How to - Skidanje tapacira (prednja, zadnja) vrata+izolacija
Poslato: Sre Maj 27, 2015 9:55 pm
Konačno sam završio izolaciju, na netu nisam naišao na dosta korisnih informacija, zbog čega sam se i zavjetovao da ću da napišem koju rečenicu ^^.
Mali uvod>
Alfa 159 izmedju lima vrata i lima paravana, fabrički ima gumeno sunđerasti keder, koji štiti unutrašnjost od prodira vode. dati keder vremenom propadne, što kao reyultat ima mokre i "miričljave" podove naših 159tki, znači ovo je problem na svim 159tkama, Brerama, Spiderima, mislim nije problem vec još jedan segment o kome moramo povesti računa. Dati problem može takođe da se riješi i silikoniranjem, međutim takvo riješenje ću da ostavim za neAlfiste. Ja sam keder zamijenio sa GEKO dihtung trakom za prozore 6mm debljine, sa 8 godina garancije (traka sa sto vise gume, ili guma je najbolje riješenje, ali to opet zavisi od onoga što nađete). Potrebno je oko 3m trake za 1dna vrata, data traka osim što drži vodu Van enterijera takođe sluzi kao damping sloj, pa samim tim smanjuje vibracije koje se prenose u kabinu. Naše 159tke, Brere, Spideri, su i fabrički veoma dobro izolovani, ali vjerujte mi nakon datog poduhvata itekako se osjeća razlika. Ono što me povelo da odradim zvučnu izolaciju je zvuk točkova koji se na određenim brzinama čuo u kabini. Na kraju dobio sam tačno ono što sam želio, kao i još mnogo poboljšanja koje nisam očekivao. Odradio sam izolaciju na cijelom krovu, svim vratima, gepek vratima, i namjeravam da preprskam blatobrane sa gumom u spreju ili ti zvučnom iyolacijom u spreju koja je takođe odlična zaštita od rđe, kao i pod gepeka i zadnje blatobrane. U kabini se zvuk svega što je vani skoro uopšte ne čuje , tek kad prođem pored kamiona ili nekog većeg voyila kome je motor ili izduv u visini stakla osjeti se da se nešto i vani dešava, nevjerevatno kojiko auto, izolacija upija vibracije, znači ako j prije nešto škipuckalo pri ulasku u krivinu ili prolasku po neravnom terenu i slično, jednostavno nestaje, muzika je nevjerovatna, čuje se svaki ton (ekstaza), primjetna raylika u temperaturi posebo sada ljeti, u yatvoreno auto koje se peklo na parkingu par sati ulayim bez problema. Sve u svemu za volanom se osjećam bukvalno kao mladi Lord .
Evo šta sam ja koristio:
- Alubutyl 5mm - sluzi za damping, sa njim sam presvukao cijeli krov, i gornju polovinu vrata. Zašto ? Da bi smanjio vibracije i zvuk koji stvara kiša. Krov sam dodatno dampingovao i termo iyolovao sunđerastom samoljepljivom izolacijom od 10mm. Alybutil sam nabavio sa ebay prodavnice GT SOUNT prodavca iz Amerike. Data izolacija je odlična za mijesta koja su baš izložena toploti, tima zid motora nešto blizu auslpuha i slično, dobra je damping izolacija (upija vibracije) međutim nije baš dobar zvučni i toplotni izolator.
- Samolijepljivu sunđerastu izolaciju 10mm. Nabavljao sam je takođe preko ebaz prodavnice, mahom iz Irske i Izraela. data izolacija je Odličan iyolator zvuka i toplote.
- TermoSilent od 5mm i 10mm. Odličan iyolator zvuka i toplote.
- Tesa extra strong lijepilo u spreju, samo prenosim iskustva, koristio sam i BISON lijepilo u spreju, međutim Tesa je par klasa bolje riješenje, nema mirisa, kad se osuši to je to, nema mrdanja.
- GEKO dihtung traka za prozore 6mm debljine
Izolacija:
Prednja Vrata:
Zatvoreno, potpuno podignuto staklo fiksirati u istom položaju, krpom, parčetom papira ili slično zaštititi keder vrata i staklo zalijepiti ludom trakom:
Pa da počnemo sa skidanjem tapacira:
Prvo skinuti plastičnu masku: alatom za skidanje tapacira, polugom sa kornje strane odvojiti plastiku od rama vrata (plastika se drži na jednu žabicu u gornjem djelu) povući prema sebi, polako odvojiti plastiku (na dnu plastike se nalayi zub koji se plastika drzi za tapacir)
Zatim, nekim plastičnim alatom, ili veoma tankom metalnom kukom (može bakarna žica telefona ili slično) skinuti plastični čep koji pokriva šaraf ručke vrata:
Maknuti plastični umetak, ručke vrata, i imbusom 5 odšarafiti šarafe:
Skinuti masku koja drži prekidače podizača, otkačiti kabal, nakon čega odšarafiti još dva šarafa koja drže tapacir:
Dno tapacira drže tri brstasta šarafa:
Tapacir se sada drzi na plastične tipa čičak šarafe koji se nalaze na krajevima tapacira:
Povući donji dio tapacira prema sebi (pregrada za sitnice će da posluži kao ručka) dok se ne odvoje donje žabice, yatim povući strtranu tapacira dok se ne odvoje sve žabice date strane, zatim povući prema sebi i druku stranu dok se ne otkače sve zabice. Sada je tapacir odvojen, drye ga samo kablovi, alarma, sijalice na dnu vrata i sajla ručice vrata. Otkačiti sve kablove. ( napraviću posebno upustvo kako se skida kabal pomoćnog svijetla na dnu vrata, on me najviše nervirao !!!!) Kada se odvoji tapacir, imamo sledeće.
