Klima-problemi

CD, radio, ozvučenje, navigacija itd... Sve o elektrouređajima u našim Alfama.
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: Klima-problemi

Sre Jul 12, 2017 7:17 am

Klima je pocela malo da zeza.U pitanju je automatska na 156 ci,zamenio sam presostat jer je non stop palila i gasila kompresor,proverena kolicina gasa ima 500g,pritisak je 16 bara i oprao sam hladnjak od musica i prasine.
Sad klima radi u rezimu samo preko 1800 obrtaja i tad duva hladno cim turaza padne ispod gasi kompresor.Juce mi je bord merio preko 41 stepen i tad nije htela ni na 2000 obrtaja tek preko upali kompresor.Nije bitno koji rezim zadam manualni ili na automatski rad...uvek isto.Sinoc sam isao malo kasnije uvece i temperatura napolju je bila oko 29-30...tad je klima radila i na leru.Ima li ko pametan odgovor sta moze biti jer sam bio kod majstora za klimu na dva mesta i ne znaju sta moze biti...po njihovom misljenju je sve ispravno.
Slika
Korisnikov avatar
nole1985
Garaža: ex Alfa 147 jtdM 16v 2006. 5p distinctive
Lokacija: Kraljevo
Postovi: 1212
Pridružio se: Pet Okt 11, 2013 10:40 am

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 7:50 am

Ja imam sledeći problem...pre 3 godine kad sam zveknuo pašče na putu menjao sam hladnjak klime. Pre toga klima radila normalno. Pri udarcu hladnjak klime otišao u bananu ali nije iscureo gas, ali zamena je bila neophodna. Kupim drugi hladnjak i spakujem sve, ispitaju sistem na ne znam koliko bar-a, vakumiraju i napune. Klima radi normalno...međutim, već sledeće godine slabije je hladila, a sad i ne hladi, uopšte.
Šta su potencijalne mogućnosti?
1) Iscurela ipak negde...? Džaba mi da punim opet ako će opet da iscuri...
2) Koliko znam, a ne znam previše o tome, gas ne bi trebalo da može da se potroši ako ne curi...da ga nema dovoljno hladila bi koliko toliko.

Ako je neko imao problem sa curenjem, kako se nalazi najlakše..postoje neke boje koje se ubacuju, za koliko se to pokaže ako curi, odmah ili nakon nekog vremena?

Hvala! :rolleyes:
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 1:28 pm

Tako je, ubacuje se neka tecnost u sistem i vidi se ako curi negde. Ako je sve ok nema nikad potrebe klimu dopunjavati, kao sto niko ne dopunjuje frizidere ako nema havarije
Slika
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 3:15 pm

Frizider je za razliku od kucnih i auto klima zatvorenog sistema, ovde ipak ima holendera, spojki, gumica sto je i potencijalni uzrocnik curenja. Svaki spoj vremenom popusti....sto opet nije normalno da se desi za godinu ili dve.
I da, @Nole, nece sama od sebe da prekine da hladi, tj, nije se gas potrosio ili izgubio svojsvto, najverovatnije da je negde iscureo.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 4:22 pm

Pa da, ali ako treba da se dopunjuje znaci da negde curi i treba prvo to resiti
Slika
Korisnikov avatar
novmaher
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9JTD-M
Puntisa 2 mkB 1.4 16v
Lokacija: Petrovac
Postovi: 268
Pridružio se: Sub Apr 26, 2014 4:23 pm

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 4:30 pm

Ako je vec bilo boje u gasu servis pomocu uv lampe lako nadje,ako je curenje ispod haube. Ako nema boje,onda se napuni nekim gasom(zaboravio sam koji) na maximalni pritisak i na spojevima se isprska sapunica,ako ima curenja videce se mehurici ako imas srece. Ako nema dovoljno pritiska tj gasa u sistemu presostat ne pali kompresor isto ako dodje do velikog pritiska,vise gasa,velika temperatura u sistemu,presostat opet gasi klimu. Bar ja mislim da je tako po prici sa majstorom koji odrzava klimu na mojim kolima.
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 6:43 pm

@bums85 :plavi_voli:
@novmaher :plavi_voli:
Slazem se sa obe konstatacije. ;)
Samo je ovde problem sto je gas ipak izdrzao godinu dana u sistemu a znamo da je sam pritisak 16 bara, tako da rupa gde gas curi je extremno mala i tesko da bi se videla sitemom sapunice na spojevima.
Najverovatnije da neki spoj nije lepo pritegnut ili je sama gumica negde pojedena i da tu pusta.
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Klima-problemi

Čet Jul 13, 2017 10:28 pm

Ne mora da bude negde rupica ili loš spoj može da pušta na ulivnim ventilima. To se bar lako i brzo rešava. I jeftino je.
Inače toleracija za dobro zaptiven sistem je gubitak godišnje 2-5 %.
Zašto je UV boja štetna za auto-klimu, ekologiju i Vaš budžet?

Nakon pojave novog R134a freona u auto industriji se pojavila i UV kontrast boja, koja ima toliku popularnost da je i ovlašćeni servisi automobila koriste. Kao dugogodišnji serviser klime veliki sam protivnik boje i koristim starije metode.

