatna provera.

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sub Apr 05, 2014 1:32 pm
od Super_genije
Danas sam svratio na dijagnostiku kod druga koji ima ELM i MES i kada sam u parametrima odabrao korekciju nije mi se prikazalo nista. Pocrvene parametri i pokaze se desno jedinica mjere (mislim da je bilo mg/i) i nista... Ni kad podjem na grafik ne prikazuje nista, kao da ne moze da iscita parametre. Sta moze da bude problem?

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sub Apr 05, 2014 7:32 pm
od dusanGT
Razlog bi mogao da bude starija verzija ECU softvera 1.9 JTD 8v, ali i u tom slučaju ti parametri mogu da se čitaju na "Bosch" dijagnostici...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sre Nov 19, 2014 10:19 am
od Mac
Evo grafikona na kome se moze videti funkcionisanje injektora na mojoj Alfi.

Slika

Ako moze neko da mi protumaci grafikon tj. da li bi ih trebao servisirati.

Na pocetku grafikona su vrednosti u leru i u okviru su fabrickih propozicija, malo me buni sto kod ubrzanja vrednosti idu preko +-2.
Da li je normalno da kad ga maksimalno stisnem, vrednosti odu preko 2?

Test je radjen u 4. brzini od 1300 obrtaja pa do kraja na uzbrdici.

Inace auto normalno trosi, lepo vuce, ima glatka ubrzanja, nema vibracija u leru itd... sve je perfektno.

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sre Nov 19, 2014 1:34 pm
od Vlada AR
Koliko je meni poznato, test je merodavan samo na leru i kada je auto zagrejan na radnu temperaturu.

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sre Nov 19, 2014 2:07 pm
od Mac
To je dobra vest. Na leru(pocetak grafikona) vrednosti su dobre(treci injektor ide do 0,25), ostali imaju bolje vrednosti.
Vidim da kod Dusana ni u jednom rezimu nije prelazilo 1,2 ili 1,3 ako se dobro secam. Kod mene je islo i do 3 u toku przenja pa me je to bunilo.

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sre Nov 19, 2014 10:11 pm
od dusanGT
Ne mora da znači... 2.0 JTDm injektori su drugačiji nego oni koji idu u 1.9 i 2.4, pa je moguće i da su tolerancije druge...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sre Nov 19, 2014 10:41 pm
od Mac
Dusane, ako je fabrika rekla +/-2, da li se ta vrednost odnosi na test radjen u leru ili voznji??

Ovde se govori o fabrickim vrednostima za 2.0jtdm.Prema Alfa tech manual-u, to je +/-2
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... alues.html

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Čet Nov 20, 2014 8:51 am
od dusanGT
Meri se u leru, kad je motor dostigao radnu temperaturu...

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Čet Nov 20, 2014 10:09 am
od Mac
Thanks :gr8:

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pon Jul 27, 2020 2:37 pm
od freedom
Jel ovo taj Vilić koji se preporučuje?
https://www.vilicservis.rs/

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pet Mar 25, 2022 6:39 pm
od vujasin
Neki dan sam mijenjao podloske dizni. Jedna je bila zapekla i nisam je mogao izvaditi pa sam kljucem uhvatio za onu gore veliku maticu. Slucajno se jako malo odvidala. Danas primjetim da mi oko injektora malo vlazi i dotegnem malo tu maticu. Nakon toga se korekcija povecala na preko 3 i osjetilo se u voznji vibracije. Nakon toga sam malo popustio maticu i sad je bolje, korekcija jemalo preko 2. E sad zar utjece na rad injektora koliko se dotegne ta matica?

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Pet Mar 25, 2022 9:57 pm
od MiloshBg
Ocigledno. Verovatno a i sigurno se te matice stezu na odredjenu/propisanu kilazu.

Re: Servisiranje injektora na JTDm...

Poslato: Sub Mar 26, 2022 11:09 am
od vujasin
Vratio sam maticu malo nazad i sad je injektor u toleranciji. Korekcija ide do max 0.5 sto je u redu.