Stranica 38 od 56

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Sre Dec 13, 2017 6:02 pm
od interceptor
Ovo je ocenjivanje po novi pravilima Euro NCAP i ništa bolje nebi prošli ni drugi automobili iz tih godišta,tako da ovaj test i nema nekog smisla osim negativne reklame.Baš me zanima kako bi nemačku "trojku" iz tog vremena ocenili po novim standardima.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Sre Dec 13, 2017 6:27 pm
od maxy
Ocenili bi isto kao i Djulijetu. U smislu konkurentnosti zaista je prevazidjena. Alfu kupuju pretezno oni koji su naklonjeni brendu, ali u ukupnoj sumi ih je malo.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Sre Dec 13, 2017 7:38 pm
od Vuk 166
U cemu je fazon sa novim testiranjem modela na zalasku ? GP je dobio 0 a 2005 celih 5 zvezdica... :rolleyes:

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Sre Dec 13, 2017 7:52 pm
od Zika
Dižu se kriterijumi jer do skoro je svako mogao lako da dobije 5 (osim Dačije). A i proizvođačima automobila treba dati višu lestvicu kako bi unapredili pasivnu bezbednost-inače se uspavaju.

Bezbednost u saobracaju

Poslato: Sre Dec 13, 2017 8:52 pm
od tadicd
Demonstracija koliko su podigli standard..nista drugo...

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Sre Dec 13, 2017 11:54 pm
od edin
To testovi???
Samo da vam kazem jednu stvar, G silu niko nije pobedio!

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 12:50 am
od Zika
Misliš G klasu ? Bilo bi zanimljivo da nju olupaju o zid.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 12:51 am
od Zika
Zato i prave takve karoserije kako bi umanjili G silu.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 7:52 am
od tadicd
Zika napisao:Misliš G klasu ? Bilo bi zanimljivo da nju olupaju o zid.
Radjeno... kabina ostaje netaknuta, otvoris vrata i izadjes i posle prevrtanja. Impozantan rezultat uvek imala :)

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 8:11 am
od jerotije
Zika napisao:Zato i prave takve karoserije kako bi umanjili G silu.
Tesko karoserijom znacajno da umanje G silu, osim ako auto nema haubu od 3 metra. :D

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 8:42 am
od maxy
U stvari negativna G sila se i ne umanjuje. Ona je prilikom udara i u G klasi i u jugu identična. Samo što kod npr. G klase karoserija prima većinu sile udara, dok je kod juga vozač ravnopravan u amortizaciji sile sa prednjim branikom. Sa aspekta bezbednosti dobro je imati veliku masu i deformabilnu zonu sve do A stuba.

U principu važi ono što je @edin napisao.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 9:52 am
od Zika
Nije baš, ako uzmemo da se vozila isto deformišu ali razlike u težini ogromne, G vs Yugo. G ima da potera Yugo u rikverc i da praktično ima daleko manje usporenje nego Yugo.

[video][/video]
jerotije napisao:
Zika napisao:Zato i prave takve karoserije kako bi umanjili G silu.
Tesko karoserijom znacajno da umanje G silu, osim ako auto nema haubu od 3 metra. :D
Nije baš tako, karoserija značajno umanjuje G sile koje deluju prilikom usporenja. Naravno tu su zatezači pojaseva + limitatori sila na istima zatim vazdušni jastuci koji takođe imaju velik udeo u umanjenju G sila koje deluju na ljude u vozilima.
Uporedi Smart i neko drugo vozilo/normalno, putnička ćelija u oba slučaja netaknuta ali sile koje deluju u Smartu su taleko veće čak mogu biti i fatalne.

[video][/video]

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 9:56 am
od Zika
tadicd napisao:
Zika napisao:Misliš G klasu ? Bilo bi zanimljivo da nju olupaju o zid.
Radjeno... kabina ostaje netaknuta, otvoris vrata i izadjes i posle prevrtanja. Impozantan rezultat uvek imala :)

Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Pošalji neki link je nigde nisam našao.

