Zainteresovalo me kako bi to moglo kod tebe da se sredi, pa evo jedne mogucnosti
Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
ovo je odlican nacin uzimanja svezeg vazduha, ali:
zapitajte se zasto se taj Cold Air Intake uglavnom pravi da bude sto visi.
naime, verovatno ste se zatekli u situaciji totalne provale oblaka i privremene voznje po dubokoj vodi, koja doseze do farova? sad vam je malo jasnije...
*tzv. HIDRO-UDAR je uzasan po motor. ako motor usisa vodu kroz sistem kao na slici gore, dospece u cilindre, a kad pljusne po vrelim cilindrima pretvorice se u vodenu paru. pri tom procesu prelaska iz tecnog u gasovito stanje, voda se trenutno siri 1600 puta, pa zamislite sta ce napraviti kad ne bude imala gde...
niz bukvalnih eksplozija ce za sekund ceo motor pretvoriti u staro gvozdje.
ako hvatate svez vazduh, pokusajte da to bude sto vise (pogledajte ozbiljne kamione i terenska vozila gde im je usis). ako je to nemoguce, vec napravite zadihtovan usis na visini 10cm iznad asfalta, i ako vidite baru - ne ulazite u nju. jeftinije je da ugasite i sacekate da ode voda, koliko god dugo to trajalo.
***samo drugarski savet - treba na sve misliti.
zapitajte se zasto se taj Cold Air Intake uglavnom pravi da bude sto visi.
naime, verovatno ste se zatekli u situaciji totalne provale oblaka i privremene voznje po dubokoj vodi, koja doseze do farova? sad vam je malo jasnije...
*tzv. HIDRO-UDAR je uzasan po motor. ako motor usisa vodu kroz sistem kao na slici gore, dospece u cilindre, a kad pljusne po vrelim cilindrima pretvorice se u vodenu paru. pri tom procesu prelaska iz tecnog u gasovito stanje, voda se trenutno siri 1600 puta, pa zamislite sta ce napraviti kad ne bude imala gde...
niz bukvalnih eksplozija ce za sekund ceo motor pretvoriti u staro gvozdje.
ako hvatate svez vazduh, pokusajte da to bude sto vise (pogledajte ozbiljne kamione i terenska vozila gde im je usis). ako je to nemoguce, vec napravite zadihtovan usis na visini 10cm iznad asfalta, i ako vidite baru - ne ulazite u nju. jeftinije je da ugasite i sacekate da ode voda, koliko god dugo to trajalo.
***samo drugarski savet - treba na sve misliti.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Pa treba razmisljati i o tome, ali ipak, uletanje u ogromne bare ne bi svakako trebalo ciniti velikim brzinama... Sem razloga da ne udje voda u usis, posto je stvorena bara, velika je verovatnoca da postoji neko ulegnuce ili rupa na kojoj mozete ostetiti vozilo i na druge nacine, takodje mozete izgubiti kontrolu nad vozilom, ostetiti elektronske komponenete... Takodje, kada usis ide oko 50cm na gore, ne znam kolike su sanse da voda udje u usis pod nekim normalnim okolnostima?
I bas nije odican nacin, odlican nacin je uzimati iz maske Tj sto kracom putanjom i sto vecom povrsinom
I bas nije odican nacin, odlican nacin je uzimati iz maske Tj sto kracom putanjom i sto vecom povrsinom
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Koliko znam, JTS motori rade na istom principu... Da li to znači da ni kod mene protočni filter vazduha neće doprineti nekim boljim performansama?Dora napisao:Dizelaši rade na prezasićenju vazduha, uvek je otvor kolika je i cev a gorivom se dozira snaga, tako da tek tu nešto ne pomaže bilo kakav filter jer vazduha ima više nego što mu treba.
Living for the open roads.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Uvek je dobro kad ima mnogo (hladnog) vazduha i odgovarajuće količine goriva. Doprinos protočnog filtera, u odnosu na prosečan fabrički filter, je mali, ali postoji.Marko NS napisao:Dora napisao:Dizelaši rade na prezasićenju vazduha... tu nešto ne pomaže bilo kakav filter jer vazduha ima više nego što mu treba.
Koliko znam, JTS motori rade na istom principu... Da li to znači da ni kod mene protočni filter vazduha neće doprineti nekim boljim performansama?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Marko NS
- Contact:
- Garaža: AR Brera 2.0jtdm
ex AR 156 2.0jts - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Samo kako doći do tog hladnog vazduha a izbeći opasnost od usisavanja vode... Mislim da bi jedino realno rešenje bilo neka modifikacija na limariji što mi se baš i ne sviđa.
Living for the open roads.
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Mislim da bilo koji nestandardni filter vazduha nije vredan muke. Dobici u snazi su nepostojeci, cak je moguce izgubiti koji NM ili konjic! Bar kod novijih automobila i jedino sto se dobija je zvuk usisavanja vazduha koji prekriva zvuk motora sto i nije bas najlepse, valjda vozite Alfu, ne morate da ga krijete . A o riziku hidro-udara da ne govorim. Sve su to teoretski dobici, kao i kad neko stavi drugi zadnji lonac auspuha pa kaze da je dobio 20KS . Samo cist fabricki filter i nema problema. Evo sta sam ja uradio da dobijem bolji zvuk usisa:
Nije previse glasno ali je lepo poboljsanje i ne rizikujem kvar protokomera kao sa nekim filterom. Rezonator se skida zgodno, samo je potrebno savitljivo parce cevi.
