Blow Off Ventil i funkcije

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
Sone Bg
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
Lokacija: Borca-Bg
Postovi: 717
Pridružio se: Ned Jul 04, 2010 8:04 pm

Blow Off Ventil i funkcije

Ned Jan 13, 2013 7:11 pm

Sad cu da ispadnem glup a koja ce uloga blow off-a? Samo da sisti ili utice na perfomanse?
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 9:55 am

Nisi ispao glup, postavio si normalno pitanje.

Blow off u standardnoj fabrickoj kombinaciji sa AFM ili MAF senzorom je losa stvar i prakticno vara ECU u vezi sa izmerenom kolicinom usisanog vazduha te ECU dodatno zaliva gorivom motor. Ovo se sve dodatno pojacava sto je veci nadpritisak u sistemu - vise vazduha koji je bespotrebno izmeren i izbacen napolje.

U kombinaciji sa map senzorom je ok jer map meri trenutni apsolutni pritisak u usisnoj grani i samim tim ECU momentalno odredjuje koliko goriva je potrebno. I pored toga, za standardne (fabricke) nadpritiske je suvisan i bolje je imati bypass ventil (ista stvar koja za razliku od BOV-a, visak pritiska vraca u granu ispred kompresorskog dela) ali ljudi vole da sikce...
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 10:54 am

To je sekundarna misija i posledice jesu te što si napisao ali su minorne. Primarna misija je da spreči "naduvavanje" turbine kad se pusti gas. Kod punog gasa sve ide u jednom pravcu, prema motoru, kad se naglo zatvori leptir onda nastaje problem, vazduh koji je krenuo naleti na zid i vraća se nazad i stvara se prevelik pritisak u tom delu koji zaustavlja turbinu, "koči je", što predstavlja problem kad se odmah zatim dodaje ponovo gasa a turbini treba dva dana da se zaleti.

To važi za merene i nemerene količine vazduha, što se tiče turbine naravno. Prednost onog što en pušta u atmosferu je da se ne gubi pritisak u tom delu pa kod naglog ponovnog dodavanja gasa turbina ima obrtaje jer je iskorišćeno strujanej vazduha koje bi otišlo u atmosferu sa onim "Pššššt" posluži da održi obrtaje turbine i bude odmah spremna za nove radne pobede :)

Ja imam takvu i sasvim se lepo čuje "pšššt" a mislio sam i ja da neće )
speedhunter
Garaža: 155 Q4
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 134
Pridružio se: Ned Okt 24, 2010 12:27 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 12:26 pm

Kod pustenog gasa,kada je blow off aktivan tj kada ima velik vakum da ga otvori,TPS je na 0,tako da goriva svakako nema,dal je izmerneo ili nije...
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 3:15 pm

kod starijih motora koji nemaju map jedino je i moguce ispustiti u atmosferu... ispustiti iza afm klapne je lose, ispred klapne jos gore :)
Korisnikov avatar
Sone Bg
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
Lokacija: Borca-Bg
Postovi: 717
Pridružio se: Ned Jul 04, 2010 8:04 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 3:42 pm

kilson napisao:U kombinaciji sa map senzorom je ok jer map meri trenutni apsolutni pritisak u usisnoj grani i samim tim ECU momentalno odredjuje koliko goriva je potrebno. I pored toga, za standardne (fabricke) nadpritiske je suvisan i bolje je imati bypass ventil (ista stvar koja za razliku od BOV-a, visak pritiska vraca u granu ispred kompresorskog dela) ali ljudi vole da sikce...
Dora napisao:To je sekundarna misija i posledice jesu te što si napisao ali su minorne. Primarna misija je da spreči "naduvavanje" turbine kad se pusti gas. Kod punog gasa sve ide u jednom pravcu, prema motoru, kad se naglo zatvori leptir onda nastaje problem, vazduh koji je krenuo naleti na zid i vraća se nazad i stvara se prevelik pritisak u tom delu koji zaustavlja turbinu, "koči je", što predstavlja problem kad se odmah zatim dodaje ponovo gasa a turbini treba dva dana da se zaleti.
Ako sam dobro skapirao blow of i bypass su slicna stvar samo sto bypass ima dodatnu ''cev" koja bi nazovimo visak vazduha vratila pre turbine u cilju da je ne koci pritisak vazduha koji nije prosao zbog zatvorenog leptira? Da li bi ovo mogao da bude upgrade koji bih rasteretio turbinu?
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 4:50 pm