Osim ovog

[video][/video]

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 10:45 am
od YUgisa
[video][/video]

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 11:36 am
od Zika
[video][/video]

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 12:14 pm
od vojaalfa
Ako te ne samelje karoserija, osim pojaseva i vazdušnog jastuka isti ti đoka gde ćeš da udariš, glavom u zid ili u lim - hoću reći ako je prepreka nepokretna tj. dovoljno čvrsta da se pri udaru nepomeri bez pojasa i v.jastuka isto ti je da li si u G ili u Yugu. Pojas menja stvar jerbo onda zavisi od čvstine auta da li će sedišta da dođe do zida ili ne tako da tu Yugo gubi bitku, vazdušni jastuk bi vršio isti posao i u Yugu i u G klasi.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 12:29 pm
od Zika
Misliš ?
Gde će volan Yuga da završi i koja bi bila funkcija AirBag-a u volanu ?
Reći ću ti , volan će završiti ili u plafonu ili u grudnom košu vozača. Toliko o limu.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 12:30 pm
od Zika
Bez mozga

Slika

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 12:36 pm
od Nicola Romeo
Bolid :fight_twak:

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 2:01 pm
od YUgisa
Sta bi bilo kad ne bi imali juga, forumi bi bili puni samo pozitivnih komentara o automobilima... Yugo ima prilicno dobro odnosno uspesno resenje po pitanju izmicanja volana prema gore kako ne bi povredio vozaca. Problematicno je ono sto je deo izmedju kosa i A stuba jace od dela iza kosa, tj prag ispod vrata, odnosno krov iznad vrata. Da ima pojacan prag kao Yugo Cabrio i neko dijagonalno pojacanje iznad prednjih sedista u krovu, bio bi puno bolji. Problem je sto kad dodje do dovoljno snaznog udarca, kad se prednjica sabije do kosa, krene da gura sve to zajedno ispred A stuba u kabinu. Takodje ono sto mu pravi problem u danasnje vreme je sto i najmanji moderan auto ima barem 30-40% vise mase pa cak i da je jednako bezbedan, losije bi prosli putnici.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 3:05 pm
od maxy
Da, kod jugića je problem u strukturnoj čvrstoći čitave karoserije. S obzirom da sam pet godina vozio zastavu 55 skala mogu dodati i da je torzina čvrstoća katastrofalno loša, što opet ukazuje na labavu strukturu. U dosta saobraćajnih nezgoda se moglo videti da je kabina kod zastavinih vozila značajno oštećena. Što se tiče pojačanja, čuo sam ali ne i video za neka ojačanja karoserije koja se postavlja sa donje strane. Naravno sva su rađena u domaćoj radinosti.
Ne moramo samo o jugu da pričamo. Isto možemo reći i o korsi koja je vršnjak juga. Ne znam kolika je masa juga, ali recimo moj jaris ima 840 kg, ali ne pokazuje jasno i vidljivo znake loše torzione krutosti, kao što je to slučaj kod keca.

Što se tiče negativne G sile, tu govorimo o naglom usporenju i bez obzira šta vozili (G klasa ili jugo), pri sudaru sa čvrstom preprekom telo trpi identičnu G silu (naravno pod uslovom da ste vezani i da ne dođe do pucanja sedišta). Telo može izdržati određenu G silu. Recimo, dobro utreniran pilot u odličnoj fizičkoj formi i kondiciji uz upotrebu G odela može izdržati maksimalno 9 G u kratkom vremenu. Pri dejstvu jačih G sila dolazi do pucanja unutrašnjih organa i krvnih sudova što dovodi do unutrašnjeg krvarenja i smrti.
Ono od čega se najčešće strada jeste ili udarac glavom u A stub, vetrobran ili sam volan ukoliko vazdušni jastuk ne odradi svoj posao ili ga nema. Sila udara F=m*a je nešto drugo i to je ono što dovodi do prodora G klase u juga, pri čemu je a=G u ovom slučaju. Prema tome što je vozilo masivnije pruža veće šanse vozaču (pod pretpostavkom da je i teško vozilo opremljeno vazdušnim jastukom, pojasom...). Limit je što se tiče osiguranja putničke kabine postignut, pa se sad akcenat stavlja na druge sisteme. Sve se češće na auto testu može pročitati kako je vozač kao u tenku, linija prozora je previsoko, vozač ušuškan... E to je sve priprema za frontalni sudar. Totalna imobilizacija tela kako bi se inercijalne sile svele na minimum (težnja da ljudsko telo odmah po sudaru nastavi da se kreće u napred). Pa sad imamo sisteme koji detektuju opasnost i odmah zatežu pojas, naslon za glavu se pomera u napred itd.
U svakom slučaju, više sila je u igri, a ne samo -G.

