Stranica 1 od 1

P1238 greška... REŠENO

Poslato: Pet Jul 13, 2012 10:25 am
od BaneT
Jel imao neko problema sa ovom greškom?

Kvantitet vazduha 2....to FES izbacuje

pre 10 dana sam imao 3 greške...obrisao...auto nije radio od tada jer sam krenuo u avanturu farbanja farova...sinoć sklopio sve...ko velim aj da očistim MAP senzor...bio katastrofa prljav.

upalim...vozim lagano do postizanja radne temp....autoput....potpim gas....guta asfalt...

i cap....izbaci mi na displeju grešku na motoru...kao i crvenu lampicu na cajgeru...


preko 2000 neće....nešto malo...


dođem do kuće....ugasim-upalim, ništa...ASR off....gas...potpisuje....u leru...pumpam...ništa...

jutros nakačim FES....opet ova greška...obrišem...upalim...eto je....



čitah forume al konačnog odgovora nema.....nagađanja samo ...EGR uglavnom okrivljuju...

aj sad vi....

Re: P1238 greška...

Poslato: Pet Jul 13, 2012 1:15 pm
od Darkstar
da li si procitao

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... y-2-a.html

Re: P1238 greška...

Poslato: Pet Jul 13, 2012 1:47 pm
od BaneT
jesam...ma sve...

videću...praviću testove čim se vrnem s posla.

svodi se na MAF bar na forumima (80%)..... a vidim da su podeljena mišljenja oko čišćenja istog....ako on prebacuje vrednosti....otkazao je on.... i ako ga očistim (a shebem ga) nisam ništa izgubio :)

Re: P1238 greška...

Poslato: Pet Jul 13, 2012 3:49 pm
od Darkstar
ja sam ga cistio jedno 2x i nisam s..o, koristio sam izopropil alkohol, nema sta da se s.. u njemu ako pazis

Re: P1238 greška...

Poslato: Pet Jul 13, 2012 8:10 pm
od BaneT
FES prijavljuje da je pritisak veći od traženog....minimalno u leru, pod opterećenjem dosta veće...

što se tiče same količine...tražena je oko 300, a dobija preko 500


kada pređem nekih 100 na sat i 2500 obrtaja javlja grešku ....ali P0238 (boost presure) i odseče na 2000 max br obrtaja........po gašenju kola ona nestaje....


što se tiče MAF-a...vidim da je sporan taj "topli film"....javljam ishod...

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 9:25 am
od BaneT
da osvežim topik....problem i dalje nije rešen a u međuvremenu urađeno sledeće:

očišćen MAP

očišćen MAF

očišćen EGR (ustanovio da na dolaznoj grani je već stavljena blokada...ali sa rupicama da smanji protok), FES sada pokazuje rad ovog ventila

očišćeni svi kontakti

proverena creva

i juče najveseliji deo...skidanje turbine...čitajući forum, narod okrivljuje zaprljana krilca...turbina olizana do sitnica (jedva je otvorili)

upalio auto i krenuo u test vožnju.....i opet isto :banghead:

u zoni 2500-3000 izbaci tu drugu grešku i ćao....

Kada skinem konektor sa protokomera....ide kao baba (odns. kao kad upali grešku 0238).....3200 rpm je max...ali mi tada ne izbacuje grešku 1238...


to be continued......

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 9:39 am
od nidza
Da ti nije loše remapiran motor?

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 9:50 am
od BaneT
sad baš guglam kako se resetuje ecu...

pošto mi 3 stavke kopkaju mozak:

1. ecu....ako neko zna kako se resetuje nek napiše...preko FES moguće ili ne?

2. Ventil turbine....onaj na gornjem veznom limu

3. Protokomer


pomagajte drugovi...danas imam neke sastanke a oko noktiju sve crno :blush:

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 10:15 am
od Sauriann
Odvezi auto kod majstora kako bi sebi sačuvao živce. Stavke očišćen MAP i očišćen MAF ne moraju da znače ništa ali i mogu mnogo (čime, kako, da li si siguran da ih nisi sj...o).
Reset ECU ti ne pomaže a ventil na gornjem veznom limu možeš da proveriš kod masjstora (stave nov pa probaju) ili možeš sam da ga prebaciš od nekog kolege. Pogledaj dobro crevce na tom ventilu ja sam imao slične simptome i rešio sam ga skraćivanjem istog jer je imalo malu pukotinu na kraju creva gde je vukao vazduh...

pozz

Sad sam progooglao malo:
"Got the 1238 error. First thing, check the hoses and especially the Pierburg-to-turboactuator small hose (spoiler - mine was split). EGR and MAF have little to to with this error. Do a test for Desired vs Intake Air Quantity and a test for Desired vs Boost Pressure. Do not buy expensive parts like MAF or EGR before checking."

