Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Meni se čini da gume nisu bile uskladištene kako treba i da je defekt nastao tokom zimske sezone
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
I meni je to palo na pamet, ali uvek isto skladistim gume i nije bilo problema. Danas opet proveravam balans pa pravac autoput.
Javljam posle kako je...
Javljam posle kako je...
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Samo da javim, uradjeno ponovno balansiranje zadnjih tockova, treci put, i proban auto par km na obilaznici oko Nisa. Za sada deluje ok, nema tog sitnog podrhtavanja volana i patosa. Bice treca sreca
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Pa dobro, dok gume malo nalegnu, posle pauze, aj uzdravlje.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- medrano
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Mantra treskavih tockova me ne napusta
Jedini set koji nije nikada tresao, 17' felne i zimske gume BF Goodrich, nakon zamene amortizera (?!) poceo da trese volan od 130 - 150 km/h.
Pomisljam, ma sigurno sam u medjuvremenu uleteo u neku rupetinu, pa pokrivio. Odlazim danas na Hunter, merimo balans, merimo road force, gledamo gume, felne - sve perfektno. Road force na svakoj felni ispod 2-3 kg, a do 7kg je zeleno. Balans 10-25g svaki tocak, cak je skinuo tegove, pa opet ispocetka izmerio i polepio.
Tresenje se manifestuje nezavisno od gasa, znaci mali gas, pun gas, 5. brzina, 6. brzina, pa cak i kad izbacim iz brzine (doduse tad malko manje). Ovo mi nekako eliminise poluosovinu, koju smo uzgred probali i rukom i nismo osetili nikakav luft.
Dodatnu nezgodu u citavoj prici pravi sto sam pre mesec dana montirao zimske gume na ove felne (i odradio balans, isto na Hunteru), pa sam dan posle zamenio diskove i nisam bas detaljno testirao, ali svakako jesam par puta dohvatio ove brzine i mislim da bih primetio da je ovako treslo. Znaci ispada kao da je nastalo zamenom amorta, ali ne mogu bas 100% da tvrdim.
Na kocenju ne trese. cak mi se cini da i ako stisnem kocnicu pri toj brzini, da nestane tresenje, ali mozda samo previse brzo sidje ispod 130 pa se ucini tako, al u svakom slucaju, ne trese apsolutno nista stiskom na kocnicu, znaci samo kad se krecem konstantnom brzinom ili ubrzavam ili usporavam bez kocenja.
Ne kontam, sve je normalno, auto lepse upija rupe, apsolutno nista ne lupa, ne mrda, nema nikakvih luftova nigde, optika je uradjena i dobra je, gume nisu nove, vozene su celu proslu zimu bez trunke tresenja, felne takodje. Sta je uopste majstor mogao da zajebe pa da se ovako manifestuje?
Razmisljam nesto oko glavcine, poluosovine, ali ne pada mi nista smisleno na pamet...
edit: plan mi je da danas namontiram letnje 18', taman je relativno lepo vreme, pa cisto da to potvrdim/eliminisem, ali prosto ne znam sta su mi dalji koraci, sta god da zakljucim posle zamene tockova...
Jedini set koji nije nikada tresao, 17' felne i zimske gume BF Goodrich, nakon zamene amortizera (?!) poceo da trese volan od 130 - 150 km/h.
Pomisljam, ma sigurno sam u medjuvremenu uleteo u neku rupetinu, pa pokrivio. Odlazim danas na Hunter, merimo balans, merimo road force, gledamo gume, felne - sve perfektno. Road force na svakoj felni ispod 2-3 kg, a do 7kg je zeleno. Balans 10-25g svaki tocak, cak je skinuo tegove, pa opet ispocetka izmerio i polepio.
Tresenje se manifestuje nezavisno od gasa, znaci mali gas, pun gas, 5. brzina, 6. brzina, pa cak i kad izbacim iz brzine (doduse tad malko manje). Ovo mi nekako eliminise poluosovinu, koju smo uzgred probali i rukom i nismo osetili nikakav luft.