A blow-off valve is designed to prevent compressor surge on turbo-charged engines. Compressor Surge occurs when the engine's THROTTLE PLATE is suddenly closed, giving the Charge from the Turbo compressor, no where to go. So the blow-off is plumbed in somewhere between the Compressor's outlet and the Engine's Throttle body, allow unwanted Boost Pressure to be vented to Atmosphere or Intake stream before Compressor inlet. So, that being said, it should be obvious why most modern Turbo-charged, direct-injected Diesel Engines would have no need for a "blow off valve". A diesel engine is controlled by fuel, thus not requiring it to have a "intake air throttle plate". In a diesel engine, all mixing of FUEL/AIR occurs in the Combustion Chamber, by design the Diesel operates in EXCESS AIR situations, it can pump up to 600X times more air than it needs @ low idle. A Diesel builds peak power and Manifold Boost when UNDER-LOAD, so when you cut fuel to that engine while under load, the Manifold boost still has a place to go since the engine is still pumping air. The manifold boost tends to drop off quickly since it is being displaced by the cylinders, and since the turbine drive pressure will be less as well. This is why diesels provide higher levels of engine braking over petrol/gas engines as the amount of air to be compressed is still the same as if the engine was running at full speed and Jake brakes and other compression braking systems raise the engine braking performance even higher again.

Exceptions Occur
A few diesel engines of the past few years have used a throttle plate, mainly as part of some solutions in order to meet new diesel emissions standards. this is another topic really. I'm an off-road diesel tech, so I'm not really familiar with these light-duty/automotive diesel that utilize the throttle plate, so I won't say for sure if they would benefit from a Blow off valve.
Exceptions also occur in Modified applications where turbo shaft speeds and drive pressures are MUCH higher. Turbo failure is a well known side effect of pushing a turbo to it's limits on a diesel engine. Proper turbo charging can avoid these problems, but sometimes it isn't practical or affordable. So the compromise is to program a BOV into the TPS or APPS or with a micro switch to solve the problem.
Korisnikov avatar
Sone Bg
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
Lokacija: Borca-Bg
Postovi: 717
Pridružio se: Ned Jul 04, 2010 8:04 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 6:01 pm

Sve jasno iz teksta, ali covek koji je ovo pisao kaze da se ovo odonosi na dizel motore koji nemaju leptir gasa JTD ga ima (samo moram da proverim da li on sluzi samo za gasenje ili se zatvara pustanjem gasa, ako je ovo drugo u pitanju ovo bih moglo da se primeni na JTD-u)

Izvini Vox sto spamujemo temu :D
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 6:25 pm

Ako sam dobro skapirao blow of i bypass su slicna stvar samo sto bypass ima dodatnu ''cev" koja bi nazovimo visak vazduha vratila pre turbine u cilju da je ne koci pritisak vazduha koji nije prosao zbog zatvorenog leptira? Da li bi ovo mogao da bude upgrade koji bih rasteretio turbinu?

Neka moderator pocepa i da primeren naslov, ovo se neće uskoro opet napisati na ovom forumu :)

Citirano, zaboravih da dodam za dizele ali je Jamla ispravio, pošto meni nisu na kraj pameti pa zaboravim :)
Dodatak, način da ode u atmosferu je isto lošiji jer u tom slučaju se gubi pritisak u cevi pa sledeći stisak gasa opet ima problem da prvo naduva IC i ostalo do usisa pa ide naprej dok kod ubacivanja pritiska ispred turbine se postiže iskorišćenje energije koja je već napravljena za održavanje obrtaja turbine i time se održava potreban pritisak u IC-u pa je odziv brži.

Sve ovo bitno kad se vozi bre, a u normalnoj vožnji ni ne upalim turbo :)
Korisnikov avatar
Sone Bg
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
Lokacija: Borca-Bg
Postovi: 717
Pridružio se: Ned Jul 04, 2010 8:04 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 7:25 pm

Znaci najbolje bi bilo ovako, da je ventil na gornoj cevi IC-a pa cev do ovog creva oznacenog sa br.3?

