Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 20 Posta ] 
  Štampa

Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
Autoru Poruka
PostPoslato: Pet Nov 24, 2006 8:12 pm 
Drug Član
Drug Član
Imam osecaj da ja nisam prvi pitao za ovako nesto :) i zna se ko je covek kojeg najvise ljudi gnjave na ovom forumu :D. Dakle ideja je da napravimo bazu podataka o svakom motoru po na osob, dakle ta baza treba da sadrzi tehnicke karakteristike motora, vitalne za ikakvo razmisljanje o dizanju performansi tj:

motor xxx klipnjacha duzina centar-centar psenica
motor xyx klipnjacha duzina centar-centar psenica
motor xyy klipnjacha duzina centar-centar psenica

motor xxx promer klipa xx mm
....
....

motor xxx kompresiona visina klipa xx mm
...
...
I posto sam ja odustao od ideje da ubacujem jaci motor u moju 145, zaima me sad koje su sanse da atmosverca pretvorim u turbo masineriju. BOOST ce nam odgovarati, kako budemo upisivali podatke, tako da cemo znati koji motor ima koliko potencijala za tuning, i sta eventualno treba prepravljati. Ova baza ce pomoci i u drugim namenama, i verujem da ce biti jako korisna, zato vas molim da se razletite i pokusate da nadjete sto vise podataka. Ja sam vec poceo da trazim :D ako sve ovo bude konfuzno nadam se da ce neko od moderatora srediti temu koja ce se stalno dopunjavati...


Vrh
  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Pet Nov 24, 2006 8:24 pm 
Drug Član
Drug Član
Ovaj post ostaje rezervisan za editovanje i dopunjivanje DBa.

Nadam se da se konacno krece u stvaranje jedne unikatne Alfa tuning baze podataka koja ce imati svrhu za sto lakse stvaranje hibridnih motora.

Videcemo kako podatci postepeno .upadaju. koje su visine blokova u pitanju ( da se izracunati iz ostalih podataka).

Tako da chestitam Vam na stvaranju jedne baze koja inache nepostoji na netu. :)


Vrh
  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Sub Dec 09, 2006 8:07 pm 
Drug Član
Drug Član
[size=18:d8ef4e81dd]motor xxx klipnjacha duzina centar mala -centar velika pesnica [/size]


Vrh
  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Sre Jan 17, 2007 9:31 pm 
Drug Član
Drug Član
Alfa 75 TuRbo Amerika (165 KS) - Thanks to Dora!

Karike 1,5 x 1,5 x 3,5
Bolcna R=21 mm
Centar bolcne / chelo klipa = 33,5 mm
Klipnjacha centar / centar = 171 mm
Velika pesnica R= 54 mm
Hod = 87 mm


Vrh
  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Sub Jan 20, 2007 5:40 pm 
OffLine
honorable
honorable
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 11:00 pm
Postovi: 1551
Lokacija: Novi Sad
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Samo da napomenem da je mereno šublerom tako da mogu biti minimalna odstupanja u merama radilice i klipnjače i da se radi o motoru 1.8 Turbo.


Vrh
 Profil  
 

 Tema posta:
PostPoslato: Pon Jul 02, 2007 2:20 am 
Drug Član
Drug Član
Motori Alfa 1.8 i 2.0 TS 16v izvedeni iz bloka fiatovog motora koji se prvi put pojavio na TIPO-u 1.8 16v kasnije u kupeu, bravo 1.8 brava, barchetta, marea itd. svi Atmo. razlikuju se od fijatovih motora po tome sto imaju drugaciju glavu, ugradjen varijator faze usisne bregaste drugacije grane kao i prirubnice grana itd. bregaste imaju iste fizicke dimenzije s tim da su neki fijati imali varijator a neki nisu (VIS)

Visine blokova su iste (potrebno proveriti) visina nepoznata.

1.8 motor (Alfin):
Kompresioni geometrijski odnos 10.3:1
Precnik klipa 82mm
Hod 82.7mm
Kompresiona visina 36.15mm
Duzina klipa 60.15mm
Bolcna fi20x52mm
Karike 1. 1,5mm 2. 1,5mm 3. 3mm
Slika
Klipovi su isti kod svih 1.8 alfi fijata lancija i sl.