Dodatnu nezgodu u citavoj prici pravi sto sam pre mesec dana montirao zimske gume na ove felne (i odradio balans, isto na Hunteru), pa sam dan posle zamenio diskove i nisam bas detaljno testirao, ali svakako jesam par puta dohvatio ove brzine i mislim da bih primetio da je ovako treslo. Znaci ispada kao da je nastalo zamenom amorta, ali ne mogu bas 100% da tvrdim.
Na kocenju ne trese. cak mi se cini da i ako stisnem kocnicu pri toj brzini, da nestane tresenje, ali mozda samo previse brzo sidje ispod 130 pa se ucini tako, al u svakom slucaju, ne trese apsolutno nista stiskom na kocnicu, znaci samo kad se krecem konstantnom brzinom ili ubrzavam ili usporavam bez kocenja.
Ne kontam, sve je normalno, auto lepse upija rupe, apsolutno nista ne lupa, ne mrda, nema nikakvih luftova nigde, optika je uradjena i dobra je, gume nisu nove, vozene su celu proslu zimu bez trunke tresenja, felne takodje. Sta je uopste majstor mogao da zajebe pa da se ovako manifestuje?
Razmisljam nesto oko glavcine, poluosovine, ali ne pada mi nista smisleno na pamet...
edit: plan mi je da danas namontiram letnje 18', taman je relativno lepo vreme, pa cisto da to potvrdim/eliminisem, ali prosto ne znam sta su mi dalji koraci, sta god da zakljucim posle zamene tockova...
- Andrej
- Garaža: Jugo 1603
Jugo 1520
Jugo 1299
Alfa 147 JTDm
Alfa 159 Sportwagon
Alfa GTV Cup - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Proveri da li imas oksidacju na felnama i koroziju (tj. oksidaciju takodje) na glavcini. Uzimam u obzir da su felne OEM, centralna rupa na mestu itd. Uglavnom se moze stvoriti problem u koroziji na spoju tocak/glavcina. Zicana cetka, guljenje, bakarni sprej... tockove stegnuti dijagonalno redom, iz ruke, pa moment kljucem.
Light is Right
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ocistili smo koroziju izmedju glavcine i diska zatim i sa prednje strane diska i kod felne. Felna je oem ali smo svaku proverili da nije negde dobila luft u centralnoj rupi i nista...
Evo sad probao sa drugim felnama sa neke devetke, 16 zimske, isto trese, moje felne opet stavljene na Hunter, sve perfekt da perfektnije ne moze biti...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Evo sad probao sa drugim felnama sa neke devetke, 16 zimske, isto trese, moje felne opet stavljene na Hunter, sve perfekt da perfektnije ne moze biti...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
dopuna, test sa tockovima sa devetke zapravo nije relevantan jer je tamo road force los, pa trese i njemu i meni, tako da nista s tim nismo saznali, a moje felne ne mozemo da montiramo na devetku jer sarafi ne prolaze. Idealno bi bilo da nadjem Giuliettu koja ne trese, pa da na nju montiram svoje tockove...
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Meni je na 156 letos treslo preko 140, gume michelin p3, kupljene nove, stare 5 godina, sve resio balansom... doduse, u poslednjih godinu dana promenio sam sva 4 diska ( ATE). Znam da mi vulkanizerpoceo nesto kao, stare ti gume , rekoh, samo izbalansiraj...To kod tebe nema veze sa gumama, ili si naopako namontirao gume jbg. Vidi nosaca motora, iako oni ne mogu da tresu auto, ali moze da napravi cudne vibracije na motoru. pogledaj da nije napuklo nesto na trapu... mom šuraku (na focusu), neki dan pukla viljuska pri naglom kocenju... pukla sama od sebe jbt, sponu iskrivilo, sva sreca nije sletio. Može svašta biti bem li ga
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Sva tri nosaca sam menjao u poslednjih 6m...
Plan mi je sledeci. Prvo probavam svoje tockove na Giulietti od drugara, zatim, ako se ustanovi da kod njega ne trese, znaci da tockovi definitivno nisu. Onda cu skinuti diskove sam, pogledacu jos jednom detaljne to naleganje diska na glavcinu, da slucajno nije nesto promaklo. Ukoliko ni to nista ne pomogne, pronaci cu nekog sa komparaterom, da mi izmeri odstupanje glavcine, kaze mi jedan majstor da se zna desiti da lezaj kad 'krene' da se napravi luft u njemu, pa glavcina sama malo 'radi', mada obicno to bude propraceno zvukom, sto kod mene nema. Medjutim, kod mene jos nista nije bilo normalno, tako da se necu oslanjati na to, nego cu tim redom isproveravati.