Slika
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Pon Jan 14, 2013 7:50 pm

način da ode u atmosferu je isto lošiji jer u tom slučaju se gubi pritisak u cevi
Zavisi kako je nastelovan i kvalitetan blow off. nece sve da ode u atmosferu uglavnom do pritiska zadatog oprugom, nece u vakum, samo ce nadpritisak biti ispusten do neke granice.

kod recirkulacionih ispustice sve, jer se vraca nazad ispred turba, kod boljih atmosferskih mozes ih nastelovati.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Uto Jan 15, 2013 12:21 am

JaMaL napisao:kod starijih motora koji nemaju map jedino je i moguce ispustiti u atmosferu... ispustiti iza afm klapne je lose, ispred klapne jos gore :)
Navedi fabricki setup sa AFM-om gde se nadpritisak ispusta u atmosferu?

A sad pitanje: Sta se desava kod AFM varijante kada ponovo potopis gas sa otvorenim sistemom (bov je ispustio izmereni vazduh u atmosferu)??? -Ovo pitanje vazi i za Speedhunter-a.
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Uto Jan 15, 2013 12:34 am

Ajd sad pitaj da i ja razumem?
Šta te muči? Prošao vazduh, izmeren vazduh ide benzin, pušten gas ode vazduh u atmosferu nema benzina ili ima malo jer je spor sistem (dizne itd..)
Dodaš gas ide novi vazduh i nov benzin, manje za vazduh koji je bio u cevima a nije imao benzin, a imao je benzin jer ga je ostalo od prošlog puta...

Nije protok vazduha jedino merilo koliko ide benzina, da jeste bila bi katastrofa od motora.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Uto Jan 15, 2013 12:41 am

Pitaj Boost-a, ili sredi search na cbc-u? :)
Btw, kod AFM aplikacije se isti i te kako pita sta se desava dalje. Zasto li si ti tvoj izbacio? :idea:
JaMaL napisao:kod recirkulacionih ispustice sve, jer se vraca nazad ispred turba, kod boljih atmosferskih mozes ih nastelovati.
Krsten bypass ventil bi trebao da vraca sve preko 0.4 Bar jer je pritisak preko 0.4 Bar sa zatvorenim leptirom kritican za turbinu.
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Uto Jan 15, 2013 9:40 am

pa objasni,
search je dobar samo treba znati kako a to je komplikovano pa time niej dobar a to ne mogu da sredim na žalost... Zato sam ti rekao da se maneš prelaska na drugi bord.

Taj auto u originalu ide kao zmija i nefali mu ništa što ima protokomer, naravno kad je sve ispravno. Mana mu je velika turbo rupa jer je turbina prastara i prespora a kad opali ubije ledja što je vrlo opasno ako je klizavo ili si u krivini.

Eto ukratko zašto sam menjao afr za map...

Ja sam moj izbacio jer je neka budalina sjebala protokomer štelujući ga tamo vamo onako od oka pa sam ja pokušavao da ga vratim u normalu kako tako. Onda je jedan uvaženi član i tuner sa ovog foruma rešio da mi pomogne pa je ubacio novu čipovanu mapu a naravno da nije snimio original ili nije mogao ili bole me kjurac sada ali je onda nastala igranka, kao sa Jamalom ili Ljubetom, turbo puni, nepuni, ode u safe čim opalim po gasu, nok poludi, odleti zaptivač glave, pa drugi pa karike pa treći pa karike pa četvriti pa ... Sipa benzin ko blesav, zamena ulja 80 evra, (piiiip ti auto u koji stane 7 litara ulja, kao Tamić))

Onda sam sve to pobacao i stavio vems a sa tim je došao i map senzor. Onda je uvaženi tuner opet sjebo motor, opet zaptivač opet ulje i karike i... onda mi je pukao film pa sam ga oterao u kjurac. U medjuvremenu mi je spalio ploču od vemsa itd...
Onda sam promenio tunera, i auto ide od onda...
Bolje da se ne sećam ali pitao si zašto...

