[Rešenje] Kvačilo 156 /147 / GT slabo odvaja / teška pedala

Bez duše bismo bili samo mašine...
Korisnikov avatar
djlosmi
Garaža: GT JTD
Lokacija: BG
Postovi: 21
Pridružio se: Čet Mar 16, 2017 4:49 pm

[Rešenje] Kvačilo 156 /147 / GT slabo odvaja / teška pedala

Čet Mar 12, 2020 8:21 pm

Pozdrav Alfisti,

Pratim formum s vremena na vreme, ali nisam imao potrebu da nešto pametno podelim. Uglavnom sam samo uživao u vožnji :arflag
Sada imam, i ako sam dobro video - niko ovde ne priča o ovom načinu rešavanja teškog kvačila.

Ja sam vlasnik GT JTD iz 2005. već preko 3 godine sa oko 180k km i od kada sam uzeo auto imao sam problem - teško ubacivanje u prvu i rikverc. Vremenom sam se pomirio da "to tako treba" i da su menjači lošiji na Alfama ili da je kvačilo pri kraju.

Pošto sam planirao duži put (bar 750km u jednom pravcu), nije mi bilo ok da vozim sa takvim kvačilom i da se samo nadam najboljem. Posebno što sam u poslednje vreme bukvalno jedva ubacivao u prvu uz nenormalno stiskanje menjača.

Elem, ispod je kratko uputstvo kako rešiti problem i koji su simptomi (kod mene a i inače).

Simptomi:
- kod mene je pedala bila relativno mekana, ali sam uvek imao osećaj da ne odvaja do kraja i menjač prosto zapinje.
- kod nekih se javlja tvrda papučica kvačila ili čak proklizavanje.
- teško ubacivajne u prvu i rikverc, bez obzira da li se prvo ide u rikverc pa prvu ili sl.
- meni nije pravilo razliku da pumpam pedalu kvačila da bih nabio pritisak. Dakle nisu cilindri (kod mene je prethodni vlasnik menjao oba, verovatno pokušavajući da reši ovaj problem ali bez rezultata).

Uzrok:
- "aktuator" ili ručica tj polugica kvačila koja je vezana za pomoćni cilindar kvačila koja se nalazi na menjaču je blago zaribala i kvačilo ne odvaja kako treba.

Rešenje:
- Podmazivanje osovine ispod ručice na zvonu menjača, kako bi se ulje slilo na ležaj koji ide do viljuške menjača, tj tamo dole sve podmaže - ne znam kako da se stručno ovde izrazim :D

Postoji cela tema od 16 strana na alfaowneru, gde je jedan čovek bukvalno izmenjao sve delove oko kvačila i jedan po jedan eleminisao kao uzrok problema. Neki su čak i menjali kompletna kvačila da bi imali isto kvačilo kao i pre!

Eto, da skratim vreme prevešću uputstvo "na naški" i dati par saveta usput.