Na kraju kaže da poslednje diraš MAf i EGR (čitiš ili menjaš) kako bi znao na čemu si...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... y-2-a.html

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 10:21 am
od darkbgd
daj prvom komsiji da ti to zavrsi :grin: :D

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 10:23 am
od BaneT
saurian....čitao sam tvoj topik...creva su ok...

za ecu....hm.....ovo je počelo da se dešava posle pranja motora (slučajno ili ne ostaje da se vidi)...

neverovatno ali ne nađoh nigde kako se ecu resetuje....sem onog sa akumulatorom ali to za jtd ne važi

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 10:28 am
od BaneT
darkbgbd napisao:daj prvom komsiji da ti to zavrsi :grin: :D
a vidim ovde ima i vickastih...

Darko sunce ti žarko....upišah se od smeha!!!

Ovog šaljivdžiju upoznah u subotu...kod svog prvog komšije....sa kojim sam juče skidao turbinu....

Re: P1238 greška...

Poslato: Pon Jul 23, 2012 9:23 pm
od Darkstar
Nema za dizela ecu reset, kao sto se radi kod benzinca, jedino da skines klemu na par sati, mozda pogubi neke parametre, mada ne verujem da ista moze da pomogne, i naravno moras da imas code za cd posle toga

Re: P1238 greška...

Poslato: Sre Jul 25, 2012 9:45 am
od Dragon
Meni je ovde cudno sto, kad otkacis protokomer, auto ne ide kako treba. Jer bi tada trebalo da prihvati neke srednje vrednosti i da ide maltene normalno, uz nesto vecu potrosnju goriva. Isprobavao sam to kad mi je iznenada riknuo protokomer, vozio sam 200 km bez njega i povlacila je najnormalnije. Covek da se upita cemu protokomer uopste... :D

Sto kaze Sauriann, najbolje je da ga prepustis majstoru, jer oni u servisima imaju i drugi MAP i MAF i overboost, pa mogu da probaju razne varijante.

Re: P1238 greška...i 0238-overboost

Poslato: Čet Jul 26, 2012 11:27 am
od BaneT
bez brige...prvi komšija i jeste majstor...

da se vratimo na temu, problem je REŠEN !

Prvo sam zamenio protokomer....što je rezultuvalo sklanjanjem 1238 greška.

test vožnja....cvrc...opet se pojavi problem preko 3000 obrtaja- sa overboostom i 0238 pokaže FES.

što nas je vratilo na stavku 2 iz jednog od mojih prethodnih postova...

Pirbur ventil, koji daje vakum turbini....dakle kao i Saurionov problem...

zamenili odmah i ventil....test vožnja i WOALA....


ostalo je još jedno pitanje koje me muči, a to je AIR INTAKE.....opet je visok...300 je tražena....sa ovim protokomerom mi daje 400....sa starim 500...ponavljam, kad se otkači konektor onda je 2900

koliko je vama vrednost ove stavke?

napomena: EGR je zatvoren ali delimično....postavljen je lim sa rupicama...da li ima veze ili ne...mislim da više ne nego da.....

MAP sam još jednom prao ali iste su vrednosti...skinuću sa drugarove pa probati sa njegovim....

Testirao sam komšijinu alfu (jtd 8V-čipovana) i njemu pokazuje u leru 50 jedinica....traženih je isto 300....

Re: P1238 greška...

Poslato: Pet Jul 27, 2012 7:17 am
od dusanGT
Moguće je da protokomer (MAF) nije odgovarajući (tj. nije u skladu sa ZAR brojem): na starijim JTD 8v (CF3) se meri izlazni napon MAFa (veći napon je posledica većeg protoka vazduha kroz MAF), a na novijim JTDm 16v (CF4) sa MAFa se meri vremenski interval (u milisekundama) u kojem se desi određeni protok vazduha (manji interval za određeni protok je posledica većeg ukupnog protoka)... Verovatno im se zbog toga i cena razlikuje - MAF za JTDm 16v je 2.5 puta skuplji od MAFa za JTD 8v.
Pored toga, moguće je da se i u okviru iste generacije motora (tvoja je pretpostavljam CF3) originalni MAF zameni nekim neodgovarajućim. Ako se zbog ugradnje neodgovarajućeg MAFa meri veći protok nego što je realni, ubrizgavaće se i veća količina goriva, pa bi moglo da bude i crnog dima iz auspuha, više nego što je uobičajeno.
A moguće je i da je sve u redu, ali da dijagnostika (FiatECUScan), iz nekog razloga, daje pogrešne vrednosti protoka. Probajte dijagnostiku u vožnji i uporedite "Desired air intake quantity..." i "Air intake quantity".

Re: P1238 greška...REŠENO !!!

Poslato: Pon Sep 03, 2012 7:57 am
od BaneT
Zaboravio sam da napišem da je problem rešen...čisto ako neko bude nekad koristio search opciju ...


dakle problem mi je bio na egr-u...iako je čist kao suza bio...

imao je tu podločku da smanji protok vazduha....podloška je bila izbušena...da se EGR ne zatvori skroz...ali je povećavala parametre i izbacivala mi grešku 1238...


skinuo pločicu i sada je motor nešto tiši i mirniji....