Stranica 1 od 2

Kerozin

Poslato: Pet Jul 31, 2009 12:29 pm
od SCHUMACHER
Sta mislite da li bi auto bolje isao da mu se u benzin dospe odredjena kolicina kerozina,s obzirom da sam slusao (od nekih cobana) "urbane legende" kako je neki tamo-ne znas ga ti-sipao kerozin u nekog raspalog FIATA,i "osasavio" tamo nekog-isto ga ja ne znam-sa Fordom 16v..?

Re: Kerozin

Poslato: Pet Jul 31, 2009 1:43 pm
od SCHUMACHER
:thumbsup:
Cuo sam da neki momci na drag-u takodje sipaju kerozin pomijesan sa benzinom,a na ovom forumu ima par bas kompetentnih momaka,pa bih da cujem njihovo misljenje :wave:

Re: Kerozin

Poslato: Pet Jul 31, 2009 2:45 pm
od kilson
Kerozin ako sipash samo cesh udaviti auto jer je kerozin = petrolej = nafta. Ono na sta si verovatno mislio je avionski benzin i isti ima visoke oktanske vrednosti koje se veoma lako gube prilikom presipanja.

Moguce je mesanje i podizanje oktanske vrednosti benzinu (ukoliko prethodno ne ispari), a dobices eventualno (mozda) +2% KS, tachnije vratices snagu motora na realnu jer ce i oktanska vrednost goriva biti realna; kod nas se vozi na djubrivo od 93 oktana. Imaces manju potroshnju i poboljsanu otpornost na samodetonacije. Daljim dodavanjem oktana nishta necesh dobiti.

Poenta visokih oktana je zashtita vec ozbiljno modifikovanog motora, a pre svega u kontekstu sprechavanja pojava samodetonacije usled pojave siromashne smeshe - najcheshci primer je kod turbo motora gde se lome klipovi, pucaju hilzne itd...


Za kraj, shta god mislio i planirao; nema dobrog ubrzanja bez velike love. :D

Re: Kerozin

Poslato: Pet Jul 31, 2009 3:12 pm
od Boza.aa
E pa ja sam skoro imao priliku da kupim 120 oktana benzin Pancevacki original koji se izvozi za ukrainu za neke avioncice kako sam cuo, ali nije mi radila pumpa za benzin tako da nista nisam uspeo a i nisam znao koliko da ga razblazim tako ako naletim opet zvacu ko hoce da mu dam koju litru. samo nisam siguran u oktansku vrednost ali uzasno jak miris ima, neodgovaram za posledice :blackeye:

Re: Kerozin

Poslato: Pet Jul 31, 2009 9:22 pm
od OMP
aj i ja da kazem koju iz iskustava sa trka tj trkackih automobila, kao prvo slazem se za kerozin sto je kilson rekao, avionski benzin je vec nesto drugo ali dobici, ako ih ima uopste, su jako mali i jedva primetni, narocito kod serijskog auta a opet mogu da se jave i problemi kod rada motora sa takvim gorivom i naravno ima svakakvih shitova od tog avionskog goriva, konkretno znam ljude koji su na trkackim jugicima u nekim eksperimentima navodno dobijali koji obraj vise i koju desetu na reperu ali to su vise bila subjaktivna misljenja kao i idealni vremenski uslovi koji su se pri tom merenju stvorili, u vecini slucajeva automobili su radili losije na tom gorivu ili su u nekim rezimima voznje bili bolji ali su zato u drugim rezimima bili losiji, recimo u niskim i viskokim obrtajima, negde malo dobijes a nede izgubis, uglavnom vise se gubilo, tako da to gorivo, koliko ja znam niko ne vozi na trkama, bar ne ljudi koji se voze u vrhu i koji su konkurentni ali idalje ima zaludjenika koji misle da je to dobro pa robaju sve i svasta.
takodje smo pre neku godinu probali i shell-ovo gorivo kupljeno u Madjarskoj koje je tada nosilo oznaku 99+, bili smo nekim poslom u madjarskoj pa usput donesemo 10l goriva u kanisteru za probu(nije bilo mogucnosti da izvetri, kvalitetan i dobro zatvoren kanister i naravno gorivo je probano posle samo par sati kad smo sitgli u srbiju) kokretno dobijeno je nesto malo obrtaja u kraju, koliko se secam 100tinak, i malo se osetilo potezanje kao i koja stotinka do makslimalno 1 deseta na reperu, e sad takodje je to sve probano u idealnim vremenskim uslovima pa smo i to uracunali i ispostavilo se da nije ispaltivo cimati se za to gorivo iz madjarske za tako male dobitke.
sledece gorivo je takodje shell doneseno iz CH, tamo ga zovu sumaher(zato sto ga on reklamira :D ) i ono ima nekih 100 oktana ili isto kao ono 99+ bem li ga, takodje su mali dobici, mada znam covek koji samo njega donosi i vozi u autu i kaze da mu ide bolje sa tim ogrivom :rolleyes: , drugar ga probao i takodje je malo dobio dovoljno da se ne vredi cimati oko toga i porucivati ga iz CH pa dok stigne itd. pitanje kako ispadne :rolleyes:
naredna varijanta, koja nije probana na jugicu, ali jeste na jacim automobilima je uvozno pravo racing gorivo koje kosta oko 5-6e po litru(mada ima i skupljih) pakovano u spec. buradima i samo se tako moze kupiti(npr. 20-30l bure, ne znam tacno) to gorivo se tesko nabavlja i skupo je pa nije probano na jugu ali bice, nadamo se :rolleyes: , ali su recimo alfa 147sp kao i laguna ST klase iskljucivo vozeni na tom gorivu i davalo je odlicne rezultate, daleko bolje nego na nasem obicnom superu ;)
i postoji jos jedna vasrijanta koja je opet davala minimalne rezultate a to su oni razni oktan busteri koji se dodaju gorivu, dalo je na stoperici neke malo ali na serijskom auto mislim da se ta razlika takodje ne moze osetiti(opet ima likova koji za serijski auto kazu ide ubija od kako sam sipao buster :rolleyes: ,) i postije jos neka goriva i mesavine koje su probane ali bez ikakvih rezultata a moglo je samo da dodje do ostecenja motora tako da je za sada ovaj nas super, ma koliko oktana imao, nesto sto uglavnom svi voze na trkama(govorim o jugicima) i za sada je to dobro i provereno sto se tice obicnih NE racing goriva dok se ne proba nesto pravo i racing ali to dosta kosta, tesko se uvozi itd. pa ako hoces nesto ljudski otvori se za racing gorivo i probaj ali mislim da je na kantam naznaceno "iskjljucivo za trkacke motore" :rolleyes: i mislim da nece doneti dobro serijskom motoru ali od neke male probe nece nista da fali ;)
e sad sam se je raskenjao previse ali jbg preneo sam nesto sto znam i sto je provereno ;)

Re: Kerozin

Poslato: Pet Jul 31, 2009 11:55 pm
od acasmc@146
ja koliko sam se uputio, tipovi koji su radili M3 Aero, su sa svedskim gorivom imali ~50ks vise, nego sa srpskim??? :scratch:

Re: Kerozin

Poslato: Sub Avg 01, 2009 12:19 am
od byMaX
A šta mislite ljudi, kad će kod nas da se pojavi visokooktansko gorivo, 98, 100, 110? Vozio sam se u jednoj Alfi 1.8TS kroz celu Austriju i Nemačku i baš se oseti kad se kupi onaj najbolji zinbe..,

Re: Kerozin

Poslato: Sub Avg 01, 2009 12:41 am
od Dora
Pre par meseci sam imao kod sebe 4 bureta od 50 litara tog dobrog goriva što spominje OMP, ne smem reći cenu tog zadovoljstva :) To je jedino što stvarno valja, ostalo su manje više urbane legende, sem etanola ali to je opet druga priča...