Zaboravih da dodam i površinu na koju je raspodeljeno dejstvo sile. Jer dejstvo sile F na 1 m2 i 10 m2 nije isto.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 3:37 pm
od YUgisa
Treba razlikovati poredjenje novog auta ili starog... Koliko ste novih jugica videli slupanih, a koliko starih... Vecinom su novi u puno boljem stanju nakon sudara, jer nisu neki truleks ili okrpljeni kod nekog limara za 30e... Takodje je kec relativno slabiji od juga, pogotovo prednji deo auta zbog resenja polusasije, takodje je 30mm kraca ispred kosa, sto se ne cini puno, ali je skoro 10% manja deformabilna zona. Nije domaca radinost sve, bila je firma Felna koja je proizvodila te takozvane sanke koje ojacavaju prednjicu (njihov proizvod skoro svako ima ako je nesto montirao da pojacava), takodje su imali i kosku tj poprecno ojacanje koseva.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 4:20 pm
od maxy
Nisam znao da je bilo ponudjeno resenje od strane neke firme. Sto se tice novo staro, keca je kupila 2008. firma u kojoj sam radio tako da sam ga vozio do 90 k km kada je prodan. Recimo da sam vidjao jugice gvc ili tako nekako u jako dobrom stwnju.

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 6:01 pm
od YUgisa
Nije dobro godiste :D Noviji 100% valjaju samo izmedju 2002 i 2005te :D Ostalo je bilo kako im se cefi :D

Postojala je i fabricka izvedba, na zalost iskljucivo na vozilima namenjenim za drzavne sluzbe i kod Yuga (nisam siguran za Floridu) sa Pezo motorom. Imali su mnogo dobrih ideja u Zastavi i kad bi se sve te ideje i iz svih njihovih varijacija izvuklo najbolje, mogao bi biti prilicno dobar auto, samo je falilo da neko to prenese sa papira u realnost...

Ovo crno na slici je proizvod te firme, sto povezuje mesto kacenja b. stangle sa mestom kacenja ramena.
Slika

Re: Bezbednost u saobracaju

Poslato: Čet Dec 14, 2017 6:42 pm
od Zika
9 g su sile na koje može pilot sa specijalnim anti G odelom da istrpi , neko da neko ne.
Prilikom sudara su daleko veće sile a opet sve zavisi od samog automibila, konstrukcije deformibilnih zona itd itd. Glavna ideja konstruktora je da se produži vreme sudara tj gužvanja lima kako bi se umanjilo usporenje koje deluje na telo čoveka. Imamo zatetače pojaseva kako bi se izbeglo istezanje pojasa i podvlačenje tela ispod njega ili da bude u nepravilnom položaju u odnosu na AirBag. Pored zatezača imamo i limitere (čak i AirBag u pojasu) pojasa koji opet su tu kako ne bi pojas povredio putnika, vozača koji kontrolisano popušta pojas. I pored pojasa glava se kreće napred tu je Airbag da spreči udarac u volan ili bočno u stub.... i jastuk ima funkciju da maksimalno uspori kretanje glave. Opasni su bočni sudari jer su tu praktično da nema deformibilne zone, bočna zavesa i bočni AirBag pored malo lima su jedina zaštita. Bočni sudar je posebno opasan zbog velik sila , G sila koje deluju na telo a glava tj mozak je posebno ugrožen. Usled delovanja veliki bočnih sila dolazi do cepanja veza leve i desne hemisfere mozga. Tu popravke nema , smrt brzo nastupa.


Da se vratimo na Yugo , neozbiljno je porediti Yuga koji je nastao na konceptu Fiat-a 128. Taj auto je razvijan šestdesetih godina prošlog veka kad osim Béla Barényi i nekog šveđanina niko nije ozbiljno razmišljao o pasivnoj bezbednosti. Šta god da gurao slab je lim, slabi stubovi....