Pozdrav ljudi. Zovem se Stefan, iz Cacka sam.
Kupio sam svoju prvu Alfu 147 1.9JTDM Q2.
Zanima me da li ima neko ko je duze vozi, da mi pojasni sam diferencijal i kako je najbolje voziti(sa ugasenim ili upaljenim asr) i slicno hvala unapred
Alfa 147 sper diferencijal
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Kako radi Q2?
Q2 je Alfin naziv za samoblokirajući diferencijal, u ovom slučaju izrađenom od strane tvrtke Torsen. Radi se o mehaničkom sustavu koji omogućava prijenos snage na podlogu bez obzira na neravnine i različitu trakciju pogonskih kotača (desnog i lijevog). Time pridonosi sigurnosti i stabilnosti vozila.
Naime, kod automobila s prednjim pogonom prilikom oštrije vožnje zbog naginjanja vozila smanjuje se pritisak kotača s unutarnje strane zavoja na podlogu te on može početi proklizavati. Samim time snaga se na podlogu ne prenosi efikasno te može doći i do izlaska iz putanje, što može biti vrlo opasno. Q2, kao i ostali samoblokirajući diferencijali, rješava taj problem, za razliku od većine standardnih diferencijala.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Predstavi svoj auto u sekciji Alfa Virus - viewforum.php?f=6
Pa ću da ti odgovorim na pitanje
Šalim se, ništa zanimljivije za vožnju nećeš imati od Q2 u ovom cenovnom rangu i pogotovu što je na 147ici, koja za mali auto baš lepo drži put i krvine. Ne znam ni koje točkove imaš tj. veličinu felni, pa da ti kažem nešto više. Jer što je veći obim, više ćeš uživati u diferencijalu. Na suvom čupa asfalt ne bi li ti dao što veću snagu u krivini, čak možeš i pun gas ako baš nije lakat krivina, dok na staroj Alfi ja nisam mogao dodavati gas pre izlaska iz krivine jer bi mi auto baš understeerovao i završio bi u prvoj bankini, dok je ovde sasvim druga priča. Nadji neki prazni parking, i u drugoj daj pun gas i skreći što više da vidiš kako funkcionise. Dok na snegu je uživanje stvarno, bez ASR-a pogotovu. Verujem da je Q4 bolji od Q2, ali veruj mi da je i samo na fwd odličan. Ja kad se igram na snegu, ručnu povučem na 20% i auto na svakoj krivini oversteeruje i možeš da se igraš, naravno ne baš brzo ako nisi iskusan u tome.
Welcome
Pozdrav
Pa ću da ti odgovorim na pitanje
Šalim se, ništa zanimljivije za vožnju nećeš imati od Q2 u ovom cenovnom rangu i pogotovu što je na 147ici, koja za mali auto baš lepo drži put i krvine. Ne znam ni koje točkove imaš tj. veličinu felni, pa da ti kažem nešto više. Jer što je veći obim, više ćeš uživati u diferencijalu. Na suvom čupa asfalt ne bi li ti dao što veću snagu u krivini, čak možeš i pun gas ako baš nije lakat krivina, dok na staroj Alfi ja nisam mogao dodavati gas pre izlaska iz krivine jer bi mi auto baš understeerovao i završio bi u prvoj bankini, dok je ovde sasvim druga priča. Nadji neki prazni parking, i u drugoj daj pun gas i skreći što više da vidiš kako funkcionise. Dok na snegu je uživanje stvarno, bez ASR-a pogotovu. Verujem da je Q4 bolji od Q2, ali veruj mi da je i samo na fwd odličan. Ja kad se igram na snegu, ručnu povučem na 20% i auto na svakoj krivini oversteeruje i možeš da se igraš, naravno ne baš brzo ako nisi iskusan u tome.