To što ti pričaš je za Boosta i ozbiljne tjunere koji nadrmaju ceo motor kako treba pa je onda bitno da li će da laže ili neće dve miliseknde ili...
Kod turbine je najbitnije da se vrti i ne gubi obrtaje, blow off ima tu funkciju kao primarnu i tačka. Spašava turbinu i vozača. Dobar blow off koji radi to što misliš da radi košta 250 pa na gore evra.

Da li je bolji map senzor, naravno da je bolji ali je bio ispred tog vremena. Za MAP treba softver koj i to može da isprati. Kad sam tvrdio da je map keva a ostalo šitara, opet sam se posvadjao sa jednim ozbiljnim tjunerom ali autogasa pa i danas ne divanimo :)

Ono što je... piiiip vas karamajkis ili kako se već zove, do pre dve godine je govorio da je turbo sranje, imao u kjnizi sve dve strane posvećene turbini a ostalo atmo, sad je uklavirio da je atmo sranje a turbo je kul pa je popio svu pamet ovog sveta.

Ima takvih ovde još, što su pre dve godine uništavali aute kao kokice...

Pokušao sam i Jamalu da ukažem kako to što on radi je sranje i čista reklama za njega samog a mi smrtnici samo može da najebemo ako ga slušamo a može i da se napravi to što radi ali to košta minimum 10k+ evra a za te pare imaš sti, nisana i slične gadosti koje će biti iste ili znatno bolje u originalu...

Nisam nikad merio moj auto ali ću otići kad budem mislio da je to to od motora. 200 konja ako bude ja smatram da će biti previše.

Ja nisam stručnajk po ovom pitanju i primarna misija mi je da ne volim inženjere ali po onoj "jedite govna nemoguće je da milijarde muva greše" nisu ni oni tupadžije kad su pravili takve motore i držali ih godinama.
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Uto Jan 15, 2013 10:51 am

Pazi ne radi se o tome da li to radi ili ne, AFM je jednostavno zastarela tehnologija koja ima mnogo ogranicenja, kao i sve zastarele tehnologije u jednom trenutku je bio vrh... jbg. tako to ide.

MAP sa druge strane je mnogo bolji kao sto i treba da bude, nema razloga raspravljati o tome...

Svako ko ima AFM a zeli bolje performanse ako moze ce otici na MAP odmah, i nema razloga da to ne ucini sem para i truda koji treba da se ulozi u celu konverziju ali nema negativnih strana.

Blow Off kao i WG imaju svojih verzija i svaka od njih ima i prednosti i mana...

Recirkulativni Blow off koji vraca u usis je najbezbolnije resenje za MAP motore i manje popularno za AFM motore jer moras remapirati komp...

Atmosferski Blow off je logicnije resenje za AFM motore i fancy resenje za map motore, jer ne dobijas nista sem zvuka, a gubis vrlo malo, dakle kao felne na kolima, dobijes estetiku ali ne stetis performansama i prakticnosti...

Ako stavljas atmosferski bov na auto koji ga nikada nije imao, pozeljno je, ali ne neophodno remapirati malo komp jer ce na promeni brzine otici u malo bogatiju smesu na sekundu... nista strasno ali mozes ustedeti malo goriva i eliminisati pucanje iz auspuha koje meni licno daje neki smek tim starim kolima...

Po meni je uvek bolje imati povremeno bogatu smesu na turbo motoru nego povremeno siromasnu, prvo nema negativnih strana po motor, drugo moze imati. Jeste da su u teoriji ti delici sekunde zanemarljivi ali... better safe than sorry

Kick o kome Dora prica, tj. rupa koju ima konkretno svaki turbo auto iz 80ih nije nista drugo do loseg, predimenzionisanog dizajna turbine za taj motor. Ja nikada nisam imao njegovih problema, uzeo sam nov afm jer je neko cackao po mom ukljucujuci i mene, nisam imao safe modove, wg mi je bio crkao ali posto su simptomi isti jbg, trebalo mi je vremena da provalim, sad sem tps-a (sa tim kvarom sam i kupio automobil i jedina manifestacija je da mi trosi malo vishe na nizim do srednjih obrtaja) nemam nikakav problem na autu i to radi kako treba kad stisnes gas, wb sonda kaze takodje da je sve ok sa smesom sve do tih 0.75 bara na koliko ga vozim. Jbg nekako sam morao da se naucim je niko drugi ne zna nista o tim kolima, bio je dug put ali vredan i zabavan...

