Stranica 1 od 6

Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 9:16 am
od byMaX
Razmišljam se da promenim automobil ove godine, pa sam hteo da se konsultujem sa vama. U opciji su mi Alfa 159 1.9, par godina noviji od mog ili Audi A4 2.0TDI.

Bez obzira na to za šta se odlučim, sasvim sigurno je da ću menjati turbo sistem na automobilu. Cene ovih sistema u EU su sasvim prihvatljive, čak i za najpoznatije proizvođače, a ja želim iskusnije majstore među vama da pitam nekoliko pitanja...

Pošto sam navikao na performanse i snagu 2.4JTD-a, prelazak na stock 1.9JTD mi nije opcija. 2.0JTD su retki, baš kao i 1.8TBI. Zato sam razmišljao o opciji da uzmem 1.9JTD i ugradim mu aftermarket turbinu koja ima bolje karakteristike od fabričke. Znam da to nije jeftina procedura, ali kapiram da je izvodljiva - ako atmosfercima ugrađuju turbine, ne znam zašto bi bio problem da se u 1.9JTD ugradi neki jači turbo ili bi-turbo?

Ono što me zanima je:

- šta vi mislite o tome?
- kako računar "gleda" na celu ovu menjažu (kapiram da je potrebno raditi remap, ali da li će dijagnostika postati horor nakon što se automobilu ugradi deo koji nema fabričku specifikaciju?)

hvala na odgovorima!

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 9:38 am
od Djo83
hm... ako je razlog prelaska skupa registracija za 2.4 motor, mislim da ce konverzija biti skupa koliko 10-o godisnja razlika u placanju skuplje registracije...

ja sam ranije nesto gledao sajtove par tunning kuca i te konverzije nisu uopste jeftine...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 9:45 am
od byMaX
Nije (samo) to razlog, već sam platio tri registracije za 2.4JTD.

Našao sam nešto, pa čitam ... http://www.hybridturbos.com/hybrid-turb ... ochargers/

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 9:47 am
od starac vujadin
Ako te nesto tako interesuje, onda ne bi bilo lose da proucis Fiatov twinturbo dizel koji se ugradjuje u Lanciu Deltu od 190ks.

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 9:54 am
od Markoni147
Nisam siguran, ali mislim da ce ti ta hibridna turbina traziti jos neke promene i izdatke...
Bojim se da ces se zaglibiti bezveze. Turbo se radi kao poslednji "stage", pre toga valja promeniti Intercooler, usis, izduv... I imaces problem prilikom prodaje tih kola sa modifikacijama...
Ne znam sta ti je cilj. Brz auto, a da malo trosi, ili sta?

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 10:06 am
od byMaX
Ne troši moj mnogo, nije u pitanju potrošnja, nego sam hteo da uzmem noviju alfu, ovu lakšu, sa lakšim motorom, da bude 3 godine novija (prilično su jeftine, čak i 2009. godište), ali da ne pređem na sporiji automobil. Kapiram da postoji turbina koja ne zahteva da se sve ostalo menja - recimo kao ova na linku koji sam dao gore...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 10:14 am
od Markoni147
Ja bih pre bio za varijantu 2.0 JTDm + remap, doci ce te skoro na isto, a imaces auto sa modernijim agregatom. I imaces performanse mozda i bolje od onih koje sad imas sa 2.4...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Pon Jan 09, 2012 8:21 pm
od JaMaL
ne mozes promeniti turbinu a da ne remapiras komp...

a opet nema svrhe menajti turbo i raditi remap za 50ks... jer sama turbina je 750-1200e + intercooler + remap, + creva i gluposti... + ruke nekoga ko zna... ne vidim tu manje od 2000-2500e onako vrlo optimisticno...

ti proceni da li to vredi te pare...

hibridni turbo je ok... ali i za njega ti treba remap... i opet neces dobiti nista preterano mnogo... tj. mozes sa dobrom mapom i reparacijom svoje turbine u top stanje dobiti isto za manje para...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sre Jan 11, 2012 12:58 am
od byMaX
Realno, isplati se. Za 10000 mogu da uzmem odlican 1,9jtd sto sa tvojom kalkulacijom izlazi na 12,500 evra. A 2.0jtd nema ni da se kupi, najjeftinije preko su 17.000, sto me izlazi na 20.000 i vise. Za 17000 kupujem A4 sa 170ks koji se cipuje na 210ks bez problema. Ali bih voleo da ne dajem 7000-8000 doplate za kola...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sre Jan 11, 2012 8:24 am
od dusanGT
Drago mi je da neko razmišlja u ovom pravcu... Samo napred!