Skinuti Zvučnik četri krstasta šarafa:
Otkopčati kabal motora podižača, odšarafiti 3 torxa, i skinuti cijeli motor:
Skinuti kompjuter vrata 3 imbusa:
Mali savjet, kako ne bi doslo do manjka ili viška šarafa savjetujem da se svi stavljaju u posebne pregrade, zajedno sa odgovarajućim alatom, tako kad se vratimo da sve sklopimo alat i šarafi su na istom mijestu. Dešavalo mi se da u cijeloj gužvi ne mogu da nađem torx ključ po pola sata, da poludi čovijek , vjerovatno će se desiti i Vama, pa da bi sačuvali živce:
Sada nam je ostalo da odšarafimo sve svaki preostali šaraf, gedora 10 (i aku bušilica):
Šarafi označeni crvenim strijelicama drže lim instalacija za ram vrata, sarafi označeni zelenom bojom drže klizače stakla za lim instalacija, šarafi označeni žutom drže plastiku, na kojoj se nalazi vodiliya stakla.
Kada se sve ošarafi, polako odvojiti lim instalacija od rama vrata, nemojte koristiti šarafcigere i metalne poluge jer se lim da lako iskriviti. za dati posao nije potrebno potpuno odvojiti lim od rama vrata, pa se nisam maltretirao sa skidanjem svih kablova itd..
Poslje konačnog skidanja lima za instalacije, sve dobro očistiti (kako spolja tako i unutar rama vrata), kako bi prešli na lijepljenje izolacije:
takođe evo i detalja oštešenog kedera, (na sva vrata se javlja ista pojava, znači mjenjanje istog je obavezno !!!)
Dok čekamo da se sve osuši, prelayimo na skidanje dotrajalog kedera, proces malo duže traje, ali j..., kreder sam skidao sa plosnatim sarafcigerom:
Pošto smo skinuli sav oštećeni keder, udubljenje istog isprskati sa lijepilom u spreju:
Sačekati par minuta pa krenuti sa postavljanjem novog kedera:
Kritičnu donju stranu sam pojačao sa još jednim redom kedera, trake:
Mali uvod>
Alfa 159 izmedju lima vrata i lima paravana, fabrički ima gumeno sunđerasti keder, koji štiti unutrašnjost od prodira vode. dati keder vremenom propadne, što kao reyultat ima mokre i "miričljave" podove naših 159tki, znači ovo je problem na svim 159tkama, Brerama, Spiderima, mislim nije problem vec još jedan segment o kome moramo povesti računa. Dati problem može takođe da se riješi i silikoniranjem, međutim takvo riješenje ću da ostavim za neAlfiste. Ja sam keder zamijenio sa GEKO dihtung trakom za prozore 6mm debljine, sa 8 godina garancije (traka sa sto vise gume, ili guma je najbolje riješenje, ali to opet zavisi od onoga što nađete). Potrebno je oko 3m trake za 1dna vrata, data traka osim što drži vodu Van enterijera takođe sluzi kao damping sloj, pa samim tim smanjuje vibracije koje se prenose u kabinu. Naše 159tke, Brere, Spideri, su i fabrički veoma dobro izolovani, ali vjerujte mi nakon datog poduhvata itekako se osjeća razlika. Ono što me povelo da odradim zvučnu izolaciju je zvuk točkova koji se na određenim brzinama čuo u kabini. Na kraju dobio sam tačno ono što sam želio, kao i još mnogo poboljšanja koje nisam očekivao. Odradio sam izolaciju na cijelom krovu, svim vratima, gepek vratima, i namjeravam da preprskam blatobrane sa gumom u spreju ili ti zvučnom iyolacijom u spreju koja je takođe odlična zaštita od rđe, kao i pod gepeka i zadnje blatobrane. U kabini se zvuk svega što je vani skoro uopšte ne čuje , tek kad prođem pored kamiona ili nekog većeg voyila kome je motor ili izduv u visini stakla osjeti se da se nešto i vani dešava, nevjerevatno kojiko auto, izolacija upija vibracije, znači ako j prije nešto škipuckalo pri ulasku u krivinu ili prolasku po neravnom terenu i slično, jednostavno nestaje, muzika je nevjerovatna, čuje se svaki ton (ekstaza), primjetna raylika u temperaturi posebo sada ljeti, u yatvoreno auto koje se peklo na parkingu par sati ulayim bez problema. Sve u svemu za volanom se osjećam bukvalno kao mladi Lord .