Welcome
Pozdrav
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Pozdrav Stefane
Aj izbaci neku slidzu da vidimo Q2 mašinu
Ja stalno držim upaljen ASR, jer sam probao oba slučaja i auto se bolje ponaša sa upaljenim ASR-om
Po meni auto je stabilniji u krivinama, jer ASR mu neda da prokliza kada dodaješ gas, a Q2 pogon kad pritisneš pun gas ujeda za asfalt i auto bolje i jednako prenosi snagu točkova na podlogu.
Testirao sam moju alfu kroz klisuru u Miakovcima (pored domisa) 2-3 brzina pun gas kroz one krivine i ludački drži na putu.
Probao sam auto uzbrdo jedan točak na ledu drugi na asfaltu i iz mesta krene bez problema kada bar jedan točak hvata tvrdu podlogu. Mnogo dobra stvar jer zivim na jednoj dugoj uzbrdici i pomaže dosta u odnosu na kola koja nemaju samoblokirajući diferencijal.
Aj izbaci neku slidzu da vidimo Q2 mašinu
Ja stalno držim upaljen ASR, jer sam probao oba slučaja i auto se bolje ponaša sa upaljenim ASR-om
Po meni auto je stabilniji u krivinama, jer ASR mu neda da prokliza kada dodaješ gas, a Q2 pogon kad pritisneš pun gas ujeda za asfalt i auto bolje i jednako prenosi snagu točkova na podlogu.
Testirao sam moju alfu kroz klisuru u Miakovcima (pored domisa) 2-3 brzina pun gas kroz one krivine i ludački drži na putu.
Probao sam auto uzbrdo jedan točak na ledu drugi na asfaltu i iz mesta krene bez problema kada bar jedan točak hvata tvrdu podlogu. Mnogo dobra stvar jer zivim na jednoj dugoj uzbrdici i pomaže dosta u odnosu na kola koja nemaju samoblokirajući diferencijal.
- shikyca
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9jtd 16v q2
- Lokacija: Cacak
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava...
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Moze li taj dif sa 147-ce da se uglavi na 156?
I da li moze sa dizela da ide na benzince (predpostavljam na one sa plivajucim zamajcem)
I da li moze sa dizela da ide na benzince (predpostavljam na one sa plivajucim zamajcem)
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Sper q2 ide na sve menjace jtd/m 16v 156/147/gt
156 2.5/3.2
Takodje je moguce sve ove menjace ugradjivati na ostale motore i sasije
155 12v v6
156 8v jtd
156 2.4jtd
159 8/16v 2.4 20v mjtd
Brera
Za ove poslednje navedene,potrebno je i nosace menjaca promeniti
Ono sto nisam siguran je 166....takodje za ts motore ne verujem da bi naislo zvno gore pomenutih menjaca
Ima ovde nekih koji su 16v menjac stavljali na 3.2 busso u 155
156 2.5/3.2
Takodje je moguce sve ove menjace ugradjivati na ostale motore i sasije
155 12v v6
156 8v jtd
156 2.4jtd
159 8/16v 2.4 20v mjtd
Brera
Za ove poslednje navedene,potrebno je i nosace menjaca promeniti
Ono sto nisam siguran je 166....takodje za ts motore ne verujem da bi naislo zvno gore pomenutih menjaca
Ima ovde nekih koji su 16v menjac stavljali na 3.2 busso u 155
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- shikyca
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9jtd 16v q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Isorobano danas po snegu. I da, zasigurno asr mora ici na off. Pogotovu na izlasku iz krivine kada ae potopi gas sve ono sto je kocio asr, sper ispravlja uz ogromno ubrzanje i strasan osecaj na volanu. Tek danas videh kakvu masinu posedujem salu na stranu, mnogo adrenalina pruza i ako je vozilo iz ove kategorije.zexmaster gt napisao:Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava...
