Iskopčan džek

CD, radio, ozvučenje, navigacija itd... Sve o elektrouređajima u našim Alfama.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 6:51 pm

Pa pazi ta sema koju je falcon postavio je u teoriji. Po praksi su i + i - sa gornje strane grejaca i plus i minus idu u releje. Znaci 6 pina 3 plusa i 3 minusa. Iz releja masa ide dalje. nisam je crtao

fabricki
Slika

posle prepravke
Slika
Ovo su vezali na relej od 30a a relej od 50a je ostao slobodan, to su ona 2 plava dzeka sa slike.

Posto sam se igrao sa grejacem, kada se vezu sva tri rezistora vezana paralelno, zice se greju i to dosta, grejac nabija temperaturu brzo i dosta veliku temperaturu. Dobijam oko 25A na akumulatoru.

Kada se vezu sva tri rezistora redno, onda se vrlo sporo greju ali se takodje greju i zice, slabije nego paralelno vezane. Napon na rezistoru je oko 4v. Dobijam oko 7A na akumulatoru

Kada se vezu dva grejaca redno, kao sto su vezali prepravkom 2006 i izbaci srednji rezistor, grejanje kablova je malo, grejac se zagreva relativno brzo ali sa manjom temperaturom nego paralelno, i zbog toga se brzo hladi kada mu se odvodi toplota. Napon je 6v, a nekkih 10A.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 7:16 pm

Jesi to probao direx ili ti klima pušta stuju kada podesiš na HI ?
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 7:53 pm

Direktno na akumulator. Ja imam problem sa centralnom jedinicom klime da ne salje signal prema relejima da se upali grejac. Na dijagnostici je sve u redu, svi releji i osiguraci ispravni, struje ima do releja ali nikako da ih pokrenem prebacivanjem na HI. Pa sam izvuko prekidace preko kojih pustam signal prema relejima.

A ovo isprobavanje sam radio na akumulatoru u kuci, ako se vec nesto topi bolje da se topi van automobila. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 7:59 pm

I kod mene je ista situacija svi releji cakću kada ih aktiviram preko dijagnostike i svi osigurači OK ali grejanje ne radi pa je zimi ladnoooo. Nisam vadio grejač da vidim kakav je pa se zato interesujem.

Ima neka caka oko tog grejanja na struju :scratch:
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 8:06 pm

Pa ako releji cakcu onda mora da ima struje na grejacu. Ako je i tvoja alfa od 2001 do 2004 i obuhvacena ovim prepravkama onda je grejac vrlo slab, i redno vezani kao na semi oni greju ali ne u toj meri jer ih ventilator hladi. Posto sam ja izvuko grejac na prekidace i kad npr. pustim grejac da se nagreje pa tek onda pustim ventilator oseti se toplo ali se brzo ohladi grejac pa bude vrlo "mlako".

Zato gledam da se i ovaj treci rezistor "uvede" u rad. Malo mi je glupo da sedi iskopcan a cela instalacija za njega je slobodna.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 10:08 pm

U svasta se izdesavalo za ovih nekoliko sati...
mladenke napisao:Pa pazi ta sema koju je falcon postavio je u teoriji. Po praksi su i + i - sa gornje strane grejaca i plus i minus idu u releje. Znaci 6 pina 3 plusa i 3 minusa. Iz releja masa ide dalje. nisam je crtao
Ma znam da nisi ti ctrao a i iz kasnije price se ispostavilo da su ipak vezani na red, sto je velika glupost(opet ponavljam). Samo da naglasim, mada i nema neke veze, sto se tice crtanja, semira se kao u falkonijevom prikazu, radi preglednosti. Nevezano dal` sa gornje strane dolaze oba kontakta( i ako je to normalno) crtaju se onako radi lakseg tumacenja. I sve zice se ne crtaju, nacrta se cvoriste i pretpostavlja se da se odatle zice racvaju...
Mada sad i nije sve to toliko vazno...
Vidim da si se malo igrao, samo imam par nejasnoca, kako si meri koliku struju ti vuce, i jesi li kojim slucajem izmerio otpornost grejaca?
Malo me buni struja od 25 A i onih 6 V gde si njih izmerio?
mladenke napisao: Kada se vezu dva grejaca redno, kao sto su vezali prepravkom 2006 i izbaci srednji rezistor, grejanje kablova je malo, grejac se zagreva relativno brzo ali sa manjom temperaturom nego paralelno, i zbog toga se brzo hladi kada mu se odvodi toplota. Napon je 6v, a nekkih 10A.
Racunam da je u kolu 12 V i toliko bi trebalo da je na krajevima kontakata, jedino ako nisi merio napon na jednom grejacu u rednoj vezi, to bi imalo logike.