2.0 motor (alfin):
Kompresioni odnos geometrijski 10:1
Precnik Klipa 83mm
Hod 91mm
Kompresiona visina 31.3mm
Duzina klipa Varijanta 1. 53.3mm Varijanta 2. 56mm
Bolcna fi20x52mm
Karike VArijanta 1. 1.2mm 1.2mm 2mm Varijanta 2. 1.2mm 1.5mm 3mm
Obe varijante isgledaju ovako Slika


Bregaste (vazi za 1.8 i 2.0 alfine motore) :
Usisna:
Lift nepoznat
Otvara 3 stepena posle GMT
Otvara 22 stepena pre GMT (varijator aktivan)
Zatvara 51 stepeni posle DMT
Zatvara 26 stepeni posle DMT (varijator aktivan)
Izduvna:
Lift nepoznat
Otvara 47 stepeni pre GMT
Zatvara 4 stepena posle GMT

Ventili (trebalo bi da vazi za 1.8 i 2.0 alfine motore):
Stabla su i na IN i na EX 7mm
Usisni precnik 33.6mm
Usisni duzina 113mm
Ugao 45 stepeni
Izduvni precnik 28mm
Izduvni duzina 108.6mm
Ugao 45 stepeni

Klipnjace:
Duzina nepoznata
rupa u maloj pesnici 22.939-22.972mm (vazi za 1.8 i 2.0 alfin motor)
rupa u velikoj pesnici 53.897-53.909mm (vazi za 1.8 i 2.0 alfin motor)


FIAT motori:

2.0 20v TURBO
Kompresioni odnos 8.5:1
precnik klipa 82mm (ima ih 5 komada)
Kompresiona visina 32.9mm
Duzina Klipa 56.9mm
Bolcna fi22x56mm
Karike 1.2mm 1.5mm 3mm
Izgleda u 2 varijante:
Slika
Slika

Bregaste:
Lift nepoznat
Usisni otvara 8 stepeni posle GMT
Usisni zatvara 54 stepena posle DMT
Izduvni otvara 40 stepeni pre DMT
Izduvni zatvara u GMT

Klipnjace:
Duzina 145mm
Rupa u Maloj pesnici - nepoznata
Precnici lezaja u maloj pesnici spoljni 25.003-25.023mm unutrasnji 22.006-22.012
Rupa u velikoj pesnici 51.354-51.366mm

2.0 16v TURBO motor

kompresioni odnos 8:1
precnik klipa 84mm
hod klipa 90mm

Klipnjace:
Duzina klipnjace 145mm
rupa male pesnice 24.988-25.012mm
rupa velike pesnice 53.904-53.910mm

updateovano :D

fale duzine klipnjaca alfinih motora...

nasao na ebay-u klipnjace:

Sie bieten hier auf 4 nagelneue H-shaft Pleuel (Rennpleuel) fur Alfa Romeo 2l Turbo.

Pleuel lange 156.972mm

NIJE ZA Q4, ona vozi 145mm ovo pojma nemam sta je... al mi se dimenzija ne svidja....


Vrh
  
 

Re:
 Tema posta: Re:
PostPoslato: Ned Dec 06, 2009 2:01 pm 
Drug Član
Drug Član
Gumetina je napisao:
2.0 16v TURBO motor

kompresioni odnos 8:1
precnik klipa 84mm
hod klipa 90mm

Klipnjace:
Duzina klipnjace 145mm
rupa male pesnice 24.988-25.012mm
rupa velike pesnice 53.904-53.910mm

updateovano :D

fale duzine klipnjaca alfinih motora...

nasao na ebay-u klipnjace:

Sie bieten hier auf 4 nagelneue H-shaft Pleuel (Rennpleuel) fur Alfa Romeo 2l Turbo.

Pleuel lange 156.972mm

NIJE ZA Q4, ona vozi 145mm ovo pojma nemam sta je... al mi se dimenzija ne svidja....


Klipnjacha na 2.0 16v TS je 99,9% ista kao i kod Fiata 2.0 16v Turbo. Sinoc sam gledao klipnjace od Delte HF Turbo i identichna je kao i kod atmo fiata, kako konstrukcijski tako i gledajuci zhigove itd. Ono sto mi je "upalo u ochi" je klip... Chelo klipa na deltti turbo je "debelo" 4-5mm, da li je moguce da su jednostavno uzeli atmo klip i skinuli meso zarad spushtanja kompresionog odnosa?


Vrh
  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Ned Dec 06, 2009 2:14 pm 
OffLine

Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:04 pm
Postovi: 1366
Lokacija: Bgd
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Sto ne bi bilo moguce... to ljudi u glavnom rade... sto ne bi i fabrike... obrada klipova zbog spustanja kompresije je toliko standardna da nema potrebe pitati se...

a opet sam dizajn klipa kod turbo motora nema tolikog znacaja... kao i vecina stvari na turbo motoru jer se kod nadpunjenja menjaju zakoni koji vaze kod atmoa i mnogo je lakse napraviti jak turbo motor nego atmo motor... mora da se pazi na mnogo manje stvari i dimenzionisanje komponenti obicno nije problem...

meni je cak savetovano x puta da dignem kompresiju kod mog turba spustanjem glave jer danasnji benzin i sistemi ubrizgavanja to mogu bez problema da isprate... cak mi je receno da ispod 9:1 ne bih trebao ici danas ako ne prelazim 1.6 bara...


Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Ned Dec 06, 2009 10:31 pm 
Drug Član
Drug Član
Danas sam jos jednom premerio debljinu chela jer mi bese bas sumnjivo i rezultat je nekih 7-8mm sto je opet smeshno.

E sad malo deljenja oduzimanja itd...
1747ccm / 4 = 436.75 ccm po cyl;
kompresioni odnos; 10.3:1
=>398.10 / 38.65 = 10.30

Dodam samo 8 ccm kopanjem klipa; *ovde imam dvoumljenje, kada iskopam 8ccm predpostavljam da dodajem kako na zapreminu u cyl, tako i na zapreminu u komori?
=>406.10 / 46.65 = 8.70

Na kraju treba videti samo jos izgled klipa kod 1.816v..


Vrh
  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Pon Dec 07, 2009 3:22 am 
Drug Član
Drug Član
Jamal-e taj koji ti je to rekao za kompresioni odnos, ti ne zeli dobro ! nikako !


Laki care, klipnjaca kod fiat-a 16v turbo i 2.0ts 16v nije ista, pogledaj lezaj velike pesnice, i male ...

ista je klipnjaca na 1.8 i 2.0 ts 16v motorima, i koliko se ja dobro secam , na 2.0 20v fiatu

klipovi od 2.0 20v upadaju u 1.8ts 16v bez problema , cak i kompresiona visina pasuje :)


Vrh
  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Pon Dec 07, 2009 11:06 am 
Drug Član
Drug Član
Ups, jes... :blush:


Vrh
  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Pon Dec 07, 2009 11:52 am 
OffLine

Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:04 pm
Postovi: 1366
Lokacija: Bgd
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
@guma...

kome verovati?

kada sam prijavio ~92 oktana kod nas...

Citiraj:
For better performance,
you can increase compression ratio to 8:1 or even 8.5:1 with your gasoline.


Citiraj:
With std cams its difficult to exceed 6200rpm but with different intake cam it will be possible to go much higher. I will have 9:1 and use 100oct fuel, common in Greece, no problem. Compression increase is by lowering the head, cheapest method!


to mi je napisao u nekoj poduzoj prepisci jim kartalamakis sto je napisao "Alfa Romeo DOHC Engine High-Performance Manual" knjigu u koju se svi kunu... jbg... ne mogu reci da sam ja pravio 9:1 turbo motor... ali on jeste... u svojoj alfi :)

naravno ja trenutno ne nameravam da spustam glavu, ali u buducnosti ako ovo bude malo...


Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Pon Dec 07, 2009 7:12 pm 
Drug Član
Drug Član
Citiraj:
ne mogu reci da sam ja pravio 9:1 turbo motor...


Ali ja jesam, zato i kazem, na 9.2:1 je 0.5-0.8bara neki odokativan plafon u nasim uslovima :(


Vrh
  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Pon Dec 07, 2009 7:53 pm 
OffLine

Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:04 pm
Postovi: 1366
Lokacija: Bgd
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
mislis na nas benzin?


Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF-a]
PostPoslato: Uto Dec 08, 2009 1:56 am 
Drug Član
Drug Član
nase gorivo, nasi strugari , nasi polovni ko novi delovi za tuning, itd itd....


Vrh
  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF
PostPoslato: Sre Jul 16, 2014 2:06 pm 
OffLine
rookie

Pridružio se: Sre Jul 16, 2014 1:47 pm
Postovi: 1
Garaža: Punto HGT 16VT
Lokacija: Kraljevo
Zdravo drugari,upravo sam se registrovao,a to sam ucinio zbog toga jer sam u prethodnim postovima procitao da imate dosta znanja o tehnickim podacima Italijanskih motora,mene generalno interesuje gorte pomenuti 2.0 16V Turbo motor koji posedujem u mom Puntu HGT.Konkretno me interesuje glava motora,tj. kolika je visina glave fabricki,to me interesuje zbog ravnjanja glave,jer me interesuje da li i koliko jos smem da je stanjim,svaki savet dobrodosao,hvala unapred.;)


Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF
PostPoslato: Pet Apr 13, 2018 5:42 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Feb 01, 2017 4:30 pm
Postovi: 399
Garaža: nemam garažu
Lokacija: Novi Beograd
2009god. je bila godina lepih tema za razgovor :D

Uporedjivanje Euro2 i Euro3 2.0TS klipova.

Levo E2, desno E3.