Re: Kerozin

Poslato: Sub Avg 01, 2009 10:58 am
od OMP
acasmc@146 u pravu si ali koje je to gorivo, ne verujem da je obicno sa pumpe ;) a i taj auto ima 500+ konja tako da je logicno da ce i dobici biti veci, siguno tih 50 konja ne mozes da dobijes na nekom motoru od 120-150 konja ;)

gledao sam skoro jedno merenje u nemackoj gde su uzeli 3 auta i tri vrste goriva tj razlicite oktanaze, ne secam se koliko base, bio je neki serijski i slab auto ne znam koji bese, zatim golf 5 gti i subaru impreza sti od 300+ konja, najveci dobitak je imala impreza od 15 konja sa tim najacim gorivom, sa tim slabijim oko 5 konja sa obicnim skoro nista, golf jedva da je dobio 7 konja sa najacim a taj skroz serijski auto od cini mi se 1,6 kubika ili tako nesto skoro da nije dobio nista na snazi, mozda 1-2 konja na najboljem gorivu, e sad ti utisci da auto mnogo bolje ide kad sipas gorivo u inosranstvu jesu tacni ali samo zato sto mi imamo krs od goriva koje ima jedva i 93 oktana tako da kad bi tamo preko vozio na pravom 98 oktanskom gorivu pa sipao recimo 100+ ne verujem da bi se osetila neka razlika :rolleyes:

etanol je vec ozbiljna stvar ali ni to nije za obicne motore, sprzio bi ga cas :D
mada mozda neki miksevi kad bi se napravili, ali sumnjam :rolleyes:
ma prava stvar je motorna kocnica ili ti dyno jet, lepo kupis nekoliko razlicitih goriva i izvrsis probe i tacno znas na cemu si i sa cima sta i koliko dobijes i gubis, suludo je probati po ulici i sl. ali jbg to zadovoljstvo sa motornom kocnicom i kosta i mislim da za svakodnevnu upotrebu i serijski auto to petljanje sa gorivom nije potrebno

Re: Kerozin

Poslato: Sub Avg 01, 2009 6:07 pm
od acasmc@146
mozda je i svedski vazduh hladniji, pa je povuko jos par konja! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

salu na stranu, ako su oni dobili ~10% vise snage, trebao bi svaki auto u istoj kombinaciji da dobije procentualno isto? zar ne?

tacnije slazem se da oni nisu nista dobili, nego su samo nadoknadili snagu izgubljenu od ovog naseg krsh goriva!

:scratch: ali sta su tacno sipali to ne znam, mozda ce neko ko zna da nas prosvetli? mada ako su isli na mapiranje preko, sto bi pravili mapu za "ultra mega giga gorivo", kojeg kod nas nema, pa se onda ovde vozili na 92-93 oktana???

tako je bar meni logicno :confused:

Re: Kerozin

Poslato: Sub Avg 01, 2009 7:36 pm
od Dora
Spominjani burići su za taj motor tako da ima tog goriva ako i kad zatreba....

Re: Kerozin

Poslato: Sub Avg 01, 2009 8:02 pm
od OMP
bas tako, to gorivo moze da se kupi preko i da se dopremi kod nas samo treba novca i malo sema za uvoz ali nije to problem uvek preko nekog moze da se zavrsi ta kombinacija ali kao sto rekoh veliko je to cimanje i bacanje para za serijski auto to uglavnom rade ljudi za trke a Sale je pravio tog bmw-a za drag ;)

Re: Kerozin

Poslato: Pon Avg 03, 2009 9:00 am
od kilson
acasmc@146 napisao:salu na stranu, ako su oni dobili ~10% vise snage, trebao bi svaki auto u istoj kombinaciji da dobije procentualno isto? zar ne?
Da, svaki turbo auto koji se vozi na Niri gde ces pljusnuti drugaciju mapu paljenja/ubrizgavanja/nadpritiska.

Re: Kerozin

Poslato: Pon Avg 03, 2009 3:02 pm
od acasmc@146
kilson napisao:
acasmc@146 napisao:salu na stranu, ako su oni dobili ~10% vise snage, trebao bi svaki auto u istoj kombinaciji da dobije procentualno isto? zar ne?
Da, svaki turbo auto koji se vozi na Niri gde ces pljusnuti drugaciju mapu paljenja/ubrizgavanja/nadpritiska.
tako sam i mislio! hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha

Re: Kerozin

Poslato: Pon Avg 03, 2009 5:49 pm
od Blade
Nema dobitaka konjeva bez velikog kesa cak ni kratkotrajne varijante ;)
Ja sipam pri svakom punjenju aditiv za corbu ali koliko znaci ili ne znaci na oktane :glare: ali mi znaci verovatno kao neko sretsvo za podmazivanje pumpe i kao zastita od korozije (metalni rezervoar jos malko stariji) ;)