Elem, posto si sve vratio, izveo poseban prekidac i resio da ukljucis i treci grejac u igru, kakvu si vezu izmedju grejaca ostvario?
Jel` ostala redna ili si se i tu malo igrao.
Ako si je ostavio na red, moj ti je predlog da ta dva grejaca vezes paralelno i da treci i ne diras.
Razlozi,
- ako ti jedan izgori, neces imati nikakvo grejanje(pod uslovom da su ostali na red)
- ako se vezu paralerlno, imaces 3-4x vecu snagu, jace grejanje, nego rednom vezom
i samim tim ti i nece trebati treci grejac
E ako ipak resis da vezujes treci a da ovo ostavis kako jeste, kako si to zamislio?

Uh, opet napisah referat...pa ko se snadje hahaha
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 10:41 pm

Otpornost grejaca na zalost nisam merio. Merio sam na izlazu na akulumatoru, 25A kada je vezano paralelno. Kada su 2 grejaca vezana redno onda je napon na kontaktima rezistora 6v i oko 10 ampera.

S obzirom da sam izvuko 2 prekidaca, jedan za 2 rezistora u rednoj vezi, kako su to 2006 prepravili, a drugi prekidac je za rezistor koji su ostavili neprikacen. Posto je cela instalacija, znaci osigurac 50A i relej od 50A ostali slobodni, ja sam treci rezistor povezao na njih.

E sad... Mislim da je verovatnoca da ptc rezistor crkne jos malo pa ravna nuli. Ne znam kako je to kod PTC-a , mislim da ne bi bio problem da 2 rezistora budu redno a jedan paralelno. Osim sto ce ovaj u paralelnoj vezi biti dosta jaci i postizati vecu temperaturu grejanja. Po fabrici su na taj osigurac od 50A i relej od 50A bili 2 rezistora, verujem da ce sad sa jednim rezistorom biti manje grejanja instalacije?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Iskopčan džek

Čet Sep 25, 2014 11:11 pm

OK ima logike da ima 6V ako si merio na samom grejacu(ponaosob) u rednoj vezi, to sam i predpostavio.
Sto se tice crkavanja, pa sve je moguce, ipak su italijani to sastavljali :D
No, da se vratimo na ono glavno, posto si vec razbucao, prevezao, izvlacio dodatne prekidace onda ne vidim razlog da zadrzis i tu rednu vezu(fabrikanu). Po nekoj logici, a da si izmerio i vrednost grejaca bilo bi i tacno izracunato, bolji ces efekt postici(bolje grejanje) ako ih prevezes u paralelnu vezu(i to samo 2 kom), nego da ti ova dva idu na red a treci nezavisno. Ako ih je fabrika nekad tako vezivala onda verujem da ce instalacija izdrzati. Jedino treba proveriti jesu li iste zice na oba releja(35A i 50A) za svaki slucaj, posto je na ovom od 50A ranije isla paralelna veza, ako se dobro secam.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 8:11 am

E to me i plasi. Da li ce grejanje instalacije biti vece sa rednim ili paralelnim povezivanjem? I jos jedna stvar koja mi je nelogicna, ako su se odlucili za redno vezana 2 rezistora a da treci izbace, zasto nisu to uradili preko releja od 50A a ne preko releja od 30A.
Ono sto je interesantno kod ptc grejaca da se njegov otpor menja, tj njegovim zagrevanjem otpor se menja i amperaza pada.

