Šta da se kaže o ovim kolima što već nije rečeno od strane poznatih novinara...
Da krenemo od onoga što prvo upada u oko, a to je dizajn... Imali smo prilike da ju vidimo u "AK Kole" na svečanom otvaranju uporedno pored QV modela, ali ovaj put je bilo na asfaltu, oči u oči sa ovim zverskim ali elegantnim automobilom.
Kad ste dobro i detaljno pregledali spoljašnost, onda ide sledeći korak, a to je ulazak u neverovatnu kabinu.
Tu je apsolutno sve na svom mestu, i ono što je najbitnije od svega neverovatno je jednostavno za korišćenje. Sve ima smisla. Interijer je prelepo osmišljen, korišćeni su kvalitetni materijali, sve deluje dugotrajno, mesta ima sasvim dovoljno i napred i na zadnjoj klupi. Pogotovo mi se dopada osećaj ušuškanosti, osećate se veoma sigurno iza volana ovog automobila. Jedina mada koja je meni zapala za oko je gepek. Jednostavno smatram da su mogli da naprave dosta veći gepek, ali Bože moj, nije smak sveta.
Ako želite da se igrate sa snagom i ponašanjem automobila imate jednostavan točkić i pomoću njega birate da li želite Dynamic Normal Allweather.
Allweather nisam probao, ali uskraćuje snagu i sitem protiv proklizavanja je tu da vam pomogne i oduzme snagu u svakom trenutku kada on oseti da se gubi kontakt sa podlogom. (pogodno za otežane vremenske uslove)
Potom imate Normal mode, koji auto pretvara u veoma udobnu limuzinu za svaki dan. Auto prosto upija rupe, jako je mekan na gasu i nema oštrinu, sto je fenomenalno za svakodnevnu vožnju. Volan je isto tako dosta lakši i auto nerado prelazi u veće obrtaje.
I naravno tu je personalno moj omiljeni mod, Dynamic koji ovu neverovatno udobnu limuzinu pretvara u nešto neverovatno... Ja sam i dalje u šoku da samo jedno dugme može da promeni auto u ono za čime svi težimo... Za pravim rasnim Alfa Romeo automobilom. Ogibljenje postaje kruće, počinjete da osećate neravnine, volan je daleko direktniji i teži, odziv na gas je instantan i auto se vrti do 5000RPM sa zadovoljstvom. I preko svega toga čujete zvuk dizela, da da dobro ste pročitali
zvuk dizela.
A kad smo kod dizel agregata i to kakvog dizel agregata! Ono što se moglo primetiti da je svako posle završene vožnje prokomentarisao, "nikada ne bih rekao da je ovo dizel."
U pitanju je 2.2 Multijet sa 180KS i 450NM obrtnog momenta. Da da ovaj Bogovski motor postiže brzinu od čak 230KMH, lično sam ga vozio do 200KMH i definitivno verujem da može da dostigne maksimalnu brzinu koju su mu prepisali u fabrici. Ono što je fascinantno je to što mu je snaga linearna, nema turbo rupe i motor konstantno i jako vuče u kojim god obrtajima da se nalazite. Zvuk motora na leru je veoma tih i mekan, skoro pa kao da je benzinac, a u toku vožnje je prisutan i ima jako prijatnu i tipično Žabarsku notu.
Ali naravno, džabe sav taj trud ako tu snagu nema ko da prenese na zadnje točkove, a hvala Bogu ovde ima... Alfa koju smo testirali je imala automatski menjač sa 8 brzina i rikvercom. Mogu da kažem sa zadovoljstvom da je ovo jedan od najboljih automatskih menjača sa kojim sam imao prilike da rukujem. U automatskom modu prenos je tako gladak tako prefinjen da ni ne osetite prenos. Dok ste trepnuli već ste u 7-moj brzini, a da toga niste ni svesni.
Naravno pružio sam šansu da auto sam menja brzine umesto mene, ali sam ubrzo ja uzeo stvar u svoje ruke i malo se poigrao sa prenosom. Ono što je mene fasciniralo je brzina i odziv menjača na manuelnom modu. Koliko taknete palicu ka napred ili nazad, istog trenutka dobijete brzinu, nema čekanja ili odugovlačenja, istog trena se to desi i moram priznati da je manuelni mod daleko zabavniji za vožnju od automatskog, vi kontrolišete koliko želite da se zadržite u obrtajima, ili da prešaltate u niže, drugim rečima, vi imate kontrolu nad snagom.
Ono što isto moram pomenuti je ogibiljenje koje je malo reći neverovatno. Imali smo jednu krivinu (udicu) u koju smo ušli sa 80kmh. Auto se nije pobunio ni u jednom trenutku, nije ni upalio sitem protiv proklizavanja, nisu ni gume zaškripale, jednostavno je to podneo kao da se ništa nije desilo, dok smo se mi u kabini zalepili za suprotnu stanu od G sile autić je samo odradio ono što mu je zadato.
Osećaj automobila na volanu je takođe jedan od najboljih. Auto je veoma direktan na volanu, ali servo je malo čudan kada se auto ne pokreće jer ima progresivni elektronski servo uređaj i kada se auto ne pomera, volan postaje osetno lakši za motanje, ali čim se pokrenete dobija onu težinu kao da imate dobri stari servo uređaj.
Ali šta se desi kada imate takvu snagu, takav prenos, tako držanje u krivini, i morate naglo da zakočite? Ljudi iz Alfe Romeo su i o tome mislili. Kočnice su jezivo jake. Koliko sam ja razumeo tu se nalazi elektronski servo uređaj (ispravite me slobodno ako grešim) ali osećaj na papučici je isti kao i sa normalnim servo uređajem, samo što auto staje instantno. Mi smo se kretali ako se nevaram oko 130kmh kada sam malo jače pritisnuo kočnicu, svi smo poleteli napred. Takvu silu zaustavljanja nisam osetio ni u ozbiljnim sportskim automobilima u kojim sam imao prilike da se vozim. Prosto sam fasciniran da taj auto ima toliku moć zaustavljanja.
Ne znam šta više da pišem o ovom neverovatnom primerku...
Auto je ostavio toliko veliki utisak na mene da jednostavno se nadam da ću ga kad-tad imati. za 10 godina za 10 godina.
Neću da lažem prvi put kad je izašla nije imala VAU efekat kao 159, ali što više prolazi vreme postaje sve lepša i lepša i lepša... I sada kada sam imao prilike da probam ovu zver od automobila, sve kockice su se složile i nazad imam pravu sliku šta su Italijani napravili...
I za kraj veliko hvala
AK Kole što su nam dopustili da okusimo ovaj auto makar na kratko, i još veće hvala mom
ARCS klubu što mi je pružio priliku za ovako nešto.
Hvala vam do neba ljudi.