Howto 159: Ugradnja el.hrom. retrovizora i paketa senzora
Poslato: Uto Nov 22, 2016 11:48 am
E ovako,
Nisam u principu nista uslikao, ali je posao vrlo prost tako mislim da slike nisu ni potrebne.
Ako neko zeli da ugradi sebi samozatamnjujuci retrovizor u kompletu sa senzorima za kisu/svetla/magljenje soferke i da sve to bude funkcionalno procedura je sledeca:
Od opreme je potrebno:
- Sofersajbna koja ima pripremu za senzor za kisu/svetla. Jedan od nacina je da sacekate da vam se slomi obicna osigurana soferka, i onda trazite da vam nova bude sa senzorom za kisu/svetla. Meni je pukla sama od sebe, i posto nisam stigao da je osiguram, na otpadu sam kupio drugu sa vec montiranim senzorom za kisu/svetla.
- Samozatamnjujuci retrovizor koji dolazi u kompletu sa senzorom za maglu, dok je senzor za kisu/svetla najcesce zalepljen za sofersajbnu, ali mislim da nece biti problem da se i to odlepi na otpadu(iako je preporuka da se pri svakoj zameni sofersajbne kupi nov senzor za kisu/svetla), mada se to u nasim servisima ne praktikuje vec se prebacuje.
- Ablender koji na sebi ima slovo A pored ostala 3 simbola na rucici za paljenje svetala.
Za pocetak da objasnim sta radi na osnovu cega.
- elektrohromatskom retrovizoru su potrebna tri signala, jedan je + sa kontakta, drugi je + koji dobija sa rikverca (koji sluzi kao prekidac da bi u mraku mogao da ugasi zatamnjenje pri kretanju unazad) i treci je minus.
- senzorima za kisu/svetla i magljenje stakala su potrebne samo CAN linije sa Body Racunara.
Pretpostavljam da sve 159 imaju vec dovedenu instalaciju kao sto je moja imala. Iznad plafonjere stoji sakriven beli muski konektor uredno nakacen na zabicu da ne bi landarao, na kojem se vide 5 pinova. Tu se nalaze CAN linije, + sa kontakta, + sa rikverca i masa. Taj konektor se izvlaci iz neba i ulazi u konektor na retrovizoru.
Sa druge strane je takodje dovedena linija do ablendera, samo je potrebno zameniti ga.
Nakon mehanickih radova, potrebno je u nekom od programa za dijagnostiku(FES, MES, AlfaOBD) uraditi PROXI ALIGNMENT i aktivirati/enable-ovati sve senzore pod nazivima Rain/Mist i Fog senzora i nakon toga. Samo sto ja nisam aktivirao fog senzor posto mi nije potrebno da mi pali kompresor klime konstantno, ali je isproban i radi i on.
To je to ukratko, tu sam za sva pitanja.
Nisam u principu nista uslikao, ali je posao vrlo prost tako mislim da slike nisu ni potrebne.
Ako neko zeli da ugradi sebi samozatamnjujuci retrovizor u kompletu sa senzorima za kisu/svetla/magljenje soferke i da sve to bude funkcionalno procedura je sledeca:
Od opreme je potrebno:
- Sofersajbna koja ima pripremu za senzor za kisu/svetla. Jedan od nacina je da sacekate da vam se slomi obicna osigurana soferka, i onda trazite da vam nova bude sa senzorom za kisu/svetla. Meni je pukla sama od sebe, i posto nisam stigao da je osiguram, na otpadu sam kupio drugu sa vec montiranim senzorom za kisu/svetla.
- Samozatamnjujuci retrovizor koji dolazi u kompletu sa senzorom za maglu, dok je senzor za kisu/svetla najcesce zalepljen za sofersajbnu, ali mislim da nece biti problem da se i to odlepi na otpadu(iako je preporuka da se pri svakoj zameni sofersajbne kupi nov senzor za kisu/svetla), mada se to u nasim servisima ne praktikuje vec se prebacuje.
- Ablender koji na sebi ima slovo A pored ostala 3 simbola na rucici za paljenje svetala.
Za pocetak da objasnim sta radi na osnovu cega.
- elektrohromatskom retrovizoru su potrebna tri signala, jedan je + sa kontakta, drugi je + koji dobija sa rikverca (koji sluzi kao prekidac da bi u mraku mogao da ugasi zatamnjenje pri kretanju unazad) i treci je minus.
- senzorima za kisu/svetla i magljenje stakala su potrebne samo CAN linije sa Body Racunara.
Pretpostavljam da sve 159 imaju vec dovedenu instalaciju kao sto je moja imala. Iznad plafonjere stoji sakriven beli muski konektor uredno nakacen na zabicu da ne bi landarao, na kojem se vide 5 pinova. Tu se nalaze CAN linije, + sa kontakta, + sa rikverca i masa. Taj konektor se izvlaci iz neba i ulazi u konektor na retrovizoru.
Sa druge strane je takodje dovedena linija do ablendera, samo je potrebno zameniti ga.
Nakon mehanickih radova, potrebno je u nekom od programa za dijagnostiku(FES, MES, AlfaOBD) uraditi PROXI ALIGNMENT i aktivirati/enable-ovati sve senzore pod nazivima Rain/Mist i Fog senzora i nakon toga. Samo sto ja nisam aktivirao fog senzor posto mi nije potrebno da mi pali kompresor klime konstantno, ali je isproban i radi i on.
To je to ukratko, tu sam za sva pitanja.