Gomila stare tehnologije u tim automobilima diktira njihovo ponasanje i to je deo njihovog smeka, razmislite kome treba na autmobilu koji radi na 0.65-0.75 bara boosta turbina koja moza da napuni 2.2 bara? koja je ugradjena u fabrici... ozbiljno predimensionisan proizvod koji je tada bio jedina opcija, nije postojalo 300 razlicitih kucista i lagera i lopatica itd... ovo je najmanji t3 sa najmanjim odnosom .64 koji su tada pravili u ozbiljnim kolicinama da bi bio isplatljiv da se ugradi u auto...

samo zamenom modernom turbinom dobijes 500 obrtaja brzi spool i min 20 ks vishe... sto je naravno nemoguce uraditi bez remapa kompa ali to je neprakticno... tako da je lakse i isplatljivije izbaciti analogno djubre napolje i uzivati u 25 godina napretka u tehnologiji...

Cela ta nepreciznost ima i pozitivnu osobinu, ti stari turbo motori su pravljeni extra jako zbog nedostatka danasnje tehnologije morali su da budu od betona da bi izdrzali svu tu nepreciznost u ubrizgavanju, paljenju itd. sto znaci da su mnogo otporniji i jace napravljeni nego sto je danas potrebno, tj. mogu podneti mnogo vishe snage sa modernim sistemima bez prepravki unutrasnjosti motora. samo treba biti siguran da i 20 god stara sasija moze pre nego sto se krene u te vode :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: 156 2.0 turbo by raven club

Uto Jan 15, 2013 5:06 pm

Sone Bg napisao:Sve jasno iz teksta, ali covek koji je ovo pisao kaze da se ovo odonosi na dizel motore koji nemaju leptir gasa JTD ga ima (samo moram da proverim da li on sluzi samo za gasenje ili se zatvara pustanjem gasa, ako je ovo drugo u pitanju ovo bih moglo da se primeni na JTD-u)
Leptir kod JTD/JTDm nije leptir gasa, već služi samo za gašenje... Inače, neki "rasteretni" ventil bi imao ulogu čak i kod turbodizel motora sa VN turbinom, ali ne u napred opisanim, već u drugim situacijama i sa drugom funkcijom...
Alfa je stil... ostalo je status...
speedhunter
Garaža: 155 Q4
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 134
Pridružio se: Ned Okt 24, 2010 12:27 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Uto Jan 15, 2013 11:12 pm

Ja bih rekao da se trazi dlaka u jajetu... :)

Sam blow off je da kazem jedina mehanicka stvar koja ce rasteretiti turbinu,ima i malo pneumatike jel...

Konkretan problem nije sam ventil,nego krajnje inferiorni sistemi ubrizgavanja,koji su tek godinama kasnije usavrseni...SAAB je tu smislio trionic 1994te i dok su drzali patent ostali su cutali,BMW je jedva docekao 2004 tu da strpa jonizaciju u e60 m5...

Dakle stari L-jetronic sistemi imaju fuel cut-off, na svako pustanje gasa kada motor ima preko 2000 rpm,a tps bude 0,tj. skroz zatvoren,gorivo se prekida, nema ga uopste...

Sad zanima vas cekanje?pusten gas ,saltanje,turbina i dalje vrti,a protokomer pokazuje da ulazi puno vazduha,blow off otvoren,sve nebitno posto je tps 0,dakle nema goriva...
dat je gas a protokomer je izmerio veliku kolicinu vazduha ima i puno goriva,mozda previse
jerbo sam tps ima samo prekidac za ler i pun gas,ovo izmedju mu je naslepo...jel:kasnjenje? nema ga,L jetronic nema ni mapu goriva,radi analogno,kolko protokomer toliko on odvali goriva...e sad ima jods nesto,

Ovako motor radi na 5000 rpm ,pusta se gas,sve se odvija po redu,protokomer belezi visok protok vazduha,blow off otvoren,tps 0,gorivo ukinuto,dodaje se gas i cim je prekida tps kliknuo ecu zaliva gorivom jer je glup ko q ac,jerbo ne vidi da je MAP nizak tj da je do pre koji trenutak usis bio u vakumu.sve ovo je posledica sporih ne usaglasenih racunara ubrizgavanja i paljenja,obicno ovaj od paljenja nosi map i samo uradi korekciju onoga sto je sam motorni ecu odvalio preko protokomera...a tad je kasno jel :)

Tek neki noviji sistemi od motronica pa nadalje su bolji,doslo je seq ubrizgavanje i paljenje, mape i naravno hijerarhija rada,Trionic uradi 54 kalkulacije u svakoj sekundi,zasto bi to bilo sporo?


