Switch to full style
Bez duše bismo bili samo mašine...
Odgovori

147 ts 1.6 88kw tesko pali

Sub Sep 29, 2018 11:36 am

Pozdrav
Dakle imam problem koji se vuce od prosle zime. Kad padne spoljasnja temperatura ispod 10-15c alfa mi teze pali,nekad iz prvog pokusaja,nekad iz 3-4 ali svaki put kad se upali par sekundi radi nemirno,ceo auto se bukvalno trese . Letos svaki put iz prve (na pola kljuca) i motor radi super. Nisam do sada na prethodnim autima imao slican problem pa se javljam u nadi da se neko od forumasa susreo sa slicnim problemom.

:wave:

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Sub Sep 29, 2018 6:39 pm

viewtopic.php?f=13&t=64203

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Sub Sep 29, 2018 6:42 pm

Ja nemam plin...

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Ned Sep 30, 2018 4:07 pm

Procitaj sve, nisu spominjani problemi iskljucivo za plin

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Ned Sep 30, 2018 4:08 pm

Trebalo bi spojiti auto na dijagnostiku. Moze biti svasta. Ja tipujem na protokomer.

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Ned Sep 30, 2018 5:11 pm

@bums85 Procitao sam ceo topic i mislim da nemamo iste simptome...
@darko qv Bio je na diagnostici i nema nikakvih gresaka ( a inace je menjan protokomer),nov je akumulator,svecice i uradjen mali servis. Jutros je lepo upalio a bilo je 6 stepeni.

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Ned Sep 30, 2018 6:58 pm

Problem može biti i mehanički u vezi sa ventilima i hidropodizačima. Pričam na osnovu iskustva od pre 10-ak godina u vezi sa nekim drugim motorima.
Jedan scenario ("scenario" = nekoliko identičnih slučajeva) je bio u vezi sa hidropodizačima koji nakon stajanja motora izgube ulje pa je potrebno "naverglavanje" da se postigne normalan klirens ventila za pokretanje i rad motora. Karakteristično je bilo više ili manje otežano okretanje motora pri verglanju. Verglanje je trajalo duže po hladnom vremenu verovatno zbog veće viskoznosti (manje tečljivosti) ulja pa je trebalo više vremena da ulje kroz kanale napuni hidropodizač(e). Rešavano je zamenom neispravnih ili svih hidropodizača. Merenjem kompresije uočavali smo samo brz skok pritiska do maksimuma na jednom ili više cilindara što u početku nismo umeli da protumačimo da ima veze sa ovim simptomom. Posle toga smo napredovali :) .
Drugi scenario je bio glavljenje usisnih ventila usled nakupljanja koksovanih naslaga na stablu ventila između glave i vođice ventila. Kako to? Kada se motor zaustavi uvek su na nekim cilindrima više ili manje otvoreni usisni ventili. Kada se u poziciji otvorenih ventila pri hlađenju motora stegnu te naslage, ventili ne zatvaraju u potpunosti jer im je ometeno kretanje kroz vođicu. Nakon određenog broja okretaja pri "verglanju" te naslage se razbiju i ventili počnu da zaptivaju. Uzrok tih naslaga bio je loš kvalitet benzina i još lošiji kvalitet ulja. Blaži slučajevi su rešavani aditivima koji su dodavani u benzin, teži slučajevi rešavani skidanjem glave i čišćenjem usisnih ventila uz obaveznu zamenu gumica ventila. Na izduvnim ventilima nije bilo nikakvih neispravnosti. Merenjem kompresije hladnog motora smo u početku "naletali" na cilindre koji nemaju pritisak pa onda u ponovljenom ciklusu imaju (?!) Tek kada smo prvi put skinuli glavu na jednom težem slučaju shvatili smo (videli smo) da nije problem u cilindrima već u stablu/vođici usisnih ventila.
Zajedničko za oba scenarija je bilo da su simptomi bili intenzivniji sa padom temperature i vremenom stajanja motora i da su nakon produženog verglanja kada(ako) prorade motori radili loše i neravnomerno. Uzrok neravnomernog rada je zapravo bio višak benzina koji je ubrizgan pri pokretanju za vreme dok su usisni ventili bili, da tako kažem, u pogrešnom položaju. Ni u jednom slučaju dijagnostika nije pokazivala nijednu grešku. Kod dizel-motora nikada nisam čuo niti video nijedan od gore opisanih simptoma sa takvim uzrocima.

Znači, ništa ne prognoziram, samo sam napisao svoje iskustvo na osnovu simptoma.

Još nešto u vezi pada temperature i pada pritiska goriva u magistrali: sa padom temperature opada elastičnost odnosno zaptivna karakteristika svakog zaptivača. Ako se u rezervoaru sa padom temperature ispod neke vrednosti da izvinete ukruti o-ring na regulatoru pritiska goriva - eto problema. Otkriva se vrlo lako manometrom spojenim između rampe sa injekotrima i dovodne cevi benzina, tako što se postavi manometar, motor pokrene na kratko, zaustavi i ostavi da prenoći. Ujutru se sve vidi jasno kao dan.

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Ned Sep 30, 2018 7:16 pm

@ForestGump
I meni deluje da je problem u dovodu goriva tj. da negde opada pritisak. Zvao sam majstora danas i zakazao "pregled" u utorak pa javljam sta je bilo. Inace svaka cast na postu i na objasnjenju.

:drink

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Pon Okt 01, 2018 12:16 am

Jesi li čistio dizne?

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Pon Okt 01, 2018 1:56 pm

@Nenad84: to ti je ona situacija kad vodimo računa o svojim automobilima, redovno održavamo, volimo i nastojimo da nam je sve ispravno i onda se tako ničim izazvan pojavi neki gremlin. Nadam se da ćeš brzo i lako rešiti problem pa kad rešiš - ne bilo ti teško baci nam neku povratnu informaciju. :drink

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Čet Okt 04, 2018 9:37 pm

Zanimljivo ovo za hidropodizace i td. Svakako se treba s vremena na vrijeme dobro ugrijati auto uz neko brdo da mu je opterecenje i ima sve da izbaci kroz auspuh

Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali

Pet Okt 05, 2018 2:57 pm

Lako je tebi. Mi koji nemamo brda i vozamo se po gradu ćemo da menjamo ulje malo redovnije i sve ok...

;) :drink
Odgovori