Evo šta sam ja koristio:
- Alubutyl 5mm - sluzi za damping, sa njim sam presvukao cijeli krov, i gornju polovinu vrata. Zašto ? Da bi smanjio vibracije i zvuk koji stvara kiša. Krov sam dodatno dampingovao i termo iyolovao sunđerastom samoljepljivom izolacijom od 10mm. Alybutil sam nabavio sa ebay prodavnice GT SOUNT prodavca iz Amerike. Data izolacija je odlična za mijesta koja su baš izložena toploti, tima zid motora nešto blizu auslpuha i slično, dobra je damping izolacija (upija vibracije) međutim nije baš dobar zvučni i toplotni izolator.
- Samolijepljivu sunđerastu izolaciju 10mm. Nabavljao sam je takođe preko ebaz prodavnice, mahom iz Irske i Izraela. data izolacija je Odličan iyolator zvuka i toplote.
- TermoSilent od 5mm i 10mm. Odličan iyolator zvuka i toplote.
- Tesa extra strong lijepilo u spreju, samo prenosim iskustva, koristio sam i BISON lijepilo u spreju, međutim Tesa je par klasa bolje riješenje, nema mirisa, kad se osuši to je to, nema mrdanja.
- GEKO dihtung traka za prozore 6mm debljine
Izolacija:
Prednja Vrata:
Zatvoreno, potpuno podignuto staklo fiksirati u istom položaju, krpom, parčetom papira ili slično zaštititi keder vrata i staklo zalijepiti ludom trakom:
Pa da počnemo sa skidanjem tapacira:
Prvo skinuti plastičnu masku: alatom za skidanje tapacira, polugom sa kornje strane odvojiti plastiku od rama vrata (plastika se drži na jednu žabicu u gornjem djelu) povući prema sebi, polako odvojiti plastiku (na dnu plastike se nalayi zub koji se plastika drzi za tapacir)
Zatim, nekim plastičnim alatom, ili veoma tankom metalnom kukom (može bakarna žica telefona ili slično) skinuti plastični čep koji pokriva šaraf ručke vrata:
Maknuti plastični umetak, ručke vrata, i imbusom 5 odšarafiti šarafe:
Skinuti masku koja drži prekidače podizača, otkačiti kabal, nakon čega odšarafiti još dva šarafa koja drže tapacir:
Dno tapacira drže tri brstasta šarafa:
Tapacir se sada drzi na plastične tipa čičak šarafe koji se nalaze na krajevima tapacira:
Povući donji dio tapacira prema sebi (pregrada za sitnice će da posluži kao ručka) dok se ne odvoje donje žabice, yatim povući strtranu tapacira dok se ne odvoje sve žabice date strane, zatim povući prema sebi i druku stranu dok se ne otkače sve zabice. Sada je tapacir odvojen, drye ga samo kablovi, alarma, sijalice na dnu vrata i sajla ručice vrata. Otkačiti sve kablove. ( napraviću posebno upustvo kako se skida kabal pomoćnog svijetla na dnu vrata, on me najviše nervirao !!!!) Kada se odvoji tapacir, imamo sledeće.
Skinuti Zvučnik četri krstasta šarafa:
Otkopčati kabal motora podižača, odšarafiti 3 torxa, i skinuti cijeli motor:
Skinuti kompjuter vrata 3 imbusa:
Mali savjet, kako ne bi doslo do manjka ili viška šarafa savjetujem da se svi stavljaju u posebne pregrade, zajedno sa odgovarajućim alatom, tako kad se vratimo da sve sklopimo alat i šarafi su na istom mijestu. Dešavalo mi se da u cijeloj gužvi ne mogu da nađem torx ključ po pola sata, da poludi čovijek , vjerovatno će se desiti i Vama, pa da bi sačuvali živce:
Sada nam je ostalo da odšarafimo sve svaki preostali šaraf, gedora 10 (i aku bušilica):
Šarafi označeni crvenim strijelicama drže lim instalacija za ram vrata, sarafi označeni zelenom bojom drže klizače stakla za lim instalacija, šarafi označeni žutom drže plastiku, na kojoj se nalazi vodiliya stakla.
Kada se sve ošarafi, polako odvojiti lim instalacija od rama vrata, nemojte koristiti šarafcigere i metalne poluge jer se lim da lako iskriviti. za dati posao nije potrebno potpuno odvojiti lim od rama vrata, pa se nisam maltretirao sa skidanjem svih kablova itd..
Poslje konačnog skidanja lima za instalacije, sve dobro očistiti (kako spolja tako i unutar rama vrata), kako bi prešli na lijepljenje izolacije:
takođe evo i detalja oštešenog kedera, (na sva vrata se javlja ista pojava, znači mjenjanje istog je obavezno !!!)
Dok čekamo da se sve osuši, prelayimo na skidanje dotrajalog kedera, proces malo duže traje, ali j..., kreder sam skidao sa plosnatim sarafcigerom:
Pošto smo skinuli sav oštećeni keder, udubljenje istog isprskati sa lijepilom u spreju:
Sačekati par minuta pa krenuti sa postavljanjem novog kedera:
Kritičnu donju stranu sam pojačao sa još jednim redom kedera, trake: