Distanceri na točkove...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Distanceri na točkove...
Ako se povećava ET, postoji mogućnost da točak udara o klešta, vešanje ili nešto drugo. U principu distancer nikad ne treba, nego samo kad želiš ili kad moraš. U tvom konkretnom slučaju moraš da proveriš kako izgleda kad namontiraš.
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Distanceri na točkove...
Mislim da malo utice i na centriranje trapa, npr. ako imas zimske i letnje felne sa razlicitim ET, a centrirao si trap sa recimo letnjim, onda na zimskim vise nece biti centriran.
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Distanceri na točkove...
Pre nekoliko dana sam radio reglazu trapa i pitam majstora sta mislio o tome, tj da li nakon montaze distancera treba ponovo raditi nesto. Rece da to nema nikakve veze.
Poslednja izmena od mali radojica u Sre Jun 20, 2018 12:13 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- Slash
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v MJet
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155hp
Lancia Ypsilon 1.4 16v Momo Design
Yamaha FZ8-SA - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Distanceri na točkove...
Nema veze ET felne sa tim, moze da ima precnik tocka (ukupan obim tocka), ali ET ne
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Distanceri na točkove...
Tesko da moze i ukupan obim tocka da pravi problem, isto kao i distanceri.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Distanceri na točkove...
Precnik felne igra ulogu samo racunski tokom podesavanja reglaze, ali ne igra ulogu nakon toga sta vozite, distanceri/ET isto ne igraju ulogu kad je sve podeseno, ali igraju ulogu pri podesavanju ako radite stap i kanap tehniku podesavanja.
Ono sto igra ulogu je zamena elemenata koji vode tocak na oslanjanju. Viljuske, ramena, spone, letva, silen blokovi, rukavac, amortizer i solja ako je noseci element (McPherson i Chapman strut dizajn).
Spustanje vozila obicno povecava nagib na tocku, ali sad da izumemo to iz price jer kod vecine nema stelovanja bez dodatnih prepravki, ali recimo ako je nagib zadovoljavajuci, kod nekih vozila se poremeti geometrija pri vecem spustanju sto utice na usmerenost tockova pa u tom slucaju i pri spustanju mora da se radi reglaza. Takodje sto je oslanjanje sportskije, pogotovo kad se predje u neke ozbiljne aftermarket modifikacije kao sto su unibali, poliamid i poliuretan, obicno cak i kad se nista ne menja, samo se rastavi zbog pristupa, nakon toga treba da se doradi fino podesavanje reglaze jer su manje tolerancije u materijalima a uvek ima nesto malo lufta tu gde prolaze srafovi jer nije svuda konus kao kod kraja viljuske ili spone, pa se ti delovi milimetra nakupe.
Ono sto je bitno za reglazu trapa je da su gume jednako naduvane na istoj osovini.
Ono sto igra ulogu je zamena elemenata koji vode tocak na oslanjanju. Viljuske, ramena, spone, letva, silen blokovi, rukavac, amortizer i solja ako je noseci element (McPherson i Chapman strut dizajn).
Spustanje vozila obicno povecava nagib na tocku, ali sad da izumemo to iz price jer kod vecine nema stelovanja bez dodatnih prepravki, ali recimo ako je nagib zadovoljavajuci, kod nekih vozila se poremeti geometrija pri vecem spustanju sto utice na usmerenost tockova pa u tom slucaju i pri spustanju mora da se radi reglaza. Takodje sto je oslanjanje sportskije, pogotovo kad se predje u neke ozbiljne aftermarket modifikacije kao sto su unibali, poliamid i poliuretan, obicno cak i kad se nista ne menja, samo se rastavi zbog pristupa, nakon toga treba da se doradi fino podesavanje reglaze jer su manje tolerancije u materijalima a uvek ima nesto malo lufta tu gde prolaze srafovi jer nije svuda konus kao kod kraja viljuske ili spone, pa se ti delovi milimetra nakupe.
Ono sto je bitno za reglazu trapa je da su gume jednako naduvane na istoj osovini.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Slash
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v MJet
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155hp
Lancia Ypsilon 1.4 16v Momo Design
Yamaha FZ8-SA - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Distanceri na točkove...
Pod obim tocka sam mislio da sa manjim obimom auto lezi nize, pa tockovi dobiju veci nagib nego na fabrickoj visini, ali to je veoma mala razlika pa i da se predje sa 17" na 14". Svakako velicina tocka ne utice bitno na trap, ali utice kad treba da se plati reglaza
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Distanceri na točkove...
Nagib je uvek isti, bez obzira na na precnik tocka posto oslanjanje i dalje stoji pod istim uglom, samo je auto visi ili nizi.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- buntovnik
- Garaža: 2010 Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Distanceri na točkove...
Gledao sam i tu se vidi da distanceri uticu na "scrub radius", promena toga menja neke uglove i ne znam dal ce to pojebati centriranje, zato sam i postavio pitanje. Autor videa je pomenuo da taj "scrub radius" utice na trosenje guma.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Distanceri na točkove...
Distanceri fizicki ne mogu da uticu na nagib.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Distanceri na točkove...
Nagib tocka, zatur i scrub radius (nikad cuo za termin na nasem jeziku ) su razlicite geometrijske konstrukcije na oslanjanju.
Distanceri uticu samo na scrub radius i da, otezava se volan i teoretski se povecava ukupna potrosnja guma (znaci nije da trosi jednu stranu ili sredinu vise) ali ujedno ima i pozitivnih strana, a to je da poboljsava osecaj na volanu, naravno ako zelite da znate sta se desava pod tockovima, nekima je to neprijatan osecaj.
Takodje ako vec pricamo o ozbiljnoj geometriji, bitno je reci da kad spustite auto i onda redukujete nagib tocka na fabricke mere uticete na scrub radius, smanjujete ga pa bi teoretski ako zelite da bude kao fabricki trebali u nekoj meri da izbacite felnu sa distancerom ili drugim ETom.
Distanceri uticu samo na scrub radius i da, otezava se volan i teoretski se povecava ukupna potrosnja guma (znaci nije da trosi jednu stranu ili sredinu vise) ali ujedno ima i pozitivnih strana, a to je da poboljsava osecaj na volanu, naravno ako zelite da znate sta se desava pod tockovima, nekima je to neprijatan osecaj.
Takodje ako vec pricamo o ozbiljnoj geometriji, bitno je reci da kad spustite auto i onda redukujete nagib tocka na fabricke mere uticete na scrub radius, smanjujete ga pa bi teoretski ako zelite da bude kao fabricki trebali u nekoj meri da izbacite felnu sa distancerom ili drugim ETom.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."