Prvo, remap koji sledi posle ugradnje nove turbine je "... laka softverska aktivnost..." i toga se ne bi trebalo bojati. To je "piece of cake" za one koji su (ili bi) radili remap i za tvoju aktuelnu Alfu...

Drugo, uvek sam za to da se krene od jeftinije osnove (1.9 159ka je tu u prednosti u odnosu na ostale) i da se uloži nešto više. Pored toga, ulazak u Audi, BMW ili sličan servis košta više nego rad u Alfa servisu ;). A i delovi za tako nasviranu Alfu (CG kvačilo i sl.) su jeftiniji nego za "fancy" konkurenciju... Uzgred, JTDm 2.0 je više marketinški trik, nego novi motor.

Treće, GTB2056v je turbo koji bi na 1.9 JTDm 16v mogao da napravi čuda (stalno spominjem Luisa iz Portugalije koji je svoju 140KS 1.9 JTD "bez m" 16v nasvirao na +250KS, a tu je glavnu ulogu odigrala pomenuta turbina). Prednost tog turbokompresora je činjenica da je i za svakodnevnu vožnju i za pikove ispoljavanja snage... Za veće snage (u gornjoj zoni obrtaja) bolje rešenje je 2256 turbo, ali taj model postaje efikasan na 200-300o/min posle GTB2056v, tj. ima veći "lag".

Četvrto, 159 2.4 JTDm 20v 210KS (kao i Brera sa tim motorom) već ima GTB2056v i lako ide na 250KS i skoro 500Nm. Ali svake godine (registracija+kasko) to platiš...

Peto, idi na
http://www.js-tuning.nl/alfa-romeo-c-32 ... =2&sort=3a
pozovi Joela (vlasnik firme) i iznesi svoju dilemu... On, sve što smo mi pričali, zna i da uradi...
Srećno!

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 9:30 am
od byMaX
Hvala Dušane :)
Pitanje: Ako Alfa 159 već ima tu turbinu, znači da ona u kombinaciji sa 1.9jtdm nikako ne može da parira jačem motoru sa istom tom turbinom, zar ne?

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 9:51 am
od JaMaL
ne... samo je pravo pitanje kako ces mapirati motor i koliko pritiska ces gurati sigurno...

jer iskoristiti pun potencijal promene turbine ne mozes bez prave mape, a pravu mapu ne mozes dobiti cackanjem na parkingu... tj. ili ces odvesti auto na dyno i tamo uraditi pravi remap ili ces naci mapu nekoga koje to uradio... dakle na istom motoru sa istom turbinom na dyno-u... to obicno sugerise kupovinu kompleta za tvoj auto.. tuning kita ili kako god da to zovu napolju... turbina, creva, cip...

opet neko ko zna granice tog motora mora to da uradi... jer ista turbina moze gurati i 0.5 bara i 3 bara... sve zavisi koliko tvoj motor (klipovi,klipnjace, dihtung glave...) mogu da izdrze... a to se jedino moze saznati probanjem... tako da ako ne zelis sam da experimentises kupis gotov sistem od nekoga ko je to uradio... sto moze izaci 2-3x vishe od cene samih delova...

odmah da se ne lazemo i ne zaludjujemo to "tuningovanje" tvog motora ce znatno skratiti i poskupeti servisni interval i pouzdanost tog motora koji je fabricki namesten upravo tako konzervativno da bi dobio na pouzdanosti a ustedeo na performansama... svi sklopovi tog automobila ce biti izlozeni silama i stresovima za koje nisu predvidjeni na duzi vremenski period stim mozes ocekivati i cesce otkaze komponenti ako vozis auto u skladu sa njegovom novom snagom...

you have been warned...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 10:35 am
od icemilos
Potpuno se slaže!
Možeš napraviti čudo od xy konja ali to čudo će da ti eksplodira a onda je pitanje čemu to! :fight_twak:
Priče tipa mapa ovo ono ne piju vode. Samo da vidim ko je to napravio, neka provoza to čudo i to je najbolja preporuka. Lijep primjer su ti drag trke gdje ti motori ne izdrže ni 100 trka. Naravno ako su nabrijani do krajnjih granica a čini mi se da ti tako nešto hoćeš. Može snaga 10-20% ali duplo ne.