Nije previse glasno ali je lepo poboljsanje i ne rizikujem kvar protokomera kao sa nekim filterom. Rezonator se skida zgodno, samo je potrebno savitljivo parce cevi.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Ovo ne važi baš za sve filter-sisteme (BMC-CDA je superioran u odnosu na dosta toga)... Ali je generalno tačno - nije vredno truda, jer dobici su mali, posebno ako je fabrički deklarisana snaga ispod 150KS.
Alfa je stil... ostalo je status...
- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
BMC-CDA jeste jedan od najboljih, ali mislim da se 200+ evra moze uloziti u bolje stvari nego u 1 li 2 KS. A na "pecurke" sto se kod nas prodaju ne treba trositi reci, bas bi me zanimao dyno pre i posle, da se vidi koliko snage je izgubljeno .
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
BMC-CDA daje 6 ks i 10nm na 2.0 16v motoru.
Mjereno standard vs BMC.
Poznato je da su skupe ks na atmu,a eto i zasto.Da dobijes nekih 170-180ks realnih,treba preko soma eura.Pricam za 2.0 16v TS.U to je uracunat BMC,druge bragaste,chip koji to prati i Supersprint grana,vadi se kat.ako je e2,i zadnji protok lonac.
I naravno promjena letecih lezajeva,ako se ovo odozgo radi.
Mjereno standard vs BMC.
Poznato je da su skupe ks na atmu,a eto i zasto.Da dobijes nekih 170-180ks realnih,treba preko soma eura.Pricam za 2.0 16v TS.U to je uracunat BMC,druge bragaste,chip koji to prati i Supersprint grana,vadi se kat.ako je e2,i zadnji protok lonac.
I naravno promjena letecih lezajeva,ako se ovo odozgo radi.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Dobre gume, kočnice ili projektori sa bi-xenonom, na primer...alex v6 napisao:BMC-CDA jeste jedan od najboljih, ali mislim da se 200+ evra moze uloziti u bolje stvari ...
Alfa je stil... ostalo je status...
- mitexx
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16V Distinctive
- Lokacija: Svrljig
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Ajd' reših da malo podgrejem ovu - verovatno totalno izlizanu temu , i to po svim forumima. Neću o tehničkim stvarima i brandovima / tipovima filtera - kineske pečurke (ovo kao jelo neko), K&N, Apexi, HKS, jer mi je jasan princip funkcionisanja, a i vi ste to ovde do dobrih detalja... nego, pregledah sve, čini mi se, i ovde i po YT i nigde nisam video neko solidno rešenje Cold Air Intake za Alfu 147 (1.6TS) - ako izuzmem nekoliko K&N Typhoon Kit-a, ostalo mi sve izgledalo kao Hot Air Intake uradi sam budževine - pored same glave na ulazu od MAF-a, ili dole izduvne grane, otvorena "pečurka" na mestu kućišta filtera koja realno može više loših nego dobrih stvari da donese.
Ideja mi je pala na pamet samo zato što sam juče proveravao stanje filtera i probao je u garaži - bez, jednostavno je bilo jače od mene
Pošto mi se čini da je fabričko rešenje poprilično dobro, sama veličina filtera, izolacija i dovod vazduha, a i da uzmemo u obzir da nema baš puno mesta za eksperimentisanje sa lokacijama, hteo sam da proverim da li je neko od vas radio nešto slično, ili da krenem da savijam cevi, pojačano režanje na ~3000 giri baš miluje bubne opne
Ideja mi je pala na pamet samo zato što sam juče proveravao stanje filtera i probao je u garaži - bez, jednostavno je bilo jače od mene
Pošto mi se čini da je fabričko rešenje poprilično dobro, sama veličina filtera, izolacija i dovod vazduha, a i da uzmemo u obzir da nema baš puno mesta za eksperimentisanje sa lokacijama, hteo sam da proverim da li je neko od vas radio nešto slično, ili da krenem da savijam cevi, pojačano režanje na ~3000 giri baš miluje bubne opne
"I lived with you for twenty years: how many deeds, events and men went by! Today I remember them, each and everyone. I still have, for Alfa, the tenderness of a first love. The pure affection of a child for his mother." - Enzo Ferrari
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?
Tjunung (motora, menjača, upravljanja, oslanjanja, karoserije, enterijera i na kraju celog automobila) je zbir bezbroj manjih ili većih modifikacija.
Samo jedna modifikacija, kao što je "K&N" filter i/ili "Cold Air intake", je isto kao kao kad bi neko na gepek umesto "1.6" zalepio "2.0" .
Samo jedna modifikacija, kao što je "K&N" filter i/ili "Cold Air intake", je isto kao kao kad bi neko na gepek umesto "1.6" zalepio "2.0" .