1. Skinuti akumulator, kutiju sa osiguračima, plastiku ispod akumulatora i nosač akumulatora - ovo je 60% muke celog posla. Videćete ovo. Slika
2. Ja sam posao obavio bez skidanja pomoćnog cilindra kvačila. Odvojiti šrafcigerom deo gde poluga tj aktuator naleže na osovinu pomoćnog cilindra. Cilindar se oslobađa i pritisak ga vraća skroz tako da se osovina skroz izduži.
*za vraćanje cilinda potreban je neki alat koji ga može sabiti u početni položaj. Ja sam koristio stege iz Lidla, odlično rade posao i ne treba nikakav veliki pritisak. Ja sam mogao i rukom da ga vratim nazad, ali je ovo mnogo teži put bez te stege.
3. Naprskati malo wd40 na gornji deo osovine aktuatora da se lakše skinu delovi ako su zapekli, a vrlo je moguće da jesu jer ovo nisam čuo ikada da neko spominje čak i od majstora.
4. Skinuti C clip / sigurnosni C prsten / zeger - ne znam kako se kod nas to zove - sa osovine aktuatora.
* Za ovo je potreban poseban alat za to.
5. opciono - obeležite markerom / belilom položaj osovine aktuatora i njegove ručice. Ima samo jedan položaj ali je meni bilo lakše da vratim posle (objasniću dalje zašto)
6. Čekićem odozdo lagano izbiti ručicu tj aktuator.
7. Ispod ćete videti belu / krem plastiku koja šsiti da prljavština i prašina ulazi ispod. Krta je, lagano je skinite šrafcigerom. Postoji tačno zarez predviđen za to. Ako ne ide lagano, naprskajte WD40 i sačekajte malo da odradi svoje.
8. Na ozubljenu osovinu koji sad vidite sipajte ulje po svom izboru. Otprilike 2 kašike - dakle ne previše ali ni premalo. Sačekajte neko vreme tipa 30tak min da ulje dođe gde treba. Popijte pivo - posao je u suštini završen!
*Ja sam koristio obično mašinsko ulje. Može i ulje za motorne testere, za menjače itd - samo da je gušće od običnog motornog ulja.
* Jako važno: nemojte prskati ulja u sprejevima! Može doći do kontaminacije lamele, tj sklopa kvačila. Dakle nikako WD40 u rupu pa šta bude. Imali su ljudi problem sa proklizavanjem nakon što su potrošiil celu bocu wd40. Ali i to se rešava sagorevanjem :D Ali svakako imati mere je ključ i kod ovog posla ;)

9. Vraćanje. Ovde je najteže vratiti ručicu aktuatora zajedno sa osovinom pomoćnog cilindra u jedini pravi položaj. Ja sam koristio stege iz Lidla - Slika
Ovde mi je dosta pomoglo obeležavanje pravog položaja ručice aktuatora u odnosu na njegovu osovinu. Dakle alatom lagano stisnite ručicu zajedno sa osovinom cilindra kvačila i kada dođete do pravog položaja, lagano čekićem je kucnite do kraja i leći će lepo. Posevno ako ste koristili WD40 pre skidanja.

10. Probajte kvačilo i divite se svom radu! Meni je odmah bilo drugačije, čak možda i malo tvrđe ali deifnitivno sam imao osećaj da odvaja neuporedivo bolje.
11. Vratite sve oko akumulatora i akumulator na meso i pičite na test vožnju sa osmehom!
Ono što je najbolje je da vremenom kvačilo postaje sve mekše jer ulje radi svoj posao i podmazuje taj ležaj ispod! Konkretno, često vozim 500L benzinca sa pređenih 60k i to mi je bio primer mekanog kvačila. Sada mi je ono tvrđe nego kod mene na GT-u!

Ako neko želi da pročita sve šta su englezi pisali na ovu temu, kačim link ovde na kom se mogu naći i slike. Ja nisam slikao jer nisam iskreno očekivao nikakav rezultat ali sam se bukvalno raspametio rezultataom!
https://www.alfaowner.com/threads/stiff ... dm.239672/

Eto dragi alftisti, svakako uzmite ovo u obzir pre nego što vam neki majstor preporuči zamenu celog kvačila jer "je korpa loša i potisni ležaj", pa što usput ne zameniš i plivajući kad si već tu... Naravno, ne isključujem tu mogućnost ali mislim da je itekako korisno ovo uvesti u deo redovnog održavanja na svakih recimo godinu - dve.

Ako je neko ovo već pisao, nema veze :| , sada ima sve na jednom mestu.

Javite da li ste znali za ovo ili ste već možda radili.
Posebno me interesuje mišljenje majstora kojih znam da ima na forumu.