Na relej j36 od 30A, na koji su 2 rezistora vezani redno po njihovoj prepravci iz 2006, kako sam i ja ostavio, zica je duplo tanja. A fabricki je tu bio jedan rezistor u paralelnoj vezi. Verovatno je tu dolazilo do grejanja instalacije jer su to 2006 prepravili u redno vezana 2 rezistora.
Na releju j37 od 50A, na kome su po fabrici isla 2 rezistora u paralelnoj vezi, a gde sam ja povezao jedan rezistor zica je duplo deblja. Pa verujem da ce se i instalacija sada manje zagrevati na tom releju.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 8:49 am

Definitivno da ce vise struje proteci kada se vezuju parelelno ali to ne znaci i da ce instalacija da se preterano greje ako je dobro izdimenzionisana. Sto se tice debljine zica na ova dva releja, to sam i pretpostavio jer je j37 vukao "veci teret". Ali ako je to ugradjivano i radilo, i dalje radi, onda verujem da nece biti problema. Cak prema onome od juce i da vuce struju od 25A ispada da ima snagu grejaca(komplet) oko 300-350W a negde u ranijem textu sam procitao da je bilo 700w. Postoji verovatnoca i da su cak smanjili snagu grejaca.
Imas dve opcije:
- Da na j36 otkacis jedan grejac i da ide u singlu(bice bolje nego da su dva na red) i da na j37 vezes drugi
- ili da na j37 vezes dva paralelno i da uzivas(to je i fabricka postavka bila u samom startu).

E da, nedoumica zasto sve ide preko j36 a ne preko j37, pitanje sta salje signal odredjenim relejima da se aktiviraju. Koliko sam propratio j37 se kasnije pali, dodju otprilike kao pomoc j36 ako ne uspe da odradi posao...malo plasticno objasnjeno ali to je to. Posto si ti sve to prevezao i sam saljes inpuls, onda bolje iskoristi instalaciju i relej j37
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 9:29 am

Da ali su te signale za aktiviranje releja mogli da prebace, to je 15 sekundi posla.
Ako preko j37 releja vezem 2 rezistora paralelno, amperaza ce biti dosta velika, manja od zamisljenih 50A ali ce se zice grejati dosta. Temperatura u grecu ce isto tako biti dosta velika. Po podacima preko interneta nasao sam da se ptc heater greje cak i od 100 do 200 stepeni.
Kada se vezu sva tri rezistora paraleno, hoce da se oseti miris plastike iz kabine. Mislim da u celoj ovoj intalaciji postoje 2 problema. Jedan je temperatura grejanja samog grejaca i mogucnost topljenja unutar centralne konzole a druga amperaza zbog kojih se zice i releji dosta greju u paralelnoj vezi. Ne znam kako bi sto se tice samog grejaca bilo staviti neki ... (mozak mi je stao i ne mogu da se setim kako se zove) temperaturni osigurac koji ce iskljuciti dovod struje ako temperatura grejaca predje nekih 100 stepeni. Kazem 100 stepeni jer ako se radijator grejanja zagreva na 90 stepeni kolika je i temperatura rashladne tecnosti onda mislim da ne bi trebalo prelaziti ni 100 stepeni na elektricnom grejacu.

Mislim da su ipak obarali napon rednim vezivanjem na 6v kako bi redukovali otpornost i amperazu rezistora jer je na 6v nekih 10A, za oba rezistora. Ako bi bio jedan rezistor onda bi na 12v bila veca amperaza a samim tim grejanje instalacije jos vece.

Jos me kopka zasto su izbacili j37 relej i jedan rezistor kad je on mogo da gura komotno na fabrickoj instalaciji, ipak su relej i osigurac od 50A i vise nego dovoljni za jedan rezistor na 12v, cak i ako pri 13.5v koliko dobija kad je auto ukljucen, njegova amperaza nece prelaziti 25A.