Plan mi je sledeci. Prvo probavam svoje tockove na Giulietti od drugara, zatim, ako se ustanovi da kod njega ne trese, znaci da tockovi definitivno nisu. Onda cu skinuti diskove sam, pogledacu jos jednom detaljne to naleganje diska na glavcinu, da slucajno nije nesto promaklo. Ukoliko ni to nista ne pomogne, pronaci cu nekog sa komparaterom, da mi izmeri odstupanje glavcine, kaze mi jedan majstor da se zna desiti da lezaj kad 'krene' da se napravi luft u njemu, pa glavcina sama malo 'radi', mada obicno to bude propraceno zvukom, sto kod mene nema. Medjutim, kod mene jos nista nije bilo normalno, tako da se necu oslanjati na to, nego cu tim redom isproveravati.
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Citam tvoju prvu poruku... secam se da sam svojevremeno menjao prednji trap, i odem da promenim prednje amortizere, nakon zamene trap poceo da skripi... pitam servisera, jbg, nije mi skripalo , sad skripi, na sta mi on rece da on to ne moze da pokvari. Cinjenica je da je on to "napravio" da skripi, al džabe jel... svrha ovogmog pisanja je da proveris i amorte, da nije nesto malo pobeglo, sta znam, uradi test amortizera. Meni je jedan bio skroz prazan a drugi, sta znam , jedno 50%... test je bar jeftin.
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Provericu ih svakako, ne zbog treskanja volana nego me i ovako zanima, jer su mi stari bili na 60% napred i 50% nazad... ali i dalje ne mogu da svarim kako amortizeri mogu ikako da imaju veze sa tresenjem volana?
Ali nije ovo jedino sto citam, iskopao sam jednu temu na ford forumu, tamo su pisali neki da su resili treskanje zamenom amorta
Ali nije ovo jedino sto citam, iskopao sam jednu temu na ford forumu, tamo su pisali neki da su resili treskanje zamenom amorta
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Reglaža ? Nešto vam je promaklo..
Imao sam letos takav problem, nema šta nisam probao, na kraju sam počeo da mislim da su poluosovine u debalansu..
Problem sam rešio kirnerisanjem centralne rupe iako je oem felna u pitanju i nije imala previše zazora, al eto rešilo je problem.
Imao sam letos takav problem, nema šta nisam probao, na kraju sam počeo da mislim da su poluosovine u debalansu..
Problem sam rešio kirnerisanjem centralne rupe iako je oem felna u pitanju i nije imala previše zazora, al eto rešilo je problem.
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
- Veloce
- Saradnik Uprave
- Contact:
- Garaža: ex Alfa Romeo GTV 2.0ts
ex Alfa Romeo GT 2.0jts
ex Alfa Romeo 159 1.9jtdm
ex Alfa Romeo GT 1.9jtdm
ex Alfa Romeo Mito 1.4tb
ex Alfa Romeo Giulietta QV
-Megane 3 RS CUP - Lokacija: Lazarevac
- mmario73
- Uprava ARCS
- Garaža: 159 SW 2.0
Mito 1.4 TB - Lokacija: Čoka - Senta
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ja sam isti problem imao nakon zamene diskova na fiesti, razlog je bila rđa na glavčini, nisu detaljno očistili pre montaže.. dakle jedan manji komad rđe može to da donese, mora biti čisto, izduvano, pobrisano, pregledano
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Hvala svima, cim pre budem uhvatio malo slobodnog vremena, sam cu skinuti prvo tocak pa i disk, pa cu ocistiti jos jedanput iako jeste cisceno sve na moje oci ali sto kazes, mozda se podvukao neki komadic...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Update - ipak je do felni/guma. Stavio letnji set 18' pireli, samo na prednju osovinu, provozao, sve kul, ni da mrdne... po istom putu po kojem sam vozio zimski 17' set, sat vremena pre toga kad je treslo...
