Zdravo svima,
pregledao sam forum i nisam uspeo da nadjem tacnu informaciju. Ukoliko sam prevideo nesto, mogu admini slobodno da zatvore temu.
Kako se menja kociono ulje na 159? Da li je klasican proces drukanja papucice i ozracivanja sistema ili mora da se preko dijagnostike aktivira ABS? Cuo sam ove verzije i ne znam sta je tacno.
Ima li propisan redosled ozracivanja tockova ili moze kako god? U principu ne razumem zasto bi to moralo po nekom redu, ali ajde da pitam.
Zamena kocione tecnosti
- bnovica
- Contact:
- Garaža: ex Fiat Stilo jtd
ex AR 159 2.4jtdm Q-Tronic - Lokacija: Shangai Kina
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Ja sam to odradio neki dan sa Motul RBF 600, s tim što sam prvo isprao sistem Brembo DOT4 tečnošću.
Ne mogu da se sjetim koliko 0.5l bočica Motula mi je trebalo da napunim čitav sistem, mislim 2 ili nepune 3.
Ništa nismo aktivirali preko dijagnostike, već sjedi i "njakaj" se sa papučicom dok ekipa dosipa ulje i nadzire "sisice".
Ne mogu da se sjetim koliko 0.5l bočica Motula mi je trebalo da napunim čitav sistem, mislim 2 ili nepune 3.
Ništa nismo aktivirali preko dijagnostike, već sjedi i "njakaj" se sa papučicom dok ekipa dosipa ulje i nadzire "sisice".
- bnovica
- Contact:
- Garaža: ex Fiat Stilo jtd
ex AR 159 2.4jtdm Q-Tronic - Lokacija: Shangai Kina
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Spremio sam 1L ATE Typ 200, valjda ce biti dosta.
Kako mislis prvo isprao isprao sistem? Zar nije princip sipas novu tecnost dok ne krene da izlazi stara i tako menjas?
Kako mislis prvo isprao isprao sistem? Zar nije princip sipas novu tecnost dok ne krene da izlazi stara i tako menjas?
- Zillgian
- Garaža: '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Pa u suštini, tako je.
U sami sistem staje negdje oko 1l, ne znam tačno.
Ipak, preporučuju da se prvo izbaci prethodna tečnost i ispere sistem, i da se tako izbace sve nečistoće i čestice vlage, koje prethdodna, istrošena kočiona tečnost nije apsorbovala. Za ispiranje, po mom iskustvu treba još nekih 0.5l - 1l, sve zavisi od stanja u sistemu, mada mislim da ti i 0.5l može biti dosta.
Ja sam Brembo sam koristio za ispiranje jer je poprilično jeftinija od Motula (taj dan nisam našao nijednu jeftiniju). U suštini, za ispiranje ti radi bilo koja DOT4.
U sami sistem staje negdje oko 1l, ne znam tačno.
Ipak, preporučuju da se prvo izbaci prethodna tečnost i ispere sistem, i da se tako izbace sve nečistoće i čestice vlage, koje prethdodna, istrošena kočiona tečnost nije apsorbovala. Za ispiranje, po mom iskustvu treba još nekih 0.5l - 1l, sve zavisi od stanja u sistemu, mada mislim da ti i 0.5l može biti dosta.
Ja sam Brembo sam koristio za ispiranje jer je poprilično jeftinija od Motula (taj dan nisam našao nijednu jeftiniju). U suštini, za ispiranje ti radi bilo koja DOT4.
- bnovica
- Contact:
- Garaža: ex Fiat Stilo jtd
ex AR 159 2.4jtdm Q-Tronic - Lokacija: Shangai Kina
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Aha, jasno. Dakle, kupiti najjeftiniju Dot 4 da se ispere sistem i o posle sipati kvalitetnu koja ce da ostane u sistemu.
Ne mora se aktivirati ABS pri ozracivanju.
Hvala Ziligan
Ne mora se aktivirati ABS pri ozracivanju.
Hvala Ziligan
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Neko pravilo kod ozracivanja je da se krene od najdaljeg tocka ka najblizem od glavnom kocionog cilindra
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Mislim da ispiranje ima smisla ukoliko se nekoliko dana provoza sa novom tecnoscu pre sipanja te finalne
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Ja sam skoro to uradio na giulietti, kod nekog lokalnog majstora mrzelo me da se cimam dalje, isto tehnikom nabijanja pritiska kocnicom. Drugar me ubedjuje da nisam trebao, da kod modernijih automobila sa ABS-om mora preko dijagnostike da se ispusta vazduh iz sistema. Da li sam pogresio?
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Kako se preko dijagnostike ispušta vazduh?
Postoje vakum pumpe za menjanje kočione tečnosti koje zamenjuju "drukanje", ali je, u svakom slučaju, mehanički proces proces u pitanju.
Postoje vakum pumpe za menjanje kočione tečnosti koje zamenjuju "drukanje", ali je, u svakom slučaju, mehanički proces proces u pitanju.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Macola
- Garaža: AR 147 1.6 105
- Lokacija: Zrenjanin
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Ima opcija u mes-u za otvaranje ventila cilindara abs-a i ispuštanje ulja. Ne znam doduše dali je za tu svrhu (promene ulja).
EDIT: Evo sad sam pogledao MES i u pravu je drugar koji tvrdi da se radi preko dijagnostike. Postoji opcija za "flešovanje" ulja u abs.
EDIT: Evo sad sam pogledao MES i u pravu je drugar koji tvrdi da se radi preko dijagnostike. Postoji opcija za "flešovanje" ulja u abs.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Pa da, valjda se preko dijagnostike otvaraju/zatvaraju cilindri u abs-u, a onda se mehanicki sa tom pumpom ispusta vazduh. Tako bi trebalo, valjda.
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
- Antonijo
- Garaža: Alfa Romeo 166
- Lokacija: Zagreb
Post
Re: Zamena kocione tecnosti
Bitno je da nakon izmjene ulja u kočionom sistemu nema zraka.
Inače kad mjenjam ulje od kočnica na svojoj 166, odmah promjenim ulje od kuplunga jer kuplung i kočnioce su na istom sistemu i koriste isto ulje.
Inače kad mjenjam ulje od kočnica na svojoj 166, odmah promjenim ulje od kuplunga jer kuplung i kočnioce su na istom sistemu i koriste isto ulje.
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”