Nisam stigo da proverim kako zagreva i kolika je izlazna toplota kada se ukljuci ventilator u kolima, sa 2 rezistora redno na j36 i jednim paralelno na j37, to cu danas u toku dana.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 9:37 am

Moja 147ca je 2003 ali su povezana samo dva rezistora, kao na slici:

Slika

Ako to radi samo sa slabim intenzitetom interesuje me da li bi dobio pojačano grejanje ako ubodem ovaj plavi iskopčani u sredinu ? Moraću da probam i vidim ima li nekog efekta i da li mi se grejači uopšte aktiviraju.

Moguće da logika klime dozira struju i pali grejače tj. palila pre revizije i da to nije baš nešto funkcionisalo pa su ga posle prepravili na ovaj prost sistem sa dva redno vezana grejača da bi otklonili mogućnost požara ako logika iz klime zakaže...
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 9:55 am

Ma oni su i posle prepravke vezani za klimu, pa ako klima nesto zakaze oni ce i dalje da rade. Nisu to radili zbog toga, vec ili zbog grejanja instalacije ili da spuste temperaturu grejaca da ne dodje do topljenja plastike u centralnoj konzoli.

ako vezes plavi, dobijas 2 rezistora redno i jedan paralelno. Povezi, pusti u rad i vidi koliko se greju zice, pogotovo tog plavog konektora, releja (crnog) on je tu kod grejaca samo prati zice, koliko se greju osiguraci... Idem sad da isprobam tu kombinaciju i vidim ima li toplog duvanja. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 11:38 am

mladenke napisao:Da ali su te signale za aktiviranje releja mogli da prebace, to je 15 sekundi posla.
Ako preko j37 releja vezem 2 rezistora paralelno, amperaza ce biti dosta velika, manja od zamisljenih 50A ali ce se zice grejati dosta. Temperatura u grecu ce isto tako biti dosta velika. Po podacima preko interneta nasao sam da se ptc heater greje cak i od 100 do 200 stepeni.
Mogli su, ali su poznati po svojoj azurnosti.
I ne kapiram zasto toliko bojazni oko paralene veze, to na renijim serijam i dalje radi tako da...
Samo ne shvatam na koji grec mislis :scratch: , grec je spoj 2 odnosno 4 diode koje sluze da peglaju naizmenicni u jednosmeran napon.
mladenke napisao:Ne znam kako bi sto se tice samog grejaca bilo staviti neki ... (mozak mi je stao i ne mogu da se setim kako se zove) temperaturni osigurac koji ce iskljuciti dovod struje ako temperatura grejaca predje nekih 100 stepeni. Kazem 100 stepeni jer ako se radijator grejanja zagreva na 90 stepeni kolika je i temperatura rashladne tecnosti onda mislim da ne bi trebalo prelaziti ni 100 stepeni na elektricnom grejacu.
Mislis na termostat, njime ogranicavas, zadajes zeljenu temperaturu, mada postoje i razni termo otpori...
mladenke napisao:Mislim da su ipak obarali napon rednim vezivanjem na 6v kako bi redukovali otpornost i amperazu rezistora jer je na 6v nekih 10A, za oba rezistora. Ako bi bio jedan rezistor onda bi na 12v bila veca amperaza a samim tim grejanje instalacije jos vece.
Jesi u pravu, ustvari ti imas 12V koji je podeljen na dva grejaca, da uvedes i treci napon bi pao na 4V. E sad, to je obican grejac, max 100-150W(i dalje mi je zao sto nisi izmerio otpornost) zasto paranoja da ce napraviti bilo kakvu stetu ako je presek zice OK?

Mislim sve je ovo sada razglabanje i pokusaj da skapiramo sta su hteli da urade i sta su napravili. Mozda nicemu ne koristi ali i ne skodi tako da onda i ne smeta da se piskara. :lol:
A odakle si poskidao one slike, postoji li celina neka posto izgleda da su iscupane iz nj. A koliko sam primetio na oba releja stoji da su od po 50 A.