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 5:24 pm
od OMP
evo sad nadojh jedno od racing goriva koje su neki trkaci vozili, koje je inace i dosta povoljno sa cenama ;)

http://www.wladoil.com/

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 5:29 pm
od Blade
A dobre su i cifre
Slika

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 5:36 pm
od OMP
cifre su i vise nego povoljne, kakvih ima, ali dzaba kad ne moze da se uveze tako lako :rolleyes:

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 5:43 pm
od Dora
Zabranjen je uvoz bilo kakvog benzina pa i tog što se kod nas nen pravi, to malo pravi probleme...

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 5:51 pm
od Blade
Ma uvek moze da se gepekuje 2 kanistera po 20 kila ako je bas za trku :grin:

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 6:06 pm
od OMP
pa znam da je zeznuto sa uvozom zato i kazem ali ljudi se snalaze da ne kazem svercuju kako mogu i stignu :D malo po malo ali jbg

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 6:31 pm
od dekideki
SlikaSlika

:D

(primetite razliku u boji)

inace, voznja vecinom 100-120 na dugim pravcima 150-160, potrosnja ispod 7 litara, ali mnogo ispod... u grckoj slabo trose gas, pa reko "kad je bal..." ovo mi je bilo trece sipanje :blush: nazalost, spalio sam svo gorivo nisam se setio da ga stekujem malo. kasnije sam u slicnim diskusijama provalio da je za moj motor mozda ipak prikladnije ono srednje, sto nije "Racing"... :scratch:
ima dana :)

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 7:50 pm
od kilson
OMP napisao:etanol je vec ozbiljna stvar ali ni to nije za obicne motore, sprzio bi ga cas :D
mada mozda neki miksevi kad bi se napravili, ali sumnjam :rolleyes:
Etanol je ok reshenje koje dizhe oktanski broj za nekih 2 oktana. Uslov je ici na nekih 5-10% prema benzinu i ako se brzo troshi, nema problema. Korozivan je za metalne sklopove na duzhe staze, ali kada sprzhish rezervoar tamo gde treba, vratish se na chist benzin i ciao. :)

Iste vrednosti i za dlaku bolje se dobijaju sa Izopropil alkoholom.


Kada je rech o oktan-boosterima najbolje se pokazao STP, dizhe oktansku vrednost za 1.7 oktana i shto je najbitnije, bezbedan je za sistem.

Re: Kerozin

Poslato: Uto Avg 04, 2009 10:27 pm
od imola43
Prosle godine u januaru sam imao to zadovoljstvo da za nekih nedelju dana sprzim sa mojom "bivsom" 155 1.7TS a i "bivsom" dragom nekih 5.ooo km kroz Slo i Ita , relacija uglavnom Slovenija primorje i severna Italija (Trieste,Udine,Venezia...) Sto se tice goriva u Slo preporucujem OMV i mislim da se zove super100, jer auto je bio u extra stanju(znaci svecice,kablovi,bobine,filteri i sve sto ide..) i osecala se razlika u odnosu na nas zejtin i a boga mi i na CRO gorivo od cini mi se 98 oktana.Sto se tice italijanskog goriva najbolji utisak je ostavio TAMOIL i ne mogu da se setim tacno naziva goriva , ali se dobro secam :arflag autostrade Venezia -Trieste i neverovatnog osecaja kad auto BUKVALNO PROGLEDA od dobre Dzade a tek od Goriva...Auto je bukvalno podivljao i kazaljka je isla za 1.7TS skoro neverovatnih 205km/h(prosto sam morao da krsim propise ,iako su me mnogi upozoravali na drakonske kazne ZABARA za velika prekoracenja koja se cini mi se krecu i do 5k jevra, pogotovo kad ih cine stranci ) :wave:

Re: Kerozin

Poslato: Sre Avg 05, 2009 12:08 am
od Dora
OMP napisao:pa znam da je zeznuto sa uvozom zato i kazem ali ljudi se snalaze da ne kazem svercuju kako mogu i stignu :D malo po malo ali jbg

Pa znam i ja :) Čovek mi ugepekovao 4 bureta od 50 litara iliti 200 litara okruglo hahaha
Koga zanima ima ko da donese :)