Inace MAP turbomotor mora imati inace je crkao,stari sistemi su sve radili naslepo ,a neki noviji rade isto to samo malo bolje,nazalost...najbitnija stvar je closed loop,sa mass air flow,MAP,lambda sondom,a to niko ne radi

Vrlo je prosta dinamika,motor usisa x kg vazduha,sabije ga na x bara i na x temperature....
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 16, 2013 1:58 am

Heh izgleda da nikada nisi video 75 turbo :)

ovaj Ljet ne radi tako...

L-Jet + EZ201K u istom automobilu jedan kontrolise samo paljenje drugi samo ubrizgavanje, tako nesto... TPS pravi + prekidac za ler jer tps radi 0-5v i steluje se :) a kada je prekidac pritisnut ne uzima se vrednost tps-a.

ima "mapu", ima i knock i senzor temperature ulaznog vazduha na intercooleru pored onog na afm-u i valjda korekciju inace ne znam zasto bi mu on trebao...

ne zna koliki je boost, kontrolise po mapi preko pierburg ventila... ima i overboost na 1 sek...

hal senzor za obrtaje na ruci razvodnika...

analogno djubre i dalje... ali modernizovano...
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 16, 2013 11:53 am

Bez lambda sonde nema povratne informacije tako da je drug Zloća sve lepo objasnio da ne citiram...

Sve se svodi na to da će to raditi tako kako je fabrika zamislila sve dok je na autu sve fabrika a onda kad više nije, nastaje trpanje...

Ukratko nema korekcije i kraj priče.
Što ej dobro i nije. Pomenuti trionic koji je mama za sve, otkine klip samo tako jer vuče tri cilindra da glume 4 (jedan ako ne radi) sve dok ne spali motor, ali auto ide isto hahaha

No za temu i za turbaljke, najbitniej je da se turbina što pre zavrti, kad se već zavrti da se vrti tako dok en umre i t oje to. Dobar blow off il ibilo koej rešenej da to postigne je dobro.
To u principu služi samo kod šaltanja i to onog što za trke znači, u realnoj vožnji nema veze.
speedhunter
Garaža: 155 Q4
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 134
Pridružio se: Ned Okt 24, 2010 12:27 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 16, 2013 4:40 pm

Video ja kod Dore 75 turbo i kada smo skontali da nema MAP,ceskanje po glavi,a kako to radi onda? Pa na slepo,ima neku blok mapu i kada ispuni uslove tipa temperatura,obrtaji,protokomer,onda radi po nekom taktu u toj mapi,ali nema pojma sta se desava,kao kada naucis neku pesmu na recimo svedskom napamet,znas perfektno da je recitujes ali nemas pojma da mozda nekome psujes rodbinu :)

Imao sam 164 turbo sa nekom le2 jetronicom i marelli microplexom,slep na oci ,microplex ima map cak i overboost,cak i mapu paljenja,knock sensor,IAT,senzor max pritiska sve bre ,kao pravi auto :)
ali gorivo je kolko protokomera tolko benzina,samo radi korekciju preko pritiska i nije imala sondu,dakle bulja

Mada i taj ecu sto ima closed loop,radi samo vruc na leru i parcijalnom gasu,cim opalis punu vatru on predje na neku 3 mapu i lije ne pita,a da li mu je puno ili nije nema pojma...

