yorda napisao:Čak šta više, cenim da sa ET30 i 8.5, bi bilo diskutabilno za kačenje od rubove kad si jako spušten... Mislim da GT ima nešto šire rubove pa može i 30 na 8.5j
Gledajuci po blackline felnama kako stoje na GT i na 147, rekao bih da je GT fino šira u koševima.
yorda napisao:Teško da će distancere da stavi na 5x100, a da mu šraf neki odradi posao, nisam siguran da postoje duži šrafovi sa konusom
Sve se da napraviti. Kod plivajućih šrafova ulogu igra podloška tako da ne bi trebalo da bude problema.
Veloce napisao:@yorda moze se razbusiti centralna rupa,nije komplikovano niti rizicno. Samo je problem naci strugara koji moze da uhvati 18' felnu u strug. Radio sam to sa jednim felnama.
Sto se GT-a tice,IDEALAN et je 30 !!
Postoje i duzi konusni srafovi.
Idealno je staviti srafove sa konusnim podloskama tj.plivajuce.
Na alfama su srafovi vec konusni i ukoliko ti odgovara duzina mozes iste koristiti i na 5x100 rasponu.
Nikakav problem nije napraviti veću centralnu rupu. Danas sam gledao kako spajaju dva različita modela trodelnih felni. Pakuju lice jednog modela na bubanj drugog, bušenje novih rupa itd:D
mali radojica napisao:Ako ti je to struka (masinstvo i sl) daj neko konkretno objasnjenje.
Cekucne felne npr nalezu i centralnom rupom na glavcinu iako imaju klinove za navodjenje-centriranje.
Nadovezao bih se ja ako ne zamerate.
Centralni deo na glavčini služi samo za pravilno navođenje/poravnavanje sa felnom. Glavčina ima svoj centar/osu, a felna ima svoj centar/osu. Sada zamisli da se te dve ose ne poravnavanju tj. da ne prave istu osu oko koje se okreću. Prosečna 18ka je teška 12kg, a prosečna 225-40 guma oko 9kg. Do nekih obrtaja amortizer bi mogao da apsorbuje ove vibaracije, poslo toga bi sve prešlo u haos do mogućeg ishoda otkidanja šrafova (mada se najčešće odšrafe od vibracija). Dakle centralna rupa na felni i glavčina na autu imaju smo ulogu do zatezanja šrafova, nakon toga da je fizički moguće mogli bismo da ih izvadimo i nikom ništa da ne bude
. Neka otprilike tolerancija između glavčine i felne treba da bude par desetih delova mm. Sad, koliko je na alfi stvarno ne znam, ali je usko
Analogna situacija sa felnom i glavčinom ti je montaža korpe i lamele na zamajac. Postoji alat (kod nas vrv ne jer smo...) koji centrira lamelu sa zamajcem dok se ne zategne korpa. Nakon zatezanja korpe alat se vadi i lako se upakuje spojnička osovina menjača.
I alu felne imaju klin za centriranje ali je demontažan. Pogledaj u fabrički set alata i videćeš gumirani crveni klin. On služi kako bi se amaterima pojednostavilo stavljanje felne na glavčinu tj. pogađanje rupa.
Pogrešno je zatezati točak kada spustite prišrafljenu felnu na pod. Točak se pravilno zateže dok je u vazduhu, kilo ključem. Pneumatski pištolji služe za odvrtanje.