Engine undertray (donja zaštita motora)...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Engine undertray (donja zaštita motora)...
Gde može da se kod nas nabavi tzv. engine undertray (tj. donja zaštita motora) za Alfu 147JTD. Originalna (oko ÂŁ40) je plastična i lako se ošteti, pa često visi i može da kači neravnine na putu. Aluminijumska je bolja, duže traje, ali je oko 130ÂŁ. Na slikama je plastična i aluminijumska. Izgleda mi da to može da se napravi od ploče aluminijuma. Da li je bolji oblik kao na slici levo ili desno ... Ima li neko neku ideju?
Na forumima kažu da je bolje da ova zaštita ostane (iako naši majstori tvrde da je njeno postojanje potpuno bez razloga) jer obezbeđuje bolju aerodinamičnost i zaštitu creva/cevi u donjoj zoni motora.
Pozdrav. Dušan.
Na forumima kažu da je bolje da ova zaštita ostane (iako naši majstori tvrde da je njeno postojanje potpuno bez razloga) jer obezbeđuje bolju aerodinamičnost i zaštitu creva/cevi u donjoj zoni motora.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
Ja sam na mojoj 145 - ici imao problem sa tim inace narodski se zove shuspleh....pa sam iscimao jednog kolegu koji se bavi limarskim radovima i on mi je rekao da moze da se iskroji od lima, zatim zamaze temeljnom bojom a posle moze i da se tektira....njemu je trebala samo mustra od stare na osnovu koje bi iskrojio i to je to....sumnjam da bi sa sve materijalom i pocnkovanim ili vec nekim mozda i boljim limom bilo vise od 40 evra koliko kosta plasticna...ja sam je na kraju samo nitovao odnosno on mi je iskrpio i dodatno ucvrstio i posle toga nisam imao vecih problema....ima momak ovde na forumu koji je predstavlajo svoju Alfu (Damjan156 cini mi se) koji je rekao da mu je dole odradjena ta zastita od debelog lima, jos dok je auto bio u Svajcarskoj....mozda zamoliti njega da slika kada mu auto bude na kanalu pa da vidimo kako to izgleda........sve u svemu mislim da moze da su uradi kvalitetnije za dosta malo novca......
Damjan156 napisao:Placena je tacno 6750 EUR,vlasnik je trazio 7000fixno,ali nakon par dana i odlaska kod mog majsotra(koji ju je napljuvao,voli covek Lancu)rekao mi je sta treba da menjam,ipak sam uspeo da spustim(a hvala bogu i bivsi vlasnik je jurio neki plac).Alfa ima i zastitu motora debelu 5mm lima sto se vec pokazalo kao spas od ovih nasih ugladjenih trotoara,dobio sam i set novih zimskih guma sa celicnim felnama i original ratkapnama(sad je na njima),i jos radar detektor pride.Tako da mislim da sam odlicno prosao.Da je bilo placanje do mene dao bih ja 7 soma prvog dana kada sam je video i provozao.Jeste da mi je na servis vec otislo oko 500EUR al ko broji kad je za nju,a jos ce da ode sada za svecice.
Slazem se za migavce i sajtne da bi legle,moracu i to da potrazim!
Sto se tice skupa u KG potrudicu se doci,al nista ne obecavam.
Pozz ljudi!!!
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Pa i ja se slažem, milosh024, da ovo nije baš neka vrhunska nauka i nameravam da pravim, a imam i čoveka za to. Jedino mi je mnogo da lim bude debeo 5mm. To je OK za konstrukciju, a ovo je samo zaštita.
Moja ideja je da se na osnovu plastične .tacne. iskroji metalna (alu lim ili pocinkovani čelični lim ili plastificirani lim), savije gde treba da ima pregibe (vidi sliku), da se izbuši onih nekoliko rupa i da se ofarba i protektira ako treba... Znači: oblik kao kod fabričke plastične .tacne., a materijal čelik ili aluminijum!
Pozdrav. Dušan.
Moja ideja je da se na osnovu plastične .tacne. iskroji metalna (alu lim ili pocinkovani čelični lim ili plastificirani lim), savije gde treba da ima pregibe (vidi sliku), da se izbuši onih nekoliko rupa i da se ofarba i protektira ako treba... Znači: oblik kao kod fabričke plastične .tacne., a materijal čelik ili aluminijum!