Slika

Slika

Slika

E2 klip:

Rastojanje između krune klipa i dna posudice: 3.184mm
Težina klipa: 345g (klip je zapravo malo teži. Ovaj koji sam ja merio ima otkinut deo od 3cm koji nosi karike)
Debljina dna posudice: 6.486mm
Ukupna visina klipa 56.044mm
Zapremina posudice 10.30ccm

E3 klip:

Rastojanje između krune klipa i dna posudice: 3.444mm
Težina klipa: 302g
Debljina dna posudice: 6.266mm
Ukupna visina klipa 53.354mm
Zapremina posudice 11.70ccm

Mikrometar za 0-25 mi je feleričan i ima početnu grešku od oko 0.02-0.04mm tkd ne garantujem za apsolutnu tačnost podataka.

Slika sa merenja zapremine posudice :)

Slika


Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF
PostPoslato: Pet Apr 13, 2018 5:58 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Feb 01, 2017 4:30 pm
Postovi: 399
Garaža: nemam garažu
Lokacija: Novi Beograd
Fiat Abarth Stilo 2.4 5 cilindara

Dimenzije klipnjače:

Od centra do centra: 143.69mm
Velika pesnica prečnik: 53.91mm
Velika pesnica širina: 21.97mm
Mala pesnica prečnik: 20.02mm
Mala pesnica širina: 21.97mm

Alfa Romeo 2.0 E3 twin spark

Dimenzije klipnjače:

Od centra do centra: 144.98mm
Velika pesnica prečnik: 53.91mm
Velika pesnica širina: 21.97mm
Mala pesnica prečnik: 20.02mm
Mala pesnica širina: 21.97mm
Težina: 684g (bez letećeg ležaja)


Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF
PostPoslato: Sub Apr 14, 2018 8:23 am 
OffLine
Revizor ARCS
Revizor ARCS
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 8:50 pm
Postovi: 2786
Lokacija: UMKA
Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp
Lokacija: BEOGRAD
Neko nesto krsteno da napise :drink


Uvek i svuda ćete biti ponosni na svoj automobil, uživajući u svojoj strasti i upoznajući još ljudi koji dele isti žar.

A SAD IDITE I VOLITE SVOJU ALFU...ili komsijinu
Vrh
 Profil  
 

Re: Tuning Alfi - dimenzije delova motora [premešteno sa CBF
PostPoslato: Ned Maj 06, 2018 9:26 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Feb 01, 2017 4:30 pm
Postovi: 399
Garaža: nemam garažu
Lokacija: Novi Beograd
@Zex QV :drink

Gost je napisao:
Dakle ideja je da napravimo bazu podataka o svakom motoru po na osob, dakle ta baza treba da sadrzi tehnicke karakteristike motora, vitalne za ikakvo razmisljanje o dizanju performansi

Vodim se ovom rečenicom :D



Šravovi/brezoni (sve info su sa neta, ako je nešto pogrešno napisano ispravite me)

2.0V6; 2.5V6, 3.0v6 Alfa 155, 164 itd

Slika

164 2.0 V6 turbo;
M12
Duzina: 239mm
Kod motora: 641.01
Duzina1: 245mm
Korak navoja: 1.5

155 2.5 V6;
M12
Duzina: 239
Kod motora: 673.01
Duzina1: 245mm
Korak navoja: 1.5

164 3.0
Kod motora: 643.99


1.9jtd/m fiat/alfa/lancia


Slika
Glava: RIBE
M12
Duzina: 225mm
Kod motora: 937A5.000
Korak navoja: 1.25mm

2.0 twin spark 147, 156, gt jts. Važi i za e2 mašine


Slika
Glava: RIBE
M10
Duzina: 254mm
Kod motora AR67204
Korak navoja: 1.25mm


Vrh
 Profil  
 

Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 20 Posta ] 

   Slične teme   Autoru   Odgovora   Pogledano   Poslednji post 
Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Preventivno menjanje delova na 147 1.9 jtd

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

Vlajkoman

6

1691

Čet Maj 11, 2017 5:42 pm

Vlajkoman Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Nabavka šifri originalnih delova

u Area Servizio

popovicvl

3

1389

Pon Okt 31, 2016 8:05 pm

BobanR Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. racunar u alfi 156

u Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT

djordje01

2

854

Pon Jan 01, 2018 10:12 pm

ivcha90 Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. lampica na alfi 164

[ Idi na stranicu: 1, 2 ]

u Alfa 145 | 146 | 155 | 164

marijabojanalfa164

31

8785

Čet Jan 26, 2017 12:29 pm

marijabojanalfa164 Pogledaj poslednji post

Nema novih nepročitanih postova u ovoj temi. Dizna 2.0 JTS motora

[ Idi na stranicu: 1, 2 ]

u Area Servizio

dadi995

26

1162

Pet Avg 31, 2018 2:30 pm

bums85 Pogledaj poslednji post


Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Bing [Bot] i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Idi na:  

Style by Alfa Romeo Club Serbia
Updated by Alex V6 & erdeljan © ARCS 2015
Design & layout by gile & kilson based on original 4Poisom theme
Prevod: CyberCom feat. sErGiO