Toliko od mene, nadam se da će pomoći nekome! Izvinite za dugačak post!
:arflag
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: [Rešenje] Kvačilo 156 /147 / GT slabo odvaja / teška ped

Čet Mar 12, 2020 8:25 pm

viewtopic.php?f=71&t=64521

Cao kolega. |
''Alonso'' je sve ispisao odavno. Da si koristio sistem pretrage, postede bi sebe truda i pisanija, a i verovatno ubrzao resenje. :arflag
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
djlosmi
Garaža: GT JTD
Lokacija: BG
Postovi: 21
Pridružio se: Čet Mar 16, 2017 4:49 pm

Re: [Rešenje] Kvačilo 156 /147 / GT slabo odvaja / teška ped

Čet Mar 12, 2020 8:28 pm

Ne ide mi sa pretragom ovde na forumu nikako haha. :lol:
Nema veze, ako više ljudi vidi možda će još nekome pomoći :gr8:
Korisnikov avatar
alonso
Garaža: Saab 9-3 2.0T Aero
ex Alfa Romeo 147 1.9 16v TI
Lokacija: Beograd
Postovi: 208
Pridružio se: Ned Sep 09, 2018 3:02 am

Re: [Rešenje] Kvačilo 156 /147 / GT slabo odvaja / teška ped

Pet Mar 13, 2020 12:18 am

I ja sam tada do rešenja došao na alfaowner-u nakon par meseci istraživanja :D ti si čak imao nešto drugačije simptome, sa tim teškim ubacivanjem u prvu i rikverc...

Dole nema baš ležaj, ta bela plastična biksna, ispod aktuatora / poluge, još jedna takva se nalazi na kraju osovine, dole, u dnu menjača... i tu nastaje taj otpor koji osovina ima ...

WD i bolje što ne može da dođe dole, jer bi onda većina stavljala WD, a znamo svi "kolko traje" to podmazivanje odrađeno WD-om :D on je sjajan za mnoge stvari, ali nije toliko trajan i efikasan kao lubrikant... ovo nije baš osovina od vrata koja se lako može podmazati opet posle mesec dana :lol:

Posle ovolko vremena rekao bih da je najbolje podmazati :
1) U situaciji o kojoj pričamo, sipati niz osovinu neko viskoznije ulje (menjačko - za manuelne, ili nešto slično), a gornju biksnu namazati bakarnom mašću spolja i iznutra... isto i sa mestom gde naleže aktuator

2) ako je skinut menjač, obe biksne i osovinu očistiti i staviti bakarnu mast

te dve plastične biksne bi "po pravilu" trebalo da se promene kada se menja kvačilo, al mislim da samo ovlašćeni servis može da ti nabavi tako nešto pa je samo podmazivanje dovoljno dobro rešenje ;) većina nema ni predstavu o tome da ova stvarčica takve probleme može da pravi...

Ja sam isto mislio da će biti lakše bez skidanja pomoćnog cilindra, ali se na kraju ispsotavilo da to nije lakši i brži način... pogotovo kad vraćaš sve na svoje mesto... Svakako ti već treba alat za skidanje drugog zegera iznad aktuatora.... Skidanje čepa sa posude od kočione tečnosti olakšava kasnije sabijanje cilindra...
Probajte kvačilo i divite se svom radu!
Osećaj zaista jeste ovakav ;) pogotovo ako pre toga promeniš oba cilindra i imaš nov set kvačila, a ne znaš šta dalje...

Ako aktuator baš zapekne, pa ne može da se svuče sa osovine, potrebno je nekad bolje sredstvo da to otkoči od WD-a... ja sam skoro na drugarovoj imao ovakav slučaj... WD nije baš najbolji "penetrating fluid", ono što je potrebno da otpeknu ovako zaribale stvari ...

Za ovakve stvari odlična stvar je "domaćinski" recept sa interneta ... miks (pola/ pola) aceton i ATF - ulja za automatske menjače
Korisnikov avatar
djlosmi
Garaža: GT JTD
Lokacija: BG
Postovi: 21
Pridružio se: Čet Mar 16, 2017 4:49 pm

Re: [Rešenje] Kvačilo 156 /147 / GT slabo odvaja / teška ped

Sub Mar 14, 2020 8:38 pm

:gr8: sve se slažem! Hvala na dodatnim savetima.
Eto, ako nekom zatreba ima 2 uputstva :wave:

Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”