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Go
- Drug Član
Post
Meni toga nema na 156-ci....Problem je sto se plasticne vremenom .rstegnu. i kace svidje i onda ih ljudi maknu....A inace kostaju ~200€....pas zanimljivo parce plastike....Aluminijske (ne lim i cuda...ionako je dovoljno tezine..) su oko 200€ napolje (u DE...)
Aerodinamicka svojstva (u praxi primjetna, doduse minimalno) ima tek nakon 200km/h sto svakako nije svakodnevna brzina
Sto se tice zastite...ima smisla, ali ne pada mi napamet da sad pljunem 200€ na komad plastike...
Aerodinamicka svojstva (u praxi primjetna, doduse minimalno) ima tek nakon 200km/h sto svakako nije svakodnevna brzina
Sto se tice zastite...ima smisla, ali ne pada mi napamet da sad pljunem 200€ na komad plastike...
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
@Dusan
ja bih se isto odlucio na .kucnu radinost. da u ovom trenutku imam takav problem....slazem se da ne treba da bude jako debeo lim, ali treba voditi racuna da ne bude jako savitljiv .mekan. a ta izdrzljivost cini mi se zavisi od debljijne, ipak taj deo zna da trpi dosta udaraca, obzirom kakvi su nam lepo sredjeni ivicnjaci
ja bih se isto odlucio na .kucnu radinost. da u ovom trenutku imam takav problem....slazem se da ne treba da bude jako debeo lim, ali treba voditi racuna da ne bude jako savitljiv .mekan. a ta izdrzljivost cini mi se zavisi od debljijne, ipak taj deo zna da trpi dosta udaraca, obzirom kakvi su nam lepo sredjeni ivicnjaci
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
U stvari ni lak (zbog rezonancije) ni težak (šta će dodatna masa). Idealno bi bilo da nađemo neki lim od 1mm do 1.5mm presvučen nekim zaštitnim slojem koji uzgred i apsorbuje vibracije... Na ivičnjak prvo naiđe donji deo prednjeg branika :x, pa zatim ta donja .tacna....
Pozdrav. Dušan.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
Jedna stvar mi je pala na pamet kad pricamo o limu, prilikom postavljanja istog predlazem da se na obodu .tacne. postavi neka guma ili plasticna traka, jer ako ide lim na metal i olabavi se neki sraf moze da stvara kloparanje odnosno da zveci kao kad se otkaci auspuh......
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- Damjan156
- Garaža: AR 156 2.0TS 155ks +chip tuning, +K&N filter
Chevrolet Captiva LT 2.0D AWD 150ks - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Ljudi ako stavljate zastitu,stavite od lima!!!I slobodno od 5mm kad vam kazem...
Sto je najbolje ne visi kao ona plasticna i spasla me je 1000puta,jer ja ne mogu maltene nigde da se popnem na trotoar bocno a da ne zakacim.
Evo pre nedelju dana vozi cale ja do njega,kazem mu pazz...BUM i kada je nabo u rupu pri brzini od 5km/h,nije video jer je asfalt jednostavno upao a posle te rupe SAHT!!! Kad se nisam ubio!!!! Rekoh ode sve u K....!!!
I dodjemo kod majstora...lim se malo iskrivio...ostalo netaknuto!!!
E sada vi vidite...
Inace imam i original zastitu koju cuvam
Sto je najbolje ne visi kao ona plasticna i spasla me je 1000puta,jer ja ne mogu maltene nigde da se popnem na trotoar bocno a da ne zakacim.
Evo pre nedelju dana vozi cale ja do njega,kazem mu pazz...BUM i kada je nabo u rupu pri brzini od 5km/h,nije video jer je asfalt jednostavno upao a posle te rupe SAHT!!! Kad se nisam ubio!!!! Rekoh ode sve u K....!!!
I dodjemo kod majstora...lim se malo iskrivio...ostalo netaknuto!!!
E sada vi vidite...
Inace imam i original zastitu koju cuvam
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Te finese i detalji koje spominje milosh024 (gumene podloške ili traka po celom obimu-kontaktu između .tacne. i donje površine prednjeg branika) su obavezni kada je u pitanju prigušenje vibracija...