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Bio si upravu za žustriju vožnju bolje ugasiti ASR/VDC i lepši je osećaj po krivinama kada radi Q2 punim kapacitetom
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Probao sam auto sa ugašenim ASR-om sad kad je počelo lepo vreme i stavio nove letnje gume Dunlop Sport Maxx RT2 pa da isprobam i jedno i drugo kroz jednu klisuru van Čačka gde stalno volim da divljam sa autom. U krivinama sam vozi 2-3 brzina od 50-90 km/h pun gas i kad baš preteram u krivini osećam u trenutku ovaj točak što je odvojeni od asfalta kako hoće da prokliza, tog momenta točak odjednom čupa za asfalt i imam utisak da prednji kraj nema šanse da iskliza.zexmaster gt napisao:Dok je asr ukljucen diff radi sa 25% mogucnosti,stoga...
Sa asr vozis na elektronsku "stabilnost" i u tom slucaju q2 neces sigurno osetiti...probati uz brdo po snegu sa asr ukljucenim i iskljucenim...veze sa vezom nema,uvek iskljicivati ako zelis osetiti delovanje q2...kad bude guzica u sedistu zaigrala,tad ces osetiti sta znaci skoro pun pogon na 2 tocka,takodje,osmeh i zadovolkstvo na licu je neizbezno
Ja samo vozio drag i track sa gt q2,znaju ovde ljudi kad prebacim u 2brz sta se desava...
Bio si upravu za žustriju vožnju bolje ugasiti ASR/VDC i lepši je osećaj po krivinama kada radi Q2 punim kapacitetom
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Jesi u Ovcarsko-Kablarskoj divljao?
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Ne.....Miakovačka klisura(pored firme domis) prema Pranjanima i Koštunićima
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Uhh. Znam. Odlicna ruta. Ja gledam 50kmh.. 2 brzina..reko nije valjda se q2 vukla po Ovcarsko-Kablarskoj.
A za gasenje ASR nisam probao, verujem da pomaze na track day npr i to kada je vlazno ili se bas pretera..
A za gasenje ASR nisam probao, verujem da pomaze na track day npr i to kada je vlazno ili se bas pretera..
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Vladimir Q2
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTDm Q2
- Lokacija: Cacak
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Sa zimskim gumama se nisam igrao da gasim ASR , jer sam imao par puta situaciju kad preteram da hoće zadnji kraj kola da mi skroz okrene. Pa tu mi je pomagao ASR/VDC.
Zadnjih 15-ak dana otkad sam stavio letnje gume sam probao više puta kad je malo poteram da gasim ASR i dobra je stvar kako kod starta, tako i po krivinama
Zadnjih 15-ak dana otkad sam stavio letnje gume sam probao više puta kad je malo poteram da gasim ASR i dobra je stvar kako kod starta, tako i po krivinama
- bokica
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9JTD 16V blackline Ti
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 147 sper diferencijal
Kako uopste proveriti da li Alfa (147) ima LSD?
Moj primerak je stigao iz instranstva i nema oznake. Sve što znam je da je Ti, a po broju šasije nadjem da je Blackline (pekidi.com) 150KS verzija, u nekoj podverziji pise da ima i Q2 dif.
Moze li mozda kao kod onih terenaca da se podigne automobil tako da oba točka budu u vazduhu i da se rotacijom tockova, da li u istom ili u obrnutim smerovima, pokaze koji diferencijal ima?
Znam za varijante na parkingu, jednim točkom na travi i sl., ali mi trap nije dobar, gume zimske, korpa u haosu pa bih voleo pre nego to sve sredim da odgonetnem na drugi način, ako je ikako moguće.
Moj primerak je stigao iz instranstva i nema oznake. Sve što znam je da je Ti, a po broju šasije nadjem da je Blackline (pekidi.com) 150KS verzija, u nekoj podverziji pise da ima i Q2 dif.
Moze li mozda kao kod onih terenaca da se podigne automobil tako da oba točka budu u vazduhu i da se rotacijom tockova, da li u istom ili u obrnutim smerovima, pokaze koji diferencijal ima?
Znam za varijante na parkingu, jednim točkom na travi i sl., ali mi trap nije dobar, gume zimske, korpa u haosu pa bih voleo pre nego to sve sredim da odgonetnem na drugi način, ako je ikako moguće.
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”