Hunter propo
Hunter propo
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ah hunter , dobro je da si pronasao problem bez "mnogo" muke
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Pa da, sad se postavlja pitanje sta dalje. Hunter ne detektuje nista na gumi, a vizuelno ne vidimo nista sporno na felni dok se vrti na balanserki...
Mogao bih za probu, da montiram letnje Falken na te 17' felne, pa vidim da li su felne ili gume u pitanju, pa ako su gume, mogu da dokupim 2, a ako su felne, onda da ih saljem negde na ispravljanje...
Mogao bih za probu, da montiram letnje Falken na te 17' felne, pa vidim da li su felne ili gume u pitanju, pa ako su gume, mogu da dokupim 2, a ako su felne, onda da ih saljem negde na ispravljanje...
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Promeni vulkanizera, odes kod nekog najblizeg pa ga iscimas da ti proveri balans. Namontiras, dve po dve, pa probas, ako nema guzve nece ti praviti problem sto ga cimas, osim ako nije bas neka budala jel...
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Istestirao sam sve vulkanizere u mom mestu pre godinu i po, kad sam istu ovu muku mucio. Nemamo boljeg u okolini. Voljan je da se njaka, cak mi je dao svoje tockove (gorepomenuta devetka je njegova)...
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
Ako je vulkanizer dobar, ne mora da znaci da mu je i masina dobra. Dovoljno je malo da omasi sa balansom da bi se iskazalo na 150kmh
- horvat
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 JTS 2010
- ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 2013 - Lokacija: Subotica
Post
Re: Podrhtavanje volana pri vecoj brzini
https://postimg.cc/PCTXjPb3
Danas sve premereno komparaterom. Glavcine i diskovi tacni u 100-tu, felna po spoljnem obodu mrdne za oko 1mm.
Odem kod jednog vulkanizera, ispricam mu, sta se sve desava, sta sam izmerio, covek fasciniran, al kaze mi nema sanse da trese zbog 1mm, jer guma ima veci flex od toga (sto mi ima smisla), nego on misli da je guma. Stavljamo na balanserku, po njemu, kao malo skakuce, ja ispricam opet za Hunter, road force itd, prvo ispljuje Coning, posle kaze on bi to zarotirao malo napamet, pa video. Reko ajd. I tako on izrotirao prednje dve gume oko felne, svaku po 2-3 puta dok nije nabo neki polozaj u kojem stvarno kad se gleda na balanserki, vidno ravnije i mirnije deluje, a pri tom i manje tegova trazi. Ja sav onako srecan, u nadi da sam mozda otkrio mlaku vodu, zaputim se na auto put, kad ono, tri put gore. Auto pocinje da trese sad vec od 120 km/h (pre na 130), i traje sve do nekih 160 km/h, a dalje nisam ni probao, jer je tolko nenormalno neprijatno, da sam se vec uplasio i za bezbednost i za auto.
Danas sve premereno komparaterom. Glavcine i diskovi tacni u 100-tu, felna po spoljnem obodu mrdne za oko 1mm.
Odem kod jednog vulkanizera, ispricam mu, sta se sve desava, sta sam izmerio, covek fasciniran, al kaze mi nema sanse da trese zbog 1mm, jer guma ima veci flex od toga (sto mi ima smisla), nego on misli da je guma. Stavljamo na balanserku, po njemu, kao malo skakuce, ja ispricam opet za Hunter, road force itd, prvo ispljuje Coning, posle kaze on bi to zarotirao malo napamet, pa video. Reko ajd. I tako on izrotirao prednje dve gume oko felne, svaku po 2-3 puta dok nije nabo neki polozaj u kojem stvarno kad se gleda na balanserki, vidno ravnije i mirnije deluje, a pri tom i manje tegova trazi. Ja sav onako srecan, u nadi da sam mozda otkrio mlaku vodu, zaputim se na auto put, kad ono, tri put gore. Auto pocinje da trese sad vec od 120 km/h (pre na 130), i traje sve do nekih 160 km/h, a dalje nisam ni probao, jer je tolko nenormalno neprijatno, da sam se vec uplasio i za bezbednost i za auto.
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”