Sa druge strane (Damjan156) slažem se da je ta .oklopna. varijanta najbolja zaštita, naročito ako je Alfa malo (30mm) spuštena... Međutim, kvadratni metar lima od 5mm ima masu od oko 40kg (manji problem) i za obradu (sečenje, savijanje) zahteva ozbiljnu mašinu (veći problem)... Lim od 1.5mm može lako da se seče i savija i u .domaćoj radinosti., a tada može da se napravi baš ono što se hoće za malo para...
Pozdrav. Dušan.
Sa druge strane (Damjan156) slažem se da je ta .oklopna. varijanta najbolja zaštita, naročito ako je Alfa malo (30mm) spuštena... Međutim, kvadratni metar lima od 5mm ima masu od oko 40kg (manji problem) i za obradu (sečenje, savijanje) zahteva ozbiljnu mašinu (veći problem)... Lim od 1.5mm može lako da se seče i savija i u .domaćoj radinosti., a tada može da se napravi baš ono što se hoće za malo para...
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Go
- Drug Član
Post
Strasnu masinu zahtjeva..to se zavrsva ocas posla kod svakog normalnog limara...
Ja bi isao na aluminijum, malo je skuplje ali bolje, cvrsce a lakse...dodavanje tezine naprijed na prednjoj vuci dje su dizajneri gledali kako ce da ustede par kg a vi olako..nema veze...to je .samo. 50kg
Ja bi isao na aluminijum, malo je skuplje ali bolje, cvrsce a lakse...dodavanje tezine naprijed na prednjoj vuci dje su dizajneri gledali kako ce da ustede par kg a vi olako..nema veze...to je .samo. 50kg
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
Pa evo kaze Dusan, ako je 5mm lim tezak 40 kg odnosno shuspleh od njega, onda je 1,5 mm puno, puno laksi, a bolji je od plastike(bar mislim)....a mislim takodje da se 10-15 kg ne oseti...mozda gresim, stvarno ne znam, samo znam da sam ja moj plasticni shuspleh stalno nesto kachio, dok ga momak nije iznitovao skroz i pricvrstio da stoji vislje.....
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Ima jedan majstor u NS koji radi konstrukcije i u fazi je nabavke mašine za savijanje plastificiranih limova... Ranije je imao automehaničarsku radionicu, što mu je, u ovom našem slučaju, dobra referenca. Mogu da ga pitam. A ako odemo kod .klasičnog. autolimara biće skupo... Možemo da pitamo i kod .plastičara. koji krpe branike i druge plastične delove na kolima!?
Pozdrav. Dušan.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Go
- Drug Član
Post
ne treba 1,5 mm lim dovoljan je i lim od 1 mm, ali da bude celicni , a ne aluminijumski koji jos moze biti i plastificiran ili obojen specijalnom farbom, a on se moze naci kod svakog limara koji pravi perforirane ploce za krovove i zidove za hale i takva tabla je teska oko 4 kg
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Lim od 1.5mm je naravno 1.5x teži od lima debljine 1.0mm.
Ali lim od 1.5mm ima 2.25x veću čvrstoću i 3.375x veću krutost od lima debljine 1.0mm (naravno sve od istog materijala).
Samo izgleda da je razlika između 1.0mm i 1.5mm mala i da je to skoro isto i svejedno, ali nije...:cool
Pozdrav. Dušan.
Ali lim od 1.5mm ima 2.25x veću čvrstoću i 3.375x veću krutost od lima debljine 1.0mm (naravno sve od istog materijala).
Samo izgleda da je razlika između 1.0mm i 1.5mm mala i da je to skoro isto i svejedno, ali nije...:cool
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Razumeo sam... Ali je bolje 1.5mm od 1.0mm bilo čega (čelika, aluminijuma, bakra, plastike...) i to za faktor 2.25 tj. 3.375! To znači: 5mm čelika je mnogo, 1mm čelika je donja granica, a 1.5-2.0mm čelika je prava mera za ovu svrhu...
Pozdrav. Dušan.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Danas sam držao u rukama tablu (100cmx70cm) pocinkovanog lima od 1.5mm... To je ipak teško - mogu da zamislim kako u servisu u kanalu majstor odvrće šrafove i kako dvojica moraju da drže .tacnu.... Bez obzira na sve, nek stavi šta ko hoće, ali nešto mora da bude ispod kartera, menjača i turbine kao zaštita - ne bi bilo dobro da pri prolasku kroz baru, na turbinu (koja je vrela) dođe hladna voda...
Pozdrav. Dušan.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...