Generalno gledano skoro svi italijani sa turbo motorima imaju neki traljav ecu,cak i delta integrale koja ima marelli,doduse ima ga i cosworth...fiat coupe ima taj marelli p8 malo ubrzan i popravljen mada i on isto ima neku glupu mapu overboosta,radi po nekom taktu uopste nije u closed loop
saab tu prednjaci,trionic uvek,uvek nesto radi,pomera cacka drka,ne bi li namestio max snagu motora,on ne mozeda promasi paljenje,a to je najbitnija stvar za motor,pa za njim opel c20let i mozda audi na 5cyl turbo...
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 23, 2013 5:30 pm

Zli bas voli struju od 164 :)

Boost kontrola je vec drugi par opanajka, audi 5cyl kao i c20let imaju integrisan map senzor koji sluzi iskljucivo kao fail safe u slucaju da se nesto pokvari u kolu kontrole, jer svi rade u otvorenoj petlji po pilot mapi Duty Cycle-a za n75 ventil. Razlog je manjak procesorskog vremena i nemogucnosti da se napravi P I D koji ce biti dovoljno brz da ispegla bilo koji slucaj inace jako nelinearnog uredjaja zvanog turbo. konkretno na turbo dizel motorima regulacija je dostigla neke na oko zadovoljavajuce rezultate tek sa upotrebom motorole mpc5XX generacije koja ima ozbiljnu procesorsku snagu. A ni ona opet nije svemoguca ako je odstupanje DC-a od pilot mape preveliko, i to se oseti u voznji kao talasanje. Isto mogu da potvrdim i za Trionic 5 (slicna motorola u opticaju samo 10 godina ranije).

Poenta je u tome da vrednosti u voznji, na ulici, i na ekranu racunara ili papiru imaju vrlo malo toga zajednickog. a opet i taj opel i audi pa cak i renault 5 ili ne daj boze uno turbo, rade i dan danas, mastiljave, vrte se, itd itd. Sto znaci da nije problem napraviti 2.0 200ks turbo, problem je napraviti 2.0 1200ks turbo, jer je prozor za ispravan rad drasticno manji.

A poceli pricu sta je blow off....
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 23, 2013 6:16 pm

Gumetina napisao:... jako nelinearnog uredjaja zvanog turbo... ... tek sa upotrebom motorole mpc5XX generacije koja ima ozbiljnu procesorsku snagu...
Manji je problem što je uređaj nelinearan... Praktično nerešiv problem je "inercija" celog sistema (mehanika) i tu ne pomaže nikakav procesorski hardver nove generacije.
Alfa je stil... ostalo je status...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 23, 2013 6:40 pm

Pa da,

Procesorka moc je tu nebitna sve dok ne radis na 0.1 mhz 4 bitnom procesoru. Veci problem je neoptimizovan software ecu-a. Tj. tok odlucivanja. svaki procesor je dovoljno brz da sve izracuna, implementacija sta i kada racuna i po kom redosledu je ono gde failuje dosta ecu-a, takodje i rezolucija semplovanja ulaznih podataka. nije svejedno da li ecu uzima podatak sa map-a jednom u sekundi ili 300x i da li to poredi sa odgovorajucom tabelom i vrsi korekcije paljenja i ubrizgavanja 1 ili 50 puta u ciklusu.

na kraju krajeva obican 286 je prebrz za to. kako ga iskoriste je vec druga stvar. zato imas na pc-u igre koje rade u 5 framova i u 55 na istom hardware-u... neko bolje optimizuje neko ne.

M3 od pre 5-6 godina ima risc procesor na 200Mhz u ecu-u i radi 600+ operacija u sekundi prilogodjavanja rada motora trenutnim uslovima, svega od uglova bregastih, preko ubrizgavanja do paljenja. preciznost jbg. moj ecu radi 0 prilagodjavanja u sekundi... ali i dalje radi :)
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Blow Off Ventil i funkcije

Sre Jan 23, 2013 9:23 pm

nije svaki dovoljno brz,

m3 od pre 5-6 godina ima 2 procesora mpc564 o kojima sam gore govorio a njihove mogucnosti mozes pogledati u datasheet-u.

ako samo malo presaberes koliko zubaca ima na davacu obrtaja radilice, pri x hiljada obrtaja u minuti, i koja je rezolucija ubrizgavanja u mikro tj milisekundama, doci ces do zakljucka kao i ja....

Profesore, i jeste problem u tome, nelinearan je bila nedovoljno precizna rec, a hardver itekako pomaze. uzmi damos od 1.9jtd edc15 i isto to samo edc16 pa mi reci sta mislis :D a znam da si vec gledao !

Povratak na “Squadra Corse”