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 5:19 pm
od dusanGT
Prednost uparivanja 1.9 JTDm 16v (147, GT ili 159) sa nekom "propulzivnijom" turbinom u odnosu na fabrički 2.4 JTDm je u svakodnevnoj tj. 24/7 vožnji: "vozljivost" je veća, "lag" je manji, potrošnja je manja, kao i cena održavanja, registracije i osiguranja... ali snaga nije jednaka snazi remapovanog 2.4 JTDm sa tom istom turbinom. recimo da je odnos 210Ks i 250KS..

Samo remapom 1.9 JTDm 16v može da se dobije oko 190KS, pa i više (ovo nije ni pesimizam ni optimizam) o čemu svedoče dva snimka dole: prvo je Marcijeva GT (1.55bara boost, 406Nm, 194KS), a drugo je Fiat Bravo njegovog kolege (isti motor, 1.65bara boost, 206KS, nemam podatak o Nm). Prvi je bez dima, a drugi bogami dimi...

... r_embedded
... r_embedded

Naravno da ovo nije svakodnevni i normalni režim rada ovih motora - ako se snaga koristi samo po potrebi (pa bilo to i "dokazivanje" ko je ko "od semafora do semafora") i ako to kratko traje, bezbedno je.

JTD i JTDm imaju ozbiljan tuning potencijal i rado se remapuju bez posledica. Argumenti tipa da to kvari motor su sasvim umesni, ali to važi za sve agregate, Na ovom forumu dvojica sa neremapovanim TS 2.0 su radili generalnu, a ne znam nikog ko je remapovao JTD ili JTDm pa je tako prošao... Poslednja dva auta Seba Bertola iz ZG su 1.9 GT i 2.4 159, šta misliš zašto? Ovde ne bi trebalo biti preterano isključiv, jer kad se mišljenje promeni (protivnik remapa se informisao), bude malo smešno...

Na mojoj "good old" 147 1.9 JTD 8v sam imao 1.68bara boost i 85mm³/inj maksimalnog goriva, sa intrevencijom na tzv. N75 mapi... Ostavljala je sve neremapovane 150KS 159 1.9 JTDm 16v iza sebe, a o TS 2.0 i da ne govorim. Naravno da je i sad u ispravnom stanju. Vozi je neko drugi. Te mape sam pravio sam... Nije neka nauka, ali traži svakodnevno testiranje tipa: pokušaj-greška-ispravka.

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 5:29 pm
od Djo83
moje neko razmisljanje na tu temu, kao nekoga ko nije iz prve ruke u tok prici, ali razmisljasam da nekad mozda chipujem auto, je da nije problem da takvu mashinu vozim po NS i okolini - ako se nesto desi lako cu doci do majstora...

al ono sto mene plasi je da ne bih volio da negdje po evropi na putovanju koje mi je odmor stisnem gas do poda a turbina provristi u sred preticanja... jer slep,pa sredjivanje auta bi dovelo tacno do toga da ga moram prodati da pokrijem trosak... plus nerviranje... ipak pricamo o chipovanju polovnih auta... a da skidam chip kada idem dalje od NS mi je besmisleno...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 5:42 pm
od dusanGT
Vozio 2009. u oktobru na relaciji NS-Bratislava-NS (oko 1100km), bez posledica... Između 160-180km/h, a u nekim momentima i 200km/h (preko 4500o/min, samo da vidim kako izgleda)... Iberturaža (bez strašnih posledica, ulošci injektora i jedan klip) mi se desila u gradu u decembru te godine pri brzini od 40km/h...

viewtopic.php?f=13&t=47269

Posle toga stavio svoju mapu sa još više boosta i još više goriva i... nije bilo problema do sad. Šta je zaključak? Da nema pravila?

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 6:53 pm
od Djo83
pa u sustini da, niko ne garantuje da auto nece da "vrisne" i na leru, ali opet ne postoji ni precizan podatak da li ce chipovanje da poveca sanse da se nesto desi... teoretski gledano blize je da oce nego da nece...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 7:29 pm
od dusanGT
Naravno da je rizik veći. Sigurno da veći boost, veći EGT, veći broj obrtaja, više goriva, veća temperatura motora, veća brzina, donose veći rizik... Taj rizik neko neće da prihvati i to je sasvim OK.