Prednost UV boje

U nekim slučajevima omogućuje lakše otkrivanje curenja za samog servisera

Slabost UV boje

Ekologija i cena servisa- da biste otkrili curenje bojom potrebno je sipati u sistem boju i gas, zatim voziti auto neko vreme dok se ne oboji mesto gde se javlja curenje. Posledice su dva plaćanja punjenja klime, dva odlaska u servis, jedno curenje će uticati direktno na ozonski omotač, kisele kiše i globalno zagrevanje.

Kada bi prosečnu količinu gasa koja staje u sistem pomnožili sa brojem servisa auto-klima uređaja UV bojom na zemaljskoj kugli došli bi do katastrofalnih rezultata.

Pojavom UV boje u servisiranju klima uređaja kompresori se brže i češće kvare i jednostavno im se skraćuje rok trajanja.

Dokazi:

-Jedan od dokaza je što fabrika automobila ne sipa fabrički boju u klimu. Da je boja dobra fabrički bi freon imao boju kao što tečnost za hlađenje motora na nekim vozilima ima fabrički boju radi detekcije curenja.

-Fabrike i prodavci UV boje stalno prikazuju nekakve ateste o njihovom proizvodu što opet govori o tome da to baš nije pametno rešenje.

-Fabrike kompresora klima neće da daju garanciju za njihov proizvod ako je montiran u sistem, iz koga prethodno nisu odstranjene sve nečistoće i boja.

Kineski gas

U Srbiji je uvezen gas koji se i dalje prodaje po veoma niskim cenama. On nema dobre termo-dinamičke karakteristike, po sastavu je ekstremno kiseo, neprijatnog mirisa i spada u višekomponentne gasove.

2012. god. radio sam najviše remont kompresora upravo iz tog razloga. Često se događalo da korisnik auto-klime stigne pre oštećenja kompresora sa problemom pregrevanja motora, gubitka snage ili slabog efekta hlađenja.

Samostalno punjenje, dopunjavanje klima uređaja sa kompletom “Uradi sam”

Ovo je loše rešenje iz prostog razloga što sistem mora raditi sa tačnom količinom gasa da bi ga smatrali ispravnim,a u ovoj situaciji ne znate ni koja je količina u sistemu, ni koliko će izaći iz dopune, kao ni da li je sistem izvakumiran.

Ako već pristupite takvoj intervenciji imajte na umu da 99% punite klimu koja curi pošto u njoj nema gasa i da će to ponovo iscureti.

Tečnost za zaptivanje porozne instalacije, kao sredstvo u rešavanju problema curenja gasa – da ili ne?

Na tržištu se pojavila tečnost za zaptivanje instalacija koja se natoči u klima uređaj i zapuši sve porozne otvore na instalaciji i jednostavno i brzo reši problem curenja gasa. Radi na principu promene agregatnog stanja u dodiru sa kiseonikom.

Sredstvo je slično onom prašku koji se sipa u sistem za hlađenje motora, pa kasnije auto izgubi grejanje u kabini i zapuše se svi uski kanali i kapilare po glavi motora i grejaču kabine. To je rešenje kratkog veka koje će se sigurno završiti kobno po sam uređaj iz sledećih razloga:

– Instalacija se više neće moći kvalitetno oprati

– Kompresor će biti trajno oštećen ako se u sistemu nalazi bar jedan molekul kiseonika, a nalazi se sigurno

– Termo-ekspanzioni ventil će biti trajno oštećen, zapušen

Nestručno varenje aluminijumske instalacije klime

Do devedesetih godina je instalacija uglavnom bila od bakra i gvožđa, pa se mogla uspešno hartletovati, lemiti srebrom i mesingom “ kao na frižideru”.

Danas je instalacija uglavnom od aluminijuma. Pri varenju argonom i sličnim tehnikama u kombinaciji sa masnoćama i nečistoćama u unutrašnjosti instalacije dolazi do pojave komadića materijala, skorele “šljake” koja se kasnije pri radu sapira sa zidova instalacija i putuje do kompresora klime, a i preti njegovom trajnom oštećenju.

Iz istih razloga na sastavima vara dolazi do poroznosti “sitnih rupica” i time je curenje gasa na tom mestu samo usporeno.
Slika
Korisnikov avatar
maxy
Garaža: Giulietta 2.0
Ex Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Lokacija: BG
Lokacija: BG
Postovi: 721
Pridružio se: Sub Mar 30, 2013 5:09 pm

Re: Klima-problemi

Čet Avg 29, 2019 2:22 pm

Najmanje pažnje obraćamo na klimu. Setimo se samo kad stane sa radom ili kad pocne da smrdi. A ona kao i svaki drugi sklop zahteva održavanje. Ako je iko od vas video kako izgleda unutrašnja jedinica split sistema kada se rasturi onda zna koji je to rasadnik svega i svačega. No pored čišćenja postoji i redovno održavanja, od provere stanja gasa i ulja pa do zamene ležaja u kompresoru. Ja sam ovo čišćenje i dopunjavanje radio, ali nisam obraćao pažnju na pokretne elemente kompresora koji bi trebali da se menjaju. Cena toga je totalno crkavanje kompresora pre neki dan. A kako je bilo mogao je i kaiš da pukne i da stanem na sred puta. Svi oni kvazi majstori, klimadžije u stvari samo znaju da dopune, neki i da vakumiraju sistem, a retki da poprave.
Ako vozite mator auto a na klimi ništa niste radili, savetujem da svratite do nekog majstora i da preventivno delate, bar da promenite ležaj koji je sigurno posle 10+ godina habanje pred crkavanjem.

Povratak na “In Elettronica Alfa”