Sokole sto se tvog problema tice, ako releji cakcu onda je najbolje direktno na grejacima proveriti dobijaju li napon, jer ako je i kod tebe vezano na red, onda ce ventilator to stvarno brzo ohladiti, posto sami grejacvi ne postizu veliku temperaturu.
Eto nesto i konstruktivno da napisem hahaha
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 11:57 am

Otpor je 1.5, kada na unimeru izmerim na podeoku 200. Otpor mi nije jaca strana, zena me navikla da ne pruzam otpor. :)

Evo merenja kada je sve povezano u kolima i kada auto radi.
Da napomenem da je ovo peak amperaza, odnosno u trenutku ukljucivanja, kako se greje grejac tako amperaza pada.

Kad je bilo fabricki namesteno bilo je ovako:
Samo jedan rezistor - 13.5v, 20A, 250W - to je na releju j36 od 30A - Vrlo slabo se greju zice i relej
Dva rezistora paralelno povezani - 13.5v, 40A, 400W - to je na releju j37 od 50A - ima grejanja zica od releja do rezistora, budu vruce, relej je mlak i zice pre releja takodje. Znaci javlja se mogucnost topljenja samo zica koje povezuju relej i rezistore, jer su te zice tanje nego zice koje idu od akumulatora do releja j37.


Posle prepravke 2006 godine
Imamo redno povezana 2 rezistora - 13.5v na krajevima, 6v na polovima rezistora, 11A, 140W. Nema grejanja zica ali je grejac mnogo slab i ne koristi nicemu.

U svakom slucaju bez sva tri rezistora paralelno nema ni toplog vazduha. Ali se onda grejac dosta nabija temperaturu pa postoji mogucnost topljenja plastike.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 12:27 pm

Pa da, tako nesto sam juce i racunao otpornost iz onoga sto si postavio o strujamo koje proticu. Tri grejaca u paralelnoj vezi nikako na jednoj liniji ako bi se raspodelilo , j36 +j37 ond je OK.
Struju koju si napomenuo je mozda samo pik(kao sto si i naveo) ali je posle dosta niza, jer prema otpornosti grejaca od 1,5 oma tebi grejaci i ne daju tih 140 W na red vec nekih 60W max.
Sam grejac ti daje oko 120 W, kao sto napomenuh u prethodnom postu, sto je smesno malo. E sad jedini problem postoji oko same instalacije, a i tu si uvideo gde je problem.
mladenke napisao: Samo jedan rezistor - 13.5v, 20A, 250W - to je na releju j36 od 30A - Vrlo slabo se greju zice i relej
Ipak ti ostaje onaj moj predlog sa po jednim grejacem na svakom releju jer tu nemas nikakve bojazni da ce se ista pregrejati, istopiti ...a imaces max. ucinak sa takvom varijantom.
Sta dobijas time, pa kao da si grejace vezao u paralelnu vezu, a u stvari si ih razdelio na dva releja, dve zasebne instalacije tako da em nece da se greje(instlacija :D ) a ucinak zagrevanja je maximalan izmedju raspolozivih(bezbednih) kombinacija.
Opet cu da zakasnim na posao :doh: hahaha
Pozzz
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 1:10 pm

Ovo sto su prepravili 2006 je stvarno malo i ne vredi nicemu.

Ili 2 rezistora svaki na svom releju, ili ubaciti jos jedan relej, osigurac od 30a i kvalitetni kabal i prikljuciti i treci rezistor. Posto je cini mi se osigurac na akumulatoru od 70A mogla bi tri rezistora svaki na svom releju. Tako ce sva tri rezistora imati po 13.5V, 20A u piku i 250W i nema razloga da se greje instalacija. Jedina mogucnost jeste da se nesto otopi u samoj centralnoj konzoli zbog temperature grejaca sto se moze resiti nekim termoprekidacem da gasi signal prema relejima ako tqmperatura predje 100 stepeni.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
junky01
Garaža: Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Alfa Romeo GT
Lokacija: Krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1732
Pridružio se: Sub Avg 04, 2012 1:25 pm

Re: Iskopčan džek

Pet Sep 26, 2014 2:30 pm

A moze i tako. :yes:
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Iskopčan džek

Sub Sep 27, 2014 4:29 pm

Malopre čačkao oko grejača ali slaba vajda, nisam mogao da ga izvučem jer mi smeta ram od kasete, a mrzelo me sve da rasturam kako bih izvukao grejač.