Na primer, neću da imam zatamnjena stakla, jer bih u sumrak morao da otvaram prozor da bih parkirao, a nije ni neki styling (ne ide uz Alfu, IMO), a ljudi se polomiše da naprave "dark glass" Alfe... Ili insistiranje na 18" felnama, tamo gde im nije mesto, samo iz estetskih razloga, iako je poznato da to bitno kvari performanse ili xenoni od 8000°K i više... Ali ne ubeđujem nikog.

Međutim, čudi tolika "ostrašćena" briga ovih "neramapovanih" za motore (i vozila) ovih "remapovanih". Ima nauka koja objašnjava motive te "brige". Sociologija.

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 10:34 pm
od lalicspecial
icemilos napisao:Potpuno se slaže!
Možeš napraviti čudo od xy konja ali to čudo će da ti eksplodira a onda je pitanje čemu to! :fight_twak:
Priče tipa mapa ovo ono ne piju vode. Samo da vidim ko je to napravio, neka provoza to čudo i to je najbolja preporuka. Lijep primjer su ti drag trke gdje ti motori ne izdrže ni 100 trka. Naravno ako su nabrijani do krajnjih granica a čini mi se da ti tako nešto hoćeš. Može snaga 10-20% ali duplo ne.
Moze da dovede na usis azot mala boca od 5 kg smesti se u autu,elektro ventil taster u kabini i za preticanje samo pretisnes prekidac i nema tog auta sa nasih puteva koji bi te sustigao ...od 200 ks dobijas 400ks !Ali to je za kratku upotrebu najvise 15 sec. u jednom cugu...heheh lepi u sediste kao da poleces...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Čet Jan 12, 2012 10:36 pm
od lalicspecial
ps.pre par godina ja hteo u kecu da ugradim na kiseonik ali moj drug mehanicar me odvratio ..naravno hteo sam da probam ali...nisam...

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sub Jan 14, 2012 6:27 pm
od byMaX
Kad god hoću nešto da čeprkam sa kolima, vi ste mi glas razuma :D
I kad sam hteo da ugrađujem bolji suspension na 156-ici, i kad sam hteo da uzmem 2.2 jts i stavim TNG, takođe ste me odvratili.

Izgleda da je bolja varijanta uzeti 2.0jtdm, ali to je skupo. Igor je prešao sa čipovane 1.9 na 2.4 jer, kao i ja, zna da 1.9 nikako ne ide dobro (bar kad si vozio ono što si vozio pre toga i kad se navikneš na neke performanse). Tako verujem ni da 2.0jtdm čipovan ipak neće ići dovoljno dobro, a opet doplaćujem 4-5 hiljada evra i vozim isti automobil.

Za sada je možda bolje ostati na ovim kolima. Najveći problem alfista koji godinama voze 159 je taj što nemaju dalje na šta da pređu... :(

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sub Jan 14, 2012 7:58 pm
od Kaligula
Imaju....3.2 jts Q4 :wave:

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sub Jan 14, 2012 8:20 pm
od YUgisa
lalicspecial napisao:ps.pre par godina ja hteo u kecu da ugradim na kiseonik ali moj drug mehanicar me odvratio ..naravno hteo sam da probam ali...nisam...
Pa drug te je pametno odvratio :grin: Nije slucajno sto se koristi nitro oksid a ne cist kiseonik ;)

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sub Jan 14, 2012 8:23 pm
od Mique
Uvek ima , mozes uzeti Breru ( deset puta lepsi auto) ne vozis krompir i secer pa da ti treba neki prostor pozadi. Gepek ti realno zatreba jednom godisnje , zato uvek mozes uzeti neki Thule kofer. Spider je odlican auto , ali neko ne gotivi platneni krov.

Re: Ugradnja jačeg turbo sistema...

Poslato: Sub Jan 14, 2012 8:44 pm
od dusanGT
A da se ide na smanjenje mase - Brera sa 1750TBi je 150kg lakša od Brere sa 2.4 JTDm, a ima samo 10KS manje. Slično je i sa 159kom sa 1750TBi u odnosu na 159 2.4 JTDm.
To je turbo - može da se "namesti" ;) Umereni optimisti kažu da lako ide na 235KS (5500o/min) i oko 385Nm (2500o/min), sa "produženom" krivom snage do 6000o/min (230KS).
A 150kg lakša i lepa... I turbo!