Slika Slika

Skunuo sam adapter koji je iz 2004 godine i zakačio sve džekove na grejač ali jok da se aktivira. Verovatno neće da aktivira dok ne padne temperatura ispod 10 stepeni :scratch:
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Sub Sep 27, 2014 5:08 pm

Ram od grejaca ima 2 zabice sa strane. Kad se skine ram od grejaca, tj ram koji je oko konektora onda se grejac izvlaci lagano samo se malo napne u jednu stranu dok ne prodje prvi deo kasete.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Sub Sep 27, 2014 5:12 pm

Releji su uvek pod naponom, a njih mozes vestacki da pobudis da bi video da li grejaci rade samim dovodjenjem 12v na njih gde je signal od klime. Siva tanka zica na svakom releju..

Ili stavi kocku leda na senzor spoljasnje temperature koji je u suvozacevom retrovizoru, da mu oboris temperaturu. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Iskopčan džek

Sub Sep 27, 2014 5:46 pm

Uspeo sam da aktiviram grejače, ohladio sam senzor na retrovizoru uz pomoć kompresovanog vazduha i kad temperetura padne ispod 15 C grejači se aktiviraju.

Radi paljenje postepeno, prvo se aktivira jedan pa kasnije drugi, traći se nije aktivirao jer se verovatno nisu stekli potrebni uslovi.

Preko Alfa OBD programa mogu da se očitaju aktivnosti pojedinačnih grejača :

Code: Obeleži sve

Driving version: Left-hand drive
Air temperature measurement units: °C
Fog sensor: Present
Pollution sensor: Not present
Additional heater: Not present
Operating mode: Dual zone
Key pressed: Lower channel
Temperature knob: 25°C
Climate control compressor: Inserted
Additional heater: Additional heater 1 + Additional heater 2
Wiper control: Off
Courtesy lights: On
Grejači rade dobro i brzo krene topao vazduh, pustio sam ih da rade jedno 5 minuta i opipavao žice od grajača i bile su jedva nešto malo tople.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Sub Sep 27, 2014 5:48 pm

Aktivirao se i treci. Prvo se aktivira jedan grejac, a onda se aktiviraju ostala dva grejca zajedno. Oni idu preko zajednickog releja tako da moraju da se aktiviraju zajedno.

Da, krene topao vazduh, sa sva tri rezistora vezani paralelno, ali su oni to prepravili 2006 godine iz sigurnosnih razloga. Kojih? Ostace misterija. :)
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
Korisnikov avatar
Falcon037
predsednik kluba
predsednik kluba
Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo
Lokacija: Beograd
Postovi: 4953
Pridružio se: Čet Jan 19, 2012 1:16 am

Re: Iskopčan džek

Sub Sep 27, 2014 10:36 pm

Moguće da je oslabljen zbog toga što se isuviše greje kada je ventilator podešen na malu brzinu i onda počne malo plastika da se oseća.

Ako je primarni grejač onaj na sivom džeku, a sekundarni su ovi plavi mogao bih jedan da otkačim čisto da ne pali sva tri nego da ga malo osakatim.
Korisnikov avatar
mladenke
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
Lokacija: Nis
Postovi: 763
Pridružio se: Pon Jun 03, 2013 10:09 am

Re: Iskopčan džek

Ned Sep 28, 2014 8:42 am

Iz mog ugla gledano cela instalacija je odradjena sa par mana.
Nema temperaturnog prekidaca na grejacu, pa ako mu se ne odvodi temperatura hladjenjem ventilatorom moze da se desi da se nesto istopi.
Zice od releja j37 do grejaca su istog poprecnog preseka kao i na releju j36, a za 30A i 50A ne mogu biti istog poprecnog preseka.
Zice mase su takodje trebale biti veceg poprecnog preseka.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910

Povratak na “In Elettronica Alfa”